SME

Honda zmodernizovala crossover HR-V. Čo všetko sa zmenilo?

Pribudli nové stupne výbavy.

Honda HR-VHonda HR-V (Zdroj: Peter Kálmán)

Honda dopriala svojmu najúspešnejšiemu modelu v Európe sériu vylepšení. Hybridný crossover HR-V je teraz tichší, efektívnejší, no opäť aj trochu drahší.

Po troch rokoch na trhu patrí HR-V stále k tým luxusnejším a lepšie vybaveným autám v segmente. Dizajnové zmeny na prvý pohľad nie sú výrazné.

Verziu od modelového 2025 spoznáte podľa širšej obdĺžnikovej mriežky chladiča a podľa nových svetiel so zatmavenou optikou. Dostali adaptívnu funkciu LED, ktorá je dostupná od druhého stupňa výbavy. Vzadu sa zmenil LED svetelný podpis. Strešné lyžiny má už len jediná výbava.

SkryťVypnúť reklamu

Povinnou jazdou faceliftov už tradične bývajú nové farby karosérie, v prípade HR-V pribudli tri – zelená sage, modrá seabed a sivá urban.

Podobne kozmetické sú aj zmeny v interiéri. Najväčšou je pozmenený stredový panel prístrojovej dosky na spodku stredového panelu. Zmizol masívny stĺpik od spolujazdcovej strany a iný vzhľad získala polička pod ovládaním klimatizácie.

Novinkou je presklená strecha, ktorá je rozdelená na dve časti. Predná má klasickú roletku, vzadu sa dá upevniť krycia clona. Infotainment sa nemenil, pribudol však 360-stupňový kamerový systém a možnosť odomykať auto cez smartfón.

Na dverách zmizol čierny lesklý klavírny lak, nahradil ho praktickejší matný plast a štandardom sa od najnižšej výbavy stal kožený veniec volantu aj páky prevodovky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tichšia a efektívnejšia

Dôležitejším vylepšením je však odhlučnenie interiéru, a to ako od podlahy, tak aj od motora. Zmenami prešlo aj naladenie hybridu, presnejšie inteligentnej pohonnej jednotky (IPU). Okrem väčšieho rozsahu fungovania systému v elektrickom režime sa zmiernil nábeh záťahu spaľovacieho motora.

Pripomeňme, že pri Honde HR-V má v hybride hlavné slovo elektromotor s nezmeneným výkonom 96 kW (131 koní), ktorý výrobca udáva aj ako celkový s krútiacim momentom 253 Nm.

Súvisiaci článok Honda HR-V sa zmenila na oddychové auto, no diaľnice jej nepasujú Čítajte 

Dôvodom je fakt, že spaľovací motor tu väčšinu času slúži ako generátor elektrickej energie, kolesá pomáha poháňať len pri vysokej záťaži. Atmosférický benzínový štvorvalec 1,5 DOHC i-VTEC pracuje v Atkinsonovom cykle s vysokým kompresným pomerom a sám o sebe má výkon 79 kW (107 koní) a krútiaci moment 131 Nm. Priemerná spotreba je 5,4 litra.

SkryťVypnúť reklamu

Aj keď svetlá výška podvozka je až 188 mm, malé SUV ostáva len pri pohone predných kolies.

Cenník Honda HR-V1,5 e:HEV 131 k
Elegance 30 390 €
Advance32 990 €
Advance Plus35 990 €
Advance Style35 990 €
Advance Style Plus36 990 €

Pribudlo viac výbav a ceny išli hore

Inovovaná Honda HR-V teraz ponúka miesto troch až päť stupňov výbav. Už základná Elegance ponúka nezvyčajne bohatý štandard, ktorému však aj zodpovedá cena od 30 390 eur.

Samozrejmosťou je automatická klimatizácia s výduchmi pre zadných pasažierov, vyhrievané sedadlá, infotainment s deväťpalcovou obrazovkou vrátane navigácie a pripojenia Apple Car Play a Android Auto, bezkľúčové odomykanie aj štartovanie, adaptívny tempomat, automatické prepínanie diaľkových svetiel či 18-palcové hliníkové disky.

Vo vyššom stupni Advance od 32 990 eur sa pridávajú adaptívne LED svetlá, dvojzónová klimatizácia, sledovanie mŕtveho uhla, asistent cúvania na cestu, vyhrievaný volant a elektrické otváranie dverí kufra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Súvisiaci článok Honda ZR-V dokazuje, že nenápadné autá netreba prehliadať (test) Čítajte 

Novinkou je dizajnovejšie zameraná výbava Advance Plus od 35 990 eur, ktorú spoznáte podľa 18-palcových diskov Gunpowder, kompletného lakovania vo farbe karosérie, vrátane lemov blatníkov, prahov dverí aj spodnej časti nárazníkov. Vďaka tomu môže HR-V spredu vyzerať veľmi podobne ako najväčší model CR-V.

Za rovnakú cenu je však aj výbava Advance Style, ktorá má kontrastnú čiernu strechu s lyžinami, svetlý kožený interiér, 10 reproduktorov audiosústavy, bezdrôtové nabíjanie smartfónu a kamerový systém.

Pre plne vybavené HR-V Advance Style Plus už ostala len nová panoramatická strecha, ktorá sa nedá otvárať. Priplatiť sa dá už len za metalický lak, balíky výbav Honda neponúka.

Oproti pôvodnej verzii pred faceliftom je nová drahšia o 400 eur. Plne elektrický ekvivalent e:Ny1 sa Honda na Slovensku rozhodla neponúkať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najväčším konkurentom HR-V je od leta podobne veľký a tiež hybridný Lexus LBX, ktorý sa predáva od 26 990 eur a môže byť aj s pohonom všetkých kolies E-Four.

Elektromobily

Súvisiace témy: Nové autá na trhu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 005
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 519
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 890
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 396
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 089
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 699
  7. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 425
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 222
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Stano Sládek: Je jedno, na ktorej strane barikády stojíme
  2. Štefan Šturdzík: Bývalý agent KGB a jeho 5 krát zbankrotovaný kamoš narážajú na realitu.
  3. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - Úvod + 1 kapitola
  4. Eva Bachletová: Prvý deň v práci
  5. Martin Fronk: Posledný cisár, prvý blahoslavený: Tragický príbeh Karola I.
  6. Viera Polakovičová: Francúzsky hudobný zážitok
  7. Jozef Sitko: Úryvky troch autentických príbehov z novej knihy 90-ročného autora
  8. Vladimír Bojničan: Súťaž: Nájdite konzervatívnu reformu, ktorá zvýšila životnú úroveň. Existuje vôbec taká?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 20 189
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 582
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 933
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 679
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 195
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 144
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 318
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 4 946
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu