Krátko po premiére mieri do predaja Škoda Enyaq s novou tvárou. Nejde však o jedinú novinku v ponuke českej značky na tento rok. Pribudol tiež Kodiaq RS, plug-in hybridný Superb Liftback, Elroq vo verzii Sportline a vrátila sa Octavia s pohonom všetkých kolies.
Po rušnom roku 2024, kedy Škoda uviedla nový Kodiaq, Superb, Elroq a facelifty modelov Octavia, Scala a Kamiq, prichádza trochu pokojnejšie obdobie. Zároveň nie je vylúčené, že tento rok spoznáme sériovú podobu malého elektrického crossoveru Epiq a tiež sa blíži príchod 7-miestneho SUV vychádzajúceho z konceptu Vision 7S. Zatiaľ však nepredbiehajme.
Nový Enyaq ide do predaja
Najvýraznejšou novinkou na začiatku roka je rozhodne facelift Enyaqu, ktorý sa týka oboch karosárskych verzií a jeho podobu sme oficiálne spoznali už krátko po vianočných sviatkoch.
Rozmery Škoda Enyaq:
- Rázvor: 2766 mm
- Dĺžka: 4658 mm
- Šírka: 1879 mm
- Výška: 1622 mm
- Kufor: 585 l
Podobne, ako menší Elroq, aj Enyaq prichádza s novu tvárou nazývanou Tech-Deck Face, ktorá sa výrazne líši od roky používanej mriežky. Nové sú tiež farby karosérie, vrátane tmavozelenej metalízy Olibo Green v kombinácii so striebornými plastmi v spodnej časti karosérie.
Teraz nás však viac zaujímali ceny, pretože oproti predošlej verzii Enyaqu ponúka facelift nižšie ceny. Tie v minulosti porástli s príchodom inovovanej verzie 85 s lepšie fungujúcimi technológiami.
Namiesto 53 330 eur za verziu Enyaq 85 si teraz Škoda pýta 48 170 eur. A keďže pribudla, respektíve sa do ponuky po rokoch vrátila aj dostupnejšia verzia Enyaq 60, základná cena štartuje od 43 730 eur.

Uplatniť sa dá navyše akcia EV Zvýhodnenie pre súkromných zákazníkov, keď cena Enayqu 60 s DPH je od 40 720 eur. Menší Elroq s rovnako veľkou 63 kWh batériou je pri využití rovnakej akcie od 35 080 eur.
Samostatnú akciu má Škoda aj pre firmy a podnikateľov, vtedy Enyaq 60 vyjde bez DPH na cenu od 32 168 eur.
Na výber sú tri verzie, ktoré sa líšia výkonom alebo kapacitou batérie. Spomínaný základ Enyaq 60 znamená 63 kWh batériu, z ktorej využiteľná kapacita je 59 kWh a pohon zadných kolies poháňaných elektromotorom s výkonom 150 kW (204 koní) a krútiacim momentom 310 Nm.
Zrýchlenie z nuly na sto trvá 8,1 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h.
Dojazd na jedno nabitie má v kombinovanom cykle vydržať na 434 kilometrov a maximálny nabíjací výkon je 165 kW.
Výkonnejšou verziou, tiež s pohonom zadných kolies, je Enyaq 85 s kapacitou batérie 82 kWh, pričom využiteľných je 77 kWh. Viac ponúka aj elektromotor s výkonom 210 kW (285 koní) a s krútiacim momentom 545 Nm.

Pri zrýchlení z nuly na sto stačí 6,7 sekundy a maximálna rýchlosť je 180 km/h.
Aj keď kombinovaný dojazd je 581 kilometrov, treba počítať s nižším maximálnym nabíjacím výkonom 135 kW.
Do tretice nechýba ani doteraz najpredávanejšia verzia na Slovensku - Enyaq 85x s pohonom všetkých kolies. Batéria má rovnakú kapacitu 82 kWh (77 kWh netto) a systémový výkon je tiež rovnakých 210 kWh (285 koní) s krútiacim momentom 545 Nm.
Dojazd je pre štvorkolku nižší, 544 kilometrov, ale maximálny nabíjací výkon naopak vyšší, až 175 kW. Zrýchlenie aj maximálka sú zhodné s verziou Enyaq 85.
Cenník Škoda Enyaq SUV* | 60, 204 k | 85, 285 k | 85x, 285 k 4x4 |
Selection | 40 720 € | 45 170 € | 48 020 € |
Sportline | 49 310 € | 52 160 € | |
Škoda Enyaq Coupé* | 60, 204 k | 85, 285 k | 85x, 285 k 4x4 |
Selection | 47 760 € | 50 610 € | |
Sportline | 51 900 € | 54 750 € |
*Ceny v tabuľke vrátane DPH a úvodnej akcie EV Zvýhodnenie -3 000 €.
Zlepšila sa po modernizácii Enyaqu aj štandardná výbava, už stupeň Selection obsahuje systém sledovania mŕtvych uhlov, bezpečné cúvanie na cestu, adaptívny tempomat, bezkľúčové odomykanie aj štartovanie, 13-palcovú obrazovku infotainmentu s navigáciou, trojzónovú klimatizáciu, vyhrievaný volant aj sedadlá a kolesá s 19-palcovými hliníkovými diskami.
Priplatiť sa dá napríklad za tepelné čerpadlo, head-up displej, LED-matrixové svetlá, akustické bočné okná alebo za ventilované sedadlá.
Škoda Elroq dostala výbavu Sportline
Pri elektromobiloch ešte chvíľu ostaneme, pretože ponuka menšieho Elroqu sa rozšírila o výbavu Sportline tvoriacu najvyšší stupeň.
Oproti najlacnejšiemu Elroqu Essence od 31 510 eur vyjde Sportline vo verzii Elroq 60 na 40 550 eur a pri Elroqu 85 je cena 44 850 eur. Tiež po započítaní DPH, ale aj úvodného EV zvýhodnenia 2 300 eur.
Cenník Škoda Elroq* | 50, 170 k | 60, 204 k | 85, 285 k |
Essence | 31 510 € | 35 080 € | |
Selection | 41 510 € | ||
Sportline | 40 550 € | 44 840 € |
*Ceny v tabuľke vrátane DPH a úvodnej akcie EV Zvýhodnenie -2 300 €.
Najvyššia výbava športovejšie ladeného Elroqu obsahuje celkom logicky športové sedadlá, trojramenný športový volant, čierne čalúnenie stropu, kovové kryty pedálov, 20-palcové disky a pri verzii Elroq 85 aj progresívne riadenie a športový podvozok.
Nechýbajú matrixové LED svetlá, elektrické otváranie kufra, systém pre aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, asistenta pre autonómnu jazdu v kolóne či akustické bočné okná pre lepšie odhlučnenie interiéru.

Vrcholný Kodiaq RS je tu
Ešte pred koncom roka 2024 sa rozšírila aj ponuka Kodiaqu o vrcholnú verziu RS, ktorú sme poznali aj v predošlej generácii. Tá síce najprv využívala naftový motor, no potom prešla na benzínový a platí to aj o novom Kodiaqu RS.
Pod kapotou má motor 2,0 TSI s výkonom 195 kW (265 koní) a krútiacim momentom 400 Nm. Zrýchlenie z nuly na sto zvláda táto rodinná raketa za 6,3 sekundy a samozrejmosťou je pohon všetkých kolies či 7-stupňová DSG prevodovka. Maximálna rýchlosť je 231 km/h.
Lákadlom má byť kombinácia výkonu a vnútorného priestoru, Kodiaq ponúka 7-miestnu konfiguráciu alebo pri 5-miestnej kufor s objemom až 910 litrov.

Súčasťou je prakticky plná výbava štandardného Kodiaqu, nechýba adaptívny podvozok DCC Plus, progresívne riadenie, športové vyhrievané sedadlá, športový volant, čierne poťahy Suedia s červeným prešívaním, off-road režim, trojzónová klimatizácia, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, head-up displej, matrixové svetlá, 13-palcová obrazovka s navigáciou, adaptívny tepomat s pokročilými funkciami aj systém parkovania auta na diaľku cez mobilnú aplikáciu.
A cena? Za výkonný Kodiaq RS chce Škoda 59 790 eur.
Návrat Octavie s pohonom 4x4
Pri benzínových škodovkách s pohonom všetkých kolies ešte ostaneme, pretože do ponuky Octavie sa vrátila verzia 4x4. Aj keď v minulosti šlo o bežnú vec, postupne začali mať vplyv emisie aj výrobné náklady. Octavia ako štvorkolka skončila v ponuke verzie RS a tiež s ukončením výroby oplastovaného kombi Scout.
Aj teraz sa pohon 4x4 vracia len v prípade motorizácie - benzínového dvojlitrového štvorvalca TSI s výkonom 150 kW (204 koní). Dostupný je pre liftback aj kombi a vždy s dvojspojkovým 7-stupňovým automatom DSG.

Škoda Octavia 4x4 nie je pre najnižšiu výbavu Essence ani akčný model Drive. Aj preto jej cena začína od 35 430 eur, pri kombi od 36 400 eur. Konfigurovať sa dá vo výbavách Selection, Top Selection aj Sportline.
Plug-in hybridný Superb iV aj ako liftback
S návratom plug-in hybridnej Octavie sa síce aktuálne nepočíta, no Škoda kombináciu 1,5-litrového benzínového motora s elektromotorom začala ponúkať pri Superbe, najprv kombi, teraz aj liftback.
Vďaka elektrickému pohonu a trakčnej batérii s kapacitou 25,7 kWh zloženej zo štyroch modulov vie plug-in hybridný Superb liftback prejsť na elektrinu až 120 kilometrov.
K rýchlemu doplneniu energie prispieva možnosť DC nabíjania s výkonom 50 kW, kedy na dobitie stačí necelá pol hodina. Nabíjať sa dá aj 11 kW AC z wallboxu za 2 a pol hodiny.

Kufor je v tomto prípade menší, zo štandardných 645 litrov sa scvrkol jeho objem na 486 litrov, respektíve na 510 litrov pri kombi.
Druhá generácia plug-in hybridu využíva štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 koní) a elektromotor s výkonom 85 kW (116 koní). Systémový výkon Superbu iV je 150 kW (204 koní). Poháňané sú predné kolesá a oproti iným verziám je tu 6-stupňová DSG prevodovka.
Kým Superb s rovnakým spaľovacím motorom, ale len s mild-hybridnou technológiou vyjde v základe na 41 730 eur, plug-in hybridná verzia začína s cenou od 48 130 eur, pri kombi od 48 850 eur. Výroba liftbacku Superb iV začne v druhom štvrťroku 2025 v bratislavskom závode Volkswagen.