SME

BMW X3 sa od luxusu vracia radšej k jazdným zážitkom

Interiér nemusí každému vyhovovať.

BMW X3BMW X3 (Zdroj: Marek Čepa)
BMW X3 xDrive 20d
Cena od / verzia od (eur)58 300 / 58 900
Spotreba WLTP výrobca / test (l)6,5 – 5,8 / 5,7
Objem batožinového priestoru (l)570
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2865; 4755; 1920; 1660

Značka BMW patrila medzi prvé, ktoré začali vo veľkom používať recyklované materiály v interiéri áut. Pri malom elektrickom BMW i3 sa podobné riešenia akosi očakávali.

Teraz však sedíme vo štvrtej generácii X3, kde chce majiteľ od prémiového SUV patričný luxus, ale prístrojová doska je tiež potiahnutá umelou látkou z recyklovaných PET fliaš.

Nie je to trochu čudné? A nie je vlastne celá nová X3 akási zvláštna? Obraz sme si spravili v redakčnom teste naftovej verzie X3 20d xDrive. Opäť sa potvrdilo, že netreba staviť hneď na prvý dojem.

SkryťVypnúť reklamu

S predošlou generáciou si novú X3 nepomýlite

Prísť s novou generáciou pri najpredávanejšom modeli v ponuke je vždy pre výrobcu neľahká úloha. Na jednej strane riskujete, že až príliš zmeníte produkt a zákazníci ho už tak dobre neprijmú, a na druhej je tu prirodzená snaha posúvať sa technicky aj dizajnovo dopredu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už na prvý pohľad je jasné, že ide o úplne novú generáciu X3 a charakterizuje ju silueta s dlhou kapotou. Kľučky dverí sú integrované, ale otvárajú sa na rozdiel od Audi mechanicky, z blatníkov zmizli plastové lemy.

Priznávame síce, že v našom prípade dizajnovo nešlo o lásku na prvý pohľad, ale spredu vyzerá nová X3 impozantne a postupne sa nám zapáčila aj zadná časť, kde sa miesto pre evidenčné číslo presunulo dolu do nárazníka.

Rozmerovo auto vyzerá menšie, než v skutočnosti je. Uvedomíte si to pri prvom vjazde do podzemných garáží. Veď s dĺžkou 4755 mm už prekonáva aj prvú generáciu BMW X5 a šírka 1920 mm je tiež väčšia, než sa na prvý pohľad zdá.

SkryťVypnúť reklamu

Medzigeneračný nárast rozmerov sa paradoxne v interiéri nijako citeľne neprejavil. Kufor s objemom 570 litrov ponúka o 20 l viac ako predtým, no pri tejto kategórii SUV nejde o nijakú výnimočnú hodnotu.

Súvisiaci článok BMW X1 s naftovým motorom patrí k najlepším kompaktným SUV (test) Čítajte 

Variabilita zadných sedadiel sa obmedzila na možnosť samostatne sklápať operadlá vrátane stredného, no neviete nastavovať ich sklon ani posúvať sedadlá. K samotnému priestoru však nemáme výhrady a sedí sa pohodlne. Presadáme dopredu, kde je X3 rozhodne zaujímavá.

Na palube je už všetko inak

BMW sa v posledných rokoch snaží o minimalistický interiér, no tento opis sedí skôr na Teslu. V prípade interiéru X3 väčšina tlačidiel síce zmizla, no po dizajnovej stránke sa toho deje na palube celkom dosť.

Jediný klasický ostrovček ovládacích prvkov známych z predošlých modelov nájdeme medzi sedadlami pri lakťovej opierke. Okrem elektronického voliča prevodovky tu ostalo koliesko na ovládanie infotainmentu známe ako iDrive a tiež nastavovanie hlasitosti. Ďalšie dotykové tlačidlá uľahčujú rýchle nastavenie jazdných režimov alebo asistentov.

SkryťVypnúť reklamu

Potom nasleduje otvorená konzola s držiakmi na dva poháre a pred nimi viete umiestniť dva smartfóny, pričom vľavo je indukčné nabíjanie s chladením. Smartfón tu nie je celkom poruke, čo však možno bol zámer tvorcov, aby sa vodič počas jazdy nerozptyľoval. Viac by sa nám páčilo, ak by táto konzola bola uzatvárateľná, jedinou možnosťou kde skryť veci je lakťová opierka.

Nápadité, ale nie vždy prémiové

Zaujímavo riešený je dizajn kľučiek, ktoré sú z trochu lacno pôsobiaceho čierneho plastu. Vedľa nich sa tiež dotykovo nastavuje intenzita fúkania z krajných výduchov, ktoré pritom nie sú súčasťou dverí, ale už samotnej prístrojovej dosky. Tá pripomína väčší avantgardný model iX a jej dominantným prvkom sú dve spojené obrazovky. Samotný infotainment má uhlopriečku 14,9 palca, digitálny kokpit pred vodičom 12,3 palca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Súvisiaci článok BMW iX je praktickejšie ako naznačuje kontroverzný dizajn Čítajte 

Podľa výbavy záleží, ako vyzerá volant a aké obšitie má prístrojová doska. Nemusí mať spolu so sedadlami látkový poťah, môžete si v rámci programu BMW Individual zvoliť aj kožu Merino.

Na sedadlách nám však vyhovovala kvalitná recyklovaná látka Econeer, ide skôr len o zbavenie sa stereotypov, že prémiové auto by malo mať kožený interiér. Nemusí a BMW sa udržateľnejšie materiály snaží aj takouto formou presadiť.

Keď sa zotmie, dovtedy nenápadné lesklé plasty sa rozsvietia a vedia doslova hrať farbami. Takéto ambientné osvetlenie vyzerá zaujímavejšie ako v mercedesoch, ale široké pásy pripomínajúce podsvietený ľad môžu byť pre niektorých vodičov rušivé.

Najväčším problémom nebolo ani tak dotykové ovládanie, a to vrátane klimatizácie, ale skôr pocit, že sedíme v cenovo dostupnejšom aute. Kým z interiéru BMW X1 sme boli nadšení, tu už sme očakávali viac. Napríklad plasty z bočných strán stredového tunela sú tvrdé a ani v odkladacích priestoroch vo dverách nie je mäkká výplň. Našťastie samotné spracovanie a detaily sú na vysokej úrovni.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozumný výber motora

Pod dlhou prednou kapotou môžete mať aj benzínový trojlitrový šesťvalec pri verzii M50 xDrive, no my sme si vybrali úspornejšiu a aj častejšiu motorizáciu na našich cestách - dvojlitrový štvorvalec 20d xDrive so 48-voltovým mild-hybridom.

Motor má výkon 145 kW (197 koní) a krútiaci moment 400 Nm. Pri rozbehoch pomáha elektromotor v úlohe štartér-generátora s výkonom 8 kW a krútiacim momentom 25 Nm. Na rozdiel od benzínovej verzie, kde je elektromotor integrovaný do prevodovky, je pri naftovej spriahnutý s motorom remeňom. Automatická prevodovka je 8-stupňová meničová a pohon všetkých kolies xDrive preferuje zadnú nápravu.

Dvojlitrový diesel má priam ukážkovo kultivovaný chod a to aj v porovnaní s konkurenčným Mercedesom GLC. Počas jazdy ani neviete, že auto má naftové srdce. Aj rozbehy sú plynulé, automatické vypínanie motora pri zastavení nijako neotravuje, vždy opäť rýchlo naskočí vďaka pomoci mild-hybridu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výbavou nešetrí

Pochvala ide za dobré fungovanie jazdných asistentov vrátane prediktívneho systému, ktorý pomôže spomaliť pred zákrutou alebo kruhovým objazdom a tiež sám rozhoduje, kedy auto plachtí alebo rekuperuje. Všetko sa deje veľmi prirodzene a nijako to neruší vodiča.

Auto malo vo výbave príplatkový balík Innovation, ktorý uľahčuje dlhšie šoférovanie, napríklad aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu aj automatické prispôsobenie rýchlosti podľa dopravných značiek.

V štandardnej výbave nájdeme trojzónovú klimatizáciu, bezkľúčový vstup, automatické parkovanie, elektrické nastavovanie sedadiel, indukčné nabíjanie smartfónu aj elektrické ovládanie dverí kufra.

Podvozok je pripravený zniesť viac

Aj keď testované auto malo športový balík M Sport, príplatkový adaptívny podvozok sme najradšej nechávali v režime Comfort, keď dobre zvláda nerovnosti našich ciest. Je to samozrejme BMW, takže je tuhšie ladené, najmä keď je auto na kolesách s rozmerom pneumatík R20 255/45.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Riadenie je príjemne tuhé, páčil sa nám aj príplatkový športový volant s hrubým vencom, no bolo cítiť, že podvozok je ladený ešte na výkonnejšie motorizácie, naftový dvojliter je skôr voľba rozumu pre prevádzkové náklady. V tomto smere motor veru nesklamal.

Súvisiaci článok Nové BMW M5 je dôkazom, že netreba veriť diskusným klebetám (test) Čítajte 

Pri diaľničnom tempe 130 km/h sme jazdili so spotrebou 5,9 litra, na okreskách za 4,6 litra, v meste za 6,7 litra. Náš meraný okruh sme zvládli teda s priemernou spotrebou 5,7 litra.

Počiatočné rozpaky z novej X3 sa postupne začali rozplývať, pretože nová generácia má bez debát svoje kvality a ide o príjemného spoločníka na každý deň.

V niektorých ohľadoch je nová X3 odvážnejšia, až trochu kontroverzná, ale ako celok dobre funguje, najmä čo sa týka pohonu, podvozka aj štandardnej výbavy.

Auto nás však nenadchlo až tak ako aktuálna generácia X1, pri ktorej vnímame lepší pomer hodnoty a ceny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Z testovacieho zápisníka:
Značka a modelBMW X3
VerziaX3 xDrive 20d
Cena modelu od / verzie od / testovaný model58 300 / 58 900 / 79 454
MotorTurbom preplňovaný naftový štvorvalec,
1995 cm3 + 8 kW elektromotor
Výkon kW (k) / pri otáčkach (ot. / min.)145 (197) / 4000
Krút. moment (Nm) / pri otáčkach (ot. / min.)400 / 1500 – 2750
Typ prevodovky / počet stupňovautomatická meničová / 8
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s)7,7
Spotreba WLTP – výrobca / test (l/100 km)6,5 – 5,8 / 5,7
Objem palivovej nádrže (l)60
Prevádzková hmotnosť (kg)1965
Rozmer pneumatíkvpredu 255/45 R20 vzadu 285/40 R20
Objem batožinového priestoru (l)570 / 1700
Svetlá výška podvozka (mm)216
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2865; 4755; 1920; 1660

BMW

Súvisiace témy: SUV
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 435
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 940
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 439
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 352
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 079
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 107
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 589
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 090
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Pilnik: Naozaj obhajujete právo zločincov na najvyššiu politickú a morálnu funkciu v štáte? Naozaj?
  2. Jolana Čuláková: Zlyháva štát, médiá, politici aj odborníci. Tragické udalosti tak smerujú viac k zlu a nenávisti ako k dobru a spolupráci
  3. Ondřej Havelka: Rastafariánství v plné nahotě
  4. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené
  5. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  6. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  7. Jozef Černek: Transakčná daň - plaťme ju s radosťou
  8. Ján Valchár: Niečo o kolonizácii a dekolonizácii, časť 1.
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 130
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 038
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 942
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 997
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 548
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 272
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 920
  8. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 6 005
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu