Štvrtá generácia Renaultu Megane čoskoro oslávi desiate narodeniny. Pred tromi rokmi sa už zdalo, že svoje dni má zrátané, na trh prišiel elektrický crossover s rovnakým menom. Lenže štvrtá generácia Meganu stále žije, dokonca sa teraz vracia do ponuky aj s dieselovým motorom.
Výroba Meganu hatchback a kombi Grandtour sa zo španielskej Palencie už dávno vytratila. Na linkách ho nahradili modely Austral, Espace a vlajková loď Rafale. S Meganom štvrtej generácie, presnejšie vo forme ostrej verzie R. S. Ultime, sme sa lúčili v roku 2023, no ešte stále je tu sedan GrandCoupé.
Sedany z Turecka
Jeho pôvod nie je španielsky, ani francúzsky, ale turecký. Tradícia sedanov z továrne Oyak-Renault má pritom už vyše 50 rokov.
Rodili sa v nej Renaulty 12, neskôr R19, ale aj Megane, Fluence a kedysi obľúbená Thalia. Továreň v Burse teraz síce prechádza na nové produkty, do roku 2027 pôjde o štyri nové modely. Prvým z nich od minulého roka je Renault Duster.
Rozmery Renault Megane GrandCoupé:
- Rázvor: 2711 mm
- Dĺžka: 4632 mm
- Šírka: 1814 mm
- Výška: 1443 mm
- Kufor: 550 l
Ani to však nebol dôvod, aby výroba Meganu GrandCoupé skončila. Už dva roky ju zabezpečuje iný turecký výrobca. Karsan je skôr známy malými autobusmi, ale vie vyrábať aj osobné autá alebo poľnohospodárske stroje.
Dnes, keď je pri francúzskych automobilkách už štvorvalec alebo diesel ojedinelý, môže byť Megane Grand Coupé zaujímavou voľbou.

Benzín alebo diesel
Dostupný je buď s benzínovým štvorvalcom 1,3 TCe 140 bez mild-hybridu, ktorý ešte pochádza zo spolupráce s Mercedesom. Osvedčený motor má výkon 103 kW (140 koní) a krútiaci moment 240 Nm. Môže byť so šesťstupňovým manuálom alebo s automatickou 7-stupňovou dvojspojkou EDC.
S ňou je vždy dieselový motor 1,5 Blue dCi s výkonom 85 kW (115 koní) a krútiacim momentom 270 Nm. Ide o motor s nízkou spotrebou 4,8 litra.
Nevýhodou sedanu je menší nakladací otvor, samotný batožinový priestor však má 550 litrov.
Cenník Renault Megane GC | 1,3 TCe 140 k, 6 MT | 1,3 TCe 140 k, 7 EDC | 1,5 Blue dCi 115 k, 7 EDC |
Techno | 22 900 € | 24 900 € | 25 400 € |
Jediná výbava a zopár príplatkov
Na časy skromne vybaveného základného Fluencu už môžeme zabudnúť, Megane Grand Coupé je síce s jedinou výbavou Techno, no za to už celkom bohatou.
Od 22 900 eur je vo výbave Techno dvojzónová automatická klimatizácia, bezkľúčové odomykanie aj štartovanie, štyri jazdné režimy, polautomatická parkovacia brzda, 7-palcová obrazovka infotainmentu Easy Link s podporou Apple Car Play aj Android Auto, cúvacia kamera, predné a zadné parkovacie senzory, tempomat, dažďový a svetelný senzor, zatmavené bočné okná a 17-palcové hliníkové disky kolies.

Benzínová verzia s automatickou prevodovkou vyjde na 24 900 eur a diesel s automatom na 25 400 eur.
Priplatiť sa dá za väčšiu 9,3-palcovú obrazovku s navigáciu, 10-palcový prístrojový štít, vyhrievané sedadlá, adaptívny tempomat okrem dieselovej verzie, elektrické otváranie dverí kufra, rezervné koleso a panoramatické strešné okno.
Kompaktné sedany nie sú v Európe veľmi rozšírené, no napriek tomu sa niekoľko konkurentov Renaultu Megane GrandCoupé nájde. Ide napríklad o Citroën C4 X od 23 990 eur alebo Toyota Corolla Sedan od 22 690 s hybridným pohonom, respektíve v nehybridnej verzii v rámci dopredaja od 19 390 eur.