Viečko s hrdlom benzínovej nádrže, manuálna prevodovka a hlavne spaľovací motor. To všetko dostane Fiat 500, ktorý pred piatimi rokmi prišiel ako novinka, pôvodne len s elektrickým pohonom. Očakáva sa tak návrat populárneho modelu.
Talianska značka zažíva ťažké obdobie, keď prakticky nemá čo predávať. Konfigurátor na Slovensku momentálne funguje len pre tri modely. Z nich najlacnejším je Fiat 600 s benzínovým mild-hybridom. Lenže aj ten sa predáva od 22 390 eur, čo na dlhoročného výrobcu cenovo dostupných áut nie je práve málo.
Pritom ešte donedávna sa vyrábal Fiat 500, ktorému sa v predajoch darilo aj napriek tomu, že bol na trhu už neuveriteľných sedemnásť rokov. Skončiť musel pre zvyšujúce sa nároky na bezpečnosť, už sa výrobcovi neoplatilo doňho zakomponovať moderných jazdných asistentov, ktorých vyžaduje Európska únia.
Pomalé predaje medzitým predstavenej novej elektrickej 500-ky doviedli Fiat k rozhodnutiu spraviť z elektromobilu opäť aj verziu so spaľovacím benzínovým motorom. Väčšinou sme svedkami opačnej situácie, keď sa zo spaľováku stane elektromobil.
Návrat v novembri
Fiat teraz prišiel s prvými zábermi aj oznámením, že Fiat 500 Hybrid nabehne do sériovej výroby v novembri tohto roka. Vznikať už nebude v poľskom meste Tychy, ale v talianskom Turíne. Po úplnom nábehu má fabrika Mirafiori v pláne vyrábať ročne stotisíc päťstoviek.
Na plne elektrickú verziu nezanevrie, 500e ostane v ponuke, no s novou lacnejšou batériou.

Tým sa má stať dostupnejšia, čo v posledných rokoch neplatilo. S menšou 23,8 kWh batériou stojí 26 490 eur a s väčšou 42 kWh je od 30 490 eur. Stále je pritom reč o aute najmenšieho A segmentu.
Čo bude pod kapotou?
Fiat ešte oficiálne nezverejnil technické podrobnosti hybridného pohonu so spaľovacím motorom, no podľa portálu ItalPassion bude srdcom fiatky už známy litrový trojvalec Firefly s výkonom 51 kW (70 koní) a krútiacim momentom 92 Nm. K nižším emisiám pomôže mild-hybridný systém. Takáto motorizácia pritom nie je novinkou, objavovala v predošlom Fiate 500 aj v Pande od roku 2020.
Od vzniku Stellantisu pritom talianske značky pri malých modeloch používajú už francúzske motory z konštrukcie Peugeot-Citroen. Príkladom je Fiat 600 s 1,2-litrovým trojvalcom s výkonom 81 kW (110 koní).

Rovnaký motor s turbom a mild-hybridom ponúkne aj nový Fiat Grande Panda ako súrodenec Citroenu C3. Na zverejnenie slovenského cenníka Pandy sa ešte stále čaká. V Českej republike sa už predáva v prepočte od 18 235 eur.
Dôvod, prečo sa tento pohon neobjaví pri Fiate 500 Hybrid je jednoduchý, ide ešte o taliansku podvozkovú konštrukciu chystanú približne od roku 2017. Pokiaľ sa informácia o rovnakom motore aký bol v predošlej päťstovke potvrdí, treba sa pripraviť na riziko ešte slabšej dynamiky, podľa ItalPassion je už teraz jasné, že nová 500-ky Hybrid bude ťažším autom ako jej predchodca.