SME

Audi SQ5 láka na výkonný motor ale boduje hlavne komfortom (test)

Komfort ostáva aj pri športovom naladení.

Audi SQ5Audi SQ5 (Zdroj: Filip Režný)
Audi SQ5 Quattro 3,0 TFSI 270 kW
Cena od / testovaný model (eur)55 895 / 82 320
Spotreba výrobca / test (l)8,2 - 8,5 / 8,3
Objem batožinového priestoru (l)520 / 1 473
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2820; 4717; 1900; 1649

V poslednom období nastávajú v ponuke automobilky Audi veľké zmeny. Ešte v predchádzajúcom roku ohlásila značka niekoľko dôležitých noviniek, ktoré postupne prichádzajú na náš trh.

Na elektrickú budúcnosť značky v podobe modelu A6 e-tron sa pozrieme čoskoro, prednosť dostali novinky, ktoré potešia hlavne tradičnejších motoristov. Prvou z nich bolo Audi A5, nástupca obľúbenej A4 so spaľovacím motorom, keďže model s párnym číslom sa už vráti iba ako elektromobil.

Teraz sa nám do rúk dostala posledná verzia kompaktného SUV Q5, ktoré je celosvetovo najlepšie predávaným modelom značky. Očakávania od jeho tretej generácie sú preto pochopiteľne vysoké.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Silná verzia hneď na úvod

Naše prvé zoznámenie prebehlo trochu netradične, rovno s vrcholom modelového radu. Tým je v súčasnosti športová verzia SQ5, ktorá láka hlavne na výkonný benzínový šesťvalec pod kapotou.

Novinka je okrem testovaného klasického SUV dostupná aj ako Sportback, ktorý sa odlišuje klesajúcou líniou strechy v štýle kupé. Tá ponúka iba o 50 litrov menší batožinový priestor, a tak je výber hlavne otázkou vkusu.

Súvisiaci článok Pod kontroverzným dizajnom BMW iX2 sa skrýva výborný elektromobil (test) Čítajte 

Vrcholný model odlišujú agresívnejšie tvarované nárazníky s odlišným dizajnom mriežky a štvoricou poctivých koncoviek výfuku. Doplnky môžu byť lakované v striebornej farbe typickej pre športové modely Audi alebo ako v prípade testovaného vozidla v nenápadnejšej čiernej.

Zaujímavosťou je možnosť zvoliť si jeden z ôsmich svetelných podpisov, no iba pri verziách s digitálnymi OLED svetlami vzadu. Tie sú za príplatok aj pre najvyššie verzie.

SkryťVypnúť reklamu

Dopredu si Audi Q5 svieti už v základe LED svietidlami, k dispozícii sú však aj pokročilejšie svetlá s Matrix LED technológiou, ktoré sú pre športové modely štandardom. Na tých iba ťažko niečo kritizovať, vozovku aj jej okolie osvetľujú perfektne a pohotovo reagujú na akékoľvek zmeny.

Možnosti prispôsobenia rozširuje zaujímavá ponuka farieb či bohatá ponuka dizajnov kolies, ktoré sa pohybujú od základných 18-palcových až po športové s priemerom 21 palcov.

Nechýba dokonca možnosť priplatiť si za kryty zrkadiel či spojler z uhlíkových vlákien. O to viac však prekvapí, že na palubnú dosku sa za príplatok dostala iba imitácia karbónu.

Rovnako ako zvyšné plasty v interiéri však pôsobí pevne a kvalitne, športovejšiu atmosféru dodáva kabíne aj tmavý strop či čalúnenie mikrovláknom a kožou. Jednoznačne najvýraznejším prvkom je však trojica obrazoviek po celej šírke auta.

SkryťVypnúť reklamu

Palubnú dosku ovládli obrazovky

Dva z displejov sú určené hlavne pre vodiča a sú umiestnené v paneli, ktorý svojim tvarom imituje tvar masky chladiča. Digitálny prístrojový štít je štandardom, chýbali nám však širšie možnosti prispôsobenia. Dopĺňa ho projekčný head-up displej na čelnom skle.

Súvisiaci článok Mini Countryman JCW je praktické SUV s dušou motokáry (test) Čítajte 

Vedľa neho nájdeme 14,5-palcovú centrálnu obrazovku, ktorá je natočená smerom k vodičovi a ovláda väčšinu funkcií vozidla. Tie však bývajú skryté v hlbinách rôznych ponúk a ich ovládanie hlavne za jazdy nie je práve najjednoduchšie, oceňujeme preto aspoň stále prítomnú lištu s ovládaním klimatizácie, aj keď iba dotykovým.

Najmenším z trojice displejov je 10,9-palcová obrazovka pred spolujazdcom, ktorá je pre SQ5 štandardom a dajú sa cez ňu ovládať napríklad médiá či navigácia, dokáže dokonca prehrávať videá aj za jazdy. Vďaka funkcii Active Privacy Mode ich však vodič nevidí a tak ho nerozptyľujú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyzdvihnúť musíme skvelé športové sedadlá testovanej verzie, ktorých výrazné tvarovanie vás podrží v zákrutách, no zostávajú pohodlnými aj pri dlhých hodinách za volantom. K maximálnemu komfortu si pomáhajú vyhrievaním a klimatizáciou, trochu sklamaním však bola len nízka intenzita masážnych funkcií, ktoré nám tak prišli trochu zbytočné.

Po stránke komfortu je autu iba veľmi ťažko niečo vytknúť. Dostatok priestoru majú aj pasažieri na zadných sedadlách, o tepelný komfort sa aj tu starajú vyhrievané sedadlá, trojzónová klimatizácia, ale aj rolety na bočných oknách.

Za konkurenciou trochu zaostáva batožinový priestor s objemom 520 litrov, ktorý v prípade potreby možno zväčšiť sklopením sedadiel na 1473 litrov. V prípade áut vybavených vzduchovým podvozkom nechýba možnosť z kufra "vyfúknuť" zadnú nápravu pre zníženie nakladacej hrany.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ten je na želanie dostupný pre všetky modely, v prípade SQ5 samozrejme so športovejšie zameraným naladením. Umožňuje regulovať svetlú výšku v rozmedzí až 60 milimetrov v závislosti od zvoleného jazdného režimu.

Sebavedomia má na rozdávanie

Rozdiely v tuhosti medzi jednotlivými nastaveniami sú takmer nebadateľné, no neprekážalo nám to. Aj na najväčších diskoch dokáže pekne tlmiť nerovnosti a nie je príliš tvrdý, mohutnú karosériu však bez problémov skrotí aj pri rýchlej jazde.

Všetky modely sú tiež vybavené progresívnym riadením, ktoré nám hlavne v športovom nastavení vyhovovalo svojou tuhosťou a rýchlosťou. Hlavne pri športovo ladenej verzii nám však chýbala výraznejšia odozva od kolies.

Pre vrcholnú motorizáciu je samozrejmosťou stály pohon oboch náprav Quattro, ktorý dodáva neuveriteľné sebavedomie. Skvelá priľnavosť umožňuje skutočne rýchle prejazdy zákrutami, jazde však chýba vzrušenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Charakter však autu dodáva jeho pohonná jednotka, ktorej neuškodila ani elektrifikácia. Vidlicovému šesťvalcu pod kapotou totiž asistujú hneď dva elektromotory, okrem remeňového štartér-generátora pribudol druhý, umiestnený na prevodovke.

Podobný pohon využíva model S5, ktorý má identický výkon 270 kW (367 koní), no v tomto aute má mierne vyšší maximálny krútiaci moment 550 Nm. S ním aj viac ako 2,1 tony vážiace SUV zvládne pokoriť stovku už za 4,5 sekundy.

Napriek tomu sa nám podarilo dosiahnuť kombinovanú spotrebu 8,3 litra na sto kilometrov, čo zodpovedá údajom od výrobcu. Hľadať za tým treba práve 48-voltový mild-hybridný systém MHEV plus, ktorý už nemá ďaleko od plne hybridného pohonu.

Súvisiaci článok Vyskúšali sme nové Audi A5, spaľovacích motorov sa nevzdáva Čítajte 

Tomu sa približuje kapacitou batérie 1,7 kWh, ktorú dokáže efektívnejšie dobíjať rekuperáciou vďaka dvojici elektromotorov. Systém je výborne vyladený a umožňuje perfektne dávkovať brzdnú silu, moment kedy sa zapoja mechanické brzdy je postrehnuteľný iba občas pri jemnom brzdení v nižších rýchlostiach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teatrálnejší prejav by neprekážal

Rozbehy aj manévrovanie v nízkych rýchlostiach zvláda prakticky čisto na elektrinu, takže dokáže byť vzhľadom k výkonu prekvapivo úsporné. Možnosť vypnúť štart-stop systém sme nenašli, motor zostával permanentne naštartovaný iba v dynamickom jazdnom režime.

Po stlačení štartovacieho tlačidla sa tak síce rozsvieti palubná doska, no masívne koncovky výfuku zostávajú tiché. Vidlicový šesťvalec sa pridá až neskôr a ozve sa z nich krásne vyladený ostrý zvuk sprevádzaný občasným tlmeným prasknutím.

Elektromotor pomáha vykryť počiatočný nedostatok výkonu než nastúpi turbo, vďaka čomu SUV krásne ťahá už od voľnobehu. Vďaka výkonu v širokom pásme otáčok však chýba motivácia hnať otáčky k obmedzovaču, čo opäť trochu uberá z jazdného zážitku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj vďaka tomu však robí nové Audi SQ5 výkon mimoriadne dostupným a použiteľným. Napriek nižšiemu výkonu má lepšie zrýchlenie ako BMW X3 M50i, ešte výkonnejší Mercedes-AMG GLC 43 sa mu síce vyrovná, ale má o dva valce menej.

Súvisiaci článok Nový Mercedes GLC má síce menšie motory, ale pridal na výbave Čítajte 

Novinka so štyrmi krúžkami v znaku je mimoriadne schopným športovým SUV, ktoré je síce ohromne rýchle, ale zároveň jednoducho zvládnuteľné. Práve táto istota je občas až na škodu, na športový model a takéto parametre je Audi SQ5 jednoducho až príliš krotké.

Práve to z neho však robí ideálne riešenie, keď potrebujete jedno auto, ktoré zvláda rýchlu jazdu aj diaľničné presuny či vozenie detí do školy. A to je presne to, čo od prémiového športového SUV očakávame.

Z testovacieho zápisníka
Značka a modelAudi Q5 SUV
VerziaSQ5 TFSI 270 kW S tronic
Cena modelu od / verzie od / testovací model (eur)55 895 / 82 320 / 103 642
MotorBenzínový šesťvalec s turbom, 2 995 cm3
Výkon - kW (k) / pri otáčkach (ot./min.)270 (367) / 5500 - 6300
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min.)550 / 1700 - 4000
Typ prevodovky / počet stupňovautomatická dvojspojková / 7
Zrýchlenie z 0 - 100 km/h (s)4,5
Spotreba - výrobca / test (l/100km)8,2 - 8,5 / 8,3
Objem palivovej nádrže (l)65
Pohotovostná hmotnosť (kg)2 131
Typ a rozmer pneumatík255/40 R21
Objem batožinového priestoru (l)520 / 1 473
Rázvor náprav; dĺžka; šírka; výška (mm)2820; 4717; 1900; 1649

Audi

Logo Volkswagenu.

Cieľom je vyhnúť sa vysokým americkým clám.


TASR 2
Ilustračné foto

Dôvodom je zavedenie nového cla.


TASR 1
Súvisiace témy: SUV, Nemecké autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  3. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  5. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu
  6. Private equity fondy priťahujú čoraz viac slovenských investorov
  7. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach
  8. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi
  1. Drevo pod kontrolou: Ako technológia RFID mení vývoz drevnej hmo
  2. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  3. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  5. Private equity fondy menia budúcnosť rodinného podnikania
  6. Private equity fondy priťahujú čoraz viac slovenských investorov
  7. Navrhni si tričko, sadni do tieňa a oddychuj
  8. Ako komplexne a účinne vyriešiť problém akútnej hnačky
  1. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 11 213
  2. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi 8 132
  3. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 6 226
  4. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach 4 657
  5. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín 3 904
  6. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 2 774
  7. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 2 352
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 2 285
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Turčan: Lacná ruská ropa
  2. Ivan Čáni: Zaplatíme pokutu a je vybavené. Veď my na to máme.
  3. Jozef Huljak: Japonsko sa po 70 rokoch odkláňa od pacifizmu
  4. Ľudmila Križanovská: Ukrajinský taxikár zažíva každý deň šikanu
  5. Dávid Polák: Palestínska vlajka, Che Guevara a sladkokyslé kura
  6. Vladimír Bilohuščin: Nový zákon o vysokých školách: Tituly sa spätne nepreveria, správne rady môže vláda čistiť bez odôvodnenia
  7. Stop alibizmu: Fico, Eštok atď. by Štefánika nenávideli rovnako ako nenávidia Šimečku a ďalších svojich významných kritikov.
  8. Adam Ustupsky : Riziká novelizácie príspevku na odkázanosť v kontexte nefér praktík terenného poskytovateľa služieb a pobytových zariadení
  1. Ivan Čáni: Migaľ si svoje prvé a s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou aj posledné volebné obdobie užíva „naplno“. 35 669
  2. Matúš Radusovsky: Biela pena na mede – Znak kvality alebo dôvod na obavy? 11 987
  3. Ľudmila Križanovská: Zlákal ju multilevel marketing. Prišla o peniaze, aj priateľov 9 729
  4. Rado Surovka: Robert, tak sa o má robiť, do psej matere ! 8 138
  5. Matej Galo: Pán Fico, profitujete z ruského plynu? Len sa pýtam. 7 946
  6. Juraj Kumičák: Atrapa 7 110
  7. Ľuboslava Šusteková: Chrumkavé sladkokyslé zavárané uhorky mojej babky 6 413
  8. Daniel Guľaš: Drony nad Moskvou: Úderný zásah do ruskej ekonomiky 5 844
  1. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  2. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  3. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  4. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
  5. Radko Mačuha: Peter Pellegrini je prezidentom vojny.
  6. Marcel Rebro: Za každým padlým hrdinom zostala stolička pri stole. A často aj dieťa, ktoré stratilo otca
  7. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
  8. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
SkryťZatvoriť reklamu