Jeden z najväčších stánkov si pre mníchovský autosalón pripravila značka Cupra. Architektúra pavilónu organických tvarov ostro kontrastuje s renesančnou architektúrou niekdajšieho kráľovského zámku v centre mesta.
Napriek kompletnému modelovému radu Cupra a príslušenstva v stánku chýbal malý elektromobil Raval.
Ten si značka nechala pre návštevníkov mníchovského výstaviska. Ani v centre však nebola núdza o novinky. Premiéru tu má koncept Cupra Tindaya.
Aj tentoraz značka ostala verná pomenovaniu po zaujímavých miestach na území Španielska. Tindaya je sopka na jednom z Kanárskych ostrovov.
O dizajne karosérie hovorí Cupra ako o radikálnom. Zrejme by sa páčil aj Batmanovi, ak by zatúžil po SUV s vyšším sedením. Ide o ďalšiu evolúciu vzhľadu, ktorý už poznáme napríklad z Cupry Tavascan.
Na karosérii pokračuje opakujúci sa motív trojuholníkov, napríklad pri svetlách a tiež výrazný žraločí nos. Ide o crossover na 23-palcových kolesách, ktorý je farebne inšpirovaný práve lokalitou spomínanej sopky. Dominuje tak bronzová, tmavomodrá a čierna farba.
Vodič je stredobodom pozornosti
Kým viaceré značky pracujú na autonómnych vozidlách, Cupra chce, aby vodič ostal stredobodom pozornosti a aby mu športové auto poskytlo čo najlepší zážitok z jazdy.
Ako jeden z mála súčasných konceptov má Tindaya iba jednu obrazovku pred vodičom. Volant má bližšie ku kniplu v lietadle. Inšpiráciou boli skôr pretekárske autá a aj herné konzoly.

Tlačidlami sa ovláda aj menu obrazovky, všetko má mať vodič na dosah. Organické tvary sa opakujú na sedadlách aj stredovej konzole. Aj keď druhý pár dverí s opačným otváraním netreba očakávať pri sériovej podobe, niektoré prvky konceptu sa zrejme objavia. Má ísť o vlajkovú loď značky, ktorá príde na konci dekády.
S novou koncepciou
Tindaya, podobne ako koncept Škoda Vision O, dostane v produkčnej verzii novú podvozkovú platformu SSP, ktorou koncern Volkswagen v budúcnosti nahradí súčasnú MEB platformu a použije ju aj mimo prémiových modelov.

Vtedy sa už počíta len s elektrickou verziou. Záchranou v núdzi bude verzia s predlžovačom dojazdu v podobe malého spaľovacieho motora, teda range extenderu.
Takýto trend rastie už teraz pri nových elektromobiloch v Číne.
Práve Tindaya môže byť jedným z prvých modelov, ktoré okrem Európy zavítajú aj do Severnej Ameriky. Koncern Volkswagen však uvedenie posúva za rok 2030. Dôvodom má byť aktuálny vývoj ekonomickej situácie v automobilovom priemysle.