Škoda síce do Mníchova doviezla svoju najčerstvejšiu novinku, no napriek tomu nie je súčasťou autosalónu. Na ňom prenecháva priestor Volkswagenu a ďalším koncernovým značkám.
Koncept elektrického kombi pre ďalšiu dekádu ukázala pozvaným hosťom v neogotickej budove bývalej mníchovskej pošty známej ako Isarpost.

Tradícia kombi pokračuje
Škoda už pred dvoma rokmi naznačila sochami šiestich áut, ako bude vyzerať rozširovanie ponuky elektromobilov. Medzi nimi sa objavilo aj kombi, ktoré má podľa Škody svoje stále miesto v ponuke. Toto označenie karosérie, hoci v trochu presnejšom význame, dostal Laurin & Klement 110 už pred 100 rokmi.
Koncept Vision O ukazuje ďalšiu evolúciu dizajnu značky a možnú podobu nasledujúcich modelov. Predná maska známa ako Tech-Deck Face predstavená v roku 2022 na koncepte sedemmiestneho SUV Vision 7S sa evolučne opäť posúva ďalej.
Škoda tvár nového konceptu Vision O nazýva Tech-Loop Face a je veľmi podobná čínskemu Audi E5, ktoré vzniklo v spolupráci s automobilkou SAIC. Čierna línia masky prechádza od svetiel do nárazníku a vytvára veľký súvislý ovál.
Ešte zaujímavejšia je bočná línia okien, pretože aj keď ide o jasné kombi, stĺpiky medzi oknami splývajú s čiernou strechou a priznané sú len široké B-stĺpiky dverí.
Podobný nápad sa v minulosti objavil pri Škode Yeti. V prípade Vision O je dôvodom na takéto riešenie aj fakt, že druhý pár dverí sa otvára opačne a koncept v skutočnosti B-stĺpiky ani nemá.
Rozmery Škoda Vision O:
- Dĺžka: 4 850 mm
- Šírka: 1 900 mm
- Výška: 1 500 mm
- Kufor: 650 l
Farba karosérie má perleťový efekt, podľa uhlu dopadu svetla sa mení od modrej po béžovú.
Kým predné svetlá majú horizontálne členenie, zadné sú v tvare písmena T. Špecifické osvetlenie, ktoré má upozorniť okolie, má auto v režime autonómnej jazdy.
Nejde o náhradu Octavie
Technická špecifikácia pohonu nie je známa. V sériovej podobe využije budúcu platformu Volkswagenu. Tá dostala označenie SSP (Scalable Systems Platform) a nahradiť má súčasnú MEB platformu, ktorú používa Enyaq aj Elroq.

Kombi má na dĺžku 4850 mm a dlhý rázvor kolies typický pre elektromobily. Vision O je teda rozmerovo medzi súčasnou Octaviou a Superbom. O ich náhrade sa zatiaľ nehovorí a rozhodne tak skoro ani nehrozí. Do predaja sa elektrické kombi dostane najskôr v roku 2028.
Aj keď z názvov konceptu už evokuje predzvesť elektrickej Octavie, tak O v názve vraj odkazuje na kolobeh auta, od jeho výroby, používania až po recykláciu nové využitie.

Množstvo nových materiálov
Interiér bol pri navrhovaní auta prvoradý a Škoda zdôrazňuje, že koncept vznikal zvnútra von, teda primárne z perspektívy posádky a až potom nasledoval vonkajší dizajn.
Sedadlá majú zaujímavé organicky pôsobiace hlavové opierky, ktoré sú vnútri prázdne. Vznikli z Ultrasintu, čo je pružný materiál vytvorený 3D tlačou.

Väčšina interiéru je potiahnutá tkaninou Ultrasuede a zo 65 percent má rastlinný pôvod. Podlaha je pre zmenu z recyklovanej kože Nabore. Zozadu operadiel sú magnety na pripevnenie smartfónov pre posádku vzadu, zároveň sa môžu bezdrôtovo nabíjať.
Ambientné osvetlenie Bio-Adaptive Lighting sa mení s prirodzenými svetelnými cyklami počas dňa, čo má pozitívne vplývať na pokojný biorytmus posádky.
S vyše metrovou obrazovkou
Tesne pod čelným sklom je vyše 1,2-metrová obrazovka na celú šírku prístrojovej dosky. Veľmi podobné riešenie malo premiéru v BMW iX3.
Škoda ho nazýva Horizon Display a tiež argumentuje výhodou lepšej sústredenosti vodiča počas jazdy, keďže má potrebné informácie v zornom poli. Obrazovka rovno za volantom pred vodičom už nie je potrebná, rovnako ani head-up displej.

Samotná centrálna obrazovka je orientovaná zvislo, podobnú mal aj koncept Vision 7S predstavený v roku 2022.
Ani v tomto prípade už nechce Škoda nútiť vodiča používať len dotykové ovládanie. Na stredovom tuneli je otočný ovládač pre rýchle preklikávanie menu a tiež tlačidlá pre nastavenie klimatizácie, presnejšie teploty aj intenzity fúkania. Chýbať nemôžu ani dve podložky pre smartfón.

Kufor s objemom 650 litrov sa dá sklopením operadiel zväčšiť na 1700 litrov. Obsahuje praktické doplnky ako prenosné Bluetooth reproduktory či integrovanú chladničku.
Koncept elektrického kombi tak trochu vypĺňa čas pri čakaní na dva nové sériové modely Škody. Pôjde o malý elektrický crossover Epiq a nasledovať bude veľké 7-miestne SUV rozširujúce ponuku nad Enyaqom.