SME

Škoda ukázala kombi Vision O pre ďalšiu dekádu, dizajn zmení na nepoznanie

Auto dostane novú elektrickú platformu SSP.

Škoda Vision OŠkoda Vision O (Zdroj: Škoda)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Škoda síce do Mníchova doviezla svoju najčerstvejšiu novinku, no napriek tomu nie je súčasťou autosalónu. Na ňom prenecháva priestor Volkswagenu a ďalším koncernovým značkám.

Koncept elektrického kombi pre ďalšiu dekádu ukázala pozvaným hosťom v neogotickej budove bývalej mníchovskej pošty známej ako Isarpost.

Súvisiaci článok Aké novinky prinesie autosalón v Mníchove? Trúfajú si najmä domáce značky Čítajte 

Tradícia kombi pokračuje

Škoda už pred dvoma rokmi naznačila sochami šiestich áut, ako bude vyzerať rozširovanie ponuky elektromobilov. Medzi nimi sa objavilo aj kombi, ktoré má podľa Škody svoje stále miesto v ponuke. Toto označenie karosérie, hoci v trochu presnejšom význame, dostal Laurin & Klement 110 už pred 100 rokmi.

SkryťVypnúť reklamu

Koncept Vision O ukazuje ďalšiu evolúciu dizajnu značky a možnú podobu nasledujúcich modelov. Predná maska známa ako Tech-Deck Face predstavená v roku 2022 na koncepte sedemmiestneho SUV Vision 7S sa evolučne opäť posúva ďalej.

Škoda tvár nového konceptu Vision O nazýva Tech-Loop Face a je veľmi podobná čínskemu Audi E5, ktoré vzniklo v spolupráci s automobilkou SAIC. Čierna línia masky prechádza od svetiel do nárazníku a vytvára veľký súvislý ovál.

Ešte zaujímavejšia je bočná línia okien, pretože aj keď ide o jasné kombi, stĺpiky medzi oknami splývajú s čiernou strechou a priznané sú len široké B-stĺpiky dverí.

Podobný nápad sa v minulosti objavil pri Škode Yeti. V prípade Vision O je dôvodom na takéto riešenie aj fakt, že druhý pár dverí sa otvára opačne a koncept v skutočnosti B-stĺpiky ani nemá.

SkryťVypnúť reklamu

Farba karosérie má perleťový efekt, podľa uhlu dopadu svetla sa mení od modrej po béžovú.

Kým predné svetlá majú horizontálne členenie, zadné sú v tvare písmena T. Špecifické osvetlenie, ktoré má upozorniť okolie, má auto v režime autonómnej jazdy.

Nejde o náhradu Octavie

Technická špecifikácia pohonu nie je známa. V sériovej podobe využije budúcu platformu Volkswagenu. Tá dostala označenie SSP (Scalable Systems Platform) a nahradiť má súčasnú MEB platformu, ktorú používa Enyaq aj Elroq.

Súvisiaci článok Škoda chystá nový model, pôjde o dostupný elektromobil a bude epický Čítajte 

Kombi má na dĺžku 4850 mm a dlhý rázvor kolies typický pre elektromobily. Vision O je teda rozmerovo medzi súčasnou Octaviou a Superbom. O ich náhrade sa zatiaľ nehovorí a rozhodne tak skoro ani nehrozí. Do predaja sa elektrické kombi dostane najskôr v roku 2028.

SkryťVypnúť reklamu

Aj keď z názvov konceptu už evokuje predzvesť elektrickej Octavie, tak O v názve vraj odkazuje na kolobeh auta, od jeho výroby, používania až po recykláciu nové využitie.

Množstvo nových materiálov

Interiér bol pri navrhovaní auta prvoradý a Škoda zdôrazňuje, že koncept vznikal zvnútra von, teda primárne z perspektívy posádky a až potom nasledoval vonkajší dizajn.

Sedadlá majú zaujímavé organicky pôsobiace hlavové opierky, ktoré sú vnútri prázdne. Vznikli z Ultrasintu, čo je pružný materiál vytvorený 3D tlačou.

Súvisiaci článok Záujem o nové autá na Slovensku klesol, darí sa starším a lacnejším modelom Čítajte 

Väčšina interiéru je potiahnutá tkaninou Ultrasuede a zo 65 percent má rastlinný pôvod. Podlaha je pre zmenu z recyklovanej kože Nabore. Zozadu operadiel sú magnety na pripevnenie smartfónov pre posádku vzadu, zároveň sa môžu bezdrôtovo nabíjať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ambientné osvetlenie Bio-Adaptive Lighting sa mení s prirodzenými svetelnými cyklami počas dňa, čo má pozitívne vplývať na pokojný biorytmus posádky.

S vyše metrovou obrazovkou

Tesne pod čelným sklom je vyše 1,2-metrová obrazovka na celú šírku prístrojovej dosky. Veľmi podobné riešenie malo premiéru v BMW iX3.

Škoda ho nazýva Horizon Display a tiež argumentuje výhodou lepšej sústredenosti vodiča počas jazdy, keďže má potrebné informácie v zornom poli. Obrazovka rovno za volantom pred vodičom už nie je potrebná, rovnako ani head-up displej.

Súvisiaci článok Slovenskí dizajnéri v Škode: Autá budú praktické ako goretexová bunda Čítajte 

Samotná centrálna obrazovka je orientovaná zvislo, podobnú mal aj koncept Vision 7S predstavený v roku 2022.

Ani v tomto prípade už nechce Škoda nútiť vodiča používať len dotykové ovládanie. Na stredovom tuneli je otočný ovládač pre rýchle preklikávanie menu a tiež tlačidlá pre nastavenie klimatizácie, presnejšie teploty aj intenzity fúkania. Chýbať nemôžu ani dve podložky pre smartfón.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kufor s objemom 650 litrov sa dá sklopením operadiel zväčšiť na 1700 litrov. Obsahuje praktické doplnky ako prenosné Bluetooth reproduktory či integrovanú chladničku.

Koncept elektrického kombi tak trochu vypĺňa čas pri čakaní na dva nové sériové modely Škody. Pôjde o malý elektrický crossover Epiq a nasledovať bude veľké 7-miestne SUV rozširujúce ponuku nad Enyaqom.

Škoda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  4. Prvý mobil: míľnik dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  7. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  2. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  3. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  6. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  7. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  8. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 6 501
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 5 980
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 5 958
  4. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 851
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 844
  6. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 383
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 4 035
  8. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac? 2 993
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan R. V. Rumánek: Kréťania
  2. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  3. Ľuboš Vodička: Drevená vodárenská veža v Palárikove, slovenský unikát
  4. Jan Pražák: Paralelní manželství
  5. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  6. Ernest Klotton: Diplomatické manévre Trumpa, Putina a Zelenského v roku 2025
  7. Vladimír Bojničan: Výzva pre veriacich: Putin a Fico nie sú len bývalí komunisti, ale sú zároveň aj postfaktickými produktami dogmatického kresťanstva
  8. Rastislav Puchala: Já milujem Fica???
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 60 611
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 060
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 156
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 7 455
  5. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 643
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 028
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 947
  8. Rudolfa Vallová: Hrmelo už dávno, no Booking.com sa neobával 4 298
  1. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  2. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  3. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  4. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  5. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  6. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  7. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  8. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
SkryťZatvoriť reklamu