Popri Peugeote 308 sa tento rok dočkal modernizácie aj luxusnejší francúzsky kompakt DS N°4. Pozreli sme sa, čo a za koľko ponúka a ako je na tom v porovnaní s konkurenciou.
Facelift priniesol optické rozšírenie prednej masky vďaka širšej mriežke, ktorej súčasťou sa stal LED pás a svietiace logo značky. Nový je aj svetelný podpis tesákov, ktoré od hlavných svetiel stále zasahujú hlboko do nárazníka. Snahou bolo zjednotiť dizajn s väčším modelom DS N°8.
Rozmery DS N°4:
- Rázvor: 2675 mm
- Dĺžka: 4400 mm
- Šírka: 1830 mm
- Výška: 1490 mm
- Kufor: 430 l
Vzadu je zmien pomenej, miesto loga sa objavil nápis DS Automobiles a v spodnej časti nárazníka zmizli falošné koncovky výfuku. Už tradične modernizácia priniesla aj nové farebné kombinácie a iný dizajn diskov kolies.
Ešte pod starším názvom DS 4 sa auto svetu predstavilo začiatkom roka 2021. Vtedy bolo k dispozícii aj s 1,6-litrovým benzínovým štvorvalcom bez elektrifikácie s výkonom 163 kW (224 koní), ktorý sme skúšali v redakčnom teste.
Tento motor z ponuky neskôr vypadol a s modernizáciou skončila aj možnosť dieselového 1,5-litrového štvorvalca, ktorý mal 96 kW (130 koní) a 8-stupňový automat.
V troch stupňoch elektrifikácie
Náhrady sa dočkala aspoň základná motorizácia. Po novom je v ponuke DS N°4 s 1,2-litrovým mild-hybridným trojvalcom so 48-voltovou technológiou, pričom 15,6 kW (21-koňový) elektromotor je integrovaný do 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky. Systémový výkon pohonu je 107 kW (145 koní) a cena začína od 35 990 eur.

Ďalšou možnosťou je druhá generácia plug-in hybridného pohonu, kde ďalej prežíva 1,6-litrový štvorvalec s elektromotorom a 14,6 kWh trakčnou batériou. Systémový výkon je 165 kW (225 koní) a elektrický dojazd 80 kilometrov. Táto verzia je vždy so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom a cena za plug-in hybrid začína od 47 990 eur.
Oproti mnohým konkurentom môže byť DS N°4 aj v plne elektrickej verzii E-Tense s výkonom 156 kW (213 koní) a s 58-kilowatthodinovou batériou na dojazd 450 kilometrov. Pri DC nabíjaní je maximálny výkon 120 kW, štandardom je tepelné čerpadlo aj predohrev batérie. Cena elektrickej verzie je rovnaká ako pri plug-in hybride, teda od 47 990 eur.
Konkurenti v podobnej cene
Netreba pri DS N°4 zabudnúť ani na silné trio nemeckých kompaktov. Audi A3 Sportback s 1,5-litrovým štvorvalcom TFSI s výkonom 110 kW (150 koní) a so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom je od 32 925 eur.

Mercedes A200 s 1,3-litrovým štvorvalcom s výkonom 100 kW (136 koní) a so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou sa ponúka od 35 571 eur.
Zabúdať netreba ani na BMW radu 1, ktoré vo verzii 120i má 1,5-litrový trojvalec s výkonom 125 kW (170 koní) a tiež 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Cena je od 35 150 eur.
Vo výbave má navrch
Oproti konkurentom má DS N°4 zaujať aj bohatšou štandardnou výbavou Pallas. Sériovo je auto s dvojzónovou automatickou klimatizáciou s výduchmi pre zadných pasažierov, s adaptívnym tempomatom, full-LED svetlami, bezkľúčovým štartovaním, prednými a zadnými parkovacími senzormi s cúvacou kamerou, s vyhrievanými prednými sedadlami a elektrickým nastavením na vodičovej strane a s dvoma 10-palcovými obrazovkami s bezdrôtovým zrkadlením smartfónu.
Cenník DS N°4 | 1,2 Hybrid 145 eDCT6 | 1,6 Plug-in 225 DCT7 | E-Tense 213 58 kWh |
Pallas | 35 990 € | 43 990 € | |
Étoile Alcantara | 39 990 € | 47 990 € | 47 990 € |
Étoile Nappa | 41 990 € | 49 990 € |
Vyššia výbava Étoile Alcantara už názvom naznačuje, že poťahy sedadiel sú z brúsenej kože a tiež sa pridávajú matrixové LED svetlá, sledovanie mŕtvych uhlov, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, navigácia, akustické bočné okná, elektrické ovládanie sedadiel s masážnou funkciou a bezkľúčové odomykanie.
Najvyššia výbava Étoile Nappa ešte pridáva luxusné čalúnenie hnedou kožou vrátane volantu s vyhrievaním, plne elektrické ovládanie sedadiel a head-up displej.
Príplatkové balíky ponúkajú kvalitnejší audiosystém Focal Electra so 14 reproduktormi a zosilňovačom, otvárateľné strešné okno, odvetrávané sedadlá a elektrické ovládanie dverí kufra.