Po veľkom fiasku s luxusným sedanom sa francúzska značka DS nevzdáva a prichádza s novou vlajkovou loďou. Tentoraz už s technicky vyspelejšou, vo forme elektrického crossoveru, a opäť s odvážnou cenou.
Rok 2025 je oslavou 70. výročia legendárneho Citroënu DS, ale aj rokom, keď sa z trhu v tichosti vytratila limuzína DS 9.
Materský koncern Stellantis dúfal v úspech s týmto modelom v Európe aj v Číne, kde sa vyrábal. Podľa štatistík Car Industry Analysis sa v minulom roku najviac kusov predalo vo Francúzsku, no aj to len 265. V Číne len 24 kusov.

Problémom DS 9 bol veľmi oneskorený príchod na európsky trh aj slabá ponuka motorov. Zo zberateľského pohľadu však má do budúcna potenciál, ide zrejme o posledný veľký klasický sedan francúzskej značky ponúkaný v Európe.
Rozmery DS N°8:
- Rázvor: 2905 mm
- Dĺžka: 4834 mm
- Šírka: 1899 mm
- Výška: 1574 mm
- Svetlá výška: 155 mm
- Kufor: 620 l
Novinka DS No. 8 je už skôr crossoverom a vyrába sa v talianskom Melfi. Stojí na platforme STLA Medium so 400-voltovou architektúrou a pohonom predných alebo aj všetkých kolies.
Najnovšie tento elektromobil používa aj francúzsky prezident Emmanuel Macron.
Konkurentov pribúda
Na dĺžku má DS No. 8 vyše 4834 mm a rázvor kolies 2905 mm. Tentoraz už nejde o sedan, ale o liftback s dobre prístupným kufrom s objemom 620 litrov. Konkurentov je už pomerne veľa, okrem Tesly Model Y aj Hyundai Ioniq 6, BYD Sealion 7 či XPeng G6. Francúzske DS to však hrá viac na luxus.
Na výber sú batérie s dvoma rôznymi kapacitami, menšia 74 kWh s dojazdom 572 kilometrov alebo väčšia 97 kWh s dojazdom 750 kilometrov.
Podľa výkonu sa ponúknu tri verzie. Základná má pohon predných kolies a výkon 169 kW (230 koní), najvýkonnejšia verzia DS No. 8 disponuje pohonom všetkých kolies a systémovým výkonom 257 kW (350 koní). Zrýchlenie z nuly na sto zvláda za 5,4 sekundy.

Štandardom je tepelné čerpadlo, predohrev batérie, adaptívne tlmiče aj viacprvková zadná náprava. Maximálny nabíjací výkon je na túto kategóriu slabší, pri rýchlonabíjaní musí stačiť 160 kW. Palubná nabíjačka má pre pomalé AC nabíjanie výkon 11 kW.
Cena a výbava
Základná výbava Pallas s výkonom 230 koní a 73 kWh začína s cenou od 58 990 eur. S vyšším výkonom 245 koní a väčšou 97 kWh batériou je cena od 63 990 eur a s najvýkonnejšou 350-koňovou štvorkolkou je DS No. 8 od 68 990 eur.
Cenník DS No. 8 | Standard Range 73 kWh, 230 k | Long Range 97 kWh, 245 k | Long Range 97 kWh, 350 k 4x4 |
Pallas | 58 990 € | 63 990 € | 68 990 € |
Étoile | 66 900 € | 71 990 € | 76 990 € |
Každá No. 8 má dvojzónovú klimatizáciu, adaptívny tempomat, predné a zadné parkovacie senzory, parkovaciu kameru, vyhrievané sedadlá, akustické laminované bočné okná, bezkľúčové odomykanie a štartovanie, 16-palcovú obrazovku infotainmentu, bezdrôtovú konektivitu so smartfónom, bezdrôtové nabíjanie a 19-palcové kolesá.
Vyššia výbava Étoile od 66 990 eur pridáva adaptívne pixelové LED svetlá, podsvietenú prednú masku, zohrievanie krku vodiča a spolujazdca, 20-palcové kolesá, digitálne vnútorné zrkadlo, čalúnenie Alcantarou, 360-stupňový kamerový systém, rozšírený head-up displej, automatické udržiavanie v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtvych uhlov a automatické spomalenie podľa predpísanej rýchlosti.
