SME

Dacia Logan MCV - Kombi za tristo "litrov"

Včera odštartoval na Slovensku predaj druhej karosárskej varianty modelového radu Logan. MCV , ako ho nazval výrobca , vychádza po technickej stránke zo sedanu, s ktorým zdieľa aj základné DNA – jednoduchosť, robustnosť a trvácnosť.

Bezkonkurenčné kombi s obrovským úložným priestorom alebo miestom pre 7 dospelých cestujúcich zamúti vody svojho segmentu rovnakým spôsobom ako základný sedan medzi rodinnými limuzínami.Bezkonkurenčné kombi s obrovským úložným priestorom alebo miestom pre 7 dospelých cestujúcich zamúti vody svojho segmentu rovnakým spôsobom ako základný sedan medzi rodinnými limuzínami. (Zdroj: Dacia)

Včera odštartoval na Slovensku predaj druhej karosárskej varianty modelového radu Logan. MCV , ako ho nazval výrobca (Multi Convivial Vehicle – convivial je po anglicky pohostinný), vychádza po technickej stránke zo sedanu, s ktorým zdieľa aj základné DNA – jednoduchosť, robustnosť a trvácnosť.

Najväčší rozdiel medzi sedanom a MCV vidieť samozrejme v proporciách karosérie. Obe vozidlá sú zhodné iba po čelné sklo, všetko ostatné je nové. Zmenila sa predovšetkým dĺžka. Zatiaľ čo zovňajšok sa natiahol o 200 mm, rázvor náprav podrástol ešte viac (o 270 mm). Jazvečík na kolesách, ako Logan MCV niektorí výstižne prezývajú, svojím extrémne dlhým rázvorom 2905 mm prekonáva nielen Škodu Superb (2803 mm) alebo Opel Vectra kombi (2830 mm), ale i mnohých ďalších zástupcov strednej a vyššej strednej triedy, o vanoch ani nehovoriac.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ruka v ruke s dĺžku podrástla tiež výška. V porovnaní so sedanom pridal výrobca pasažierom vo vnútri až 102 mm nad hlavou naviac, čo rozhodne cítiť. Ani dvojmetrovým dlháňom preto nehrozí, že by prišli do kontaktu so strechou. Ako býva u vozidiel rodinného zmerania v dnešnej dobe zvykom, druhý rad sedadiel je ukotvený o niečo vyššie než predný. Aj v tomto smere drží teda Logan MCV krok s trendom. Zadní pasažieri takto získali v kombinácii s veľkými presklenými plochami jeden z najlepších výhľadov v triede a cestovanie krajinou nadobúda iný rozmer aj pre drobizg pripútaný v detských sedačkách. Rodinne založených motoristov určite poteší, že vzhľadom na pripravovaný zákon sa vedľa seba bez problémov zmestia tri plnohodnotné detské sedačky. Pre zákazníkov s odrastenými deťmi bude zase dôležité, že v druhom aj treťom rade sa pohodlne odvezú aj dospelí.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšie články o Dacii Logan:

Dlhodobý test Loganu

Crash Test Dacie Logan


Na posledných dvoch sedadlách sa vďaka nízkej podlahe a pohodlnej polohe nôh vmestia pasažieri vysokí až 190 cm. Zadné bočné okná v treťom rade sa dajú pootvoriť a tým načerpať trochu čistého vzduchu. Samotný prístup na sedadlá 3. radu je inak veľmi jednoduchý. Pasažieri sa dnu dostanú zadnými bočnými dverami po odklopení sedadla 2. radu . Ak nie sú predné sedadlá posunuté úplne vzadu, zvládnu to aj s nasadenými opierkami hlavy.

Bezkonkurenčné kombi s obrovským úložným priestorom alebo miestom pre 7 dospelých cestujúcich zamúti vody svojho segmentu rovnakým spôsobom ako základný sedan medzi rodinnými limuzínami. V 5-miestnej verzii pohltí 700 l a v konfigurácii s 2 sedadlami má objem až 2350 l. Keď vo vozidle cestuje 7 ľudí, batožinový priestor sa logicky zmenší, ale aj tak má objem 200 l. Drobné veci, ktoré potrebujete previezť, netreba pritom nakladať do kufra. V interiéri je totiž viacej odkladacích priestorov celkovej kapacity 54 l. Nachádzajú sa pod konzolou a vo výplni dverí, ďalej sú tam vrecká na mapy a blízko 3. radu sedadiel nájdete tiež priestor na odloženie 1,5 litrovej fľaše. Od februára bude patriť k štandardu výbavy Lauréate odkladacia polička v strope nad hlavami predných pasažierov, ktorá má objem až 35 litrov. Na vnútornej strane krídlových dverí je odkladací priestor objemu 2,15 l a záchytná sieťka.

Vďaka ukážkovej variabilite sa Logan MCV hodí na rodinné dovolenkové cestovanie aj na rozmanité každodenné využitie. Operadlá posledného radu sedadiel (6. a 7. miesto) sa dajú podľa verzie zložiť úplne alebo napoly. Celá sedadlová lavica sa dá oprieť o operadlá stredného radu. V tejto polohe možno 16,7 kg vážiacu zadnú lavicu úplne vybrať. Opretím asymetricky delených stredných sedadiel o predné vytvoríte v aute obrovskú úložnú plochu dlhú 1500 mm a širokú 1432 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Množstvo kombinácií robia z tohto vozidla praktického pomocníka na dopravu osôb alebo prepravu rozmerných predmetov. Asymetricky delené krídlové zadné dvere poskytujú výhodu ich otvárania podľa veľkosti voľného priestoru za vozidlom. Obe krídla sa dajú otvoriť do uhla 40, 90 a 180 stupňov. Manipuláciu s objemnejšími predmetmi uľahčuje aj sympaticky nízko a v jednej rovine s podlahou situovaná nakladacia hrana.

Tak ako limuzínu aj kombi poháňa i osvedčený naftový agregát 1.5 dCi s priamym vstrekovaním paliva common rail druhej generácie, ktorý dosahuje atraktívnu kombináciu výkonu a úspornej prevádzky a môže sa pochváliť veľmi nízkymi hodnotami škodlivých emisií vo výfukových plynoch. Okrem neho si môžete vybrať aj zážihový 1,4 alebo 1,6 l motor výkonu 75 resp. 90 k. Na nový Logan MCV výrobca poskytuje 3-ročnú záruku alebo do najazdenia 100.000 km. Za príplatok sa dá táto záruka ešte predĺžiť. Okrem toho toto vozidlo ponúka rovnako priaznivý a bezkonkurenčný pomer medzi cenou a úžitkovou hodnotou ako limuzína.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cena základného modelu začína na sume 299.900 Sk, čo je vzhľadom na bezkonkurenčný priestor, ktorým toto auto disponuje, absolútne skvelá ponuka. V základe nájdete ABS s EBD, airbag vodiča, imobilizér, otáčkomer, zadné sedadlo delené v pomere 1/3 : 2/3 a ďalšie veci. Plne vybavené vozidlo vo verzii Lauréate s motorom 1.6 a 5 sedadlami na sedenie stojí 380.900 Sk. Okrem klimatizácie, za ktorú sa dopláca 37.900 Sk v ňom nájdete posilňovač riadenia, palubný počítač, svetlá do hmly, el. ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, tónované sklá, kryt batožinového priestoru, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča s bedrovou opierkou, pozdĺžne strešné lišty a iné. Luxus 2 sedadiel v treťom rade v prípade 7-miestnej verzie vás bude stáť 20.000 Sk naviac.
Päťmiestny Logan MCV s naftovým motorom 1.5 dCi začína od 404.900 Sk. Vôbec najdrahšou verziou je 7-miestne naftové prevedenie vo výbave Lauréate za 440.900 Sk.

Prvé dojmy
Svojou koncepciou je Logan MCV už od základu určený na väčšiu záťaž a tomu pochopiteľne odpovedá tuhšie nastavenie pruženia než u ľahšieho a menšieho sedanu. Citeľne tvrdšia je hlavne zadná náprava, ktorá je pripravená odviezť záťaž o hmotnosti až 515 kg. Nemusíte sa ale báť tvrdého poskakovania pri prejazde každej nerovnosti. Podvozok MCV nadväzuje na dobré spôsoby sedana. To znamená, že podobne mäkko a ticho filtruje všetky vady našich ciest, vďaka dlhému rázvoru pekne drží stopu, dobre znáša prudké zmeny smeru a napriek vyššej karosérií ho nezaskočí ani obávaný losí test. Rovnako bez strachu si s ním môžete vyraziť do prírody, na ryby alebo vyšplhať sa úzkou lesnou cestičkou na chatu, pretože okrem dôkladnej ochrany podvozka ho na to predurčuje svetlá výška 155 mm. Pochváliť musíme tiež brzdy. Napriek tomu, že vzadu sú použité bubny, čo na druhej strane prináša výhody pri jazde po prašnej ceste (nedostanú sa do segmentov kamienky a iné nečistoty), účinne odolávali vädnutiu a MCV bezpečne spomalili aj pri plnom zaťažení. Riadenie komunikuje s vodičom priemerne, no zažili sme už aj oveľa horšie ovládateľné autá. Pri parkovaní treba myslieť na dĺžku, ktorú vozíte so sebou, a podľa toho si vyberať miesto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Testovaný benzínový štvorvalec objemu 1.6 litra s dvojventilovou technikou dáva slušný výkon 66 kW/90 k. Vďaka nízko položenému maximu krútiaceho momentu nevyžaduje priveľmi časté preraďovanie ani v meste. Jeho limity odhalí až predbiehanie na diaľnici, kedy mu hlavne na štvrtom a piatom prevodovom stupni skoro dochádza dych. Pri pohľade na praktickú ale vysokú karosériu je jasné, že aerodynamický súčiniteľ odporu vzduchu nebude patriť medzi najnižšie. Napriek tomu sa nám podarilo udržať spotrebu paliva na rozumnej úrovni. Podľa výrobcu si zapýta v priemere 7,8 l/100 km. Nám spotreboval o 0,2 l/100 km viac, čo je vzhľadom na surový stav testovaného motora slušná hodnota.

Čo dodať na záver? Logan MCV nadväzuje na všetky prednosti, ktorými prerazil do sveta jeho menší brat sedan. Výhodu má v tom, že nezačína od nuly a spolu s vlastným menom nemusí budovať aj nový imidž značky Dacia, ale iba ho ďalej vylepšovať. A na to je ako stvorený. V porovnaní s prvým sedanom je vyspelejší, krajší a hlavne praktickejší. Ponúka bezkonkurenčný pomer ceny a úžitkovej hodnoty, ktorý ešte vzrastie po schválení verzie N1. Má to byť 5-miestne vozidlo s posuvnou mrežou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické parametre vozidiel Dacia Logan MCV

motor 1,4 MPI 1,6 MPI 1,6 16v 1,5 dCi
zdvihový objem valcov [cm3] 1390 1598 1598 1461
výkon [kW/k] 55/75 64/87 77/105 50/68
pri otáčkach [1/min] 5500 5500 5750 4000
krútiaci moment [Nm] 112 128 148 160
pri otáčkach [1/min] 3000 3000 3750 1700
pohotovostná hmotnosť [kg] 1165 1165 1195 1205
palivová spotreba [l/100 km] 7,6 7,8 7,5 5,3
zrýchlenie 0-100 km/h [s] 15,6 13,4 11,8 17,7
maximálna rýchlosť [km/h] 155 167 174 150


Rozmery:

dĺžka 4450 mm
šírka 1993 mm
výška 1640 mm
rázvor náprav 2905 mm
rozchod kolies vpredu/vzadu 1481/1458 mm
svetlá výška 155 mm
priemer otočenia 11.25 m
batožinový priestor 700 l (7-miestny 198 l)
palivová nádrž 50 l
užitočné zaťaženie 515 kg
pneumatiky 185/65 R15

Kvôli odstráneniu vibrácií a trvácnosti je prístrojová doska vyrobená z jedného kusa.



Logan MCV má 7 plnohodnotných sedadiel pre 7 dospelých cestujúcich.







Vďaka dizajnu zadnej časti vozidla sa aj na dve zadné miesta pohodlne vmestia dospelí s výškou nad 190 cm. Dostanú sa tam po sklopení sedadla v 2. rade.

Batožinový priestor má podľa počtu využitých sedadiel objem od 200 do 2350 l a odveziete v ňom skoro všetko čo potrebujete k cestovaniu alebo športovaniu.


Zadné krídlové dvere s odkladacím priestorom objemu 2,15 l a záchytnou sieťkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 172
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 10 778
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 407
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 153
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 975
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 559
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 371
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 343
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Bez dôslednej sekularity niet slobodnej demokracie
  2. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  3. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  4. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  5. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  6. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  7. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  8. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 155
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 27 104
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 620
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 706
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 704
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 896
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 384
  8. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida. 8 691
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu