SME

Dacia Logan MCV - Kombi za tristo "litrov"

Včera odštartoval na Slovensku predaj druhej karosárskej varianty modelového radu Logan. MCV , ako ho nazval výrobca , vychádza po technickej stránke zo sedanu, s ktorým zdieľa aj základné DNA – jednoduchosť, robustnosť a trvácnosť.

Bezkonkurenčné kombi s obrovským úložným priestorom alebo miestom pre 7 dospelých cestujúcich zamúti vody svojho segmentu rovnakým spôsobom ako základný sedan medzi rodinnými limuzínami.Bezkonkurenčné kombi s obrovským úložným priestorom alebo miestom pre 7 dospelých cestujúcich zamúti vody svojho segmentu rovnakým spôsobom ako základný sedan medzi rodinnými limuzínami. (Zdroj: Dacia)

Včera odštartoval na Slovensku predaj druhej karosárskej varianty modelového radu Logan. MCV , ako ho nazval výrobca (Multi Convivial Vehicle – convivial je po anglicky pohostinný), vychádza po technickej stránke zo sedanu, s ktorým zdieľa aj základné DNA – jednoduchosť, robustnosť a trvácnosť.

Najväčší rozdiel medzi sedanom a MCV vidieť samozrejme v proporciách karosérie. Obe vozidlá sú zhodné iba po čelné sklo, všetko ostatné je nové. Zmenila sa predovšetkým dĺžka. Zatiaľ čo zovňajšok sa natiahol o 200 mm, rázvor náprav podrástol ešte viac (o 270 mm). Jazvečík na kolesách, ako Logan MCV niektorí výstižne prezývajú, svojím extrémne dlhým rázvorom 2905 mm prekonáva nielen Škodu Superb (2803 mm) alebo Opel Vectra kombi (2830 mm), ale i mnohých ďalších zástupcov strednej a vyššej strednej triedy, o vanoch ani nehovoriac.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ruka v ruke s dĺžku podrástla tiež výška. V porovnaní so sedanom pridal výrobca pasažierom vo vnútri až 102 mm nad hlavou naviac, čo rozhodne cítiť. Ani dvojmetrovým dlháňom preto nehrozí, že by prišli do kontaktu so strechou. Ako býva u vozidiel rodinného zmerania v dnešnej dobe zvykom, druhý rad sedadiel je ukotvený o niečo vyššie než predný. Aj v tomto smere drží teda Logan MCV krok s trendom. Zadní pasažieri takto získali v kombinácii s veľkými presklenými plochami jeden z najlepších výhľadov v triede a cestovanie krajinou nadobúda iný rozmer aj pre drobizg pripútaný v detských sedačkách. Rodinne založených motoristov určite poteší, že vzhľadom na pripravovaný zákon sa vedľa seba bez problémov zmestia tri plnohodnotné detské sedačky. Pre zákazníkov s odrastenými deťmi bude zase dôležité, že v druhom aj treťom rade sa pohodlne odvezú aj dospelí.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšie články o Dacii Logan:

Dlhodobý test Loganu

Crash Test Dacie Logan


Na posledných dvoch sedadlách sa vďaka nízkej podlahe a pohodlnej polohe nôh vmestia pasažieri vysokí až 190 cm. Zadné bočné okná v treťom rade sa dajú pootvoriť a tým načerpať trochu čistého vzduchu. Samotný prístup na sedadlá 3. radu je inak veľmi jednoduchý. Pasažieri sa dnu dostanú zadnými bočnými dverami po odklopení sedadla 2. radu . Ak nie sú predné sedadlá posunuté úplne vzadu, zvládnu to aj s nasadenými opierkami hlavy.

Bezkonkurenčné kombi s obrovským úložným priestorom alebo miestom pre 7 dospelých cestujúcich zamúti vody svojho segmentu rovnakým spôsobom ako základný sedan medzi rodinnými limuzínami. V 5-miestnej verzii pohltí 700 l a v konfigurácii s 2 sedadlami má objem až 2350 l. Keď vo vozidle cestuje 7 ľudí, batožinový priestor sa logicky zmenší, ale aj tak má objem 200 l. Drobné veci, ktoré potrebujete previezť, netreba pritom nakladať do kufra. V interiéri je totiž viacej odkladacích priestorov celkovej kapacity 54 l. Nachádzajú sa pod konzolou a vo výplni dverí, ďalej sú tam vrecká na mapy a blízko 3. radu sedadiel nájdete tiež priestor na odloženie 1,5 litrovej fľaše. Od februára bude patriť k štandardu výbavy Lauréate odkladacia polička v strope nad hlavami predných pasažierov, ktorá má objem až 35 litrov. Na vnútornej strane krídlových dverí je odkladací priestor objemu 2,15 l a záchytná sieťka.

Vďaka ukážkovej variabilite sa Logan MCV hodí na rodinné dovolenkové cestovanie aj na rozmanité každodenné využitie. Operadlá posledného radu sedadiel (6. a 7. miesto) sa dajú podľa verzie zložiť úplne alebo napoly. Celá sedadlová lavica sa dá oprieť o operadlá stredného radu. V tejto polohe možno 16,7 kg vážiacu zadnú lavicu úplne vybrať. Opretím asymetricky delených stredných sedadiel o predné vytvoríte v aute obrovskú úložnú plochu dlhú 1500 mm a širokú 1432 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Množstvo kombinácií robia z tohto vozidla praktického pomocníka na dopravu osôb alebo prepravu rozmerných predmetov. Asymetricky delené krídlové zadné dvere poskytujú výhodu ich otvárania podľa veľkosti voľného priestoru za vozidlom. Obe krídla sa dajú otvoriť do uhla 40, 90 a 180 stupňov. Manipuláciu s objemnejšími predmetmi uľahčuje aj sympaticky nízko a v jednej rovine s podlahou situovaná nakladacia hrana.

Tak ako limuzínu aj kombi poháňa i osvedčený naftový agregát 1.5 dCi s priamym vstrekovaním paliva common rail druhej generácie, ktorý dosahuje atraktívnu kombináciu výkonu a úspornej prevádzky a môže sa pochváliť veľmi nízkymi hodnotami škodlivých emisií vo výfukových plynoch. Okrem neho si môžete vybrať aj zážihový 1,4 alebo 1,6 l motor výkonu 75 resp. 90 k. Na nový Logan MCV výrobca poskytuje 3-ročnú záruku alebo do najazdenia 100.000 km. Za príplatok sa dá táto záruka ešte predĺžiť. Okrem toho toto vozidlo ponúka rovnako priaznivý a bezkonkurenčný pomer medzi cenou a úžitkovou hodnotou ako limuzína.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cena základného modelu začína na sume 299.900 Sk, čo je vzhľadom na bezkonkurenčný priestor, ktorým toto auto disponuje, absolútne skvelá ponuka. V základe nájdete ABS s EBD, airbag vodiča, imobilizér, otáčkomer, zadné sedadlo delené v pomere 1/3 : 2/3 a ďalšie veci. Plne vybavené vozidlo vo verzii Lauréate s motorom 1.6 a 5 sedadlami na sedenie stojí 380.900 Sk. Okrem klimatizácie, za ktorú sa dopláca 37.900 Sk v ňom nájdete posilňovač riadenia, palubný počítač, svetlá do hmly, el. ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, tónované sklá, kryt batožinového priestoru, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča s bedrovou opierkou, pozdĺžne strešné lišty a iné. Luxus 2 sedadiel v treťom rade v prípade 7-miestnej verzie vás bude stáť 20.000 Sk naviac.
Päťmiestny Logan MCV s naftovým motorom 1.5 dCi začína od 404.900 Sk. Vôbec najdrahšou verziou je 7-miestne naftové prevedenie vo výbave Lauréate za 440.900 Sk.

Prvé dojmy
Svojou koncepciou je Logan MCV už od základu určený na väčšiu záťaž a tomu pochopiteľne odpovedá tuhšie nastavenie pruženia než u ľahšieho a menšieho sedanu. Citeľne tvrdšia je hlavne zadná náprava, ktorá je pripravená odviezť záťaž o hmotnosti až 515 kg. Nemusíte sa ale báť tvrdého poskakovania pri prejazde každej nerovnosti. Podvozok MCV nadväzuje na dobré spôsoby sedana. To znamená, že podobne mäkko a ticho filtruje všetky vady našich ciest, vďaka dlhému rázvoru pekne drží stopu, dobre znáša prudké zmeny smeru a napriek vyššej karosérií ho nezaskočí ani obávaný losí test. Rovnako bez strachu si s ním môžete vyraziť do prírody, na ryby alebo vyšplhať sa úzkou lesnou cestičkou na chatu, pretože okrem dôkladnej ochrany podvozka ho na to predurčuje svetlá výška 155 mm. Pochváliť musíme tiež brzdy. Napriek tomu, že vzadu sú použité bubny, čo na druhej strane prináša výhody pri jazde po prašnej ceste (nedostanú sa do segmentov kamienky a iné nečistoty), účinne odolávali vädnutiu a MCV bezpečne spomalili aj pri plnom zaťažení. Riadenie komunikuje s vodičom priemerne, no zažili sme už aj oveľa horšie ovládateľné autá. Pri parkovaní treba myslieť na dĺžku, ktorú vozíte so sebou, a podľa toho si vyberať miesto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Testovaný benzínový štvorvalec objemu 1.6 litra s dvojventilovou technikou dáva slušný výkon 66 kW/90 k. Vďaka nízko položenému maximu krútiaceho momentu nevyžaduje priveľmi časté preraďovanie ani v meste. Jeho limity odhalí až predbiehanie na diaľnici, kedy mu hlavne na štvrtom a piatom prevodovom stupni skoro dochádza dych. Pri pohľade na praktickú ale vysokú karosériu je jasné, že aerodynamický súčiniteľ odporu vzduchu nebude patriť medzi najnižšie. Napriek tomu sa nám podarilo udržať spotrebu paliva na rozumnej úrovni. Podľa výrobcu si zapýta v priemere 7,8 l/100 km. Nám spotreboval o 0,2 l/100 km viac, čo je vzhľadom na surový stav testovaného motora slušná hodnota.

Čo dodať na záver? Logan MCV nadväzuje na všetky prednosti, ktorými prerazil do sveta jeho menší brat sedan. Výhodu má v tom, že nezačína od nuly a spolu s vlastným menom nemusí budovať aj nový imidž značky Dacia, ale iba ho ďalej vylepšovať. A na to je ako stvorený. V porovnaní s prvým sedanom je vyspelejší, krajší a hlavne praktickejší. Ponúka bezkonkurenčný pomer ceny a úžitkovej hodnoty, ktorý ešte vzrastie po schválení verzie N1. Má to byť 5-miestne vozidlo s posuvnou mrežou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické parametre vozidiel Dacia Logan MCV

motor 1,4 MPI 1,6 MPI 1,6 16v 1,5 dCi
zdvihový objem valcov [cm3] 1390 1598 1598 1461
výkon [kW/k] 55/75 64/87 77/105 50/68
pri otáčkach [1/min] 5500 5500 5750 4000
krútiaci moment [Nm] 112 128 148 160
pri otáčkach [1/min] 3000 3000 3750 1700
pohotovostná hmotnosť [kg] 1165 1165 1195 1205
palivová spotreba [l/100 km] 7,6 7,8 7,5 5,3
zrýchlenie 0-100 km/h [s] 15,6 13,4 11,8 17,7
maximálna rýchlosť [km/h] 155 167 174 150


Rozmery:

dĺžka 4450 mm
šírka 1993 mm
výška 1640 mm
rázvor náprav 2905 mm
rozchod kolies vpredu/vzadu 1481/1458 mm
svetlá výška 155 mm
priemer otočenia 11.25 m
batožinový priestor 700 l (7-miestny 198 l)
palivová nádrž 50 l
užitočné zaťaženie 515 kg
pneumatiky 185/65 R15

Kvôli odstráneniu vibrácií a trvácnosti je prístrojová doska vyrobená z jedného kusa.



Logan MCV má 7 plnohodnotných sedadiel pre 7 dospelých cestujúcich.







Vďaka dizajnu zadnej časti vozidla sa aj na dve zadné miesta pohodlne vmestia dospelí s výškou nad 190 cm. Dostanú sa tam po sklopení sedadla v 2. rade.

Batožinový priestor má podľa počtu využitých sedadiel objem od 200 do 2350 l a odveziete v ňom skoro všetko čo potrebujete k cestovaniu alebo športovaniu.


Zadné krídlové dvere s odkladacím priestorom objemu 2,15 l a záchytnou sieťkou.

Dacia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 017
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 514
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 453
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 578
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 909
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 494
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 880
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 662
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Post-sovietska Ukrajina a čo znamená zostať, keď všetci odišli... | 7 knižných tipov
  2. Ján Karas: Mýtus o rovnakom štarte: O tých, čo bežia bosí za dôstojnosťou
  3. Jozef Huljak: Apple Intelligence v Číne: Prečo si Apple vybral Alibabu a ako geopolitika ovplyvňuje nasadenie AI v iPhonoch
  4. Martin Fronk: Dolná Strehová nie je len o termálnej vode. Tu sa zrodila Tragédia človeka!
  5. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  6. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  7. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  8. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 81 636
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 812
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 201
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 185
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 065
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 773
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 6 091
  8. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 5 651
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu