Rumunsko-francúzska automobilka Dacia v Ženeve predstavila svoje nové logo i model Sandero - päťdverový hatchback odvodený od známeho Loganu.
Sandero stojí na skrátenej podlahovej plošine Loganu. V porovnaní s ním má však kratší rázvor o 42 mm (2588 mm) i celkovú dĺžku o 230 mm (4020 mm). V jeho útrobách si nájde miesto pätica pasažierov. Batožinový priestor má v základnom usporiadaní objem 320, po sklopení zadných sedadiel až 1200 litrov.
Po technickej stránke k zásadnejším zmenám nedošlo, zmenilo sa iba naladenie podvozka. Výrobca po skúsenostiach s Loganom proklamuje lepšiu antikoróznu ochranu karosérie. Či ide o jej pozinkovanie sa v tlačovej správe neuvádza.
Ďalšie články o Dacii:
Paletu pohonných jednotiek tvoria dva zážihové a dva vznetové štvorvalce. Benzínové motory 1,4 l 55 kW (75 k) a 1,6 l 66 kW (90 k), a prepĺňaný diesel 1,5 dCi naladený na dve výkonové maximá - 50 kW (68 k) a výkonnejší 63 kW (85 k). Vozidlo by sa na európskych trhoch malo objaviť v lete 2008 a výrobca naň poskytne trojročnú záruku obmedzenú hranicou 100 000 najazdených kilometrov.
Náš prvý dojem
Dacia je na prvý pohľad „civilnejšia“. Karoséria si zachovala typickú robustnosť, ale dizajnéri mali pri jej tvarovaní voľnejšie ruky ako v minulosti. Palubná doska je evolúciou tej v Logane. Nájdeme na nej viac oblín i kvalitnejších materiálov. Interiér ponúka dostatok priestoru aj vzadu, kde sa vďaka veľkorysému priestoru pre kolená a minimálne sa zvažujúcej streche pohodlne posadí aj vyšší cestujúci. Otáznou zostáva cena. Renault sľubuje, že tá bude presne taká, ako od Dacie očakávame...