Mali zakázať blokovať trolejbusy, no zakázali im zastaviť na zastávke

Na časti Cintorínskej ulice v Bratislave sa nesmie parkovať. Vodiči si z toho nič nerobia.

Ulica, kde Zákaz zastavenia neplatí pre každého.(Zdroj: Tomáš Novotný)

Na časti Cintorínskej ulice v Bratislave, ktorá je jednosmerkou, sa nesmie parkovať ani na jednej strane cesty. Vodiči si z toho nič nerobia.

Na pravej strane jednosmerky, ktorá je ohraničená ulicami Lazaretská a Rajská, sa nachádza konečná zastávka pre trolejbusy. V pravidelných intervaloch sa tam trolejbusy vyprázdňujú a čakajú aj niekoľko minút na svoju ďalšiu jazdu.

Určite sa zhodneme na tom, že je pochopiteľné, ak na výstupišti trolejbusov a v jeho okolí zakážeme iným vozidlám čo i len zastaviť. Ide predsa o bezpečnosť a plynulosť hromadnej prepravy osôb.

Na Cintorínskej ulici však správca cesty nechal osadiť dopravnú značku Zákaz zastavenia s výnimkou pre vozidlá blízkej predajne zdravotníckych pomôcok. Na trolejbusy ale zabudli.

01.jpg

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Aj trolejbus je motorové vozidlo a jeho vodič sa musí, ako každý iný, riadiť dopravnými pravidlami. Zákaz zastavenia na Cintorínskej ale ignorujú.

Ak by predpisy dodržiavali, trolejbusy by smeli zastavovať až za vjazdom do parkovacieho domu, v podstate na nástupišti.

Na výstupišti sa neraz stretnú aj 3 čakajúce trolejbusy. Toľko by sa ich ale na nástupnej zastávke nezmestilo.

Napriek zastávke platí aj Zákaz zastavenia

Poviete si, že trolejbus predsa zastavuje na zastávke, ktoré je vyznačené vodorovným dopravným značením. Dokonca je pred ním aj zvislý označník zastávky.

Napriek tomu ale zákaz zastavenia vyplývajúci zo zákazovej značky je platný a nič ho neruší.

To, že nedokonalosť predpisov zakazuje aj vozidlám hromadnej dopravy osôb zastavovať v rozpore s logikou na zastávkach, netreba ani spomínať (viac sa o tejto téme dozviete v článku Zastávku autobusom zakázal. Kde majú nastupovať ľudia?).

Pritom by stačilo vymeniť dodatkovú tabuľku, kde by pribudla výnimka aj pre vozidlá MHD.

Zákaz porušujú aj na druhej strane cesty

Na druhej strane toho istého úseku ulice sú asi "pre istotu" hneď za sebou dve značky zakazujúce parkovať na ľavej strane cesty. Jedna z nich je trvalá (vyššia), druhá je dočasná s výnimkou pre vozidlá stavby.

Keďže má dočasná značka prednosť pred trvalou v prípade rozporu, vozidlá stavby skutočne nemusia na ľavej strane cesty rešpektovať zákaz zastavenia. A to aj napriek tomu, že trvalá značka nie je prekrytá.

Odfotené osobné autá však nie sú vozidlami stavby. Parkujú tam ľudia, ktorí to majú blízko do práce a domov.

Pomlčme o porušení zákazu zastavenia (, ktorý platí aj pre chodník - viac v článku Zákaz zastavenia platí aj pre chodník). Autá tam stoja na chodníku tak, že chodcom nenechali ani len zo zákona vyplývajúcich 1,5 metra širokú časť.

Ak by sme aj ignorovali vplyv parkujúcich áut na premávku iných vozidiel, blokovanie chodníka chodcom je neodpustiteľné. Neobstojí výhovorka, že chodci majú k dispozícii chodník aj na opačnej strane cesty.

Rovnako sa dá argumentovať, že nesprávne parkujúci vodiči majú neďaleko niekoľko parkovísk, aj keď platených.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 754
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 688
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 131
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 296
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 254
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 035
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 990
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 823
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 766

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.