SME
Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

Mali zakázať blokovať trolejbusy, no zakázali im zastaviť na zastávke

Na časti Cintorínskej ulice v Bratislave sa nesmie parkovať. Vodiči si z toho nič nerobia.

Ulica, kde Zákaz zastavenia neplatí pre každého.Ulica, kde Zákaz zastavenia neplatí pre každého. (Zdroj: Tomáš Novotný)

Na časti Cintorínskej ulice v Bratislave, ktorá je jednosmerkou, sa nesmie parkovať ani na jednej strane cesty. Vodiči si z toho nič nerobia.

Na pravej strane jednosmerky, ktorá je ohraničená ulicami Lazaretská a Rajská, sa nachádza konečná zastávka pre trolejbusy. V pravidelných intervaloch sa tam trolejbusy vyprázdňujú a čakajú aj niekoľko minút na svoju ďalšiu jazdu.

Určite sa zhodneme na tom, že je pochopiteľné, ak na výstupišti trolejbusov a v jeho okolí zakážeme iným vozidlám čo i len zastaviť. Ide predsa o bezpečnosť a plynulosť hromadnej prepravy osôb.

Na Cintorínskej ulici však správca cesty nechal osadiť dopravnú značku Zákaz zastavenia s výnimkou pre vozidlá blízkej predajne zdravotníckych pomôcok. Na trolejbusy ale zabudli.

01.jpg

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Aj trolejbus je motorové vozidlo a jeho vodič sa musí, ako každý iný, riadiť dopravnými pravidlami. Zákaz zastavenia na Cintorínskej ale ignorujú.

Ak by predpisy dodržiavali, trolejbusy by smeli zastavovať až za vjazdom do parkovacieho domu, v podstate na nástupišti.

Na výstupišti sa neraz stretnú aj 3 čakajúce trolejbusy. Toľko by sa ich ale na nástupnej zastávke nezmestilo.

Napriek zastávke platí aj Zákaz zastavenia

Poviete si, že trolejbus predsa zastavuje na zastávke, ktoré je vyznačené vodorovným dopravným značením. Dokonca je pred ním aj zvislý označník zastávky.

Napriek tomu ale zákaz zastavenia vyplývajúci zo zákazovej značky je platný a nič ho neruší.

To, že nedokonalosť predpisov zakazuje aj vozidlám hromadnej dopravy osôb zastavovať v rozpore s logikou na zastávkach, netreba ani spomínať (viac sa o tejto téme dozviete v článku Zastávku autobusom zakázal. Kde majú nastupovať ľudia?).

Pritom by stačilo vymeniť dodatkovú tabuľku, kde by pribudla výnimka aj pre vozidlá MHD.

Zákaz porušujú aj na druhej strane cesty

Na druhej strane toho istého úseku ulice sú asi "pre istotu" hneď za sebou dve značky zakazujúce parkovať na ľavej strane cesty. Jedna z nich je trvalá (vyššia), druhá je dočasná s výnimkou pre vozidlá stavby.

Keďže má dočasná značka prednosť pred trvalou v prípade rozporu, vozidlá stavby skutočne nemusia na ľavej strane cesty rešpektovať zákaz zastavenia. A to aj napriek tomu, že trvalá značka nie je prekrytá.

Odfotené osobné autá však nie sú vozidlami stavby. Parkujú tam ľudia, ktorí to majú blízko do práce a domov.

Pomlčme o porušení zákazu zastavenia (, ktorý platí aj pre chodník - viac v článku Zákaz zastavenia platí aj pre chodník). Autá tam stoja na chodníku tak, že chodcom nenechali ani len zo zákona vyplývajúcich 1,5 metra širokú časť.

Ak by sme aj ignorovali vplyv parkujúcich áut na premávku iných vozidiel, blokovanie chodníka chodcom je neodpustiteľné. Neobstojí výhovorka, že chodci majú k dispozícii chodník aj na opačnej strane cesty.

Rovnako sa dá argumentovať, že nesprávne parkujúci vodiči majú neďaleko niekoľko parkovísk, aj keď platených.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 451
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 372
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 015
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 638
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 4 134
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 921
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 778
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 530
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinskí vojaci v Lymane, na budovách vztyčujú ukrajinské vlajky.

Na pád Lymanu môže doplatiť aj minister obrany Šojgu.


2 h
Ekonómovia a finanční odborníci rada, ako naložiť s peniazmi v časoch rýchlo rastúcich cien.

Neoplatí sa špekulovať a hľadať riešenia s vysokým výnosom a nízkym rizikom.


30. sep
Násilnosti na zápase indonézskej prvej futbalovej ligy.

Na štadióne bolo asi o štyritisíc ľudí viac, ako je povolená kapacita.


ČTK 2 h
Ukrajinskí vojaci pri Siversku.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


22 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku
  2. Jozef Javurek: Dolné Srnie a okolie
  3. Ľubomír Maretta: Die Einsamkeit
  4. Petra Kohútová: Strážna veža Vartovka v Krupine
  5. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (3): Pred pirátmi sa schovávali v pevnosti
  6. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  7. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  8. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 755
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 901
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 163
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 041
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 210
  6. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 3 015
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 948
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 908
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu