Mali zakázať blokovať trolejbusy, no zakázali im zastaviť na zastávke

Na časti Cintorínskej ulice v Bratislave sa nesmie parkovať. Vodiči si z toho nič nerobia.

Ulica, kde Zákaz zastavenia neplatí pre každého.(Zdroj: Tomáš Novotný)

Na časti Cintorínskej ulice v Bratislave, ktorá je jednosmerkou, sa nesmie parkovať ani na jednej strane cesty. Vodiči si z toho nič nerobia.

Na pravej strane jednosmerky, ktorá je ohraničená ulicami Lazaretská a Rajská, sa nachádza konečná zastávka pre trolejbusy. V pravidelných intervaloch sa tam trolejbusy vyprázdňujú a čakajú aj niekoľko minút na svoju ďalšiu jazdu.

Určite sa zhodneme na tom, že je pochopiteľné, ak na výstupišti trolejbusov a v jeho okolí zakážeme iným vozidlám čo i len zastaviť. Ide predsa o bezpečnosť a plynulosť hromadnej prepravy osôb.

Na Cintorínskej ulici však správca cesty nechal osadiť dopravnú značku Zákaz zastavenia s výnimkou pre vozidlá blízkej predajne zdravotníckych pomôcok. Na trolejbusy ale zabudli.

01.jpg

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Aj trolejbus je motorové vozidlo a jeho vodič sa musí, ako každý iný, riadiť dopravnými pravidlami. Zákaz zastavenia na Cintorínskej ale ignorujú.

Ak by predpisy dodržiavali, trolejbusy by smeli zastavovať až za vjazdom do parkovacieho domu, v podstate na nástupišti.

Na výstupišti sa neraz stretnú aj 3 čakajúce trolejbusy. Toľko by sa ich ale na nástupnej zastávke nezmestilo.

Napriek zastávke platí aj Zákaz zastavenia

Poviete si, že trolejbus predsa zastavuje na zastávke, ktoré je vyznačené vodorovným dopravným značením. Dokonca je pred ním aj zvislý označník zastávky.

Napriek tomu ale zákaz zastavenia vyplývajúci zo zákazovej značky je platný a nič ho neruší.

To, že nedokonalosť predpisov zakazuje aj vozidlám hromadnej dopravy osôb zastavovať v rozpore s logikou na zastávkach, netreba ani spomínať (viac sa o tejto téme dozviete v článku Zastávku autobusom zakázal. Kde majú nastupovať ľudia?).

Pritom by stačilo vymeniť dodatkovú tabuľku, kde by pribudla výnimka aj pre vozidlá MHD.

Zákaz porušujú aj na druhej strane cesty

Na druhej strane toho istého úseku ulice sú asi "pre istotu" hneď za sebou dve značky zakazujúce parkovať na ľavej strane cesty. Jedna z nich je trvalá (vyššia), druhá je dočasná s výnimkou pre vozidlá stavby.

Keďže má dočasná značka prednosť pred trvalou v prípade rozporu, vozidlá stavby skutočne nemusia na ľavej strane cesty rešpektovať zákaz zastavenia. A to aj napriek tomu, že trvalá značka nie je prekrytá.

Odfotené osobné autá však nie sú vozidlami stavby. Parkujú tam ľudia, ktorí to majú blízko do práce a domov.

Pomlčme o porušení zákazu zastavenia (, ktorý platí aj pre chodník - viac v článku Zákaz zastavenia platí aj pre chodník). Autá tam stoja na chodníku tak, že chodcom nenechali ani len zo zákona vyplývajúcich 1,5 metra širokú časť.

Ak by sme aj ignorovali vplyv parkujúcich áut na premávku iných vozidiel, blokovanie chodníka chodcom je neodpustiteľné. Neobstojí výhovorka, že chodci majú k dispozícii chodník aj na opačnej strane cesty.

Rovnako sa dá argumentovať, že nesprávne parkujúci vodiči majú neďaleko niekoľko parkovísk, aj keď platených.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 29 093
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 980
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 19 839
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 999
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 638
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 893
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 780
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 100
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 010
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 1 948