SME

Mali zakázať blokovať trolejbusy, no zakázali im zastaviť na zastávke

Na časti Cintorínskej ulice v Bratislave sa nesmie parkovať. Vodiči si z toho nič nerobia.

Ulica, kde Zákaz zastavenia neplatí pre každého.Ulica, kde Zákaz zastavenia neplatí pre každého. (Zdroj: Tomáš Novotný)

Na časti Cintorínskej ulice v Bratislave, ktorá je jednosmerkou, sa nesmie parkovať ani na jednej strane cesty. Vodiči si z toho nič nerobia.

Na pravej strane jednosmerky, ktorá je ohraničená ulicami Lazaretská a Rajská, sa nachádza konečná zastávka pre trolejbusy. V pravidelných intervaloch sa tam trolejbusy vyprázdňujú a čakajú aj niekoľko minút na svoju ďalšiu jazdu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Určite sa zhodneme na tom, že je pochopiteľné, ak na výstupišti trolejbusov a v jeho okolí zakážeme iným vozidlám čo i len zastaviť. Ide predsa o bezpečnosť a plynulosť hromadnej prepravy osôb.

SkryťVypnúť reklamu

Na Cintorínskej ulici však správca cesty nechal osadiť dopravnú značku Zákaz zastavenia s výnimkou pre vozidlá blízkej predajne zdravotníckych pomôcok. Na trolejbusy ale zabudli.

01.jpg

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Aj trolejbus je motorové vozidlo a jeho vodič sa musí, ako každý iný, riadiť dopravnými pravidlami. Zákaz zastavenia na Cintorínskej ale ignorujú.

Ak by predpisy dodržiavali, trolejbusy by smeli zastavovať až za vjazdom do parkovacieho domu, v podstate na nástupišti.

Na výstupišti sa neraz stretnú aj 3 čakajúce trolejbusy. Toľko by sa ich ale na nástupnej zastávke nezmestilo.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek zastávke platí aj Zákaz zastavenia

Poviete si, že trolejbus predsa zastavuje na zastávke, ktoré je vyznačené vodorovným dopravným značením. Dokonca je pred ním aj zvislý označník zastávky.

Napriek tomu ale zákaz zastavenia vyplývajúci zo zákazovej značky je platný a nič ho neruší.

To, že nedokonalosť predpisov zakazuje aj vozidlám hromadnej dopravy osôb zastavovať v rozpore s logikou na zastávkach, netreba ani spomínať (viac sa o tejto téme dozviete v článku Zastávku autobusom zakázal. Kde majú nastupovať ľudia?).

Pritom by stačilo vymeniť dodatkovú tabuľku, kde by pribudla výnimka aj pre vozidlá MHD.

Zákaz porušujú aj na druhej strane cesty

Na druhej strane toho istého úseku ulice sú asi "pre istotu" hneď za sebou dve značky zakazujúce parkovať na ľavej strane cesty. Jedna z nich je trvalá (vyššia), druhá je dočasná s výnimkou pre vozidlá stavby.

SkryťVypnúť reklamu

Keďže má dočasná značka prednosť pred trvalou v prípade rozporu, vozidlá stavby skutočne nemusia na ľavej strane cesty rešpektovať zákaz zastavenia. A to aj napriek tomu, že trvalá značka nie je prekrytá.

Odfotené osobné autá však nie sú vozidlami stavby. Parkujú tam ľudia, ktorí to majú blízko do práce a domov.

Pomlčme o porušení zákazu zastavenia (, ktorý platí aj pre chodník - viac v článku Zákaz zastavenia platí aj pre chodník). Autá tam stoja na chodníku tak, že chodcom nenechali ani len zo zákona vyplývajúcich 1,5 metra širokú časť.

Ak by sme aj ignorovali vplyv parkujúcich áut na premávku iných vozidiel, blokovanie chodníka chodcom je neodpustiteľné. Neobstojí výhovorka, že chodci majú k dispozícii chodník aj na opačnej strane cesty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rovnako sa dá argumentovať, že nesprávne parkujúci vodiči majú neďaleko niekoľko parkovísk, aj keď platených.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 086
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 989
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 192
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 030
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 884
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 486
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 069
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 554
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Ako "Volský Jano" prispel k porážke nacizmu - prvá časť.
  2. Anna Miľanová: Diktátori, sadisti v rôznych oblastiach spoločnosti, počnúc od rodín, zvyknú byť zákerne útoční...
  3. Milan Srnka: Ako poslať Fica do politického dôchodku: Opozícia musí urobiť kompromisy
  4. Štefan Šturdzík: Výstrel Igora Matoviča.
  5. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh.
  6. Anna Šuhajdová: Nemecký bankový obor láme rekordy: Po 14 rokoch zažíva finančný vrchol. Ide o začiatok novej éry?
  7. Ján Valchár: O Máriových muliciach II.
  8. Aleksander Prętnicki: Slepý bod - Bratislavský expres
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 418
  2. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 681
  3. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 9 474
  4. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 8 877
  5. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 7 733
  6. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 7 179
  7. Elena Antalová: Ane pred 20 rokmi oznámili, že jej dieťa pri pôrode zomrelo 6 563
  8. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 6 134
  1. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  2. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  3. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  4. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  5. Tupou Ceruzou: Smerákov
  6. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  7. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  8. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
SkryťZatvoriť reklamu