SME
Piatok, 3. február, 2023 | Meniny má Blažej

Podvody s vrakmi aút má zastaviť nový poplatok

Zbaviť sa neexistujúceho auta sa dá len za veľkú pokutu alebo podvodom.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Dajte mi stovku a ja váš neriešiteľný problém vyriešim, núkal minulý týždeň v rozhovore s domnelým klientom živnostník z východu.

Rozhovor s podnikateľom, ktorý dokáže odhlásiť z evidencie neexistujúce auto, zaujal viacerých čitateľov, ktorí SME žiadali o kontakt.

„Moje 25-ročné BMW neprešlo technickou ani emisnou kontrolou, tak som ho predal do zahraničia bez papierov na dielce a teraz sa to absolútne nedá vyriešiť,“ napísal jeden z nich.

„O auto som prišiel v zahraničí v roku 2008 a doteraz ho neviem odhlásiť. Skúšal som to už všetkými spôsobmi,“ zúfal si ďalší.

Štát: Môžu si za to sami

Problém čitatelia odkryli, až keď im začali chodiť pokuty za zanedbanie kontrol a nezaplatenú poistku. Auto však už legálne odhlásiť z evidencie nedokážu, keďže nemajú potvrdenie, že bolo legálne zlikvidované.

Ľudí, ktorí sa snažia papierovo zbaviť áut rôznymi podvodmi a špekuláciami, môže byť podľa Imricha Feketeho zo Slovenskej kancelárie poisťovateľov až niekoľko tisíc.

Kontakt sme čitateľom z etických dôvodov neposkytli, no na postup sme sa spýtali úradov.

Ministerstvo dopravy napísalo, že majitelia si za nepríjemnosti môžu sami. „Ak vozidlo predali, či už celé, alebo po častiach, už dávno malo byť odhlásené. Teraz sa nemôžu čudovať, že im bude vyrubená pokuta,“ vraví jeho hovorca Martin Kóňa.

Jediné legálne riešenie podľa neho spočíva v tom, že ak majiteľ zaplatí pokuty a vozidlo nepristaví na kontroly, cestný úrad ho vyradí z evidencie.

Vodiča to však bude stáť najmenej 332 eur za zanedbané kontroly, ďalších 17 až 3320 eur mu hrozí za nezaplatenie poistného.

Zmenu sľubujú do roka

Ministerstvo dopravy aj polícia upozorňujú, že systémovo musí problém riešiť ministerstvo životného prostredia. Jeho legislatíva predpisuje, že auto musí byť zničené na autorizovanom šrotovisku.

„Riešiť problém by mal zákon o odpadoch do konca tohto roka,“ napísalo jeho tlačové oddelenie.

V prvej verzii zákona, ktorú v lete po rekordnom počte pripomienok stiahli, bolo, že neexistujúce auto by sa dalo vyradiť za poplatok dvesto eur, ktorý by bol príjmom Environmentálneho fondu. Výnimku by mali ľudia, ktorí vrak zdedili.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  8. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 727
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 134
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 162
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 734
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 682
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 024
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 021
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


13 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (3. - 9.2.1923)
  2. Jana Melišová: Ten, kto koná dobro pre dobro
  3. Miroslav Lukáč: Užitočný idiot /terminus technicus/ sa stáva nedostatkovým tovarom.
  4. Jozef Sitko: Sú blogy selektované podľa politického obsahu a významu?
  5. Jozef Stasík: iCow: Aplikácia z Kene, ktorá pomáha farmárom zlepšiť produktivitu stáda a zvýšiť príjmy
  6. Vladimír Krátky: Fico sa zrejme účelovo nechal od veľvyslancov prefackať .
  7. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  8. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 656
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 742
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 4 256
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 891
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 690
  6. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 677
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 959
  8. Simona Kyselicová: Ako sa najhorší rok v mojom živote stal najlepším učiteľom. 2022, dámy a páni! 2 424
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu