SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Podvody s vrakmi aút má zastaviť nový poplatok

Zbaviť sa neexistujúceho auta sa dá len za veľkú pokutu alebo podvodom.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Dajte mi stovku a ja váš neriešiteľný problém vyriešim, núkal minulý týždeň v rozhovore s domnelým klientom živnostník z východu.

Rozhovor s podnikateľom, ktorý dokáže odhlásiť z evidencie neexistujúce auto, zaujal viacerých čitateľov, ktorí SME žiadali o kontakt.

„Moje 25-ročné BMW neprešlo technickou ani emisnou kontrolou, tak som ho predal do zahraničia bez papierov na dielce a teraz sa to absolútne nedá vyriešiť,“ napísal jeden z nich.

„O auto som prišiel v zahraničí v roku 2008 a doteraz ho neviem odhlásiť. Skúšal som to už všetkými spôsobmi,“ zúfal si ďalší.

Štát: Môžu si za to sami

Problém čitatelia odkryli, až keď im začali chodiť pokuty za zanedbanie kontrol a nezaplatenú poistku. Auto však už legálne odhlásiť z evidencie nedokážu, keďže nemajú potvrdenie, že bolo legálne zlikvidované.

Ľudí, ktorí sa snažia papierovo zbaviť áut rôznymi podvodmi a špekuláciami, môže byť podľa Imricha Feketeho zo Slovenskej kancelárie poisťovateľov až niekoľko tisíc.

Kontakt sme čitateľom z etických dôvodov neposkytli, no na postup sme sa spýtali úradov.

Ministerstvo dopravy napísalo, že majitelia si za nepríjemnosti môžu sami. „Ak vozidlo predali, či už celé, alebo po častiach, už dávno malo byť odhlásené. Teraz sa nemôžu čudovať, že im bude vyrubená pokuta,“ vraví jeho hovorca Martin Kóňa.

Jediné legálne riešenie podľa neho spočíva v tom, že ak majiteľ zaplatí pokuty a vozidlo nepristaví na kontroly, cestný úrad ho vyradí z evidencie.

Vodiča to však bude stáť najmenej 332 eur za zanedbané kontroly, ďalších 17 až 3320 eur mu hrozí za nezaplatenie poistného.

Zmenu sľubujú do roka

Ministerstvo dopravy aj polícia upozorňujú, že systémovo musí problém riešiť ministerstvo životného prostredia. Jeho legislatíva predpisuje, že auto musí byť zničené na autorizovanom šrotovisku.

„Riešiť problém by mal zákon o odpadoch do konca tohto roka,“ napísalo jeho tlačové oddelenie.

V prvej verzii zákona, ktorú v lete po rekordnom počte pripomienok stiahli, bolo, že neexistujúce auto by sa dalo vyradiť za poplatok dvesto eur, ktorý by bol príjmom Environmentálneho fondu. Výnimku by mali ľudia, ktorí vrak zdedili.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 403
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 612
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 876
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 974
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 034
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 622
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 775
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 714
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 584
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 8 954
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.