Audi A8 bude opäť modernejšie a s výkonnejšími motormi

Modernizované Audi A8 ponúkne silnejšie motory, hybridnú techniku a nové, inteligentné Matrix-LED svetlá. Jeho základom sa stal konštrukčný rám s hmotnosťou len 237 kg.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Najprv svetlo, teraz však celé vozidlo. Aj Audi ukázalo svoju novinku ešte pred otvorením autosalónu IAA vo Frankfurte. Nová vlajková loď značky je povinne ľahšia ako jej predchodkyňa, no zachovala si svoje pôvodné rozmery.

Ozdobou prednej časti automobilu budú za príplatok nové LED svetlá Matrix zložené z niekoľkých skupín svetelných diód. Aj štandardné svetlomety budú ale postavené na technológii LED.

LED svetlá v hlavnej úlohe

Nové svetlomety „Matrix-LED“ rozdeľujú zdroj hlavného svetelného lúča do menších, individuálne kontrolovaných zdrojov. Výhodou je schopnosť prispôsobiť tvar svetelného lúča, bez potreby mechanického otáčania paraboly alebo jej častí.

Meatrix-LED obsahuje 25 diaľkových LED diód, usporiadaných v skupine po päť. Audi sľubuje intenzívny, homogénny svetelný lúč, účinnejší ako v prípade mechanicky ovládaných predných svetlometov.

Nové predné svetlá majú v spojení so systémom nočného videnia aj bezpečnostnú funkciu. Systém po detekcii chodcov v kritickom dosahu, aktivuje vybranú – úzku skupinu svetiel a na chodcov tri krát, krátko a intenzívne zabliká. Upozorní tak vodiča vozidla i chodcov samotných.

Audi tak doháňa Mercedes, ktorý má podobnú technológiu aktívnych svetiel už umiestnenú na trhu.

Decentné zmeny a technika na jednom mieste

Napíšte nám
o vašom vozidle

Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

Čo o svojom aute napísať?


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Prednej časti dominuje veľký otvor pre prívod vzduchu k chladiču, ktorý získal nový typ rebrovania. Výraznejšia je aj spodná pera prednej masky, viac vystrčená dopredu.

Zadná časť sa pochváli novým nárazníkom, do rohov ktorého sú integrované dve koncovky výfuku. Tvarovo bude nárazník zhodný pre všetky verzie s výnimkou Audi S8.

Decentnejšie sú aj zadné svetlá, pričom ich tvar je viac podobný tým z modelu A7.

Interiér vozidla bude vybavený všetkých, čo Audi dokáže ponúknuť a dokonale sa riadi sloganom značky. Základom technického vybavenia bude informačný systém MMI.

Samozrejmosťou je pripojenie na internet, WiFi hot-spot, dva displeje integrované do hlavových opierok prvého radu sedadiel a takmer dokonalé ozvučenie vozidla reproduktormi firmy Bang&Olufsen.

Hlavným cieľom bolo nepribrať na váhe

Nová vlajková loď ingolstadtskej automobilky je dlhá 5 137 mm. Vozidlo široké 1 949 mm, postavené na rázvore náprav 2 992 mm (v prípade verzie Long ešte plus 130 mm), nie je vyššie ako 1,5 metra (1 460 mm).

Audi s benzínovým motorom 3.0 TFSI je najľahším z radu A8 a jeho 1 830 kg si naozaj zaslúži obdiv v danej triede. Za daný úspech Audi vďačí aj základnej konštrukcii vozidla „Audi Space Frame“ s čistou hmotnosťou len 237 kg.

Aj tentoraz pripravilo Audi širokú paletu pohonných jednotiek. Základom benzínovej motorizácie je už spomenutý trojlitrový, kompresorom prepĺňaný šesťvalec 3,0 TFSI s výkonom 228 kW (310 k), čím si polepšil o 15 kW voči predchodcovi.

Chrbát mu bude kryť V8 agregát Twin-Turbo 4.0 TFSI s výkonom navýšeným o 11 kW na celkových 320 kW (435 k). Tesne pod vrchol benzínovej ponuky sa dostane rovnaký motor pod kapotou verzie S8. Technici jeho výkon vytiahli až na 380 kW (520 k), čím sa stáva najvýkonnejším v ponuke modelového radu.

Čerešničkou na torte ostane obrovský W12 agregát určený pre predĺženú verziu karosérie. Z objemu 6,3 litra sa podarilo technikom získať 368 kW (500 k).

Hybrid so spotrebou len 6,3 litra paliva

Benzínové pohonné jednotky doplní aj hybridná technika zložená z kombinácie spaľovacieho štvorvalcového agregátu 2.0 TFSI a elektromotora. Celkový výkon sústavy 180 kW (245 k) a krútiaci moment 480 Nm je prenášaný cez upravenú prevodovku Tiptronic na kolesá prednej nápravy.

Audi sľubuje priemernú spotrebu len 6,3 l na 100 km jazdy. Vlajková loď precestuje v čisto elektrickom režime vzdialenosť približne 3 km aj rýchlosťou 100 km/h.

Novej vlajkovej lodi nebudú chýbať ani moderné naftové motory, ktorých základom sa stane šesťvalec 3,0 TDI. Jeho výkon bol navýšený o 6 kW na konečných 190 kW (258 k). Opakom dieselovej ponuky sa stane prepracovaný 4,2-litrový motor TDI s výkonom 283 kW (385 k). Zaujímavejším je však krútiaci moment, ktorý sa vyšplhal až na 850 Nm.

Základom prevodového ústrojenstva všetkých motorizácií sa stane osemstupňová automatická prevodovka Tiptronic, kombinovaná s permanentným pohonom všetkých štyroch kolies Quattro. Športová verzia S8 a A8 4,2 TDI bude doplnená o špeciálny zadný diferenciál.

Zákazník bude mať na výber z dvanástich farieb lakov karosérie a nových zliatinových kolies až do veľkosti 21 palcov.

Cena na nemeckom trhu štartuje na 74 500 eurách.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 754
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 688
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 131
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 296
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 254
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 035
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 990
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 823
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 766

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.