SME

Audi A8 bude opäť modernejšie a s výkonnejšími motormi

Modernizované Audi A8 ponúkne silnejšie motory, hybridnú techniku a nové, inteligentné Matrix-LED svetlá. Jeho základom sa stal konštrukčný rám s hmotnosťou len 237 kg.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Najprv svetlo, teraz však celé vozidlo. Aj Audi ukázalo svoju novinku ešte pred otvorením autosalónu IAA vo Frankfurte. Nová vlajková loď značky je povinne ľahšia ako jej predchodkyňa, no zachovala si svoje pôvodné rozmery.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ozdobou prednej časti automobilu budú za príplatok nové LED svetlá Matrix zložené z niekoľkých skupín svetelných diód. Aj štandardné svetlomety budú ale postavené na technológii LED.

LED svetlá v hlavnej úlohe

Nové svetlomety „Matrix-LED“ rozdeľujú zdroj hlavného svetelného lúča do menších, individuálne kontrolovaných zdrojov. Výhodou je schopnosť prispôsobiť tvar svetelného lúča, bez potreby mechanického otáčania paraboly alebo jej častí.

SkryťVypnúť reklamu

Meatrix-LED obsahuje 25 diaľkových LED diód, usporiadaných v skupine po päť. Audi sľubuje intenzívny, homogénny svetelný lúč, účinnejší ako v prípade mechanicky ovládaných predných svetlometov.

Nové predné svetlá majú v spojení so systémom nočného videnia aj bezpečnostnú funkciu. Systém po detekcii chodcov v kritickom dosahu, aktivuje vybranú – úzku skupinu svetiel a na chodcov tri krát, krátko a intenzívne zabliká. Upozorní tak vodiča vozidla i chodcov samotných.

Audi tak doháňa Mercedes, ktorý má podobnú technológiu aktívnych svetiel už umiestnenú na trhu.

Decentné zmeny a technika na jednom mieste

Napíšte nám

o vašom vozidle


Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

SkryťVypnúť reklamu

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

Čo o svojom aute napísať?

Kliknite SEM


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu


magazin@natankuj.sk.

Prednej časti dominuje veľký otvor pre prívod vzduchu k chladiču, ktorý získal nový typ rebrovania. Výraznejšia je aj spodná pera prednej masky, viac vystrčená dopredu.

Zadná časť sa pochváli novým nárazníkom, do rohov ktorého sú integrované dve koncovky výfuku. Tvarovo bude nárazník zhodný pre všetky verzie s výnimkou Audi S8.

Decentnejšie sú aj zadné svetlá, pričom ich tvar je viac podobný tým z modelu A7.

Interiér vozidla bude vybavený všetkých, čo Audi dokáže ponúknuť a dokonale sa riadi sloganom značky. Základom technického vybavenia bude informačný systém MMI.

SkryťVypnúť reklamu

Samozrejmosťou je pripojenie na internet, WiFi hot-spot, dva displeje integrované do hlavových opierok prvého radu sedadiel a takmer dokonalé ozvučenie vozidla reproduktormi firmy Bang&Olufsen.

Hlavným cieľom bolo nepribrať na váhe

Nová vlajková loď ingolstadtskej automobilky je dlhá 5 137 mm. Vozidlo široké 1 949 mm, postavené na rázvore náprav 2 992 mm (v prípade verzie Long ešte plus 130 mm), nie je vyššie ako 1,5 metra (1 460 mm).

Audi s benzínovým motorom 3.0 TFSI je najľahším z radu A8 a jeho 1 830 kg si naozaj zaslúži obdiv v danej triede. Za daný úspech Audi vďačí aj základnej konštrukcii vozidla „Audi Space Frame“ s čistou hmotnosťou len 237 kg.

Aj tentoraz pripravilo Audi širokú paletu pohonných jednotiek. Základom benzínovej motorizácie je už spomenutý trojlitrový, kompresorom prepĺňaný šesťvalec 3,0 TFSI s výkonom 228 kW (310 k), čím si polepšil o 15 kW voči predchodcovi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chrbát mu bude kryť V8 agregát Twin-Turbo 4.0 TFSI s výkonom navýšeným o 11 kW na celkových 320 kW (435 k). Tesne pod vrchol benzínovej ponuky sa dostane rovnaký motor pod kapotou verzie S8. Technici jeho výkon vytiahli až na 380 kW (520 k), čím sa stáva najvýkonnejším v ponuke modelového radu.

Čerešničkou na torte ostane obrovský W12 agregát určený pre predĺženú verziu karosérie. Z objemu 6,3 litra sa podarilo technikom získať 368 kW (500 k).

Hybrid so spotrebou len 6,3 litra paliva

Benzínové pohonné jednotky doplní aj hybridná technika zložená z kombinácie spaľovacieho štvorvalcového agregátu 2.0 TFSI a elektromotora. Celkový výkon sústavy 180 kW (245 k) a krútiaci moment 480 Nm je prenášaný cez upravenú prevodovku Tiptronic na kolesá prednej nápravy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Audi sľubuje priemernú spotrebu len 6,3 l na 100 km jazdy. Vlajková loď precestuje v čisto elektrickom režime vzdialenosť približne 3 km aj rýchlosťou 100 km/h.

Novej vlajkovej lodi nebudú chýbať ani moderné naftové motory, ktorých základom sa stane šesťvalec 3,0 TDI. Jeho výkon bol navýšený o 6 kW na konečných 190 kW (258 k). Opakom dieselovej ponuky sa stane prepracovaný 4,2-litrový motor TDI s výkonom 283 kW (385 k). Zaujímavejším je však krútiaci moment, ktorý sa vyšplhal až na 850 Nm.

Základom prevodového ústrojenstva všetkých motorizácií sa stane osemstupňová automatická prevodovka Tiptronic, kombinovaná s permanentným pohonom všetkých štyroch kolies Quattro. Športová verzia S8 a A8 4,2 TDI bude doplnená o špeciálny zadný diferenciál.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zákazník bude mať na výber z dvanástich farieb lakov karosérie a nových zliatinových kolies až do veľkosti 21 palcov.

Cena na nemeckom trhu štartuje na 74 500 eurách.

Audi

Logo Volkswagenu.

Cieľom je vyhnúť sa vysokým americkým clám.


TASR 2
Ilustračné foto

Dôvodom je zavedenie nového cla.


TASR 1
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku aj bez spoluúčasti
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  5. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  7. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Doma v záhrade je najčítanejší mesačník na Slovensku
  2. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  5. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  6. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku
  7. Príbeh firmy, ktorá si získala celé Slovensko
  8. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 508
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 846
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 706
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 639
  5. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 595
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 203
  7. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 3 286
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone 2 420
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michal Pavlík: Proruský zápach zberu podpisov za referendum
  2. Michaela Witters: Deti si príbehy pýtajú zas a znova – a rodičia žasnú, koľko odvahy v nich pribúda
  3. Nicholas Wintzler: Niektoré bubliny nepraskajú
  4. Irena Šimuneková: Špania Dolina
  5. Radko Mačuha: Slovenská "Hospoda na Mýtince".
  6. Viktor Pamula: Nájomné byty pre športovcov ?
  7. Tadeáš Ďurica: Kto je reálnou protiváhou Ficovej vlády?
  8. Daniel Rabina: Národná identita ako z Wishu
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 102 308
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 173
  3. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 22 983
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 396
  5. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 700
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 871
  7. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 7 562
  8. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 7 514
  1. Radko Mačuha: Slovenská "Hospoda na Mýtince".
  2. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  3. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  4. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  5. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  6. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  7. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  8. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
SkryťZatvoriť reklamu