SME
Streda, 27. október, 2021 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Audi A8 bude opäť modernejšie a s výkonnejšími motormi

Modernizované Audi A8 ponúkne silnejšie motory, hybridnú techniku a nové, inteligentné Matrix-LED svetlá. Jeho základom sa stal konštrukčný rám s hmotnosťou len 237 kg.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Najprv svetlo, teraz však celé vozidlo. Aj Audi ukázalo svoju novinku ešte pred otvorením autosalónu IAA vo Frankfurte. Nová vlajková loď značky je povinne ľahšia ako jej predchodkyňa, no zachovala si svoje pôvodné rozmery.

Ozdobou prednej časti automobilu budú za príplatok nové LED svetlá Matrix zložené z niekoľkých skupín svetelných diód. Aj štandardné svetlomety budú ale postavené na technológii LED.

LED svetlá v hlavnej úlohe

Nové svetlomety „Matrix-LED“ rozdeľujú zdroj hlavného svetelného lúča do menších, individuálne kontrolovaných zdrojov. Výhodou je schopnosť prispôsobiť tvar svetelného lúča, bez potreby mechanického otáčania paraboly alebo jej častí.

Meatrix-LED obsahuje 25 diaľkových LED diód, usporiadaných v skupine po päť. Audi sľubuje intenzívny, homogénny svetelný lúč, účinnejší ako v prípade mechanicky ovládaných predných svetlometov.

Nové predné svetlá majú v spojení so systémom nočného videnia aj bezpečnostnú funkciu. Systém po detekcii chodcov v kritickom dosahu, aktivuje vybranú – úzku skupinu svetiel a na chodcov tri krát, krátko a intenzívne zabliká. Upozorní tak vodiča vozidla i chodcov samotných.

Audi tak doháňa Mercedes, ktorý má podobnú technológiu aktívnych svetiel už umiestnenú na trhu.

Decentné zmeny a technika na jednom mieste

Napíšte nám
o vašom vozidle

Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.

Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.

Čo o svojom aute napísať?


Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu

Prednej časti dominuje veľký otvor pre prívod vzduchu k chladiču, ktorý získal nový typ rebrovania. Výraznejšia je aj spodná pera prednej masky, viac vystrčená dopredu.

Zadná časť sa pochváli novým nárazníkom, do rohov ktorého sú integrované dve koncovky výfuku. Tvarovo bude nárazník zhodný pre všetky verzie s výnimkou Audi S8.

Decentnejšie sú aj zadné svetlá, pričom ich tvar je viac podobný tým z modelu A7.

Interiér vozidla bude vybavený všetkých, čo Audi dokáže ponúknuť a dokonale sa riadi sloganom značky. Základom technického vybavenia bude informačný systém MMI.

Samozrejmosťou je pripojenie na internet, WiFi hot-spot, dva displeje integrované do hlavových opierok prvého radu sedadiel a takmer dokonalé ozvučenie vozidla reproduktormi firmy Bang&Olufsen.

Hlavným cieľom bolo nepribrať na váhe

Nová vlajková loď ingolstadtskej automobilky je dlhá 5 137 mm. Vozidlo široké 1 949 mm, postavené na rázvore náprav 2 992 mm (v prípade verzie Long ešte plus 130 mm), nie je vyššie ako 1,5 metra (1 460 mm).

Audi s benzínovým motorom 3.0 TFSI je najľahším z radu A8 a jeho 1 830 kg si naozaj zaslúži obdiv v danej triede. Za daný úspech Audi vďačí aj základnej konštrukcii vozidla „Audi Space Frame“ s čistou hmotnosťou len 237 kg.

Aj tentoraz pripravilo Audi širokú paletu pohonných jednotiek. Základom benzínovej motorizácie je už spomenutý trojlitrový, kompresorom prepĺňaný šesťvalec 3,0 TFSI s výkonom 228 kW (310 k), čím si polepšil o 15 kW voči predchodcovi.

Chrbát mu bude kryť V8 agregát Twin-Turbo 4.0 TFSI s výkonom navýšeným o 11 kW na celkových 320 kW (435 k). Tesne pod vrchol benzínovej ponuky sa dostane rovnaký motor pod kapotou verzie S8. Technici jeho výkon vytiahli až na 380 kW (520 k), čím sa stáva najvýkonnejším v ponuke modelového radu.

Čerešničkou na torte ostane obrovský W12 agregát určený pre predĺženú verziu karosérie. Z objemu 6,3 litra sa podarilo technikom získať 368 kW (500 k).

Hybrid so spotrebou len 6,3 litra paliva

Benzínové pohonné jednotky doplní aj hybridná technika zložená z kombinácie spaľovacieho štvorvalcového agregátu 2.0 TFSI a elektromotora. Celkový výkon sústavy 180 kW (245 k) a krútiaci moment 480 Nm je prenášaný cez upravenú prevodovku Tiptronic na kolesá prednej nápravy.

Audi sľubuje priemernú spotrebu len 6,3 l na 100 km jazdy. Vlajková loď precestuje v čisto elektrickom režime vzdialenosť približne 3 km aj rýchlosťou 100 km/h.

Novej vlajkovej lodi nebudú chýbať ani moderné naftové motory, ktorých základom sa stane šesťvalec 3,0 TDI. Jeho výkon bol navýšený o 6 kW na konečných 190 kW (258 k). Opakom dieselovej ponuky sa stane prepracovaný 4,2-litrový motor TDI s výkonom 283 kW (385 k). Zaujímavejším je však krútiaci moment, ktorý sa vyšplhal až na 850 Nm.

Základom prevodového ústrojenstva všetkých motorizácií sa stane osemstupňová automatická prevodovka Tiptronic, kombinovaná s permanentným pohonom všetkých štyroch kolies Quattro. Športová verzia S8 a A8 4,2 TDI bude doplnená o špeciálny zadný diferenciál.

Zákazník bude mať na výber z dvanástich farieb lakov karosérie a nových zliatinových kolies až do veľkosti 21 palcov.

Cena na nemeckom trhu štartuje na 74 500 eurách.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chcete dočasné tetovanie, používajte Hennu
  2. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  3. Takto ochránite peniaze pred infláciou
  4. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  5. Ako by ste chceli bývať? Zapojte sa do prieskumu o bývaní
  6. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  7. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  8. Digitálne zručnosti žiakov a študentov podporí Nadácia Orange
  9. Vyťahovanie zapadnutého jazyka je mýtus
  10. Heľenine oči zahrajú hit o obchvate Prešovčanom z kamióna
  1. 365.bank prináša digitálnu hypotéku s možnosťou podania žiadosti
  2. EUBA udelila čestné vedecké hodnosti „doctor honoris causa“
  3. Miška ochrnula z minúty na minútu, teraz pre ňu svitá nová nádej
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  6. Digitálne zručnosti žiakov a študentov podporí Nadácia Orange
  7. Chcete dočasné tetovanie, používajte Hennu
  8. Vyťahovanie zapadnutého jazyka je mýtus
  9. Heľenine oči zahrajú hit o obchvate Prešovčanom z kamióna
  10. Spoľahlivá energia a úspora technológiami
  1. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 10 385
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 9 888
  3. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 9 499
  4. Peniaze začali strácať hodnotu, treba sa brániť! 6 434
  5. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 5 272
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 708
  7. Heľenine oči zahrajú hit o obchvate Prešovčanom z kamióna 3 251
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 2 865
  9. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite 2 517
  10. Nechajte kryptomeny na Fumbi 2 021
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Značka s nápisom Severný prúd 2 (Nord Stream 2) v nemeckom Lubmine.

Ak toto nie je vydieranie a využívanie energie ako zbrane zo strany Ruska, tak potom už nič.


26. okt
Peter Tkačenko

Ani v boji s Ficom nie je dovolené čokoľvek.


8 h
Dávid Strelec dal za Slovan v aktuálnom ročníku najvyššej súťaže sedem gólov.

Aký dojem urobil dvadsaťročný Slovák v talianskej lige?


8 h
Hotel Slovan v centre Piešťan je od roku 1986 opustený.

Hotel Slovan chátra desaťročia.


24. okt

Blogy SME

  1. Café Európa: Valí sa na nás energetická kríza?
  2. Šimon Briatka: Inšpiratívni ľudia 1: Roger Bannister, lekár, ktorý zabehol svetový rekord
  3. Naďa Serafínová: Ako sa naozaj testuje? Povedzme, že dosť zvláštne.
  4. Miriam Studeničová: Cisár je nahý! Osobnosti sú nevedomé! Nepoznajú Pravdu!
  5. Marián Lukáč: Blog č. 44- Múdrosť
  6. Stanislav Martinčko: Poľovačka na zajace a 50 000 Eur v zlate !!
  7. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Aké ťažké je ľahko odpustiť?
  8. Štefan Vidlár: Velká ponosa, ukradli mi šecko spred nosa
  1. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 14 990
  2. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 8 479
  3. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 7 758
  4. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 420
  5. Michal Porubän: "Nenávistná Čaputová" vs "Mierotvorca Blaha". 4 869
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží 4 501
  7. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 163
  8. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 3 987
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu