BRATISLAVA. Najprv svetlo, teraz však celé vozidlo. Aj Audi ukázalo svoju novinku ešte pred otvorením autosalónu IAA vo Frankfurte. Nová vlajková loď značky je povinne ľahšia ako jej predchodkyňa, no zachovala si svoje pôvodné rozmery.
Ozdobou prednej časti automobilu budú za príplatok nové LED svetlá Matrix zložené z niekoľkých skupín svetelných diód. Aj štandardné svetlomety budú ale postavené na technológii LED.
LED svetlá v hlavnej úlohe
Nové svetlomety „Matrix-LED“ rozdeľujú zdroj hlavného svetelného lúča do menších, individuálne kontrolovaných zdrojov. Výhodou je schopnosť prispôsobiť tvar svetelného lúča, bez potreby mechanického otáčania paraboly alebo jej častí.
Meatrix-LED obsahuje 25 diaľkových LED diód, usporiadaných v skupine po päť. Audi sľubuje intenzívny, homogénny svetelný lúč, účinnejší ako v prípade mechanicky ovládaných predných svetlometov.
Nové predné svetlá majú v spojení so systémom nočného videnia aj bezpečnostnú funkciu. Systém po detekcii chodcov v kritickom dosahu, aktivuje vybranú – úzku skupinu svetiel a na chodcov tri krát, krátko a intenzívne zabliká. Upozorní tak vodiča vozidla i chodcov samotných.
Audi tak doháňa Mercedes, ktorý má podobnú technológiu aktívnych svetiel už umiestnenú na trhu.
Decentné zmeny a technika na jednom mieste
Napíšte nám
o vašom vozidle
Pochváľte sa s ním na najnavštevovanejšom internetovom motoristickom magazíne na Slovensku, na AUTOsme.sk.
Predstavte svoju motorku alebo auto, ako sa oň staráte, ako ho servisujete, ... a odfoťte ho.
Čo o svojom aute napísať?
Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu
Prednej časti dominuje veľký otvor pre prívod vzduchu k chladiču, ktorý získal nový typ rebrovania. Výraznejšia je aj spodná pera prednej masky, viac vystrčená dopredu.
Zadná časť sa pochváli novým nárazníkom, do rohov ktorého sú integrované dve koncovky výfuku. Tvarovo bude nárazník zhodný pre všetky verzie s výnimkou Audi S8.
Decentnejšie sú aj zadné svetlá, pričom ich tvar je viac podobný tým z modelu A7.
Interiér vozidla bude vybavený všetkých, čo Audi dokáže ponúknuť a dokonale sa riadi sloganom značky. Základom technického vybavenia bude informačný systém MMI.
Samozrejmosťou je pripojenie na internet, WiFi hot-spot, dva displeje integrované do hlavových opierok prvého radu sedadiel a takmer dokonalé ozvučenie vozidla reproduktormi firmy Bang&Olufsen.
Hlavným cieľom bolo nepribrať na váhe
Nová vlajková loď ingolstadtskej automobilky je dlhá 5 137 mm. Vozidlo široké 1 949 mm, postavené na rázvore náprav 2 992 mm (v prípade verzie Long ešte plus 130 mm), nie je vyššie ako 1,5 metra (1 460 mm).
Audi s benzínovým motorom 3.0 TFSI je najľahším z radu A8 a jeho 1 830 kg si naozaj zaslúži obdiv v danej triede. Za daný úspech Audi vďačí aj základnej konštrukcii vozidla „Audi Space Frame“ s čistou hmotnosťou len 237 kg.
Aj tentoraz pripravilo Audi širokú paletu pohonných jednotiek. Základom benzínovej motorizácie je už spomenutý trojlitrový, kompresorom prepĺňaný šesťvalec 3,0 TFSI s výkonom 228 kW (310 k), čím si polepšil o 15 kW voči predchodcovi.
Chrbát mu bude kryť V8 agregát Twin-Turbo 4.0 TFSI s výkonom navýšeným o 11 kW na celkových 320 kW (435 k). Tesne pod vrchol benzínovej ponuky sa dostane rovnaký motor pod kapotou verzie S8. Technici jeho výkon vytiahli až na 380 kW (520 k), čím sa stáva najvýkonnejším v ponuke modelového radu.
Čerešničkou na torte ostane obrovský W12 agregát určený pre predĺženú verziu karosérie. Z objemu 6,3 litra sa podarilo technikom získať 368 kW (500 k).
Hybrid so spotrebou len 6,3 litra paliva
Benzínové pohonné jednotky doplní aj hybridná technika zložená z kombinácie spaľovacieho štvorvalcového agregátu 2.0 TFSI a elektromotora. Celkový výkon sústavy 180 kW (245 k) a krútiaci moment 480 Nm je prenášaný cez upravenú prevodovku Tiptronic na kolesá prednej nápravy.
Audi sľubuje priemernú spotrebu len 6,3 l na 100 km jazdy. Vlajková loď precestuje v čisto elektrickom režime vzdialenosť približne 3 km aj rýchlosťou 100 km/h.
Novej vlajkovej lodi nebudú chýbať ani moderné naftové motory, ktorých základom sa stane šesťvalec 3,0 TDI. Jeho výkon bol navýšený o 6 kW na konečných 190 kW (258 k). Opakom dieselovej ponuky sa stane prepracovaný 4,2-litrový motor TDI s výkonom 283 kW (385 k). Zaujímavejším je však krútiaci moment, ktorý sa vyšplhal až na 850 Nm.
Základom prevodového ústrojenstva všetkých motorizácií sa stane osemstupňová automatická prevodovka Tiptronic, kombinovaná s permanentným pohonom všetkých štyroch kolies Quattro. Športová verzia S8 a A8 4,2 TDI bude doplnená o špeciálny zadný diferenciál.
Zákazník bude mať na výber z dvanástich farieb lakov karosérie a nových zliatinových kolies až do veľkosti 21 palcov.
Cena na nemeckom trhu štartuje na 74 500 eurách.