Pod svetlami ženevského autosalónu zažiarila najmä vášeň

Žiadne nové asistenčné systémy a len minimum ekológie. Pozornosť na seba upriamili najmä emotívne modely.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

Majú ešte veľké medzinárodné autosalóny zmysel? Väčšina noviniek sa totiž verejnosti predstavila už dávno pred zahájením výstavy. Niektoré prostredníctvom správ automobiliek, iné vďaka "náhodne uniknutým" obrázkom či špionážnym fotkám.

Na výstavisku nás tak už vlastne nemá čo prekvapiť a zhŕňanie plachty na jednej zo 70 tlačových konferencií je najmä cirkus pre kamery a fotoaparáty, ale aj príležitosť na prvý kontakt s novinkami.

Haló vyvolali najmä halo cars

Na nasvietené točne automobilky stavajú takzvané halo cars, čiže športové či ekologické modely. Pri nich výrobca neočakáva veľkú predajnosť, ako skôr pozornosť médií a hlavne formovanie imidžu značky v očiach zákazníkov. Veľkoobjemové modely nie sú pre výstavnú plochu dosť atraktívne.

Po minulých autosalónoch, kedy sa pozornosť sústredila najmä na ekológiu, nízke emisie, autonómne autá a asistenčné systémy, je v Ženeve leitmotívom návrat k vášnivým a emotívnym modelom. Zaujali najmä modely, ktoré chcú zaujať najprv výrazným dizajnom, potom nepotrebne vysokým výkonom a nakoniec zážitkami, ktoré vodičovi poskytujú.

Porsche sa inšpirovalo tunermi

V žiare reflektorov sa tak predstavili autá superšporty ako Bugatti Chiron, Ferrari GTC4 Lusso, McLaren 570GT, Aston Martin DB11, Koenigsegg Regera, Pagani Huayra BC, Lamborghini Centenario, Jaguar F-Type SVR.

Nás si najviac získalo Porsche 911 R, ktoré je akousi labuťou piesňou pre model 911 s manuálnou prevodovkou a motorom prostým turbodúchadiel. Mnohé dizajnové detaily navyše odkazujú k dnes veľmi populárnym úpravcom starých Porsche ako Singer či Magnus Walker.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Porsche 911 R: vlk v ovčom rúchu

Jediným výrazným autonómnym autom v Ženeve bol Etos od Rinspeedu - švajčiarskeho automobilového think tanku, ktorý tradične pripravuje do Ženevy jednu štúdiu. Ethos však trochu sklamal. Predchádzajúce Rinspeedy naozaj vyzerali ako z budúcnosti a ponúkali neotrepané a trochu bláznivé nápady. Jediným žartíkom Etosu je dron, pripravený na vzlietnutie v otvorenom kufri.

Inak Etos - postavený na BMW i8 - nedokázal tromfnúť štúdie autonómnych áut, ktoré už dlhšie automobilky ukazujú. Ženeva nám navyše ukázala, že pre autá bez šoférov sa zatiaľ nedokážeme nadchnúť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 19 957
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 874
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 772
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 397
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 277
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 152
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 737
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 656
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 493
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 237

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.

Neprehliadnite tiež

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Blogy SME


  1. Karolína Olšavská: V nemocnici
  2. Jozef Drahovský: Mesto Košice začalo používať taktiku šmejdov
  3. Miroslav Makyta: Skorumpovaný Smer
  4. Silvia Zeumerová: Ako sme písali ikony (1/2)
  5. Andrej Šverha: Čergov na sklonku leta
  6. Tatiana Repková: Prečo sme single?
  7. Andrea Legényová: rozchodové dilema
  8. Iniciatíva slovenských učiteľov: Spoločne proti korupcii
  1. Stanislav Martinčko: Aj ty Brutus, Kiska aj ty? 12 222
  2. Miroslav Žiak: Neuveríte, koľko peňazí získalo Slovensko z poľnohospodárskych dotácií 11 260
  3. INEKO: Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech 11 059
  4. Čo je nové na sme.sk: SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana 10 403
  5. Orsolya Véghová: Maďarka 8 842
  6. Stanislav Martinčko: Hlavné mesto Slovenska Palermo?? 7 004
  7. Saša Grodecká: Bipolárna 6 795
  8. Jaroslav Hoško: Prečo sa (ne)zabaviť v klube? 6 740