Pod svetlami ženevského autosalónu zažiarila najmä vášeň

Žiadne nové asistenčné systémy a len minimum ekológie. Pozornosť na seba upriamili najmä emotívne modely.

(Zdroj: Gabriel Kuchta)

Majú ešte veľké medzinárodné autosalóny zmysel? Väčšina noviniek sa totiž verejnosti predstavila už dávno pred zahájením výstavy. Niektoré prostredníctvom správ automobiliek, iné vďaka "náhodne uniknutým" obrázkom či špionážnym fotkám.

Na výstavisku nás tak už vlastne nemá čo prekvapiť a zhŕňanie plachty na jednej zo 70 tlačových konferencií je najmä cirkus pre kamery a fotoaparáty, ale aj príležitosť na prvý kontakt s novinkami.

Haló vyvolali najmä halo cars

Na nasvietené točne automobilky stavajú takzvané halo cars, čiže športové či ekologické modely. Pri nich výrobca neočakáva veľkú predajnosť, ako skôr pozornosť médií a hlavne formovanie imidžu značky v očiach zákazníkov. Veľkoobjemové modely nie sú pre výstavnú plochu dosť atraktívne.

Po minulých autosalónoch, kedy sa pozornosť sústredila najmä na ekológiu, nízke emisie, autonómne autá a asistenčné systémy, je v Ženeve leitmotívom návrat k vášnivým a emotívnym modelom. Zaujali najmä modely, ktoré chcú zaujať najprv výrazným dizajnom, potom nepotrebne vysokým výkonom a nakoniec zážitkami, ktoré vodičovi poskytujú.

Porsche sa inšpirovalo tunermi

V žiare reflektorov sa tak predstavili autá superšporty ako Bugatti Chiron, Ferrari GTC4 Lusso, McLaren 570GT, Aston Martin DB11, Koenigsegg Regera, Pagani Huayra BC, Lamborghini Centenario, Jaguar F-Type SVR.

Nás si najviac získalo Porsche 911 R, ktoré je akousi labuťou piesňou pre model 911 s manuálnou prevodovkou a motorom prostým turbodúchadiel. Mnohé dizajnové detaily navyše odkazujú k dnes veľmi populárnym úpravcom starých Porsche ako Singer či Magnus Walker.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Porsche 911 R: vlk v ovčom rúchu

Jediným výrazným autonómnym autom v Ženeve bol Etos od Rinspeedu - švajčiarskeho automobilového think tanku, ktorý tradične pripravuje do Ženevy jednu štúdiu. Ethos však trochu sklamal. Predchádzajúce Rinspeedy naozaj vyzerali ako z budúcnosti a ponúkali neotrepané a trochu bláznivé nápady. Jediným žartíkom Etosu je dron, pripravený na vzlietnutie v otvorenom kufri.

Inak Etos - postavený na BMW i8 - nedokázal tromfnúť štúdie autonómnych áut, ktoré už dlhšie automobilky ukazujú. Ženeva nám navyše ukázala, že pre autá bez šoférov sa zatiaľ nedokážeme nadchnúť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 279
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 387
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 459
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 191
  5. Kam do tepla v januári? 1 763
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 577
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 550
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 433
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 147
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 914

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.