SME
Sobota, 3. december, 2022 | Meniny má Oldrich

TEST: F-Pace V6 S od Jaguaru zaujme vulgárnym výfukom

Motor zo športového modelu F-Type je plný charakteru.

(Zdroj: Michael Kasarda)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Jaguar F-Pace V6 S - prehľad základných parametrov
Cena od (eur)43 422
Spotreba výrobca / test (l)8,9 / 13,9
Veľkosť kufra (l)650
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 874; 4 731; 2 175; 1 652

Málokedy sa objaví auto, ktoré má toľko zmyslu pre humor, ako Jaguar F-Pace s 380-koňovým benzínovým šesťvalcom. Volvo XC90 možno má zo spodnej strany plastového výlisku pavúčika, avšak stále sa berie veľmi vážne.

Je prekvapením, že také márnivé auto ako F-Pace V6 S v dnešnej ekologickej a elektrickej dobe vôbec vzniklo. Už len za to patrí Jaguaru veľký obdiv.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte viac na Jaguari obdivujeme, že aj bez toho absurdného motoru by bol F-Pace veľmi príťažlivé auto.

Vyzerá ako karikatúra

Na jeseň roku 2013 Jaguar predstavil na autosalóne vo Frankfurte koncept C-X17, ktorý naznačil, akým smerom by sa mohol uberať dizajn prvého SUV britskej značky.

Ako prakticky všetky koncepty, aj C-X17 brala verejnosť s rezervou - nie je predsa možné, aby automobilka postavila takto agresívne vyzerajúce sériové auto.

F-Pace je však - od základných proporcií až po drobné detaily - perfektnou kópiou konceptu.

Zachoval si všetky dôležité prvky, ako výrazné tvarovanie bokov auta, veľké kolesá a "prižmúrené" predné a zadné svetlá, ktoré svojimi tvarmi odkazujú na športový model F-Type.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

SUV pôsobí nízko a krátko, no veľmi široko - trochu ako z kresleného komixu a trochu ako karikatúra.

V kabíne je ticho a príjemne

V interiéri sa mieša elegantná atmosféra, akú by sme od Jaguaru očakávali - napríklad čalúnenie peknou hnedou kožou na dobre tvarovaných sedačkách - s vyslovene gýčovými prvkami.

Pri nočnom odomknutí auta zem pod prednými dverami ožiari logo Jaguaru a v interiéri sa rozsvieti "náladové osvetlenie" modrozelenej farby.

Takéto detaily sú sympatické v modernom bare či Renaulte, ale v Jaguari nám prídu zbytočné. Podsvietenie štartovacieho tlačidla pulzuje v tempe 72 úderov za minútu - čo je podľa automobilky pokojový tep jaguára.

Nový infotainmentový systém InControl TouchPro je oproti predchádzajúcemu veľkým zlepšením - má kvalitný a veľký displej, prehľadnú grafiku aj celkom rýchlu odozvu. Jaguar sa už pomaly doťahuje na najlepšie systémy nemeckej konkurencie.

Dojem športového SUV budí F-Pace aj po sadnutí za volant - vodič má hranu okien takmer na úrovni ramena. volant blízko pri hrudi, nohy natiahnuté dopredu. Všetky ovládacie prvky sú poruke s výnimkou elektrického ovládania okien, ktoré je umiestnené neobvykle vysoko.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec
SkryťZatvoriť reklamu