TEST: F-Pace V6 S od Jaguaru zaujme vulgárnym výfukom

Motor zo športového modelu F-Type je plný charakteru.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Málokedy sa objaví auto, ktoré má toľko zmyslu pre humor, ako Jaguar F-Pace s 380-koňovým benzínovým šesťvalcom. Volvo XC90 možno má zo spodnej strany plastového výlisku pavúčika, avšak stále sa berie veľmi vážne.

Je prekvapením, že také márnivé auto ako F-Pace V6 S v dnešnej ekologickej a elektrickej dobe vôbec vzniklo. Už len za to patrí Jaguaru veľký obdiv.

Ešte viac na Jaguari obdivujeme, že aj bez toho absurdného motoru by bol F-Pace veľmi príťažlivé auto.

Vyzerá ako karikatúra

Na jeseň roku 2013 Jaguar predstavil na autosalóne vo Frankfurte koncept C-X17, ktorý naznačil, akým smerom by sa mohol uberať dizajn prvého SUV britskej značky.

Ako prakticky všetky koncepty, aj C-X17 brala verejnosť s rezervou - nie je predsa možné, aby automobilka postavila takto agresívne vyzerajúce sériové auto.

F-Pace je však - od základných proporcií až po drobné detaily - perfektnou kópiou konceptu.

Zachoval si všetky dôležité prvky, ako výrazné tvarovanie bokov auta, veľké kolesá a "prižmúrené" predné a zadné svetlá, ktoré svojimi tvarmi odkazujú na športový model F-Type.

SUV pôsobí nízko a krátko, no veľmi široko - trochu ako z kresleného komixu a trochu ako karikatúra.

V kabíne je ticho a príjemne

V interiéri sa mieša elegantná atmosféra, akú by sme od Jaguaru očakávali - napríklad čalúnenie peknou hnedou kožou na dobre tvarovaných sedačkách - s vyslovene gýčovými prvkami.

Pri nočnom odomknutí auta zem pod prednými dverami ožiari logo Jaguaru a v interiéri sa rozsvieti "náladové osvetlenie" modrozelenej farby.

Takéto detaily sú sympatické v modernom bare či Renaulte, ale v Jaguari nám prídu zbytočné. Podsvietenie štartovacieho tlačidla pulzuje v tempe 72 úderov za minútu - čo je podľa automobilky pokojový tep jaguára.

Nový infotainmentový systém InControl TouchPro je oproti predchádzajúcemu veľkým zlepšením - má kvalitný a veľký displej, prehľadnú grafiku aj celkom rýchlu odozvu. Jaguar sa už pomaly doťahuje na najlepšie systémy nemeckej konkurencie.

Dojem športového SUV budí F-Pace aj po sadnutí za volant - vodič má hranu okien takmer na úrovni ramena. volant blízko pri hrudi, nohy natiahnuté dopredu. Všetky ovládacie prvky sú poruke s výnimkou elektrického ovládania okien, ktoré je umiestnené neobvykle vysoko.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4QVS na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4QVS na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: SUV


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.