SME
Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

TEST: F-Pace V6 S od Jaguaru zaujme vulgárnym výfukom

Motor zo športového modelu F-Type je plný charakteru.

(Zdroj: Michael Kasarda)
Jaguar F-Pace V6 S - prehľad základných parametrov
Cena od (eur)43 422
Spotreba výrobca / test (l)8,9 / 13,9
Veľkosť kufra (l)650
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 874; 4 731; 2 175; 1 652

Málokedy sa objaví auto, ktoré má toľko zmyslu pre humor, ako Jaguar F-Pace s 380-koňovým benzínovým šesťvalcom. Volvo XC90 možno má zo spodnej strany plastového výlisku pavúčika, avšak stále sa berie veľmi vážne.

Je prekvapením, že také márnivé auto ako F-Pace V6 S v dnešnej ekologickej a elektrickej dobe vôbec vzniklo. Už len za to patrí Jaguaru veľký obdiv.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte viac na Jaguari obdivujeme, že aj bez toho absurdného motoru by bol F-Pace veľmi príťažlivé auto.

Vyzerá ako karikatúra

Na jeseň roku 2013 Jaguar predstavil na autosalóne vo Frankfurte koncept C-X17, ktorý naznačil, akým smerom by sa mohol uberať dizajn prvého SUV britskej značky.

Ako prakticky všetky koncepty, aj C-X17 brala verejnosť s rezervou - nie je predsa možné, aby automobilka postavila takto agresívne vyzerajúce sériové auto.

F-Pace je však - od základných proporcií až po drobné detaily - perfektnou kópiou konceptu.

Zachoval si všetky dôležité prvky, ako výrazné tvarovanie bokov auta, veľké kolesá a "prižmúrené" predné a zadné svetlá, ktoré svojimi tvarmi odkazujú na športový model F-Type.

SUV pôsobí nízko a krátko, no veľmi široko - trochu ako z kresleného komixu a trochu ako karikatúra.

V kabíne je ticho a príjemne

V interiéri sa mieša elegantná atmosféra, akú by sme od Jaguaru očakávali - napríklad čalúnenie peknou hnedou kožou na dobre tvarovaných sedačkách - s vyslovene gýčovými prvkami.

Pri nočnom odomknutí auta zem pod prednými dverami ožiari logo Jaguaru a v interiéri sa rozsvieti "náladové osvetlenie" modrozelenej farby.

Takéto detaily sú sympatické v modernom bare či Renaulte, ale v Jaguari nám prídu zbytočné. Podsvietenie štartovacieho tlačidla pulzuje v tempe 72 úderov za minútu - čo je podľa automobilky pokojový tep jaguára.

Nový infotainmentový systém InControl TouchPro je oproti predchádzajúcemu veľkým zlepšením - má kvalitný a veľký displej, prehľadnú grafiku aj celkom rýchlu odozvu. Jaguar sa už pomaly doťahuje na najlepšie systémy nemeckej konkurencie.

Dojem športového SUV budí F-Pace aj po sadnutí za volant - vodič má hranu okien takmer na úrovni ramena. volant blízko pri hrudi, nohy natiahnuté dopredu. Všetky ovládacie prvky sú poruke s výnimkou elektrického ovládania okien, ktoré je umiestnené neobvykle vysoko.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4QVS na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4QVS na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Automobilka Jaguar Land Rover


Článok je zaradený aj do ďalších tém SUV, Land Rover, Jaguar

Hlavné správy zo Sme.sk

Gorila vyhnala do ulíc zástupy ľudí, pochodovali Za spravodlivé Slovensko

Organizátori vyzvali na odchod Trnku, Jankovskú, Fica aj Kováčika.

Pochod iniciatívy Za slušné Slovensko podporili tisíce ľudí

Threema potvrdzuje Kočnerov vplyv na novinárku

Pri Kočnerovi sa opäť ukázala Ruttkayová.

Marian Kočner a aplikácia Threema.
Autorská strana Michala Havrana

Kočner pochopil, čo je štát (píše Michal Havran)

A potom sa pokúsil ním stať.

Marian Kočner na súde.

Čo dnes robí Bubeníková z Gorily? Stala sa developerkou

Šéfka FNM rozbehla kariéru v realitnom biznise.

Anna Bubeníková, bývalá šéfka Fondu národného majetku.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia
Honda HR-V a Toyota C-HR