Test: hybridný Mercedes-Benz nám ukázal budúcnosť SUV

Číslo v názve zavádza, ale spotreba príjemne prekvapí.

Mercedes-Benz GLC 350 e - prehľad základných parametrov
Cena od (eur)53 706
Spotreba výrobca / test (l)2,7 / 2,4 - 9,7
Veľkosť kufra (l)395
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 873; 4 656; 2 096; 1 639

Na marcovom autosalóne v Ženeve Mercedes ohlásil, že pracuje na hybridnej pohonnej jednotke, ktorá kombinuje naftový motor s elektrickým pohonom.

Táto verzia by sa v najbližších rokoch mala objaviť vo viacerých modeloch značky vrátane populárneho GLC.

Kombinácia hybridu a naftového motora znie zvláštne, v posledných rokoch sa o ňu pokúsil len Peugeot s neveľkým komerčným úspechom.

Po skúsenostiach s benzínovo-elektrickým hybridom GLC 350 e však vidíme svetlo na konci tunela.

Za istých podmienok dokáže byť GLC 350 e veľmi príjemné a hlavne úsporné SUV. V prípade hybridu sú ale tie podmienky veľmi konktérne.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prezradili ho čudné brzdy

Mercedes-Benz GLC je na trhu už od roku 2015, takže na jeho tvary sme si už stihli privyknúť. Páči sa nám jeho vzpriamený profil, relatívne jednoduchý dizajn bez zbytočných okrás a myslíme si, že GLC je auto ideálnej veľkosti pre väčšinu zákazníkov.

Zároveň sa nemôžeme ubrániť pocitu, že oproti ostro rezaným novinkám - Volvu XC60 a BMW X3 - začína tento dizajn mierne zastarávať.

Páči sa nám, že Mercedes nepodľahol snahe hybridný model výraznejšie odlíšiť. GLC 350e zvonku vyzerá prakticky rovnako ako "obyčajné" GLC, nemá ani inú masku chladiča, ani "ekologickú" sadu kolies, môžete si ho dokonca objednať s balíkom agresívnejších nárazníkov AMG.

Hybridnú verziu zvonku spoznáte len podľa niekoľkých detailov. Na zadnom nárazníku pribudli dvierka k nabíjaciemu konektoru, na boku nájdeme modrú nálepku s nápisom plug-in hybird.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5AMP na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5AMP na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Mercedes-Benz

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava