BMW X3 má konečne vlastnú identitu (test)

Za mohutnou maskou sa tentokrát skrýva oveľa viac ako len menšia X5, veľké SUV prekoná aj technológiami.

(Zdroj: Michael Kasarda)
BMW X3 - prehľad základných parametrov
Cena (eur)46 150 - 75 885
Spotreba výrobca / test (l)5,4 / 7,8
Veľkosť kufra550
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 864; 4 708; 1 891; 1 676

Prvé luxusné SUV začali schádzať z liniek bavorskej automobilky koncom roka 1999. Prvým modelom línie BMW X sa stal najväčší model X5, ktorý si vypožičal množstvo patentov od Range Roveru.

Narozdiel od Range Roveru bolo BMW od začiatku prezentované ako auto určené na cesty. V roku 2003 sa k nemu pridal druhý model X, konkrétne menšia X3.

Tá od začiatku žila tak trocha v tieni väčšieho modelu. Vždy bola vnímaná tak trocha ako tá menšia a lacnejšia alternatíva pre tých, ktorí si nemohli alebo nechceli dovoliť kúpiť X5.

Po pätnástich rokoch prichádza toto SUV už vo svojej tretej generácii a zatiaľ to vyzerá tak, že sa mu konečne podarilo konečne zbaviť nálepky lacnejšej X5.

Menšie neznamená malé

Nie len, že sa dostala z tieňa X5, v niektorých ohľadoch ju aj prerástla. To platí aj v prípade samotných rozmerov, minimálne v porovnaní s prvou generáciou súrodenca.

Článok pokračuje pod video reklamou

Medzigeneračne nová X3 narástla v každom smere s výnimkou výšky. Rovnako narástla aj oproti prvej X5, s dĺžkou vyše 4,7 metra prekonáva prvú generáciu o viac ako štyri centimetre.

Prečítajte si tiež: BMW predstavilo novú X3, dostala obrovskú masku chladiča

Kým tento nárast nie je okamžite zjavný, skutočne neprehliadnuteľné sú masívne mriežky, najmä na prvých fotografiách nového modelu nás tak trochu vystrašili. Naživo však vôbec nepôsobia tak neproporčne ako na fotografiách. Kým zo začiatku sme iba nechápavo krútili hlavami, teraz už rozhodnutiu dizajnérov rozumieme.

Celá predná časť pôsobí oveľa agresívnejšie, môžu za to čiastočne aj nové horizontálne LED hmlovky. Premiestnili sa k otvorom v nárazníku a eliminovali tak veľkú prázdnu plochu, ktorá obklopovala hmlové svetlá u predchodcu.

Napriek mohutným rozmerom pôsobí profil X3 príjemne atletickým dojmom. Línia strechy klesla o 37 milimetrov a pokračuje ďalej nad zadné okno, kde je zakončená výrazným spojlerom.

Nárast rozmerov je zreteľný tiež v interiéri, kde sa prejavil najmä rázvor zväčšený na 2 864 milimetrov. Napriek menším rozmerom kabína pôsobí dokonca o niečo priestrannejším dojmom ako v X5 a to dokonca aj bez presklenej strechy.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5A6E na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5A6E na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém BMW

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava