SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

BMW X3 má konečne vlastnú identitu (test)

Za mohutnou maskou sa tentokrát skrýva oveľa viac ako len menšia X5, veľké SUV prekoná aj technológiami.

(Zdroj: Michael Kasarda)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
BMW X3 - prehľad základných parametrov
Cena (eur)46 150 - 75 885
Spotreba výrobca / test (l)5,4 / 7,8
Veľkosť kufra550
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 864; 4 708; 1 891; 1 676

Prvé luxusné SUV začali schádzať z liniek bavorskej automobilky koncom roka 1999. Prvým modelom línie BMW X sa stal najväčší model X5, ktorý si vypožičal množstvo patentov od Range Roveru.

Narozdiel od Range Roveru bolo BMW od začiatku prezentované ako auto určené na cesty. V roku 2003 sa k nemu pridal druhý model X, konkrétne menšia X3.

Tá od začiatku žila tak trocha v tieni väčšieho modelu. Vždy bola vnímaná tak trocha ako tá menšia a lacnejšia alternatíva pre tých, ktorí si nemohli alebo nechceli dovoliť kúpiť X5.

Po pätnástich rokoch prichádza toto SUV už vo svojej tretej generácii a zatiaľ to vyzerá tak, že sa mu konečne podarilo konečne zbaviť nálepky lacnejšej X5.

Menšie neznamená malé

Nie len, že sa dostala z tieňa X5, v niektorých ohľadoch ju aj prerástla. To platí aj v prípade samotných rozmerov, minimálne v porovnaní s prvou generáciou súrodenca.

Medzigeneračne nová X3 narástla v každom smere s výnimkou výšky. Rovnako narástla aj oproti prvej X5, s dĺžkou vyše 4,7 metra prekonáva prvú generáciu o viac ako štyri centimetre.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: BMW predstavilo novú X3, dostala obrovskú masku chladiča Čítajte 

Kým tento nárast nie je okamžite zjavný, skutočne neprehliadnuteľné sú masívne mriežky, najmä na prvých fotografiách nového modelu nás tak trochu vystrašili. Naživo však vôbec nepôsobia tak neproporčne ako na fotografiách. Kým zo začiatku sme iba nechápavo krútili hlavami, teraz už rozhodnutiu dizajnérov rozumieme.

Celá predná časť pôsobí oveľa agresívnejšie, môžu za to čiastočne aj nové horizontálne LED hmlovky. Premiestnili sa k otvorom v nárazníku a eliminovali tak veľkú prázdnu plochu, ktorá obklopovala hmlové svetlá u predchodcu.

Napriek mohutným rozmerom pôsobí profil X3 príjemne atletickým dojmom. Línia strechy klesla o 37 milimetrov a pokračuje ďalej nad zadné okno, kde je zakončená výrazným spojlerom.

Nárast rozmerov je zreteľný tiež v interiéri, kde sa prejavil najmä rázvor zväčšený na 2 864 milimetrov. Napriek menším rozmerom kabína pôsobí dokonca o niečo priestrannejším dojmom ako v X5 a to dokonca aj bez presklenej strechy.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5A6E na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5A6E na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: BMW

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
SUV
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boj o moc, ambície a pomsta. Kauza STU

Čo sa to dialo na Slovenskej technickej univerzite.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Petra Schutza

Najsilnejšie protipandemické opatrenie je osobný lockdown

Zabudli povedať najdôležitejšiu informáciu.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere navyše a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1