Porsche Panamera je najrýchlejšie a najdrahšie kombi na trhu

Aj základná verzia je ohromne rýchla.

Definovať najrýchlejšie auto podľa toho, za aký čas sa rozbehne na stovku či podľa toho, akú maximálnu rýchlosť dosiahne, nehovorí celú pravdu. Superšportové autá dnes dosiahnu stovku aj za menej ako tri sekundy a vedia ísť vyše tristo kilometrov za hodinu, ale zároveň - vydali by ste sa s nimi na dlhú cestu? Okrem toho, že sú rýchle, sú aj nepohodlné a nie je v nich dosť miesta pre posádku ani batožinu.

Článok pokračuje pod video reklamou

V reálnom svete je najrýchlejšie auto to, ktoré dokáže vysokú priemernú rýchlosť udržať hodiny bez zaváhania, v akýchkoľvek podmienkach, a zároveň poskytnúť dostatočný komfort pre pasažierov.

A tým je Porsche Panamera.

Panamera je našou odpoveďou na otázku, ako sa čo najrýchlejšie dostať z bodu A do bodu B - za predpokladu, že tie dva body spája aspoň aká-taká spevnená cesta. Verzia Sport Turismo navyše vylepšuje vzhľad auta a mierne rozširuje jeho schopnosti o niečo praktickejším kufrom a piatym - hoci núdzovým - sedadlom.

Porsche: nevolajte ju kombi

Porsche Panamera je na trhu od roku 2009 - a mohli by sme povedať, že od jej uvedenia sa Porsche snaží vylepšiť model tak, aby vyzeral aspoň trochu dobre. Súčasnej generácii, predstavenej v roku 2016, sa to už celkom darí.

Prečítajte si tiež: Vyskúšali sme Porsche Panamera Sport Turismo, najrýchlejšie kombi na trhu (prvá jazda)

Na začiatku chcela automobilka napasovať typické dizajnové prvky modelu 911 s motorom vzadu - vrátane jeho siluety - na auto s úplne inou koncepciou pohonu aj požiadavkami na priestor v kabíne. Výsledkom bola neforemne vyzerajúca prvá Panamera.

Novinka už pôsobí ďaleko krajšie. Druhá generácia Panamery je sošnejšia, má ostrejšie tvary a výraznejšie prelisy, ktoré pomáhajú maskovať, že ide o naozaj veľké auto, ktoré má na dĺžku päť metrov a váži dve tony.

Minulý rok pribudla do ponuky verzia Sport Turismo, ktorá podľa nás vyzerá ešte lepšie - čiastočne aj preto, lebo konečne opodstatňuje tú veľkosť Panamery. Nejde vyslovene o kombi (a Porsche ani nechce toto označenie používať), skôr o mierne praktickejší a zároveň imidžovejší variant Panamery.

Ak si porovnáte "klasickú" Panameru a Sport Turismo z profilu, zistíte, že veľký rozdiel medzi nimi nie je. Strecha je dlhšia a zadné sklo je o niečo vzpriamenejšie, rozdiel zvýrazňuje hlavne krídlo nad zadným oknom, po prvý krát na kombi aj s elektricky nastaviteľným sklonom.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5CA2 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5CA2 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Porsche


Hlavné správy zo Sme.sk

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kažimír skončí, kto môže byť minister financií

Ako sa špekuluje nad budúcnosťou ministra financií.

KOMENTÁRE

Kto nastúpi za Smer a čo z toho bude mať Fico

Na kandidáta Smeru netrpezlivo čaká aj Andrej Danko.

Neprehliadnite tiež

Seat Ibiza FR je posledné malé auto so silným štvorvalcom (test)

Najmenší Seat na našom trhu ponúka slušný výkon v celom spektre otáčok.

Vízia auta budúcnosti od BMW sa volá iNEXT

Nemecká automobilka vkladá do projektu veľké nádeje.