Mahindra XUV500 2WD - prehľad základných parametrov | |
Cena od (eur) | 18 990 |
Spotreba výrobca/test (l) | 7,5 |
Objem batožinového priestoru (l) | 702 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 700; 4 580; 1 890; 1785 |
Po teste exotických áut, ako čínsky elektromobil Zhi Dou, Ssang Yong Tivoli, či Cadillac Escalade, sme neodolali a v krátkosti si vyskúšali ďalšie auto, ktoré stretnúť na našich cestách je celkom vzácne. Teda, ako sa to vezme. Je ním Mahindra XUV500.
Ak ste dodnes o Mahindre ešte nepočuli, to nevadí, my vás s ňou radi zoznámime.
Dôvod, prečo nás indické SUV zaujímalo, je vlastne celkom jednoduchý - novú Mahindru si totiž môžete kúpiť aj na Slovensku a to s dobrým pomerom priestoru, bohatej výbavy a ceny.
Nebudeme klamať, voči autu sme mali isté predsudky. Niektoré po jazde zmizli, iné zostali.
Ak sa pýtate, kde sa Mahindra zrazu vzala, tak nejde o novú značku, prvé auto vyrobila už v 50. rokoch a bol ním licenčný Jeep CJ3.
Doma v Indii je Mahindra veľká finančná skupina, ktorá podniká prakticky vo všetkých oblastiach - od nehnuteľností, cez poľnohospodárstvo, obranu, školstvo, až po výrobu automobilov a motocyklov.
Indický koncern sa medzičasom stal väčšinovým vlastníkom kórejského SsangYongu a dokonca aj známeho talianskeho štúdia Pininfarina. Najväčšími súpermi Mahindry sú automobilky Maruti Suzuki a Tata.