Indická Mahindra XUV500 je blízke stretnutie iného druhu (prvá jazda)

Ide o najlacnejšie sedemmiestne SUV na našom trhu.

(Zdroj: Peter Kálmán)
Mahindra XUV500 2WD - prehľad základných parametrov
Cena od (eur)18 990
Spotreba výrobca/test (l)7,5
Objem batožinového priestoru (l)702
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)
2 700; 4 580; 1 890; 1785

Po teste exotických áut, ako čínsky elektromobil Zhi Dou, Ssang Yong Tivoli, či Cadillac Escalade, sme neodolali a v krátkosti si vyskúšali ďalšie auto, ktoré stretnúť na našich cestách je celkom vzácne. Teda, ako sa to vezme. Je ním Mahindra XUV500.

Ak ste dodnes o Mahindre ešte nepočuli, to nevadí, my vás s ňou radi zoznámime.

Dôvod, prečo nás indické SUV zaujímalo, je vlastne celkom jednoduchý - novú Mahindru si totiž môžete kúpiť aj na Slovensku a to s dobrým pomerom priestoru, bohatej výbavy a ceny.

Nebudeme klamať, voči autu sme mali isté predsudky. Niektoré po jazde zmizli, iné zostali.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ak sa pýtate, kde sa Mahindra zrazu vzala, tak nejde o novú značku, prvé auto vyrobila už v 50. rokoch a bol ním licenčný Jeep CJ3.

Doma v Indii je Mahindra veľká finančná skupina, ktorá podniká prakticky vo všetkých oblastiach - od nehnuteľností, cez poľnohospodárstvo, obranu, školstvo, až po výrobu automobilov a motocyklov.

Indický koncern sa medzičasom stal väčšinovým vlastníkom kórejského SsangYongu a dokonca aj známeho talianskeho štúdia Pininfarina. Najväčšími súpermi Mahindry sú automobilky Maruti Suzuki a Tata.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5J6N na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5J6N na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Píše Petr Kocina

Podvody so záverečnými prácami sa vymkli kontrole

Kauza Dankovej práce je takou hanbou, pri ktorej sa ťažko hľadajú paralely.

PRIMÁR

Záchranár: Aj samotné stláčanie hrudníka dokáže zachrániť život

Rozhovor s prezidentom Červeného kríža.

ČESKOSLOVENSKÍ LEGIONÁRI

V zákopoch i na železnici. Legionári krstili republiku krvou

Československí vojaci sa postarali aj o výnimočnú epizódu 1. svetovej vojny.

Neprehliadnite tiež

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.

Stratili ste doklady k autu? Ako si ich vybaviť

Keď niektoré nájdete, nestrácajú platnosť.

Podcast Za volantom

Za volantom: Oplatí sa auto v plnej výbave alebo drahé auto základnej?

Auto nikdy nie je racionálna kúpa.