Indická Mahindra XUV500 je blízke stretnutie iného druhu (prvá jazda)

Ide o najlacnejšie sedemmiestne SUV na našom trhu.

(Zdroj: Peter Kálmán)
Mahindra XUV500 2WD - prehľad základných parametrov
Cena od (eur)18 990
Spotreba výrobca/test (l)7,5
Objem batožinového priestoru (l)702
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)
2 700; 4 580; 1 890; 1785

Po teste exotických áut, ako čínsky elektromobil Zhi Dou, Ssang Yong Tivoli, či Cadillac Escalade, sme neodolali a v krátkosti si vyskúšali ďalšie auto, ktoré stretnúť na našich cestách je celkom vzácne. Teda, ako sa to vezme. Je ním Mahindra XUV500.

Ak ste dodnes o Mahindre ešte nepočuli, to nevadí, my vás s ňou radi zoznámime.

Dôvod, prečo nás indické SUV zaujímalo, je vlastne celkom jednoduchý - novú Mahindru si totiž môžete kúpiť aj na Slovensku a to s dobrým pomerom priestoru, bohatej výbavy a ceny.

Nebudeme klamať, voči autu sme mali isté predsudky. Niektoré po jazde zmizli, iné zostali.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ak sa pýtate, kde sa Mahindra zrazu vzala, tak nejde o novú značku, prvé auto vyrobila už v 50. rokoch a bol ním licenčný Jeep CJ3.

Doma v Indii je Mahindra veľká finančná skupina, ktorá podniká prakticky vo všetkých oblastiach - od nehnuteľností, cez poľnohospodárstvo, obranu, školstvo, až po výrobu automobilov a motocyklov.

Indický koncern sa medzičasom stal väčšinovým vlastníkom kórejského SsangYongu a dokonca aj známeho talianskeho štúdia Pininfarina. Najväčšími súpermi Mahindry sú automobilky Maruti Suzuki a Tata.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5J6N na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5J6N na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok po vražde: Toto je obraz, akou sme krajinou

Ako sa zmenilo Slovensko. A zmenilo sa vôbec nejako?

Dobré ráno

Dobré ráno: Pred rokom zavraždili Jána a Martinu

Špeciálne vydanie podcastu k roku po vražde.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

V starých koľajach toho zostáva a beží priveľa

Obísť Smer sa stále zdá nemožné.

TRENČÍN

Zlatica Kušnírová: Každý deň vyjde najavo nová špina

Uplynul rok od vraždy Jána Kuciaka a jeho partnerky Martiny Kušnírovej.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson

Koncept Citroen Ami One ukazuje, že autá budúcnosti nemusia byť drahé

Pokročilé technológie ustúpili priaznivej cene vozidla.

Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut

Britské médiá za tým vidia frustráciu z brexitu, automobilka to odmieta.

Honda

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.