BRATISLAVA. Autá strednej triedy nezažívajú v Európe ľahké obdobie. O klasické manažérske sedany klesá záujem, čo minulý rok pocítil aj dlhoročný líder Volkswagen Passat.
Automobilky preto prehodnocujú svoje plány a hľadajú alternatívy. Citroen síce prišiel s novou generáciou C5, ale prívlastok Aircross znamená, že už ide o kompaktné SUV. Aj Peugeot hľadal iné zameranie pre novú generáciu 508, ktorá je menšia, štýlovejšia a tvári sa ako kupé.
Hyundai zatiaľ volí inú stratégiu. Pre jarný autosalón v New Yorku si pripravil predstavenie novej generácie modelu Sonata. Jeho dizajn vychádza z elegantného konceptu Le Fil Rouge, ktorý minulý rok patril k najkrajším štúdiám na ženevskom autosalóne.
Sonata má síce inú masku aj proporcie, no bočná silueta odpovedá konceptu. Pohľad dovnútra ukazuje minimalistický kvalitný interiér s úzkymi výduchmi vzduchu a veľkou obrazovkou, ktorá však nevytŕča z prístrojovej dosky.
Auto stojí na novej podvozkovej platforme, ktorá je o 10 percent pevnejšia a zároveň o 55 kilogramov ľahšia ako pri predošlej Sonate. Štvordverové kupé by mohlo byť zaujímavým konkurentom napríklad pre Volkswagen Arteon.
Zatiaľ nie je isté, aký motor dostane nová Sonata, no hovorí sa o 2,5-litrovom benzínovom štvorvalci GDI a tiež o hybridnej verzii.
Toyota Avensis v Európe skončila, vrátilo sa však väčšie Camry ČítajteKto by však čakal podobný scenár, ako pri Toyote, ktorá minulý rok nahradila model Avensis návratom väčšieho Camry, bude zrejme sklamaný.
Hyundai i40 síce odíde v lete po ôsmych rokoch do dôchodku, no špekulácie o návrate Sonaty na európsky trh značka odmietla.
S Hyundaiom Sonata sme sa už napriek tomu mohli v minulosti stretnúť, konkrétne s treťou až piatou generáciou, ktoré sa u nás predávali v rokoch 1993 až 2009.
V budúcnosti sa nevylučuje možnosť, že príde európsky nástupca Hyundaiu i40, na podvozku Sonaty a aj s karosériou kombi. Zatiaľ je však jasné iba to, že kórejská automobilka sa v strednej triede na európskom trhu na nejaký čas odmlčí.