Mitsubishi ASX sme si prvýkrát vyskúšali pred desiatimi rokmi. Áno, znie to neuveriteľne, ale stále je reč o tej istej generácii.
Keď sme si išli po kľúče od najnovšej verzie, ktorá minulý rok prešla výrazným faceliftom, mali sme zmiešané pocity. Dokáže tento omladený dinosaurus držať krok s dnešnou dobou? Veľa sme od neho nečakali, no o to viac nás prekvapil.
Dlhý japonský život
Príbeh kompaktného crossoveru z Japonska sa začal v roku 2007 formou štúdie Concept-cX a o dva roky neskôr prišla premiéra sériovej verzie.
Mitsubishi ASX vtedy dostalo modulárnu podvozkovú platformu známu ako Project Global. Už z názvu vyplýva, že ju použil napríklad Lancer a dodnes ju má Outlander, s ktorým ASX zdieľa identický rázvor kolies 2 670 mm. Previsy vpredu aj vzadu sú samozrejme výrazne kratšie, čo z neho robí šikovné auto do mesta.

Za desať rokov sa toho vo svete áut zmenilo skutočne veľa a prispôsobiť sa muselo aj ASX. Prekvapivo mu trendy posledných rokov neuškodili, práveže z neho spravili výrazne lepšie auto, než sme zažili pri testovaní v roku 2017.
Tou najdôležitejšou zmenou bolo pridanie troch ingrediencií, ktoré pomohli zlepšiť celkový dojem. Sú to motor, nová automatická prevodovka a návrat pohonu všetkých kolies, ktorý posledné roky nebol v ponuke.
Nový motor ako hlavný argument
Na naftovú verziu 1.8 D-ID sme už dávno zabudli, no minulosťou je dnes aj najrozšírenejšia benzínová motorizácia 1.6 MIVEC s výkonom 117 koní.
Ak čakáte, že atmosférický štvorvalec nahradil preplňovaný trojvalec, ako v prípade Suzuki Vitara, tak pozor.