SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Mitsubishi ASX je auto, na ktoré sa treba dobre vyspať (test)

Nový motor je najlepší argument ku kúpe.

Mitsubishi ASX (Zdroj: Peter Kálmán)

Mitsubishi ASX sme si prvýkrát vyskúšali pred desiatimi rokmi. Áno, znie to neuveriteľne, ale stále je reč o tej istej generácii.

Keď sme si išli po kľúče od najnovšej verzie, ktorá minulý rok prešla výrazným faceliftom, mali sme zmiešané pocity. Dokáže tento omladený dinosaurus držať krok s dnešnou dobou? Veľa sme od neho nečakali, no o to viac nás prekvapil.

Dlhý japonský život

Príbeh kompaktného crossoveru z Japonska sa začal v roku 2007 formou štúdie Concept-cX a o dva roky neskôr prišla premiéra sériovej verzie.

Mitsubishi ASX vtedy dostalo modulárnu podvozkovú platformu známu ako Project Global. Už z názvu vyplýva, že ju použil napríklad Lancer a dodnes ju má Outlander, s ktorým ASX zdieľa identický rázvor kolies 2 670 mm. Previsy vpredu aj vzadu sú samozrejme výrazne kratšie, čo z neho robí šikovné auto do mesta.

Za desať rokov sa toho vo svete áut zmenilo skutočne veľa a prispôsobiť sa muselo aj ASX. Prekvapivo mu trendy posledných rokov neuškodili, práveže z neho spravili výrazne lepšie auto, než sme zažili pri testovaní v roku 2017.

Tou najdôležitejšou zmenou bolo pridanie troch ingrediencií, ktoré pomohli zlepšiť celkový dojem. Sú to motor, nová automatická prevodovka a návrat pohonu všetkých kolies, ktorý posledné roky nebol v ponuke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Nový motor ako hlavný argument

Na naftovú verziu 1.8 D-ID sme už dávno zabudli, no minulosťou je dnes aj najrozšírenejšia benzínová motorizácia 1.6 MIVEC s výkonom 117 koní.

Ak čakáte, že atmosférický štvorvalec nahradil preplňovaný trojvalec, ako v prípade Suzuki Vitara, tak pozor.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6DQ9 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6DQ9 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.