SME
Piatok, 17. september, 2021 | Meniny má OlympiaKrížovkyKrížovky

Mazda 3 má konečne motor primeraný k zvyšku auta (test)

Celkový dojem kazí iba menej podarený automat.

Mazda 3 (Zdroj: Filip Režný)
Mazda 3 SkyActiv-G150 AT - Prehľad základných parametrov:
Cena od / verzia od (eur)21 340 / 27 740
Spotreba výrobca / test (l/100 km)5,4 - 5,5 (NEDC) / 6,8
Objem batožinového priestoru (l)330
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 725; 4 460; 2 028; 1 435

Elegantný japonský hatchback nám za tú chvíľu, čo je na trhu, stihol celkom prirásť k srdcu. Pod elegantnou karosériou sa skrýva podarené auto, ktoré celkom úspešne útočí na tradične prémiovejšiu konkurenciu.

Napriek tomu k dokonalosti ešte pár krokov chýba. Mazdu 3 sme stihli vyskúšať v rôznych variantoch a vždy sa našlo niečo, čo celkový dojem kazilo. Tentokrát tu máme ďalšieho uchádzača, ktorý sa snaží vo všetkom vyhovieť.

Jednou z prvých vecí, čo nás na súčasnej generácii trochu sklamala, boli pohonné jednotky. Na začiatku bol totiž na výber diesel s výkonom 116 koní, alebo atmosférický dvojlitrový benzín s výkonom 122 koní.

Oba motory môžeme označiť prinajlepšom slovom "dostatočné", za zvyškom auta jednoznačne zaostávajú. Ako základ ponuky sú dobré, no trojka nutne potrebovala silnejšie motory, najmä ak si brúsi zuby na prémiu.

Veľké nádeje sme vkladali do motoru SkyActiv-X, ktorý automobilka prezentovala ako revolúciu v efektivite benzínových motorov. Výkon 180 koní z hatchbacku spravil podstatne živšie auto, no k sľubovanej spotrebe 4,5 litra sme sa nedokázali ani len priblížiť. A tak aj tento motor zostal trochu sklamaním.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už iba benzín

Najnovšie sme si vyskúšali ďalší atmosférický dvojliter verzie SkyActiv-G150, ktorý nedávno pribudol do ponuky. Diesel je naopak už minulosťou, v cenníku ho už nenájdete.

Kto chce tento silnejší dvojliter, musí si priplatiť za výbavu Plus, v základe sa neponúka. Vyššiu výbavu prezrádzajú napríklad väčšie 18-palcové zliatinové disky.

Súvisiaci článok Mazda 3 SkyActiv-X: Revolučný motor pracuje ako naftový, no spaľuje benzín (test) Čítajte 

Okrem nich dodáva Mazde trochu viac noblesy balík Style, vďaka ktorému má hatchback napríklad lesklé B-stĺpiky či špecifické dizajnové prvky v interiéri. Neobmedzuje sa však výlučne na kozmetické zmeny, jeho súčasťou sú aj adaptívne LED svetlá alebo radiace páčky pod volantom.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C78D9 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M78D9 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


14 h
Papamobil Mercedes-Benz G 500.

Špeciálne upravený Mercedes G bol na Slovensku už v roku 1990.


14. sep
Škoda Enyaq iV 80 pre pápeža Františka.

Poskytnuté autá majú len drobné úpravy.


13. sep
Hyundai i20 N

Nižší výkon kompenzuje nízka hmotnosť.


12. sep
Skryť Zatvoriť reklamu