SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Audi A3 Sportback je len také dobré, ako si ho spravíte (test)

Auto vodiča nenúti ovládať všetko cez obrazovky.

Audi A3 Sportback (Zdroj: Marek Čepa)
Audi A3 Sportback S line 35 TFSI S tronic
Cena od / verzia od (eur)27 650 / 29 590
Spotreba WLTP výrobca / test (l)5,8 / 6,4
Objem batožinového priestoru (l)380
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2636, 4343, 1816, 1430

Posledný člen rodiny nových kompaktných modelov koncernu Volkswagen, ktorého sme si vyskúšali, je Audi A3 Sportback. Aká je jeho štvrtá generácia a prečo má bližšie k Volkswagenu než k BMW?

Audi A3 je zakladateľom segmentu prémiových hatchbackov, prvá generácia prišla v roku 1996, aby konkurenciu vyprovokovala k príchodu Mercedesu triedy A, BMW radu 1 či Lexusu CT.

Hoci je dizajn subjektívna vec, z vyššie spomenutých sa nám nová A3 najviac páči. Veľké zmeny sa síce neudiali, ale širšie blatníky aj sebavedomý výraz dodali autu správnu dravosť. Najmä ak sa pozeráte na verziu S line, tak ako v našom prípade.

Prezrádza ju iný nárazník s väčšími otvormi na krajoch a až na niekoľko falošných prvkov v zadnom nárazníku pôsobí A3 uhladene. Má všetky predpoklady vyzerať dlho moderne, ako v prípade predchodcu.

Ako trojdverovú verziu už A3 nekúpite, v ponuke je však opäť aj sedan postavený proti Mercedesu CLA či BMW radu 2 Gran Coupé.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V interiéri stará škola

Na prvých záberoch sa nám A3 páčila aj zvnútra, no realita je už trochu iná. Prístrojová doska pôsobí dosť nesúrodo a to najmä pre rozpačitý dizajn niektorých ovládačov.

Nepomáha ani prítomnosť viacerých tvrdých plastov náchylných na poškriabanie. Našťastie je všetko dobre spracované a nikde nič nevŕzga.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7BEV na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7BEV na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Audi

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Kompaktné autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept