SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Toyota Proace City Verso ukazuje, ako sa zmenili rodinné autá za 10 rokov (test)

Lepší pomer ceny sa ťažko hľadá.

Toyota Proace City Verso s pôvodnou Toyotou Verso v popredí. (Zdroj: Peter Kálmán)
Toyota Proace City Verso - prehľad základných parametrov
Cena od / testovaný model (eur)

15 600 / 24 100 / 26 200

Spotreba výrobca / test (l)4,3 / 6,2
Objem batožinového priestoru (l)850
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)

2 975; 4 750; 1 848; 1 840

V druhej polovici 90. rokov sa európskym motoristom zapáčili rodinné MPV. Technicky väčšinou vychádzali z kompaktných hatchbackov nižšej strednej triedy, ale vďaka zvýšenej streche mali nafúknutú kabínu a teda viac miesta pre cestujúcich aj ich batožinu.

Toyota to v Európe najprv skúsila s modelom Picnic, no potom, čo sa na začiatku milénia s MPV roztrhlo vrece, mala japonská značka v ponuke Verso hneď v troch veľkostiach - Yaris Verso, Corollu Verso aj veľký Avensis Verso.

Odvtedy sa doba zmenila, do popredia sa dostali SUV rôznych veľkostí a posledné MPV sa z ponuky Toyoty vytratilo v roku 2018.

Napriek tomu si Verso žije ďalej, len už akosi zmenilo formu a dostalo francúzske gény. Rodinnú Toyotu Proace City Verso, ktorá sa začala predávať tento rok, sme porovnali s Versom z roku 2013.

Už na prvý pohľad je jasné, že sa tu posledné toyoťácke MPV stretlo s osobnou dodávkou. Proace City Verso vychádza z ich zakladateľa - Citroenu Berlingo alebo ak chcete, z jeho dvojčaťa - Peugeotu Partner, dnes už Rifter.

Je jasné, že nepôjde o vyrovnaný súboj, lenže ak sa v dnešnej dobe rozhodnete pre priestranné rodinné auto, často vám budú vychádzať len SUV, zopár dožívajúcich MPV alebo práve rodinné dodávky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Dobré gény štvorčiat

Verso zďaleka nie je jediné, koho takýto osud postihol, napríklad aj Opel Zafira sa zmenil na veľkú dodávku a ďalší budú nasledovať. Aby výrobcovia znížili náklady, ale zároveň vyšli v ústrety rodinám, ktoré netúžia po veľkom SUV, spravili z osobných dodávok oveľa civilizovanejšie autá.

Medzi tie najlepšie v pomere cena a výbava, patria momentálne dodávky od francúzskej skupiny PSA. Ich hlavnou prednosťou je fakt, že prišli v novej generácii na trh len nedávno, takže už vedia ponúknuť modernú výbavu aj komfort.

Súvisiaci článok Toyota má náhradu za rodinné Verso. Koľko stojí nový Proace City? Čítajte 

Aj pri Proace City Verso sme svedkami takzvaného rebadgingu, teda faktu, že prakticky identické auto sa predáva pod rôznymi značkami.

Ak si hovoríte, aký má zmysel predávať naraz Citroen Berlingo, Peugeot Rifter, Opel Combo Life, Toyotu Proace City Verso a možno čoskoro aj Fiat Dobló, tak odpoveď je úspora nákladov na strane výrobcu, ale v konečnom dôsledku aj na strane zákazníka. Jednoducho, čím viac rodinných dodávok továreň PSA v španielskom meste Vigo vyrobí, tým bude cena priaznivejšia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Cesta k veľkému autu za menej peňazí

Rodinnú Toyotu tak kúpite v základnej výbave Combi už od 15 600 eur, hoci s preplňovaným 1,2-litrovým trojvalcom. Rodinným dodávkam z našej skúsenosti viac svedčí štvorvalcový naftový motor a inak tomu nebolo ani v prípade testovaného exempláru.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7CHP na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7CHP na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Rodinné autá

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.

Koronavírus: V štyroch nemocniciach Žilinského kraja sú covidové oddelenia plné (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 45 155. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Ilustračná fotografia.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.