SME
reklama

Suzuki Ignis s automatom je podarený zárodok mestského SUV

Prejav CVT prevodovky nemusí každému vyhovovať.

Suzuki Ignis (Zdroj: Peter Kálmán)
Suzuki Ignis 1.2 Dualjet Hybrid 2WD CVT GLX
Cena od / verzia od (eur)11 435 / 15 430
Spotreba WLTP výrobca / test (l)5,6 / 6,1
Objem batožinového priestoru (l)260
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 435; 3 700; 1 690; 1 605

Keď príde reč na expertov medzi malými autami, jednoznačne k nim patrí Fiat a Suzuki. Najmenším modelom v aktuálnej ponuke japonskej značky je Ignis - drobný crossover, ktorý sa aj po zdražení ukazuje ako mestský ideál.

Vyskúšali sme si ho v modernizovanej verzii a po novom aj s možnosťou automatickej prevodovky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predošlá generácia Ignisu vyrábaná v rokoch 2003 až 2008 v maďarskom Ostrihome bola na Slovensku veľmi obľúbená a už akosi predpovedala príchod éry mestských SUV. Zároveň starý Ignis pripravil pôdu pre modely SX4 aj Vitaru štvrtej generácie.

V roku 2017 sa po takmer dekáde Ignis vrátil, ale už ako nástupca menšieho Splashu a vyrábaný doma v Japonsku. V Suzuki si radi takto komplikujú rodokmeň, Vitara bola tiež kedysi väčším off-roadom.

Dostávame sa do súčasnosti, keďže po troch rokoch na trhu dostal Ignis vlani facelift. Okrem trochu drsnejšieho vzhľadu priniesol aj vylepšenú technológiu a pre európskych zákazníkov prvýkrát bezstupňovú CVT prevodovku.

S malými odkazmi na minulosť

Dizajn auta je celkom veselý, pretože na karosérii dlhej len 3,7 metra nájdeme odkazy na rôzne modely z histórie Suzuki.

Vzadu stúpajúca línia bočných okien ako aj prelisy na C-stĺpikoch pripomínajúce logo Adidas, sú spomienkou na Európanovi takmer nič nehovoriace Suzuki Fronte Coupe. Ozdoba na bokoch kapoty má pripomínať prvú Vitaru a lesklé čierne A-stĺpiky zase známy Swift.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Posuvné sedadlá zlepšujú variabilitu

Vďaka svetlej výške 180 mm je nastupovanie a vystupovanie pohodlné a platí to aj pre zadné sedadlá. Jednak preto, že rám dverí je dostatočne široký, ale aj miesta na sedadlách je pre dvoch dospelých prekvapivo dostatok.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7T2S na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiéra Roberta Fica (Smer) vítajú v Galante na výjazdovom rokovaní vlády v čase volebnej kampane k voľbe prezidenta

Pellegrini cez šéfa Aliancie láka Maďarov. Ten podrazil vlastnú stranu.


a 1 ďalší
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová.

Orbánove médiá vykresľujú Pellegriniho ako mierotvorcu a Korčoka ako vojnového štváča.


Eduard Šebo (3 ku 2)

Eduard Šebo patrí medzi najbohatších Slovákov.


Nabudúce by niekto z SNS mohol vyriešiť krádež tým, že zatkne náhodného okoloidúceho.


reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu