Toyota popri hybridoch nezabúda ani na fanúšikov športových áut. Po Supre a Yarise GR je tu ďalší športiak, ktorý tentokrát vznikol spoluprácou divízie Gazoo Racing so Subaru - Toyota GR 86.
Jej predchodca GT 86 dostal prezývku Toyobaru, pretože aj vtedy išlo o dvojičku Subaru BRZ a inak to nie je ani teraz.
Príchod samotnej Toyoty GR 86 v časoch masívnej elektrifikácie prekvapením síce je, ale použitá technológia je už známa z nového BRZ predstaveného koncom minulého roka.
Väčší motor aj viac koní
Aj tu nájdeme pod kapotou plochý atmosférický boxer motor s objemom 2,4 litra a mierne vyšším výkonom 173 kW (235 koní), ktorý poháňa zadné kolesá.
Kým predošlá Toyota GT 86 s dvojlitrom (147 kW, teda 200 koní) potrebovala na zrýchlenie z nuly na sto 7,4 sekúnd, jej nástupcovi stačí 6,3 sekundy.

Maximálny krútiaci moment narástol o 45 Nm na 250 Nm a k dispozícii bude 6-stupňová manuálna alebo automatická prevodovka.
K zachovaniu nízkej hmotnosti a dosiahnutiu ešte nižšieho ťažiska prispela odľahčená hliníková strecha. O aktívnu bezpečnosť sa stará technológia EyeSight za čelným sklom známa z modelov Subaru.
Emisie príchod GR 86 nezastavia
K zachovaniu nízkej hmotnosti a dosiahnutiu ešte nižšieho ťažiska prispela odľahčená hliníková strecha. O aktívnu bezpečnosť sa stará technológia EyeSight za čelným sklom známa z modelov Subaru.
Aj keď Subaru s jazdnými asistentmi problémy nemá, s elektrifikáciou v Európe zaostáva, čo môže byť dôvod, prečo sa BRZ na starom kontinente zrejme neobjaví.
Toyota si však vďaka poctivej elektrifikácii kľúčových modelov môže dovoliť aj nejaké tie výkonné športiaky bez hybridu. Je teda vysoko pravdepodobné, že sa s novým GR 86 čoskoro stretneme aj na našich cestách.
