SME
Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

Osem áut, ktorých výroba sa v tichosti končí

Predajcovia sa skladových zásob zbavujú so zľavami.

Kia StingerKia Stinger (Zdroj: Kia)

BRATISLAVA. Zmeny vo firemnej stratégii, emisné limity, ale aj presluhujúci životný cyklus či marketingový neúspech.

To sú všetko dôvody, prečo sa každý rok v automobilovom svete lúčime s aspoň desiatkou modelov.

Vybrali sme autá, ktoré zmizli alebo do budúceho roka zmiznú zo showroomov a postupne aj z dopredajových skladových zásob. Ak ste nad kúpou nejakého z nich uvažovali, je najvyšší čas.

Kia Stinger

Najnovšia správa o predčasnom konci sa týka vlajkovej lode automobilky Kia. Veľké šesťvalcové GT Stinger sa totiž poberie na dôchodok skôr, než sa pôvodne počítalo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Dávnejšie zákulisné reči o konci oddialila modernizácia zo začiatku roka, ktorá nechala v ponuke najsilnejší motor - 3,3-litrový benzínový šesťvalec s výkonom 269 kW (366 koní) v kombinácii s pohonom všetkých kolies.

Súvisiaci článok Kia Stinger: naše najobľúbenejšie auto roka je hatchback z Kórey (test) Čítajte 

Minulý rok sa v Európe predalo len 1387 kusov, od roku 2017 sotva 10-tisíc a na Slovensku bolo vlani registrovaných len 7 nových Stingerov. V predaji by mal ostať do polovice roka 2022 a nepriamou náhradou bude elektrická Kia EV6 GT s výkonom až 430 kW (585 koní).

Na šesťvalcový Stinger, ktorý sme testovali krátko po jeho príchode na trh, radi spomíname. Môže byť zaujímavou alternatívou pre tých, čo sa chcú odlíšiť a nepotrpia si na nemecké prémiové značky.

Pohľad do cenníka však vysvetľuje jeho ojedinelý zjav na našich cestách, Kia si zaň pýta 57 500 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Fiat 500L

V srbskom meste Kragujevac už mesiace panuje neistota. Jeden z najväčších zamestnávateľov v krajine - fabrika Fiatu totiž čaká na novú investíciu.

História továrne s tradíciou výroby Fiatov (licenčnej Zastavy) siaha do roku 1955. Napriek zbombardovaniu v 90. rokoch sa výrobu podarilo obnoviť a v roku 2012 bola továreň kompletne prestavaná. Odvtedy je rodiskom rodinného Fiatu 500L, ako aj jeho 7-miestnej verzie Kombi.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 705
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 294
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 531
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 160
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 231
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 533
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 257
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 266
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Minulý rok si meno alebo priezvisko zmenilo 1 912 ľudí.


17. aug
Nájomné byty na Bajkalskej ulici v Prešove.

Na byty s regulovaným nájmom by mali dosiahnuť aj lepšie zarábajúci.


9 h
Predseda vlády Eduard Heger z OĽaNO.

Od 6. júla sa strany k vyriešeniu krízy kompromisom nepriblížili.


6 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


2 h

Blogy SME

  1. Ján Chomík: Viva México - čokoláda & káva
  2. Peter Biščo: Smer sa trasie strachom, Hlas žobre, Jankovská plače a ostatní sa modlia všemocnému § 363.
  3. Štefan Vidlár: Málí sa mi, málí
  4. Ján Šeďo: Heger navrhuje o.i. aj tresty za osobné útoky, tvrdí SaS.
  5. Štefan Vidlár: Je suis fan
  6. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  7. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  8. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 962
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 020
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 792
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 696
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 056
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 999
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 704
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 643
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
SkryťZatvoriť reklamu