Renault sa chce v tomto roku zamerať na väčšie modely, čomu zodpovedá aj posilnenie v C a D segmentoch. Francúzskej značke má takéto zmýšľanie zvýšiť zisk, čo sa jej v minulosti veľmi nedarilo.
Teraz sa k C segmentu po nových modeloch Austral a Scenic pridáva aj Symbioz (á la Grand Captur) a v D segmente Espace a práve Rafale.
Kto je jeho konkurentom?
S dĺžkou 4710 mm sa Rafale už radí do strednej triedy. Keďže siluetou nejde o klasické SUV, je trochu komplikované ho zaradiť. Najbližšie má k Peugeotu 408, ktorý je o 23 mm kratší, a k rozdielne ladenej Cupre Tavascan. Neštandardný je aj rival v podobe Citroënu C5 X, kde je však karoséria dlhšia už o 95 mm.
Rozmery Renault Rafale
- Rázvor: 2738 mm
- Dĺžka: 4710 mm
- Šírka: 1866 mm
- Výška: 1613 mm
- Kufor: 630 l
Inšpirácia prémiovými modelmi je pritom zrejmá a Rafale môže byť dostupnejšou alternatívou k Mercedesu GLC Coupé či BMW X4. Veľkosťou motorov a výkonom ide však o inú dimenziu.
Zatiaľ sa Rafale spolieha na full-hybridný pohon, no pribudnúť má aj plug-in hybrid. Aj keď je srdcom len 1,2-litrový trojvalec a elektromotor, systémový výkon je 147 kW (200 koní). Druhú generáciu E-Tech hybridov sme už vyskúšali s Australom, aj pri modeli Espace.
Plug-in hybrid so štvorkolkou príde neskôr
Úplnou novinkou bude až plug-in hybrid so systémovým výkonom 221 kW (300 koní), ktorý bude navyše v kombinácii s pohonom všetkých kolies pomocou zadného elektromotora.
Zadná náprava je viacprvková a so systémom natáčania kolies 4Control. V základe je však za príplatok.
Hybridný Rafale štartuje na Slovensku s cenou 39 990 eur, teda rovnakou sumou ako za rodinné SUV Espace. Tu však ide o nepriamu náhradu za sedan Talisman, ale s tým rozdielom, že Rafale je liftback so 630-litrovým kufrom.
Na výber sú len dva stupne výbavy a zatiaľ jediná full-hybridná motorizácia.
So špeciálnou strechou aj zadnou nápravou
Štandardnou výbavou Techno sú napríklad adaptívne LED svetlá, 12-palcový mutimediálny systém openR link s Google prostredím aj navigáciou, dvojzónová automatická klimatizácia, vyhrievané sedadlá aj čelné sklo, predné a zadné senzory s parkovacou kamerou, interiérový obklad z prírodného korku či 20-palcové hliníkové disky.
Vyšší stupeň Esprit Alpine je za 43 900 eur a pridáva natáčanie zadných kolies 4Control, systém sledovania mŕtvych uhlov, elektricky ovládané dvere kufra, čalúnenie zo syntetickej kože s dekorom Alcantara a športové prvky v interiéri.
V ponuke sú aj príplatkové balíky, napríklad Safety pridáva výbave Techno za 380 eur sledovanie mŕtvych uhlov, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu či bezpečné cúvanie na cestu.
V balíku Advanced Driving Assist za 1300 eur sú matrixové LED svetlá a aktívny jazdný asistent pre automatické spomaľovanie a autonómnu jazdu v kolóne.
Zaujímavosťou Renaultu Rafale je možnosť príplatkovej presklenej strechy solarbay s elektronicky nastaviteľnou priehľadnosťou (+1500 eur), prémiový audiosystém Harman Kardon s 12 reproduktormi, head-up displej (+700 eur), elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s masážnymi funkciami (+800 eur).
Na trh sa dostane počas jari, výrobu zabezpečí španielsky závod v Palencii, kde sa už vyrábajú aj Austral a Espace.