SME

Renault predstavil náhradu za kombi, volá sa Symbioz a ponúka veľký kufor

Pod kapotou bude mať úsporný hybrid.

Renault SymbiozRenault Symbioz (Zdroj: Renault)

Mánia SUV odsunula kategóriu praktických kombi na druhú koľaj. Pri značke Renault takto skončili Clio a nedávno aj Megane Grandtour.

Teraz však francúzska značka prichádza s novým modelom Symbioz, ktorý kombinuje výhody SUV aj kombi a výrobca ho definuje ako "auto pre život".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Recept bol celkom jednoduchý a predĺžené verzie známych modelov boli v Renaulte známe, išlo napríklad o Grand Espace, Grand Scenic či kompaktný Grand Modus.

Veľký kufor na rodinné účely

Teraz sa podobného scenára dočkal aj Renault Captur, ktorý sme len nedávno spoznali v modernizovanej podobe s novou tvárou. Jeho štýlovejšia verzia je známa ako Arkana a praktická sa teraz predstavuje ako Renault Symbioz.

SkryťVypnúť reklamu

Od Capturu je Symbioz dlhší o 174 mm čo ho s celkovou dĺžkou 4413 mm posúva do C-segmentu SUV.

Od typického zástupcu tejto triedy akým je Renault Austral, je však novinka kratšia o 97 mm a mala by byť aj cenovo dostupnejšia.

Rázvor kolies je v porovnaní s Capturom rovnakých 2639 mm, dlhší je však zadný previs. Vzadu sú tiež posuvné sedadlá, ktoré po sklopení vytvárajú rovnú podlahu.

Súvisiaci článok Renault Captur vie po modernizácii sám brzdiť podľa značiek aj zákrut Čítajte 

Najväčším lákadlom je prirodzene veľký kufor, ktorý auto predurčuje na rodinné využitie. Symbioz totiž ponúkne až 624 litrov pre batožinu.

Je to viac, ako má Austral (500 litrov) a tiež ako mal Megane Grandtour (521 litrov) a prirodzene aj Clio Grandtour (443 litrov).

Háčik je len v tom, že údaj 624 litrov platí pre stav, keď sú zadné sedadlá posunuté celkom dopredu a prípadní pasažieri vzadu už nemajú dostatok miesta na nohy. Lavica sa dá posunúť o 16 centimetrov, v zadnej polohe sa kufor zmenší na 492 litrov. Oproti menšiemu Capturu však Symbioz ponúka stále o 184 litrov navyše.

SkryťVypnúť reklamu

S podobným scenárom nedávno prišiel aj Stellantis, ktorý predstavil nový Opel Frontera a jeho dvojičku Citroen C3 Aircross. V oboch prípadoch však ide o autá s objemom kufra 460 litrov.

Súvisiaci článok Opel Frontera je späť. V Trnave ho vyrobia ako dostupné SUV s veľkým kufrom Čítajte 

S nízkou spotrebou hybridu

Aj keď technicky spriaznený Captur a Arkana ponúkajú niekoľko motorizácií, Renault pri Symbioze spomína iba hybrid E-Tech so systémovým výkonom 105 kW (145 koní).

Znamená to, že pod kapotou je 1,6-litrový atmosférický štvorvalec s nepriamym vstrekovaním, ktorému pomáha elektromotor a vysokonapäťový štartér-generátor.

Technológia bez spojky sa spolieha na 6-stupňovú multimódovú prevodovku, kde dva stupne sú pre elektromotor a vždy elektrický rozjazd či cúvanie a štyri pre spaľovací motor.

V mestskej premávke sa môže auto až 80 percent času pohybovať na elektrinu a s nízkou spotrebou benzínu. Systém sa priebežne dobíja sám vďaka 1,2 kWh batérii.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Ďalšia novinka z Trnavy: Citroën C3 Aircross ponúka aj tretí rad sedadiel Čítajte 

Koncept sa nestal realitou

Symbioz dostal aj niektoré prvky výbavy z nedávnych modelov ako napríklad elektrického Scenicu. Môže tak mať presklenú strechu s elektronickým tienením Solarbay alebo najnovší infotainment OpenR Link so vstavaným Google prostredím.

Názov Symbioz už raz Renault použil, stalo sa tak na jeseň 2017, keď rovnaké pomenovanie dostal experimentálny koncept s víziou pre rok 2023.

Tá počítala, že auto sa stane súčasťou domu, teda s prienikom do architektúry. Tiež už malo ísť o plne autonómne auto. Po siedmich rokoch môžeme konštatovať, že k ničomu takému nedošlo a poloautonómna jazda naďalej vyžaduje pozornosť vodiča.

Renault

Súvisiace témy: Kombi
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 052
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 474
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 005
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 426
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 108
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 699
  7. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 294
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 239
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomas Hlavaty: Sankcie proti Rusku označil Fico za "mor". Mor ho!
  2. Viktor Pamula: Čo znamená športová hala v Handlovej pre Slovensko ?
  3. Miroslav Ferkl: Solovjov kód 86 47.
  4. Stano Sládek: Je jedno, na ktorej strane barikády stojíme
  5. Štefan Šturdzík: Bývalý agent KGB a jeho 5 krát zbankrotovaný kamoš narážajú na realitu.
  6. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - Úvod + 1 kapitola
  7. Eva Bachletová: Prvý deň v práci
  8. Martin Fronk: Posledný cisár, prvý blahoslavený: Tragický príbeh Karola I.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 21 273
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 598
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 947
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 686
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 276
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 158
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 323
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 846
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu