SME

Fiat čaká na vyriešenie problémov, výroba kľúčových modelov viazne

Model 500e čakajú zmeny.

Fiat PandinaFiat Pandina (Zdroj: Fiat)

Značka Fiat v júli oslávila 125. výročie vzniku predstavením nového modelu Grande Panda, no veľa dôvodov na radosť nemá. Čelí viacerým problémom pri kľúčových modeloch. Štýlový hranatý crossover sa ešte stále nezačal sériovo vyrábať, jeho rodiskom bude továreň Fiatu v srbskom Kragujevaci.

Jedným z dôvodov má byť podľa servera Italpassion meškajúci nábeh výroby sesterského Citroënu C3 v Trnave, ktorý bol teraz pre koncern Stellantis prioritou.

Takzvaný sociálny leasing, o ktorom sme informovali ešte v závere minulého roka, vo Francúzsku zvýšil dopyt po elektrickej verzii, ktorá napríklad u slovenských predajcov ešte stále nie je k dispozícii, prichádzajú zatiaľ prvé kusy benzínovej verzie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Francúzska značka síce štvrtú generáciu C3 predstavila už pred rokom, no až do júla sa v Trnave vyrábal úspešný predchodca, po ktorom bol stále veľký dopyt.

A ako Citroën C3 súvisí s Fiatom Grande Panda, keď sa autá vyrábajú v dvoch rôznych továrňach? Majú spoločné komponenty aj podvozkovú platformu Smart Car prebratú z rozvojových trhov.

Súbežný nábeh by mohol zaťažiť spoločných dodávateľov. Pre elektrickú verziu je kľúčovým hlavne čínsky výrobca batérií EVolt, ktorý v októbri oznámil, že nepostaví v Nemecku dve plánované európske baterkárne.

Problémy s modelmi 500 aj Pandina

Fiatu táto situácia nehrá do kariet, nevyzerá to ružovo ani pri ďalších modeloch. Po dlhých sedemnástich rokoch sa v lete skončila v Poľsku výroba úspešného Fiatu 500. Technické úpravy auta pre splnenie bezpečnostných a emisných štandardov by pre tak starý model boli už nerentabilné.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Fiat 500C je v rozlúčkovej edícii dokonalý liek na zlú náladu (test) Čítajte 

Fiat pritom má už štyri roky aj novú päťstovku, ktorá však bola pôvodne koncipovaná len ako elektromobil. Tento rok Fiat oznámil, že z elektrickej päťstovky spraví aj verziu s benzínovým mild-hybridným motorom s označením Ibrida.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CB4DS na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Malé autá

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 914
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 6 401
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 822
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 4 836
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 777
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 4 646
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 455
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 450
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: „Absolútne nevedomý“ Danko opäť útočí do Fica, aby mu mohol onedlho zas a znova „vyznať lásku“.
  2. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  3. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Balkán.
  4. Vladimír Bojničan: Čo tu vlastne ostalo po Cyrilovi a Metodovi? Nič, len iracionálne dogmatické náboženstvo a preto ani nie je čo oslavovať
  5. Ján Škerko: Ak vás toto neohromí, tak vás to musí aspoň prinútiť k zamysleniu
  6. Tomáš Vereš: Cena spokojnosti
  7. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala
  8. Soňa Bulbeck: O čašníkoch, Ester a zrušených letoch...
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 192 485
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 222
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 116
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 722
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 438
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 754
  7. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 3 647
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 301
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťZatvoriť reklamu