SME

Fiat čaká na vyriešenie problémov, výroba kľúčových modelov viazne

Model 500e čakajú zmeny.

Fiat PandinaFiat Pandina (Zdroj: Fiat)

Značka Fiat v júli oslávila 125. výročie vzniku predstavením nového modelu Grande Panda, no veľa dôvodov na radosť nemá. Čelí viacerým problémom pri kľúčových modeloch. Štýlový hranatý crossover sa ešte stále nezačal sériovo vyrábať, jeho rodiskom bude továreň Fiatu v srbskom Kragujevaci.

Jedným z dôvodov má byť podľa servera Italpassion meškajúci nábeh výroby sesterského Citroënu C3 v Trnave, ktorý bol teraz pre koncern Stellantis prioritou.

Takzvaný sociálny leasing, o ktorom sme informovali ešte v závere minulého roka, vo Francúzsku zvýšil dopyt po elektrickej verzii, ktorá napríklad u slovenských predajcov ešte stále nie je k dispozícii, prichádzajú zatiaľ prvé kusy benzínovej verzie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Francúzska značka síce štvrtú generáciu C3 predstavila už pred rokom, no až do júla sa v Trnave vyrábal úspešný predchodca, po ktorom bol stále veľký dopyt.

A ako Citroën C3 súvisí s Fiatom Grande Panda, keď sa autá vyrábajú v dvoch rôznych továrňach? Majú spoločné komponenty aj podvozkovú platformu Smart Car prebratú z rozvojových trhov.

Súbežný nábeh by mohol zaťažiť spoločných dodávateľov. Pre elektrickú verziu je kľúčovým hlavne čínsky výrobca batérií EVolt, ktorý v októbri oznámil, že nepostaví v Nemecku dve plánované európske baterkárne.

Problémy s modelmi 500 aj Pandina

Fiatu táto situácia nehrá do kariet, nevyzerá to ružovo ani pri ďalších modeloch. Po dlhých sedemnástich rokoch sa v lete skončila v Poľsku výroba úspešného Fiatu 500. Technické úpravy auta pre splnenie bezpečnostných a emisných štandardov by pre tak starý model boli už nerentabilné.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Fiat 500C je v rozlúčkovej edícii dokonalý liek na zlú náladu (test) Čítajte 

Fiat pritom má už štyri roky aj novú päťstovku, ktorá však bola pôvodne koncipovaná len ako elektromobil. Tento rok Fiat oznámil, že z elektrickej päťstovky spraví aj verziu s benzínovým mild-hybridným motorom s označením Ibrida.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CB4DS na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Malé autá

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 638
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 954
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 049
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 512
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 371
  6. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 5 511
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 120
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 295
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku
  2. Jozef Pivarník: Národnú Radu SR zachvátila Slintačka a Krívačka: Fico slintá múdrosti, Danko kríva od semaforu, Blaha... proste Blaha
  3. Michaela Gangwar: Na tinnitus si nemusíte len zvyknúť
  4. Juraj Tušš: Zahraničná politika, médiá a mienkotvorný vplyv
  5. Anna Miľanová: Kto rád číta?
  6. Vlado Jakubkovič: Čierna diera
  7. Elena Antalová: Peter Tkačenko, blahoželám
  8. Pavol Burda: Slintačka a krívačka slovenskej opozície
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 356
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 179
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 042
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 447
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 171
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 404
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 008
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 767
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu