SME

Suzuki ukončilo predaj šikovného modelu, náhrada zatiaľ nepríde

Značka vyškrtla niektoré modely.

Suzuki IgnisSuzuki Ignis (Zdroj: Suzuki )

Kedysi populárny model slovenských ciest sa v tichosti vytratil z ponuky. Suzuki Ignis už nekúpite, doplatil na súčasný problém väčšiny malých áut.

Úspešná bola najmä predošlá generácia, ktorá začala spájať značku Suzuki s dostupnými štvorkolkami. V roku 2003 pomohol aj fakt, že výroba odštartovala v maďarskom Ostrihome a išlo o generáciu Ignisu určenú špeciálne pre európsky trh.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vznikol však na pozadí globálneho modelu v spolupráci Suzuki a General Motors. V Ázii ho poznali ako Chevrolet Cruze, v Austrálii ako Holden a v niektorých európskych krajinách ako Subaru Justy.

SkryťVypnúť reklamu

Raz sa už Ignis rozlúčil

Prvýkrát sa Ignis vytratil z ponuky v roku 2008, keď ho už nahrádzal ďalší hit - Suzuki SX4. Po takmer desaťročnej pauze sa však Ignis vrátil v novej generácii, tentoraz už vyrábanej v Japonsku. Kým jeho predchodca bol zástupcom áut B-segmentu, tretia generácia s dĺžkou 3,7 metra patrila do najmenšieho A-segmentu.

Z Ignisu sa stala menšia a cenovo dostupnejšia alternatíva k vtedy už populárnej Vitare. Lenže autá A-segmentu u nás nikdy neboli hitom, ich všestranná využiteľnosť je príliš malá. Dobrým argumentom bola zo začiatku cena.

Súvisiaci článok Suzuki Ignis s automatom je podarený zárodok mestského SUV Čítajte 

Keď tretia generácia prišla v roku 2017 na slovenský trh, začínala s cenou od 8740 eur. Štandardná výbava nebola najhoršia, nechýbala klimatizácia, šesť airbagov, ovládanie na volante či elektrické sťahovanie okien.

SkryťVypnúť reklamu

Lákadlom bol 1,2-litrový štvorvalcový motor 1,2 DualJet, ale opäť aj možnosť pohonu všetkých kolies. Postupne však cena Ignisu išla s nárokmi na povinnú výbavu hore. K nej sa pridávali prísnejšie emisné limity, pribudol preto mild-hybridný systém, ktorý okrem zníženia produkcie C02 pomáhal aj k príjemne nízkej spotrebe.

Podľa posledného cenníka sa Suzuki Ignis minulý rok predával od 14 910 eur a jedným z jeho posledných konkurentov sa stala Toyota Aygo tretej generácie.

Drží si hodnotu aj z druhej ruky

Predaje oproti modelom ako Vitara a S-Cross neboli v prípade Ignisu nijak veľké, no zastupoval v ponuke najmenší A-segment. Podľa štatistík Zväzu automobilového priemyslu jeho predaje mierne stúpali, v roku 2022 sa predalo 105 áut, o rok neskôr 144 a v minulom roku 167 Ignisov. Aktuálne sa slovenských dílerov dopredávajú posledné kusy.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Nové Suzuki Swift dostalo hybrid s trojvalcom, boduje spotrebou (test) Čítajte 

Prednosťou Ignisu, podobne ako aj ostatných modelov Suzuki, je vysoká zostatková cena pri predaji ojazdeného vozidla. Podľa portálu Autobazár.eu sa ceny bez ohľadu na vek pohybujú od 8000 do 14 000 eur, pričom vyššiu hodnotu majú verzie s pohonom všetkých kolies.

Zaujímalo nás, či sa Ignis v budúcnosti opäť vráti.

„Ignis a Jimny sme prestali predávať z dôvodu emisnej politiky EÚ. Určite prídu na trh nové modely, ale či niektorý bude mať pomenovanie Ignis, zatiaľ nevieme,“ hovorí Andrej Ilavský, výkonný riaditeľ MSC Suzuki Slovensko.

Veľké SUV neprekážajú, malé autá áno

Japonskej značke nepomáhal ani fakt, že v Európe sa zohľadňuje celkový hmotnostný priemer, v ktorom majú ťažšie vozidlá nárok na vyššie emisie. Aj to je dôvod, prečo starý kontinent prichádza o malé a cenovo dostupné autá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Značka Suzuki bola v Európe medzi poslednými, ktoré neponúkali elektromobil. Pre splnenie flotilových emisií sa minulý rok spojila s Volvom, ktoré má už niekoľko bezemisných modelov a najmenšiemu EX30 sa v predajoch dobre darí.

Súvisiaci článok Suzuki Jimny vyzerá roztomilo, no nie je autom pre každého (test) Čítajte 

Japonská značka sa však nemôže ďalej spoliehať na pomoc iných, navyše nejde o lacnú záležitosť.

Najväčšou novinkou značky Suzuki na tento rok je preto uvedenie elektrickej Vitary v druhom polroku. Nebude vychádzať zo súčasnej, ale z úplne novej generácie, ktorá vznikala v spolupráci s Toyotou. Dvojičkou preto bude model Urban Cruiser s podobnou dĺžkou takmer 4,3 metra. Pohon všetkých kolies ostáva samozrejmosťou.

Suzuki

Súvisiace témy: Malé autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 917
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 950
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 789
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 440
  5. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 427
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 234
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 114
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 554
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rudolf Huliak a nový minister životného prostredia Tomáš Taraba.

Firma, ktorú vedie brat Rudolfa Huliaka, nezískala milióny z plánu obnovy.


5
Advokát David Lindtner na súde zastupoval aj stíhaného extrémistu Daniela Bombica.

Bývalý člen sýkorovcov na súde vypovedal o údajnom podplácaní.


5
Roman Antal pri predstavovaní projektu Veža snov na Štrbskom Plese v roku 2019.

Roman Antal uteká pred veriteľmi.


1
Peter Tkačenko.

Peter Tkačenko odpovedá na komentár Jakuba Fila.


11
reklama
  1. Pavol Burda: Populizmus – novodobý druh politickej slintačky
  2. Vladimír Bojničan: Bratia, už nás nezastavia – výzva všetkým, ktorým to ešte myslí!
  3. Ivan Mlynár: Koniec zaháľky, cena ktorú platíme za Ficove lži je luxusnou pascou.
  4. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XXXVIII.
  5. Adriana Boysová: Život po živote
  6. Štefan Šturdzík: Čachtický hrad.
  7. Daniel Bíro: Umelá inteligencia začína byť súčasťou našich životov v čoraz väčšej miere. Kde sa s ňou môžeme stretnúť?
  8. Viktor Pamula: Prvý apríl ? Ibažeby nie
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 254
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 102
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 996
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 147
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 880
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 353
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 289
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 749
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu