SME

Suzuki ukončilo predaj šikovného modelu, náhrada zatiaľ nepríde

Značka vyškrtla niektoré modely.

Suzuki IgnisSuzuki Ignis (Zdroj: Suzuki )

Kedysi populárny model slovenských ciest sa v tichosti vytratil z ponuky. Suzuki Ignis už nekúpite, doplatil na súčasný problém väčšiny malých áut.

Úspešná bola najmä predošlá generácia, ktorá začala spájať značku Suzuki s dostupnými štvorkolkami. V roku 2003 pomohol aj fakt, že výroba odštartovala v maďarskom Ostrihome a išlo o generáciu Ignisu určenú špeciálne pre európsky trh.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vznikol však na pozadí globálneho modelu v spolupráci Suzuki a General Motors. V Ázii ho poznali ako Chevrolet Cruze, v Austrálii ako Holden a v niektorých európskych krajinách ako Subaru Justy.

SkryťVypnúť reklamu

Raz sa už Ignis rozlúčil

Prvýkrát sa Ignis vytratil z ponuky v roku 2008, keď ho už nahrádzal ďalší hit - Suzuki SX4. Po takmer desaťročnej pauze sa však Ignis vrátil v novej generácii, tentoraz už vyrábanej v Japonsku. Kým jeho predchodca bol zástupcom áut B-segmentu, tretia generácia s dĺžkou 3,7 metra patrila do najmenšieho A-segmentu.

Z Ignisu sa stala menšia a cenovo dostupnejšia alternatíva k vtedy už populárnej Vitare. Lenže autá A-segmentu u nás nikdy neboli hitom, ich všestranná využiteľnosť je príliš malá. Dobrým argumentom bola zo začiatku cena.

Súvisiaci článok Suzuki Ignis s automatom je podarený zárodok mestského SUV Čítajte 

Keď tretia generácia prišla v roku 2017 na slovenský trh, začínala s cenou od 8740 eur. Štandardná výbava nebola najhoršia, nechýbala klimatizácia, šesť airbagov, ovládanie na volante či elektrické sťahovanie okien.

SkryťVypnúť reklamu

Lákadlom bol 1,2-litrový štvorvalcový motor 1,2 DualJet, ale opäť aj možnosť pohonu všetkých kolies. Postupne však cena Ignisu išla s nárokmi na povinnú výbavu hore. K nej sa pridávali prísnejšie emisné limity, pribudol preto mild-hybridný systém, ktorý okrem zníženia produkcie C02 pomáhal aj k príjemne nízkej spotrebe.

Podľa posledného cenníka sa Suzuki Ignis minulý rok predával od 14 910 eur a jedným z jeho posledných konkurentov sa stala Toyota Aygo tretej generácie.

Drží si hodnotu aj z druhej ruky

Predaje oproti modelom ako Vitara a S-Cross neboli v prípade Ignisu nijak veľké, no zastupoval v ponuke najmenší A-segment. Podľa štatistík Zväzu automobilového priemyslu jeho predaje mierne stúpali, v roku 2022 sa predalo 105 áut, o rok neskôr 144 a v minulom roku 167 Ignisov. Aktuálne sa slovenských dílerov dopredávajú posledné kusy.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Nové Suzuki Swift dostalo hybrid s trojvalcom, boduje spotrebou (test) Čítajte 

Prednosťou Ignisu, podobne ako aj ostatných modelov Suzuki, je vysoká zostatková cena pri predaji ojazdeného vozidla. Podľa portálu Autobazár.eu sa ceny bez ohľadu na vek pohybujú od 8000 do 14 000 eur, pričom vyššiu hodnotu majú verzie s pohonom všetkých kolies.

Zaujímalo nás, či sa Ignis v budúcnosti opäť vráti.

„Ignis a Jimny sme prestali predávať z dôvodu emisnej politiky EÚ. Určite prídu na trh nové modely, ale či niektorý bude mať pomenovanie Ignis, zatiaľ nevieme,“ hovorí Andrej Ilavský, výkonný riaditeľ MSC Suzuki Slovensko.

Veľké SUV neprekážajú, malé autá áno

Japonskej značke nepomáhal ani fakt, že v Európe sa zohľadňuje celkový hmotnostný priemer, v ktorom majú ťažšie vozidlá nárok na vyššie emisie. Aj to je dôvod, prečo starý kontinent prichádza o malé a cenovo dostupné autá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Značka Suzuki bola v Európe medzi poslednými, ktoré neponúkali elektromobil. Pre splnenie flotilových emisií sa minulý rok spojila s Volvom, ktoré má už niekoľko bezemisných modelov a najmenšiemu EX30 sa v predajoch dobre darí.

Súvisiaci článok Suzuki Jimny vyzerá roztomilo, no nie je autom pre každého (test) Čítajte 

Japonská značka sa však nemôže ďalej spoliehať na pomoc iných, navyše nejde o lacnú záležitosť.

Najväčšou novinkou značky Suzuki na tento rok je preto uvedenie elektrickej Vitary v druhom polroku. Nebude vychádzať zo súčasnej, ale z úplne novej generácie, ktorá vznikala v spolupráci s Toyotou. Dvojičkou preto bude model Urban Cruiser s podobnou dĺžkou takmer 4,3 metra. Pohon všetkých kolies ostáva samozrejmosťou.

Suzuki

Súvisiace témy: Malé autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  2. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  3. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  4. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 13 868
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 323
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 934
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 2 830
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 684
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 490
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 015
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 1 996
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (16. - 22.5.1952)
  2. Štefan Šturdzík: Klamstvá a šírenie bludov v podaní Smeru.
  3. Dušan Koniar: Juraj Cintula, Do vlastných radov, 2009
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Marian Letko: Mal to byť premiér, je to influencer z Only Fans
  6. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Eastrop park
  7. Marcela Minarčinová: Na skok do Turecka
  8. Martin Turčan: Srdce slnečnice
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 128
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 11 242
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 740
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 579
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 099
  6. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 220
  7. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 956
  8. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 4 197
  1. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  2. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  3. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  4. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  5. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
  6. Anna Brawne: Všetci môžeme za atentát a šírenie nenávisti, len súdruhovia sú lietadlo..
  7. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  8. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
SkryťZatvoriť reklamu