Kedysi populárny model slovenských ciest sa v tichosti vytratil z ponuky. Suzuki Ignis už nekúpite, doplatil na súčasný problém väčšiny malých áut.
Úspešná bola najmä predošlá generácia, ktorá začala spájať značku Suzuki s dostupnými štvorkolkami. V roku 2003 pomohol aj fakt, že výroba odštartovala v maďarskom Ostrihome a išlo o generáciu Ignisu určenú špeciálne pre európsky trh.
Vznikol však na pozadí globálneho modelu v spolupráci Suzuki a General Motors. V Ázii ho poznali ako Chevrolet Cruze, v Austrálii ako Holden a v niektorých európskych krajinách ako Subaru Justy.
Raz sa už Ignis rozlúčil
Prvýkrát sa Ignis vytratil z ponuky v roku 2008, keď ho už nahrádzal ďalší hit - Suzuki SX4. Po takmer desaťročnej pauze sa však Ignis vrátil v novej generácii, tentoraz už vyrábanej v Japonsku. Kým jeho predchodca bol zástupcom áut B-segmentu, tretia generácia s dĺžkou 3,7 metra patrila do najmenšieho A-segmentu.
Z Ignisu sa stala menšia a cenovo dostupnejšia alternatíva k vtedy už populárnej Vitare. Lenže autá A-segmentu u nás nikdy neboli hitom, ich všestranná využiteľnosť je príliš malá. Dobrým argumentom bola zo začiatku cena.

Keď tretia generácia prišla v roku 2017 na slovenský trh, začínala s cenou od 8740 eur. Štandardná výbava nebola najhoršia, nechýbala klimatizácia, šesť airbagov, ovládanie na volante či elektrické sťahovanie okien.
Lákadlom bol 1,2-litrový štvorvalcový motor 1,2 DualJet, ale opäť aj možnosť pohonu všetkých kolies. Postupne však cena Ignisu išla s nárokmi na povinnú výbavu hore. K nej sa pridávali prísnejšie emisné limity, pribudol preto mild-hybridný systém, ktorý okrem zníženia produkcie C02 pomáhal aj k príjemne nízkej spotrebe.
Podľa posledného cenníka sa Suzuki Ignis minulý rok predával od 14 910 eur a jedným z jeho posledných konkurentov sa stala Toyota Aygo tretej generácie.
Drží si hodnotu aj z druhej ruky
Predaje oproti modelom ako Vitara a S-Cross neboli v prípade Ignisu nijak veľké, no zastupoval v ponuke najmenší A-segment. Podľa štatistík Zväzu automobilového priemyslu jeho predaje mierne stúpali, v roku 2022 sa predalo 105 áut, o rok neskôr 144 a v minulom roku 167 Ignisov. Aktuálne sa slovenských dílerov dopredávajú posledné kusy.

Prednosťou Ignisu, podobne ako aj ostatných modelov Suzuki, je vysoká zostatková cena pri predaji ojazdeného vozidla. Podľa portálu Autobazár.eu sa ceny bez ohľadu na vek pohybujú od 8000 do 14 000 eur, pričom vyššiu hodnotu majú verzie s pohonom všetkých kolies.
Zaujímalo nás, či sa Ignis v budúcnosti opäť vráti.
„Ignis a Jimny sme prestali predávať z dôvodu emisnej politiky EÚ. Určite prídu na trh nové modely, ale či niektorý bude mať pomenovanie Ignis, zatiaľ nevieme,“ hovorí Andrej Ilavský, výkonný riaditeľ MSC Suzuki Slovensko.
Veľké SUV neprekážajú, malé autá áno
Japonskej značke nepomáhal ani fakt, že v Európe sa zohľadňuje celkový hmotnostný priemer, v ktorom majú ťažšie vozidlá nárok na vyššie emisie. Aj to je dôvod, prečo starý kontinent prichádza o malé a cenovo dostupné autá.
Značka Suzuki bola v Európe medzi poslednými, ktoré neponúkali elektromobil. Pre splnenie flotilových emisií sa minulý rok spojila s Volvom, ktoré má už niekoľko bezemisných modelov a najmenšiemu EX30 sa v predajoch dobre darí.

Japonská značka sa však nemôže ďalej spoliehať na pomoc iných, navyše nejde o lacnú záležitosť.
Najväčšou novinkou značky Suzuki na tento rok je preto uvedenie elektrickej Vitary v druhom polroku. Nebude vychádzať zo súčasnej, ale z úplne novej generácie, ktorá vznikala v spolupráci s Toyotou. Dvojičkou preto bude model Urban Cruiser s podobnou dĺžkou takmer 4,3 metra. Pohon všetkých kolies ostáva samozrejmosťou.