SME

Volkswagen ID.Every1 má byť elektromobilom takmer pre každého

Sériová verzia ID.Every1 príde v roku 2027.

Volkswagen ID.Every1Volkswagen ID.Every1 (Zdroj: Volkswagen )

S príchodom legendárneho Chrobáka ponúkol Volkswagen auto pre širokú verejnosť, teda ľudové vozidlo. Teraz sa táto výzva týka elektromobilov. Značka v Düsseldorfe predstavila koncept ID.Every1, ktorý je predobrazom sériového auta s cenou okolo 20-tisíc eur. Počkať si naň ešte treba do roku 2027.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najdostupnejší z elektromobilov radu ID predstavil Thomas Schäfer, šéf osobných vozidiel Volkswagen. Malý elektromobil pritom už v ponuke bol, v nedávnej minulosti išlo o model e-Up! vyrábaný v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasť novej modelovej ofenzívy

Koncept Volkswagen ID.Every1 bude patriť do rodiny nazývanej Urban Car Family, ktorá sa vyznačuje novou podvozkovou platformou MEB, tentoraz už s pohonom predných kolies. Do roku 2027 na nej Volkswagen predstaví štyri elektromobily, celkovo má ísť až o deväť nových modelov.

Okrem najmenšieho ID.Every1 pôjde o sériovú podobu konceptu ID.2all spred dvoch rokov ako elektrického ekvivalentu pre Polo s cenou pod 25-tisíc eur. Okrem toho sa počíta aj s crossoverom a športovou verziou GTI.

Schäfer počas prezentácie priznal počiatočné softvérové problémy, ktoré sprevádzali prvé modely radu ID., no zároveň sa pochválil, že po niekoľkých vylepšeniach ponúka Volkswagen jednu z najlepších platforiem pre elektromobily na trhu. Dostupnejšiu verziu s predným pohonom využijú aj značky Škoda a Cupra.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Najlacnejší elektrický Volkswagen naberá reálne kontúry a mení ovládanie Čítajte 

S dĺžkou 3880 mm je ID.Every1 väčším autom ako bol Up!, ale zároveň menším ako súčasné Polo a chystaný ID.2. Najmenší model má ponúknuť dostatok priestoru pre štvorčlennú posádku a aj 305-litrový kufor.

Vzhľad auta mal na starosti mladý dizajnér Lorenzo Oujeili pod vedením šéfdizajnéra Andreasa Mindta. Podobne začínal Jozef Kabaň, ktorý v 90. rokoch stál pri zrode malého Volkswagenu Lupo. Pred štyrmi ešte rokmi predstavil biely koncept ID.City, ktorý však údajne nemal podporu vedenia automobilky.

Auto musí byť ľuďom sympatické

Podľa Oujeiliho aj auto s jednoduchým čistým dizajnom môže mať sympatickú tvár, ktorá mu dodáva charakter. Aj keď ide o moderný koncept, vidieť na ňom inšpiráciu z histórie značky.

Podobnou cestou sa vydáva Renault pri chystanom cenovo dostupnom elektromobile, ktorý jasne odkazuje na Twingo prvej generácie. O spoločnom vývoji a výrobe dokonca jednal s Volkswagenom, po odmietnutí si však našiel čínskeho partnera, hoci výroba bude v prípade oboch značiek európska.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Malý Hyundai Inster prichádza na trh, s priestorom čaruje ako žiaden iný Čítajte 

Aj keď je ID.Every1 ešte vo fáze konceptu, už Volkswagen prezradil niektoré parametre. Elektromotor s výkonom 70 kW (95 koní) bude poháňať predné kolesá, maximálna rýchlosť auta bude 130 kilometrov za hodinu a dojazd aspoň 250 kilometrov.

S variabilným interiérom

Interiér, ktorý už nevyzerá ako v koncepte vzdialeného od reality, ponúkne dobrú variabilitu, na prvých záberoch napríklad vidieť možnosť sklápať operadlá do roviny, vrátane spolujazdcovo alebo aj multifunkčnú vyberateľnú lakťovú opierku.

Zaujímavým a podstatným detailom je samostatný panel s tlačidlami pre ovládanie klimatizácie, ktorý sa nachádza pod veľkou obrazovkou. Prístrojový štít pred vodičom obsahuje len malú obrazovku s najdôležitejšími informáciami o jazde. Podobné umiestnenie použil nedávno Stellantis pri Citroëne C3 a Fiate Grande Panda.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V nasledujúcich rokoch malé autá A segmentu zažijú renesanciu, kedy sa vrátia do ponuky vo forme elektromobilov. Takéto auto chystá okrem Volkswagenu a Renaultu aj Dacia, Fiat, Toyota a zvažuje ho Kia. Hyundai ho v podaní modelu Inster ponúka už teraz.

Autá Volkswagen

Súvisiace témy: Elektromobily
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 12 160
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 424
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 933
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 553
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 426
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 390
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 028
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 021
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Daniel Balko: Súhlas s členstvom Ukrajiny v NATO padol dávno, prečo ho spochybňovať?
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Čurillovci ho volali mozgový makač, po jeho výpovedi obvinili 25 ľudí pri akcii Apači. Tri roky má prerušené trestné stíhanie
  3. Ivan Čáni: Gröhling odpovedal Ficovi, mne a nám – občanom nie.
  4. Dušan Koniar: Brucho zašiješ, dušu nie
  5. Koloman Gore: Kto viac zarába: MMA alebo Clash of the Stars?
  6. Ján Valchár: Dve blbé správy od Putina
  7. Branislav Gröhling: Gröhling odpovedá Ficovi na list
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho.
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 28 089
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 715
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 13 473
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 12 819
  5. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 228
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 976
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 7 721
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 715
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťZatvoriť reklamu