SME

Volkswagen ID.Every1 má byť elektromobilom takmer pre každého

Sériová verzia ID.Every1 príde v roku 2027.

Volkswagen ID.Every1Volkswagen ID.Every1 (Zdroj: Volkswagen )

S príchodom legendárneho Chrobáka ponúkol Volkswagen auto pre širokú verejnosť, teda ľudové vozidlo. Teraz sa táto výzva týka elektromobilov. Značka v Düsseldorfe predstavila koncept ID.Every1, ktorý je predobrazom sériového auta s cenou okolo 20-tisíc eur. Počkať si naň ešte treba do roku 2027.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najdostupnejší z elektromobilov radu ID predstavil Thomas Schäfer, šéf osobných vozidiel Volkswagen. Malý elektromobil pritom už v ponuke bol, v nedávnej minulosti išlo o model e-Up! vyrábaný v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasť novej modelovej ofenzívy

Koncept Volkswagen ID.Every1 bude patriť do rodiny nazývanej Urban Car Family, ktorá sa vyznačuje novou podvozkovou platformou MEB, tentoraz už s pohonom predných kolies. Do roku 2027 na nej Volkswagen predstaví štyri elektromobily, celkovo má ísť až o deväť nových modelov.

Okrem najmenšieho ID.Every1 pôjde o sériovú podobu konceptu ID.2all spred dvoch rokov ako elektrického ekvivalentu pre Polo s cenou pod 25-tisíc eur. Okrem toho sa počíta aj s crossoverom a športovou verziou GTI.

Schäfer počas prezentácie priznal počiatočné softvérové problémy, ktoré sprevádzali prvé modely radu ID., no zároveň sa pochválil, že po niekoľkých vylepšeniach ponúka Volkswagen jednu z najlepších platforiem pre elektromobily na trhu. Dostupnejšiu verziu s predným pohonom využijú aj značky Škoda a Cupra.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Najlacnejší elektrický Volkswagen naberá reálne kontúry a mení ovládanie Čítajte 

S dĺžkou 3880 mm je ID.Every1 väčším autom ako bol Up!, ale zároveň menším ako súčasné Polo a chystaný ID.2. Najmenší model má ponúknuť dostatok priestoru pre štvorčlennú posádku a aj 305-litrový kufor.

Vzhľad auta mal na starosti mladý dizajnér Lorenzo Oujeili pod vedením šéfdizajnéra Andreasa Mindta. Podobne začínal Jozef Kabaň, ktorý v 90. rokoch stál pri zrode malého Volkswagenu Lupo. Pred štyrmi ešte rokmi predstavil biely koncept ID.City, ktorý však údajne nemal podporu vedenia automobilky.

Auto musí byť ľuďom sympatické

Podľa Oujeiliho aj auto s jednoduchým čistým dizajnom môže mať sympatickú tvár, ktorá mu dodáva charakter. Aj keď ide o moderný koncept, vidieť na ňom inšpiráciu z histórie značky.

Podobnou cestou sa vydáva Renault pri chystanom cenovo dostupnom elektromobile, ktorý jasne odkazuje na Twingo prvej generácie. O spoločnom vývoji a výrobe dokonca jednal s Volkswagenom, po odmietnutí si však našiel čínskeho partnera, hoci výroba bude v prípade oboch značiek európska.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Malý Hyundai Inster prichádza na trh, s priestorom čaruje ako žiaden iný Čítajte 

Aj keď je ID.Every1 ešte vo fáze konceptu, už Volkswagen prezradil niektoré parametre. Elektromotor s výkonom 70 kW (95 koní) bude poháňať predné kolesá, maximálna rýchlosť auta bude 130 kilometrov za hodinu a dojazd aspoň 250 kilometrov.

S variabilným interiérom

Interiér, ktorý už nevyzerá ako v koncepte vzdialeného od reality, ponúkne dobrú variabilitu, na prvých záberoch napríklad vidieť možnosť sklápať operadlá do roviny, vrátane spolujazdcovo alebo aj multifunkčnú vyberateľnú lakťovú opierku.

Zaujímavým a podstatným detailom je samostatný panel s tlačidlami pre ovládanie klimatizácie, ktorý sa nachádza pod veľkou obrazovkou. Prístrojový štít pred vodičom obsahuje len malú obrazovku s najdôležitejšími informáciami o jazde. Podobné umiestnenie použil nedávno Stellantis pri Citroëne C3 a Fiate Grande Panda.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V nasledujúcich rokoch malé autá A segmentu zažijú renesanciu, kedy sa vrátia do ponuky vo forme elektromobilov. Takéto auto chystá okrem Volkswagenu a Renaultu aj Dacia, Fiat, Toyota a zvažuje ho Kia. Hyundai ho v podaní modelu Inster ponúka už teraz.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  2. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  3. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  5. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  6. eFleet Day 2025: Poznáme program a prezentujúcich
  7. S Kauflandom môže pomôcť každý, štartuje zbierka potravín
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom
  1. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  2. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  3. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  4. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  5. Knižnice získavajú novú príležitosť
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 211
  2. Slováci oddnes nakupujú exotiku s BUBO za 50%. 6 197
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 5 953
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 351
  5. Ísť do kúpeľov je IN 4 790
  6. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 565
  7. Vypite bar s ministrom, teraz za polovičnú cenu 4 431
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 333
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Šialenstvo menom zbrojenie.
  2. Tomáš Mikloško: 7 výziev vo vzťahu, ktoré vás viac zblížia alebo odcudzia
  3. Juraj Tušš: Výzva 21. storočia
  4. Miroslav Pollák: Marec 2025 a Slovensko 2.
  5. Anna Miľanová: Moja ilustrácia súčasnosti...
  6. Milan Buno: Muž pribitý na kríži na poľskej strane Tatier! | 7 knižných tipov
  7. Alex Lupták: Maďarská otázka v rokoch 1990 až 1993 Časť I.
  8. Vladimír Krátky: Kartel ?
  1. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 38 239
  2. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 312
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 17 529
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 15 434
  5. Rado Surovka: Liečba Ficom na demenciu národa nezaberá. 9 488
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 7 757
  7. Radko Mačuha: "Žiadna pandémia krívačky a slintačky neexistuje". ( fikcia) 6 681
  8. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 633
  1. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  2. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  3. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  4. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  5. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  6. Tupou Ceruzou: Žandári
  7. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
  8. Radko Mačuha: Fico už nieje antivaxer.
SkryťZatvoriť reklamu