SME

Volkswagen ID.Every1 má byť elektromobilom takmer pre každého

Sériová verzia ID.Every1 príde v roku 2027.

Volkswagen ID.Every1Volkswagen ID.Every1 (Zdroj: Volkswagen )

S príchodom legendárneho Chrobáka ponúkol Volkswagen auto pre širokú verejnosť, teda ľudové vozidlo. Teraz sa táto výzva týka elektromobilov. Značka v Düsseldorfe predstavila koncept ID.Every1, ktorý je predobrazom sériového auta s cenou okolo 20-tisíc eur. Počkať si naň ešte treba do roku 2027.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najdostupnejší z elektromobilov radu ID predstavil Thomas Schäfer, šéf osobných vozidiel Volkswagen. Malý elektromobil pritom už v ponuke bol, v nedávnej minulosti išlo o model e-Up! vyrábaný v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasť novej modelovej ofenzívy

Koncept Volkswagen ID.Every1 bude patriť do rodiny nazývanej Urban Car Family, ktorá sa vyznačuje novou podvozkovou platformou MEB, tentoraz už s pohonom predných kolies. Do roku 2027 na nej Volkswagen predstaví štyri elektromobily, celkovo má ísť až o deväť nových modelov.

Okrem najmenšieho ID.Every1 pôjde o sériovú podobu konceptu ID.2all spred dvoch rokov ako elektrického ekvivalentu pre Polo s cenou pod 25-tisíc eur. Okrem toho sa počíta aj s crossoverom a športovou verziou GTI.

Schäfer počas prezentácie priznal počiatočné softvérové problémy, ktoré sprevádzali prvé modely radu ID., no zároveň sa pochválil, že po niekoľkých vylepšeniach ponúka Volkswagen jednu z najlepších platforiem pre elektromobily na trhu. Dostupnejšiu verziu s predným pohonom využijú aj značky Škoda a Cupra.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Najlacnejší elektrický Volkswagen naberá reálne kontúry a mení ovládanie Čítajte 

S dĺžkou 3880 mm je ID.Every1 väčším autom ako bol Up!, ale zároveň menším ako súčasné Polo a chystaný ID.2. Najmenší model má ponúknuť dostatok priestoru pre štvorčlennú posádku a aj 305-litrový kufor.

Vzhľad auta mal na starosti mladý dizajnér Lorenzo Oujeili pod vedením šéfdizajnéra Andreasa Mindta. Podobne začínal Jozef Kabaň, ktorý v 90. rokoch stál pri zrode malého Volkswagenu Lupo. Pred štyrmi ešte rokmi predstavil biely koncept ID.City, ktorý však údajne nemal podporu vedenia automobilky.

Auto musí byť ľuďom sympatické

Podľa Oujeiliho aj auto s jednoduchým čistým dizajnom môže mať sympatickú tvár, ktorá mu dodáva charakter. Aj keď ide o moderný koncept, vidieť na ňom inšpiráciu z histórie značky.

Podobnou cestou sa vydáva Renault pri chystanom cenovo dostupnom elektromobile, ktorý jasne odkazuje na Twingo prvej generácie. O spoločnom vývoji a výrobe dokonca jednal s Volkswagenom, po odmietnutí si však našiel čínskeho partnera, hoci výroba bude v prípade oboch značiek európska.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Malý Hyundai Inster prichádza na trh, s priestorom čaruje ako žiaden iný Čítajte 

Aj keď je ID.Every1 ešte vo fáze konceptu, už Volkswagen prezradil niektoré parametre. Elektromotor s výkonom 70 kW (95 koní) bude poháňať predné kolesá, maximálna rýchlosť auta bude 130 kilometrov za hodinu a dojazd aspoň 250 kilometrov.

S variabilným interiérom

Interiér, ktorý už nevyzerá ako v koncepte vzdialeného od reality, ponúkne dobrú variabilitu, na prvých záberoch napríklad vidieť možnosť sklápať operadlá do roviny, vrátane spolujazdcovo alebo aj multifunkčnú vyberateľnú lakťovú opierku.

Zaujímavým a podstatným detailom je samostatný panel s tlačidlami pre ovládanie klimatizácie, ktorý sa nachádza pod veľkou obrazovkou. Prístrojový štít pred vodičom obsahuje len malú obrazovku s najdôležitejšími informáciami o jazde. Podobné umiestnenie použil nedávno Stellantis pri Citroëne C3 a Fiate Grande Panda.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V nasledujúcich rokoch malé autá A segmentu zažijú renesanciu, kedy sa vrátia do ponuky vo forme elektromobilov. Takéto auto chystá okrem Volkswagenu a Renaultu aj Dacia, Fiat, Toyota a zvažuje ho Kia. Hyundai ho v podaní modelu Inster ponúka už teraz.

Autá Volkswagen

Súvisiace témy: Elektromobily, Lacné autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 11 784
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 6 238
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 495
  4. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 3 215
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 2 997
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 894
  7. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 628
  8. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 563
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marián Kozák: Osobná asistencia - Filozofia Nezávislého života
  2. Jozef Huljak: Taiwan rozhoduje v referende o budúcnosti jadrovej elektrárne
  3. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi
  4. Vladimír Bojničan: Anna Záborská a memento katolibánskej posadnutosti smrťou
  5. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  6. Štefan Šturdzík: Arogancia a nekompetentnosť na ministerstve kultúry - Kúpa predraženého pozemku.
  7. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa v srdci Slovenska.
  8. Anton Kovalčík: Z národovca zradcom národa. Jozef Tiso 1925-1938, druhá časť.
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 86 328
  2. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 18 819
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 17 360
  4. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 9 918
  5. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 889
  6. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 823
  7. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 6 279
  8. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 5 293
  1. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  2. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa v srdci Slovenska.
  3. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
  4. Marcel Rebro: Oči detí, ktorým Putin ukradol detstvo
  5. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi zakázali ísť čínskou cestou.
  6. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
  7. Post Bellum SK: Keď sa lámal čas a charaktery
  8. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
SkryťZatvoriť reklamu