Kým niektorí výrobcovia ešte len sľubujú príchod cenovo dostupného elektromobilu do dvoch rokov, Hyundai s ním prichádza už teraz. Volá sa Inster, nie je z Číny a dokáže ponúknuť zaujímavú variabilitu interiéru.
Kto volal po návrate šikovného malého elektromobilu do mesta, tak už má popri Dacii Spring a Citroënu ë-C3 alternatívu.
Inster je postavený na podvozkovej platforme K1, ktorá je pevnejšia ako predošlá platforma BA známa z Hyundaiu i10 a Kie Picanto. Umožňuje tak zástavbu batérie pre elektromobil s predným pohonom.
Inster je dlhý 3825 milimetrov a rázvor kolies je 2580 mm. Ide o drobné auto so šírkou len 1610 mm a kufrom s objemom 280 litrov. Ten sa však posunutím sedadiel dá zväčšiť až na 351 litrov, čo už je porovnateľná veľkosť s B segmentom áut.
Variabilitu zlepšuje aj sklápateľné operadlo spolujazdca, v aute sa dajú previezť predmety dlhé 220 centimetrov. Sklopené operadlo sa dá tiež využiť ako stolík na notebook alebo na vyloženie vystretých nôh zadného pasažiera.
Dostupná bude aj na vzhľad drsnejšia verzia Cross, ako vrchol výbavy. Aj pri nej by však mala byť svetlá výška podvozka štandardných 144 mm.
Rodiskom Insteru je Južná Kórea, kde je v ponuke aj benzínová verzia známa ako Casper. Do Európy však prichádza len ako elektromobil.
Rozmery Hyundai Inster
- Rázvor: 2580 mm
- Dĺžka: 3825 mm
- Šírka: 1610 mm
- Výška: 1614 mm
- Svetlá výška: 144 mm
- Kufor: 280 – 351 l
V dvoch verziách
Dostupnejší Inster má výkon elektromotora 71 kW (97 koní) a krútiacim momentom 147 Nm. Malému 1,3-tonovému elektromobilu to stačí na dosiahnutie stovky za 11,7 sekundy.
Silnejšia verzia znamená výkon 85 kW (116 koní) a rovnaký krútiaci moment 147 Nm. Zrýchlenie na stovku je o sekundu kratšie a maximálna rýchlosť je o 10 km/h vyššia, teda 150 km/h.
Rozdiel nie je len vo výkone, ale aj v batérii. Slabšia má kapacitu 42 kWh pre maximálny dojazd 327 kilometrov. Silnejšia je s kapacitou 49 kWh a dojazdom do 370 kilometrov.

Hyundai síce neuvádza najvyšší nabíjací výkon pri použití CCS konektora (DC), no mal by byť 85 kW. Vtedy sa auto na 80 percent nabije za pol hodinu. Doma alebo v práci sa dá využiť 11-kilowattové AC nabíjanie, vtedy malý Hyundai doplní energiu za štyri a štvrť hodiny.
Cenník Hyundai Inster | 97 k, 42 kWh | 116 k, 49 kWh |
Comfort | 23 250 € | 25 050 € |
Family | 26 630 € | 28 430 € |
Style | 31 810 € | |
Cross | 33 040 € |
Lákavý už v základe
Najzaujímavejším na Insteri je pomer ceny a výbavy. Oproti Citroënu ë-C3 je bohatšia už v základe.
Od minuloročného zverejnenia cien stihol Inster zdražieť o 560 eur, prispela k tomu aj vyššia 23-percentná DPH.
V základnej výbave Comfort od 23 250 eur je už automatická klimatizácia, adaptívny tempomat, LED svetlá, 10,25-palcový displej infotianmentu s navigáciou, cúvacia kamera, zadné senzory, elektrické ovládanie okien, elektrické sklápanie zrkadiel, štartovanie tlačidlom či automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Vyššia výbava Family od 26 630 eur pridáva predohrev batérie, tepelné čerpadlo, LED zadné svetlá, strešné lyžiny, kožený vyhrievaný volant aj sedadlá, možnosť sklopiť predné sedadlá a vytvoriť si lôžkovú úpravu, posuvné zadné sedadlá, dažďový senzor, predné parkovacie senzory a bezdrôtové nabíjanie smartfónu.
Malé auto s výbavou veľkého
Od výbavy Style je Inster automaticky s výkonnejším elektromotorom a väčšou batériou.
Za 31 810 eur dostanete aj systém V2L s možnosťou napájať z batérie auta spotrebiče s výkonom 3,6 kW, digitálny kľúč v smartfóne, full-LED projektorové svetlá, sledovanie mŕtvych uhlov s premietaním na obrazovke pred vodičom, asistenta pre cúvanie na cestu, kamerový systém so sledovaním okolia pri parkovaní a ambientné osvetlenie interiéru.
Najvyššia výbava Cross za 33 040 eur dodáva Insteru drsnejší vzhľad, má špecifický dizajn nárazníkov, 17-palcové hliníkové disky a kôš na streche.