SME

Malý Hyundai Inster prichádza na trh, s priestorom čaruje ako žiaden iný

Patrí k najdostupnejším elektromobilom.

Hyundai Inster prichádza na slovenský trh, aby sa zaradil medzi najdostupnejšie elektromobily. Hyundai Inster prichádza na slovenský trh, aby sa zaradil medzi najdostupnejšie elektromobily. (Zdroj: Peter Kálmán)

Kým niektorí výrobcovia ešte len sľubujú príchod cenovo dostupného elektromobilu do dvoch rokov, Hyundai s ním prichádza už teraz. Volá sa Inster, nie je z Číny a dokáže ponúknuť zaujímavú variabilitu interiéru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kto volal po návrate šikovného malého elektromobilu do mesta, tak už má popri Dacii Spring a Citroënu ë-C3 alternatívu.

Inster je postavený na podvozkovej platforme K1, ktorá je pevnejšia ako predošlá platforma BA známa z Hyundaiu i10 a Kie Picanto. Umožňuje tak zástavbu batérie pre elektromobil s predným pohonom.

SkryťVypnúť reklamu

Inster je dlhý 3825 milimetrov a rázvor kolies je 2580 mm. Ide o drobné auto so šírkou len 1610 mm a kufrom s objemom 280 litrov. Ten sa však posunutím sedadiel dá zväčšiť až na 351 litrov, čo už je porovnateľná veľkosť s B segmentom áut.

Variabilitu zlepšuje aj sklápateľné operadlo spolujazdca, v aute sa dajú previezť predmety dlhé 220 centimetrov. Sklopené operadlo sa dá tiež využiť ako stolík na notebook alebo na vyloženie vystretých nôh zadného pasažiera.

Dostupná bude aj na vzhľad drsnejšia verzia Cross, ako vrchol výbavy. Aj pri nej by však mala byť svetlá výška podvozka štandardných 144 mm.

Rodiskom Insteru je Južná Kórea, kde je v ponuke aj benzínová verzia známa ako Casper. Do Európy však prichádza len ako elektromobil.

V dvoch verziách

Dostupnejší Inster má výkon elektromotora 71 kW (97 koní) a krútiacim momentom 147 Nm. Malému 1,3-tonovému elektromobilu to stačí na dosiahnutie stovky za 11,7 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Silnejšia verzia znamená výkon 85 kW (116 koní) a rovnaký krútiaci moment 147 Nm. Zrýchlenie na stovku je o sekundu kratšie a maximálna rýchlosť je o 10 km/h vyššia, teda 150 km/h.

Rozdiel nie je len vo výkone, ale aj v batérii. Slabšia má kapacitu 42 kWh pre maximálny dojazd 327 kilometrov. Silnejšia je s kapacitou 49 kWh a dojazdom do 370 kilometrov.

Súvisiaci článok Nová Dacia Spring prináša viacero noviniek, no zostáva najlacnejším elektromobilom v Európe Čítajte 

Hyundai síce neuvádza najvyšší nabíjací výkon pri použití CCS konektora (DC), no mal by byť 85 kW. Vtedy sa auto na 80 percent nabije za pol hodinu. Doma alebo v práci sa dá využiť 11-kilowattové AC nabíjanie, vtedy malý Hyundai doplní energiu za štyri a štvrť hodiny.

Cenník Hyundai Inster97 k, 42 kWh116 k, 49 kWh
Comfort23 250 €25 050 €
Family26 630 €28 430 €
Style 31 810 €
Cross 33 040 €

Lákavý už v základe

Najzaujímavejším na Insteri je pomer ceny a výbavy. Oproti Citroënu ë-C3 je bohatšia už v základe.

Od minuloročného zverejnenia cien stihol Inster zdražieť o 560 eur, prispela k tomu aj vyššia 23-percentná DPH.

SkryťVypnúť reklamu

V základnej výbave Comfort od 23 250 eur je už automatická klimatizácia, adaptívny tempomat, LED svetlá, 10,25-palcový displej infotianmentu s navigáciou, cúvacia kamera, zadné senzory, elektrické ovládanie okien, elektrické sklápanie zrkadiel, štartovanie tlačidlom či automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Súvisiaci článok Citroën C3 ide do predaja, vieme, ako vyzerá a čo ponúka základná výbava Čítajte 

Vyššia výbava Family od 26 630 eur pridáva predohrev batérie, tepelné čerpadlo, LED zadné svetlá, strešné lyžiny, kožený vyhrievaný volant aj sedadlá, možnosť sklopiť predné sedadlá a vytvoriť si lôžkovú úpravu, posuvné zadné sedadlá, dažďový senzor, predné parkovacie senzory a bezdrôtové nabíjanie smartfónu.

Malé auto s výbavou veľkého

Od výbavy Style je Inster automaticky s výkonnejším elektromotorom a väčšou batériou.

Za 31 810 eur dostanete aj systém V2L s možnosťou napájať z batérie auta spotrebiče s výkonom 3,6 kW, digitálny kľúč v smartfóne, full-LED projektorové svetlá, sledovanie mŕtvych uhlov s premietaním na obrazovke pred vodičom, asistenta pre cúvanie na cestu, kamerový systém so sledovaním okolia pri parkovaní a ambientné osvetlenie interiéru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najvyššia výbava Cross za 33 040 eur dodáva Insteru drsnejší vzhľad, má špecifický dizajn nárazníkov, 17-palcové hliníkové disky a kôš na streche.

Elektromobily

Ilustračné foto

Slovensku v oblasti elektromobility chýba silný líder.


TASR 5
Ilustračné foto.

Na Slovensku bolo vlani k dispozícii 2 424 verejných nabíjacích bodov.


SITA 2
Súvisiace témy: Hyundai, Nové autá na trhu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Stroje skladajú ako lego. Roboty z Považia menia priemysel
  2. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  3. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  4. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  5. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 9 601
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 5 504
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 787
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 2 732
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 167
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 981
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 970
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 711
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Zuza Fialová: Prečo je pre nás také ťažké rozprávať sa o Izraeli a Palestíne?
  2. Lucia Mihalíková: Benátky – mesto ako žiadne iné
  3. Ivan Čáni: „Vojaci“ Pellegrini a Kaliňák by ma mali zdraviť, pretože som hodnosťou vyšší – nadporučík v zálohe.
  4. Marián Kozák: Festival Európske ľudové remeslo Kežmarok 2025
  5. Radovan Čipka: Skutok sa stal
  6. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kajúcnik Tiger v službách systému čurillovcov: Aké benefity dostal za zamotané pravdy?
  7. Ľubor Šešera: Najkrajšie bicyklovanie v Rakúsku (pre lenivých) - 2. časť
  8. Jozef Huljak: Nemáme ropu, ale môžeme mať plán. Čo nás učí príbeh nórskeho bohatstva?
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 21 392
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 280
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 551
  4. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 764
  5. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 6 165
  6. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 971
  7. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 5 591
  8. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 476
  1. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  3. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  4. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  5. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  6. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  7. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  8. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
SkryťZatvoriť reklamu