SME

Malý Hyundai Inster prichádza na trh, s priestorom čaruje ako žiaden iný

Patrí k najdostupnejším elektromobilom.

Hyundai Inster prichádza na slovenský trh, aby sa zaradil medzi najdostupnejšie elektromobily. Hyundai Inster prichádza na slovenský trh, aby sa zaradil medzi najdostupnejšie elektromobily. (Zdroj: Peter Kálmán)

Kým niektorí výrobcovia ešte len sľubujú príchod cenovo dostupného elektromobilu do dvoch rokov, Hyundai s ním prichádza už teraz. Volá sa Inster, nie je z Číny a dokáže ponúknuť zaujímavú variabilitu interiéru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kto volal po návrate šikovného malého elektromobilu do mesta, tak už má popri Dacii Spring a Citroënu ë-C3 alternatívu.

Inster je postavený na podvozkovej platforme K1, ktorá je pevnejšia ako predošlá platforma BA známa z Hyundaiu i10 a Kie Picanto. Umožňuje tak zástavbu batérie pre elektromobil s predným pohonom.

SkryťVypnúť reklamu

Inster je dlhý 3825 milimetrov a rázvor kolies je 2580 mm. Ide o drobné auto so šírkou len 1610 mm a kufrom s objemom 280 litrov. Ten sa však posunutím sedadiel dá zväčšiť až na 351 litrov, čo už je porovnateľná veľkosť s B segmentom áut.

Variabilitu zlepšuje aj sklápateľné operadlo spolujazdca, v aute sa dajú previezť predmety dlhé 220 centimetrov. Sklopené operadlo sa dá tiež využiť ako stolík na notebook alebo na vyloženie vystretých nôh zadného pasažiera.

Dostupná bude aj na vzhľad drsnejšia verzia Cross, ako vrchol výbavy. Aj pri nej by však mala byť svetlá výška podvozka štandardných 144 mm.

Rodiskom Insteru je Južná Kórea, kde je v ponuke aj benzínová verzia známa ako Casper. Do Európy však prichádza len ako elektromobil.

V dvoch verziách

Dostupnejší Inster má výkon elektromotora 71 kW (97 koní) a krútiacim momentom 147 Nm. Malému 1,3-tonovému elektromobilu to stačí na dosiahnutie stovky za 11,7 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Silnejšia verzia znamená výkon 85 kW (116 koní) a rovnaký krútiaci moment 147 Nm. Zrýchlenie na stovku je o sekundu kratšie a maximálna rýchlosť je o 10 km/h vyššia, teda 150 km/h.

Rozdiel nie je len vo výkone, ale aj v batérii. Slabšia má kapacitu 42 kWh pre maximálny dojazd 327 kilometrov. Silnejšia je s kapacitou 49 kWh a dojazdom do 370 kilometrov.

Súvisiaci článok Nová Dacia Spring prináša viacero noviniek, no zostáva najlacnejším elektromobilom v Európe Čítajte 

Hyundai síce neuvádza najvyšší nabíjací výkon pri použití CCS konektora (DC), no mal by byť 85 kW. Vtedy sa auto na 80 percent nabije za pol hodinu. Doma alebo v práci sa dá využiť 11-kilowattové AC nabíjanie, vtedy malý Hyundai doplní energiu za štyri a štvrť hodiny.

Cenník Hyundai Inster97 k, 42 kWh116 k, 49 kWh
Comfort23 250 €25 050 €
Family26 630 €28 430 €
Style 31 810 €
Cross 33 040 €

Lákavý už v základe

Najzaujímavejším na Insteri je pomer ceny a výbavy. Oproti Citroënu ë-C3 je bohatšia už v základe.

Od minuloročného zverejnenia cien stihol Inster zdražieť o 560 eur, prispela k tomu aj vyššia 23-percentná DPH.

SkryťVypnúť reklamu

V základnej výbave Comfort od 23 250 eur je už automatická klimatizácia, adaptívny tempomat, LED svetlá, 10,25-palcový displej infotianmentu s navigáciou, cúvacia kamera, zadné senzory, elektrické ovládanie okien, elektrické sklápanie zrkadiel, štartovanie tlačidlom či automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Súvisiaci článok Citroën C3 ide do predaja, vieme, ako vyzerá a čo ponúka základná výbava Čítajte 

Vyššia výbava Family od 26 630 eur pridáva predohrev batérie, tepelné čerpadlo, LED zadné svetlá, strešné lyžiny, kožený vyhrievaný volant aj sedadlá, možnosť sklopiť predné sedadlá a vytvoriť si lôžkovú úpravu, posuvné zadné sedadlá, dažďový senzor, predné parkovacie senzory a bezdrôtové nabíjanie smartfónu.

Malé auto s výbavou veľkého

Od výbavy Style je Inster automaticky s výkonnejším elektromotorom a väčšou batériou.

Za 31 810 eur dostanete aj systém V2L s možnosťou napájať z batérie auta spotrebiče s výkonom 3,6 kW, digitálny kľúč v smartfóne, full-LED projektorové svetlá, sledovanie mŕtvych uhlov s premietaním na obrazovke pred vodičom, asistenta pre cúvanie na cestu, kamerový systém so sledovaním okolia pri parkovaní a ambientné osvetlenie interiéru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najvyššia výbava Cross za 33 040 eur dodáva Insteru drsnejší vzhľad, má špecifický dizajn nárazníkov, 17-palcové hliníkové disky a kôš na streche.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 550
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 947
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 441
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 402
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 119
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 109
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 732
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 593
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Fico a Trump: Ako sa z náruče stalo clo
  2. Martin Pilnik: Naozaj obhajujete právo zločincov na najvyššiu politickú a morálnu funkciu v štáte? Naozaj?
  3. Jolana Čuláková: Zlyháva štát, médiá, politici aj odborníci. Tragické udalosti tak smerujú viac k zlu a nenávisti ako k dobru a spolupráci
  4. Ondřej Havelka: Rastafariánství v plné nahotě
  5. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené
  6. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  7. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  8. Jozef Černek: Transakčná daň - plaťme ju s radosťou
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 171
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 064
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 954
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 14 258
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 642
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 296
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 888
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 745
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu