SME

Malý Hyundai Inster prichádza na trh, s priestorom čaruje ako žiaden iný

Patrí k najdostupnejším elektromobilom.

Hyundai Inster prichádza na slovenský trh, aby sa zaradil medzi najdostupnejšie elektromobily. Hyundai Inster prichádza na slovenský trh, aby sa zaradil medzi najdostupnejšie elektromobily. (Zdroj: Peter Kálmán)

Kým niektorí výrobcovia ešte len sľubujú príchod cenovo dostupného elektromobilu do dvoch rokov, Hyundai s ním prichádza už teraz. Volá sa Inster, nie je z Číny a dokáže ponúknuť zaujímavú variabilitu interiéru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kto volal po návrate šikovného malého elektromobilu do mesta, tak už má popri Dacii Spring a Citroënu ë-C3 alternatívu.

Inster je postavený na podvozkovej platforme K1, ktorá je pevnejšia ako predošlá platforma BA známa z Hyundaiu i10 a Kie Picanto. Umožňuje tak zástavbu batérie pre elektromobil s predným pohonom.

SkryťVypnúť reklamu

Inster je dlhý 3825 milimetrov a rázvor kolies je 2580 mm. Ide o drobné auto so šírkou len 1610 mm a kufrom s objemom 280 litrov. Ten sa však posunutím sedadiel dá zväčšiť až na 351 litrov, čo už je porovnateľná veľkosť s B segmentom áut.

Variabilitu zlepšuje aj sklápateľné operadlo spolujazdca, v aute sa dajú previezť predmety dlhé 220 centimetrov. Sklopené operadlo sa dá tiež využiť ako stolík na notebook alebo na vyloženie vystretých nôh zadného pasažiera.

Dostupná bude aj na vzhľad drsnejšia verzia Cross, ako vrchol výbavy. Aj pri nej by však mala byť svetlá výška podvozka štandardných 144 mm.

Rodiskom Insteru je Južná Kórea, kde je v ponuke aj benzínová verzia známa ako Casper. Do Európy však prichádza len ako elektromobil.

V dvoch verziách

Dostupnejší Inster má výkon elektromotora 71 kW (97 koní) a krútiacim momentom 147 Nm. Malému 1,3-tonovému elektromobilu to stačí na dosiahnutie stovky za 11,7 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Silnejšia verzia znamená výkon 85 kW (116 koní) a rovnaký krútiaci moment 147 Nm. Zrýchlenie na stovku je o sekundu kratšie a maximálna rýchlosť je o 10 km/h vyššia, teda 150 km/h.

Rozdiel nie je len vo výkone, ale aj v batérii. Slabšia má kapacitu 42 kWh pre maximálny dojazd 327 kilometrov. Silnejšia je s kapacitou 49 kWh a dojazdom do 370 kilometrov.

Súvisiaci článok Nová Dacia Spring prináša viacero noviniek, no zostáva najlacnejším elektromobilom v Európe Čítajte 

Hyundai síce neuvádza najvyšší nabíjací výkon pri použití CCS konektora (DC), no mal by byť 85 kW. Vtedy sa auto na 80 percent nabije za pol hodinu. Doma alebo v práci sa dá využiť 11-kilowattové AC nabíjanie, vtedy malý Hyundai doplní energiu za štyri a štvrť hodiny.

Cenník Hyundai Inster97 k, 42 kWh116 k, 49 kWh
Comfort23 250 €25 050 €
Family26 630 €28 430 €
Style 31 810 €
Cross 33 040 €

Lákavý už v základe

Najzaujímavejším na Insteri je pomer ceny a výbavy. Oproti Citroënu ë-C3 je bohatšia už v základe.

Od minuloročného zverejnenia cien stihol Inster zdražieť o 560 eur, prispela k tomu aj vyššia 23-percentná DPH.

SkryťVypnúť reklamu

V základnej výbave Comfort od 23 250 eur je už automatická klimatizácia, adaptívny tempomat, LED svetlá, 10,25-palcový displej infotianmentu s navigáciou, cúvacia kamera, zadné senzory, elektrické ovládanie okien, elektrické sklápanie zrkadiel, štartovanie tlačidlom či automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Súvisiaci článok Citroën C3 ide do predaja, vieme, ako vyzerá a čo ponúka základná výbava Čítajte 

Vyššia výbava Family od 26 630 eur pridáva predohrev batérie, tepelné čerpadlo, LED zadné svetlá, strešné lyžiny, kožený vyhrievaný volant aj sedadlá, možnosť sklopiť predné sedadlá a vytvoriť si lôžkovú úpravu, posuvné zadné sedadlá, dažďový senzor, predné parkovacie senzory a bezdrôtové nabíjanie smartfónu.

Malé auto s výbavou veľkého

Od výbavy Style je Inster automaticky s výkonnejším elektromotorom a väčšou batériou.

Za 31 810 eur dostanete aj systém V2L s možnosťou napájať z batérie auta spotrebiče s výkonom 3,6 kW, digitálny kľúč v smartfóne, full-LED projektorové svetlá, sledovanie mŕtvych uhlov s premietaním na obrazovke pred vodičom, asistenta pre cúvanie na cestu, kamerový systém so sledovaním okolia pri parkovaní a ambientné osvetlenie interiéru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najvyššia výbava Cross za 33 040 eur dodáva Insteru drsnejší vzhľad, má špecifický dizajn nárazníkov, 17-palcové hliníkové disky a kôš na streche.

Elektromobily

Súvisiace témy: Hyundai, Nové autá na trhu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 709
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 843
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 263
  4. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 104
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 071
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 991
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 687
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 084
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Vizionárska a reformná impotencia konzervatívcov a klerikálov
  2. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Prvá časť.
  3. Martin Greguš: Diera v hniezde, alebo ako Petržalka prišla o perie...
  4. Martin Fronk: Ako šľachtu nahradili oligarchovia
  5. Tomas Hlavaty: Lev XIV. vidi budúcnost
  6. Milan Srnka: S Matovičom sa vládnuť nedá, no bez neho to zrejme nepôjde
  7. Blažej Pánik: Ľavica či pravica?
  8. Martin Fronk: Tichá symfónia času – Spomienka na fontánu
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 525
  2. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 887
  3. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 658
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 8 242
  5. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 8 106
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 648
  7. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 017
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 451
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu