SME

Nissan Leaf je späť, podarí sa mu vrátiť do povedomia?

Sľubuje dojazd 604 kilometrov.

Nissan LeafNissan Leaf (Zdroj: Nissan)

Považuje sa za prvý masovo vyrábaný elektromobil, z ktorého za 15 rokov vzniklo takmer 700-tisíc kusov. Poznajú ho na rôznych kontinentoch a získal ocenenie Európske auto roka 2011.

Napriek tomu šiel v posledných rokoch prakticky do zabudnutia, čo sa však má opäť zmeniť. Nissan oficiálne predstavil Leaf tretej generácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už z prvých záberov je jasné, že oproti prvému Leafu chce novinka pôsobiť oveľa atraktívnejšie a presúva sa do kategórie kompaktných crossoverov.

Mimochodom, názov Leaf neodkazuje na list rastliny, ktorý je väčšinou zelený, ale je to aj skratka pre "popredné ekologické a cenovo dostupné rodinné auto" (Leading Environmentally-friendly Affordable Family car).

SkryťVypnúť reklamu

Či sa ešte táto slovná hračka z prvej generácie naplní, si musíme počkať. Ceny zatiaľ nie sú známe a v predajoch elektromobilov už Nissan dávno valcuje Tesla a ďalší konkurenti.

Nový Leaf stojí na podvozkovej platforme AmpR Medium zo spoločného vývoja s Renaultom. Jej aplikovanie tak nájdeme pri v Nissane Ariya, ale aj v Renaultoch Megane a Scenic E-Tech.

Z hatchbacku je crossover

Nový Leaf má na dĺžku 4350 mm a rázvor kolies 2690 mm. Týmito parametrami spolu s objemom kufra 437 litrov má z elektrických konkurentov k nemu najbližšie Kia EV3.

Siluetou však ide nový Nissan úplne inou cestou a bližšie má k Tesle Model Y, Fordu Capri alebo Volkswagenu ID.5. Súčiniteľ odporu vzduchu je 0,25 Cd. Kolesá sú veľké, buď 18- alebo 19-palcové, ale s pomerne úzkymi pneumatikami s rozmerom 195/60. Oba tieto faktory majú prispieť k efektivite a nízkej spotrebe energie.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Nissan Micra je späť, po novom už bude výlučne elektrický Čítajte 

Prístrojová doska s dvoma spojenými 14,3-palcovými obrazovkami infotainmentu Google sa nesie v minimalistickom duchu, no zároveň sa nezabúda na tlačidlá pre ovládanie klimatizácie alebo vyhrievania sedadiel. Tlačidlami sa ovláda aj smer jazdy alebo jazdné režimy. Samozrejmosťou je možnosť jazdy s jedným pedálom, bol to práve Leaf, ktorý kedysi s tou inováciou prišiel.

Dve verzie s predným pohonom

Nissan už zverejnil aj špecifikácie pohonu, na výber budú dve výkonnostné verzie s dvoma rôznymi kapacitami batérie a s pohonom predných kolies.

Základná verzia má elektromotor s výkonom 130 kW (177 koní) a krútiaci moment 345 Nm. Dostupná bude s 52 kWh batériou.

Silnejší Leaf má 160 kW (218 koní) a trochu väčší krútiaci moment 355 Nm. Väčšia 75 kWh batéria má zabezpečiť dojazd na jedno nabitie až 604 kilometrov, maximálna rýchlosť je v oboch prípadoch obmedzená na 160 kilometrov za hodinu.

SkryťVypnúť reklamu

Nissan síce tvrdí, že na nabíjačkách má Leaf tráviť menej času, no maximálny nabíjací výkon je pomerne štandardných 150 kW, otázna je teda priebežná nabíjacia krivka. Pri DC nabíjaní bude už CHAdeMO konektor minulosťou, nahrádza ho CCS štandard.

Súvisiaci článok Nissan už nechce byť pomalý, značka chystá štyri dôležité novinky Čítajte 

Zlepšenia sa týkajú aj systému chladenia batérie, ktoré bolo pri predošlých dvoch generáciách pasívne, teraz už sú kvapalinou chladené. Taktiež pribudla možnosť obojsmerného toku energie, takže nechýba funkcia V2L pre napájanie elektrických spotrebičov s výkonom do 3,6 kW.

Pôvod nového Leafu bude opäť európsky, sériová výroba sa začne tento rok v britskom Sunderlande a objednávky značka spustí na jeseň. Prvé autá sa potom k predajcom dostanú na jar 2026.

Elektromobily

Ilustračné foto.

Motoristi sa vyhýbajú vozidlám od firmy Elona Muska.


TASR 4
Ilustračná snímka.

V máji bolo v EÚ novo zaregistrovaných takmer 142 800 čisto elektrických vozidiel.


SITA a 1 ďalší
Amazon

Vyše polovicu vozidiel plánuje Amazon nasadiť v Nemecku.


TASR
Súvisiace témy: Nissan
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  4. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  5. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  6. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  1. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  4. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  5. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  6. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Precvičte si mozog s Tréningom pamäti. Predplatné sa oplatí
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 12 979
  2. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 8 206
  3. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 8 161
  4. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 564
  5. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 241
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 507
  7. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 4 284
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 3 791
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  2. Dušan Koniar: Utopiť sa v zlatej vani
  3. Rado Surovka: Fico nevykostí len KDH
  4. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - Kapitola 14
  5. Radoslav Záhumenský: Považská Bystrica, ako ju (ne)poznáte: fontány, umenie, rieka a srdce mesta
  6. Marek Tocimák: Súdny Deň
  7. Ivan Čáni: Bla – bla – bla Blaha.
  8. Ľuboš Vodička: Slovansko-avarská pospolitosť na pohrebisku v Devínskej Novej Vsi
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 190 778
  2. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 7 567
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 6 985
  4. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 6 774
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 6 498
  6. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 5 759
  7. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 502
  8. Miroslav Ferkl: Jaro na Hrad 3 468
  1. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  2. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  4. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  5. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  6. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  7. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  8. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
SkryťZatvoriť reklamu