SME

Kia EV4 má kompletný cenník, základ je lacnejší ako Tesla

Vodiča chce rozmaznávať bohatou výbavou.

Kia EV4Kia EV4 (Zdroj: Kia)

Kompaktné hatchbacky značky Kia, ktoré nahradia Ceed, viditeľne podrastú. Nový model z Tepličky nad Váhom postupne vo výrobe úplne nahradí Ceed, ktorý sa pri Žiline vyrába od roku 2006, no postupne dochádza k utlmovaniu.

Slovenské zastúpenie značky najnovšie zverejnilo ceny elektrického hatchbacku EV4. Pripomeňme, že cenovo bližšou náhradou Ceedu bude až mestský elektrický crossover EV2 a tiež so slovenským pôvodom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kto si ešte na elektromobil netrúfa, tak priamejšou náhradou za Ceed sa má stať Kia K4 so spaľovacími motormi. Do Európy sa bude dovážať z Mexika a to s karosériou hatchback aj kombi.

SkryťVypnúť reklamu

Už krátka verzia bude od Ceedu dlhšia o 120 mm, čo znamená, že dĺžku 4430 mm majú mať benzínová K4 aj elektrická EV4 rovnakú.

Kia EV4 sa Európe predstavila koncom februára na Dni elektromobilov Kia v Barcelone a už niekoľko týždňov sa dá auto stretnúť aj na našich cestách. Sériová výroba sa však ešte len začne 20. augusta.

Vzhľadom na dĺžku 4430 sú najbližšími konkurentmi EV4 modely ako Peugeot e-308 a Opel Astra Electric.

Súvisiaci článok Nová Kia K4 môže v Európe čoskoro nahradiť Ceed Čítajte 

V rámci portfólia Kie je EV4 dlhšia od EV3 o 130 mm. Prejavuje sa to najmä dlhším rázvorom kolies až 2820 mm, čo je len o 80 mm menej ako pri EV6.

Paradoxom pritom je, že EV4 má menší objem kufra ako Kia udáva pre EV3. Stále však ponúka 435 litrov pre batožinu a po sklopení operadiel narastie na 1415 litrov.

Auto stojí na modulárnej platforme e-GMP so 400-voltovou architektúrou a pohonom len predných kolies, čo je zároveň najväčší koncepčný rozdiel oproti EV6.

SkryťVypnúť reklamu

S dojazdom cez 600 kilometrov

Na výber sú dve kapacity batérie, ale pri oboch rovnaký výkon elektromotora 150 kW (204 koní) a s krútiacim momentom 283 Nm.

Menšia batéria verzie Standard Range má kapacitu 58,3 kWh a vydržať má na dojazd 440 kilometrov, väčšia Long Range s kapacitou 81,4 kWh má vystačiť na 625 kilometrov. Údaje platia pre EV4 s najmenšími 17-palcovými kolesami.

Čo sa dynamiky týka, zrýchlenie z nuly na sto kilometrov za hodinu sa pohybuje od 7,4 po 7,7 sekundy pri ťažšej verzii s väčšou batériou. V oboch prípadoch je maximálna rýchlosť 170 km/h.

Maximálny nabíjací výkon je 135 kW a z 10 na 80 percent sa na 120 kW nabíjačke auto nabije za pol hodinu. Nechýba funkcia predohrevu batérie pred nabíjaním, tepelné čerpadlo a tiež podpora funkcií obojsmerného toku energie V2L, V2H a V2G.

SkryťVypnúť reklamu

Cena tesne pod 40-tisíc eur

Cena základnej výbavy Light s menšou 58,3 kWh batériou začína od 39 690 eur. Pre porovnanie, najlacnejšia Tesla Model 3 je od 42 890 eur s DPH, no má aj lepšie výkonnostné parametre.

Kia EV4 má v štandardnej výbave dvojzónovú klimatizáciu, 12,3-palcovú obrazovku s bezdrôtovým pripojením smartfónu, vstavanú navigáciu, cúvaciu kameru, predné a zadné parkovacie senzory, adaptívny tempomat, aktívne udržiavania vozidla v jazdnom pruhu, predné full-LED svetlá, vyhrievané sedadlá aj volant a 17-palcové hliníkové disky kolies.

Vyšší stupeň výbavy Earth má už väčšiu 81,4 kWh batériu, ale aj o 5000 eur vyššiu cenu. Pridáva sa tepelné čerpadlo, systém sledovania mŕtvych uhlov, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, nastaviteľná bedrová opierka, adaptér pre V2L, zatmavené zadné okná, vyhrievané zadné sedadlá a elektrické ovládanie dverí kufra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za 51 190 eur je výbava Sport, ktorá je hlavne o upravenom vzhľade karosérie doplnenej o lesklé plasty aj väčšie 19-palcové disky kolies. Tiež sa pridáva asistent automatického preraďovania na diaľnici, adaptívne predné svetlá, laminované predné sklá pre lepšie odhlučnenie aj možnosť digitálneho kľúča.

Vrcholom ponuky EV4 je výbava GT-line od 54 190 eur s luxusnými prvkami ako prémiový audiosystém Harman Kardon, relaxačné elektricky ovládané predné sedadlá, head-up displej, 360-stupňový kamerový systém a asistent automatického parkovania.

Elektromobily

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  3. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  4. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  7. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  8. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  1. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  3. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  4. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  5. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  6. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  7. Vzducholoď aj koncert Kaliho? Takto Kaufland oslavuje narodeniny
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 12 615
  2. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 8 097
  3. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 7 565
  4. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 3 955
  5. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 3 665
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 3 069
  7. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 2 732
  8. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 2 480
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  2. Soňa Kallová: Je to žralok?
  3. Ján Raclavský: Uhorková sezóna prebitá “zásadnou” otázkou: Má sa predĺžiť funkčné obdobie v samospráve?
  4. Monika Albertiová: Kto za koho kope? Briti, influenceri a tichý vplyv na slovenské voľby
  5. Ján Valchár: Pray for Bielorusko and Kamčatka!
  6. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami: Zbrojníky - Pežerňa
  7. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
  8. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta?
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 42 043
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 33 598
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 16 060
  4. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 6 841
  5. Otilia Horrocks: Kto je tu vlastne podozrivý? Matovičovci, ktorí zverejnia mená — alebo tí, čo mlčia? 6 712
  6. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 6 647
  7. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 6 294
  8. Ján Valchár: Bol som zablogovaný. 6 196
  1. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  2. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
  3. Marcel Rebro: Pellegriniho sestra: Colombova žena slovenskej politiky
  4. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  5. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  6. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  7. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  8. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
SkryťZatvoriť reklamu