SME

Nová Kia K4 môže v Európe čoskoro nahradiť Ceed

Vyrábať sa bude v Mexiku.

Kia K4 HatchKia K4 Hatch (Zdroj: Kia )

Na autosalóne v New Yorku mal premiéru kompaktný hatchback Kia K4. Mnohé tamojšie modely nie sú pre európsky trh veľmi dôležité, pretože na starý kontinent väčšinou neprídu, no v tomto prípade je situácia iná.

Budúci rok uplynie dvadsať rokov od predstavenia modelu Ceed, ktorý významne pomohol zmeniť vnímanie kórejskej značky. Kia mu dala nielen európsky dizajn, ale aj pôvod a doteraz sa už v rámci tretej generácie vyrába v Tepličke nad Váhom pri Žiline. Situácia sa však v najbližších rokoch zmení.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako sme už informovali, skončila sa už výroba štýlového kombi Proceed a svoje dni na linke už má pomaly zrátané aj samotný Ceed. Ten síce je na Slovensku obľúbený, ale neplatí to v globálnom európskom meradle. Keďže súčasná generácia je tu od roku 2018 a aj facelift už prišiel v roku 2021, životný cyklus vo výrobe sa blíži ku koncu.

Prioritou sú elektromobily

Po oznámení dvoch nových elektrických modelov Kia pre slovenskú fabriku začína byť jasné, že na nový Ceed už priestor vo výrobe nebude. Neznamená to však, že by sa Kia vzdala prítomnosti kompaktu na európskom trhu. Viaceré médiá už naznačujú, že nástupcom Ceedu sa stane práve Kia K4.

Súvisiaci článok Kia EV4 sa predstavuje, je prvým elektromobilom od Žiliny Čítajte 

Ide o globálny model, ktorý vo svete postupne nahrádza predchodcu K3 a Forte. Vlani debutovala verzia sedan, teraz prišiel rad aj na hatchback. Podobnú taktiku a aj niektoré dizajnové črty má Kia EV4, pri ktorej bude mať hatchback slovenský pôvod. Po ňom sa do výroby dostane aj mestský crossover EV2.

SkryťVypnúť reklamu

Väčšia ako Ceed

Pre toho, kto nechce elektromobil alebo mu je ešte pridrahý, bude v ponuke práve Kia K4. Niekoľko maskovaných áut sa už objavilo počas testov v Nemecku. Dovážať sa zrejme bude z mexického závodu pri Monterrey.

Hatchback má na dĺžku 4431 mm, čo znamená, že je oproti Ceedu dlhší o 121 milimetrov. Sedan pritom má až 4710 milimetrov, no zatiaľ nie je jasné, či sa aj s ním počíta v Európe.

Súvisiaci článok Kia ukázala koncept EV2, vyrábať sa začne budúci rok na Slovensku Čítajte 

Americká verzia K4 má pod kapotou benzínové štvorvalce s turbom a objemom 1,6 alebo 2,0 litra. Tie sa kvôli emisným nárokom do európskej verzie s najväčšou pravdepodobnosťou nedostanú.

Napriek tomu už čo-to prezrádza podvozková platforma Hyundai-Kia K3, ktorú u nás poznáme z modelov Hyundai Kona a Kia Niro. Jej použitím Kia získava pri modeli K4 možnosť full-hybridného aj plug-in hybridného pohonu. Pre elektrický poslúži Kia EV4.

Elektromobily

Ilustračné foto.

Podľa NKÚ rozvoj elektromobility na Slovensku naráža na systémové bariéry.


TASR
Súvisiace témy: Kia, Kia Ceed, Kompaktné autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Chcela v Prešove dobrú kávu. Dnes praží pre desiatky kaviarní
  2. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi
  3. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach
  4. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  5. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  6. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  7. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  8. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  1. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach
  2. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi
  3. LESY SR obnovili 100 km lesných ciest
  4. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  5. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  6. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  7. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  8. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 16 005
  2. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 4 016
  3. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi 3 822
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 784
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 3 148
  6. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín 2 812
  7. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 2 712
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 2 514
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Cirkev a pápež Pius XII. v a po Druhej svetovej vojne - poučenie.
  2. Vladimír Bojničan: Kultúrne vojny – zákerný boj o návrat dogmatického tmárstva do demokratickej Európy a aj na naše ťažko skúšané Slovensko
  3. Vladimír Krátky: Len aby tá umelá intelegencia neklamala ... .
  4. Jana Venhartová: A opäť ten jedlý hmyz
  5. Robert Štepaník: diel 129 - rubrika: čerstvejšie než treska
  6. Jozef Stasík: Slovensko - výkladná skriňa otvorenej trhovej ekonomiky
  7. Patrik Benčík: Perpetuum mobile daňového konania
  8. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 14 714
  2. Matúš Radusovsky: Biela pena na mede – Znak kvality alebo dôvod na obavy? 11 686
  3. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 640
  4. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 5 371
  5. Ivan Mlynár: Ficove triky sa pred zavretými dverami Friedricha Merza zmenili na Ficove tiky. 5 353
  6. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 709
  7. Martin Fronk: Maďarský Karibik 4 677
  8. Radovan Čipka: Skutok sa stal 4 651
  1. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  2. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
  3. Radko Mačuha: Peter Pellegrini je prezidentom vojny.
  4. Marcel Rebro: Za každým padlým hrdinom zostala stolička pri stole. A často aj dieťa, ktoré stratilo otca
  5. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
  6. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
  7. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  8. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
SkryťZatvoriť reklamu