SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Ford konečne prišiel s crossoverom, ako sa patrí (test)

Okrem jazdných vlastností prekvapí aj kufrom.

Ford Puma ST-Line X (Zdroj: Marek Čepa)
Ford Puma ST-Line X 1,0 EcoBoost 155
Cena od / verzia od (eur)18 690 / 27 090
Spotreba výrobca / test (l)5,7 / 7,2
Objem batožinového priestoru (l)402
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 588; 4 186; 1 805; 1 537

Móda mestských crossoverov nie je žiadna novinka. Stačí si spomenúť na Suzuki SX4, potom Renault Captur a z natrhnutého vreca sa postupne začalo sypať mnoho ďalších.

Teraz sa pridáva aj Ford. Oprášil názov Puma a rovno prichádza s mild-hybridnou technológiou.

Podobne, ako súčasné Mitsubishi Eclipse Cross už nie je športiak, aj Puma sa vzdialila od malého kupé. Stále však ostala verná konštrukčnému základu z Fiesty, čo znamená predovšetkým pohon predných kolies a trojvalcové benzínové motory.

Oproti Fieste je však Puma o 146 milimetrov dlhšia, rázvor kolies narástol o 95 mm, svetlá výška o 30 mm. Viac miesta má posádka aj vpredu nad hlavou a v oblasti ramien.

Pumu sme dostali v najvyššej výbave ST-Line X a v krásnej modrej metalíze Desert Island Blue. Názov auta podľa nás trochu nekorešponduje s výrazom, ktorý mu dizajnéri vdýchli.

Veselý pohľad pripomína skôr mláďa pumy, no nejakým zázračným spôsobom vie auto pôsobiť štýlovo aj elegantne. Za podobné tvary by sa ani prémia nemusela hanbiť. Najmä zadné partie sa nám páčili.

Súvisiaci článok Ford Puma má slovenské ceny. Obstojí medzi konkurenciou? Čítajte 

Druhý kufor zdarma

V interiéri začnime od kufra, pretože práve v ňom sa skrýva zaujímavosť, ktorú konkurenčné crossovery neponúkajú.

Pod pomerne vysokou podlahou je ešte ďalších 80 litrov priestoru. Ford volá toto riešenie Megabox. Má nosnosť 50 kilogramov a na jeho dne je vyberateľná rohož a pod ňou štupeľ ako vo vani.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Môžete tak prevážať špinavé či mokré veci a potom Megabox jednoducho umyť vodou. My sme jeho potenciál videli najmä v lepšom fixovaní menšieho nákladu, pohodlne sa doň zmestia na výšku napríklad 1,5-litrové fľaše alebo celá autochladnička, ktorá by hore zaberala miesto v kufri.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6UH2 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6UH2 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Ford

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson