SME
reklama

Peugeot 2008 vs. e-2008: Dozrel čas vymeniť benzín za elektrinu?

Rozdiel v nákladoch na prevádzku je obrovský.

Peugeot 2008 a pred ním jeho elektrická verzia e-2008. (Zdroj: Marek Čepa)
Prehľad základných parametrov:Peugeot 2008Peugeot e-2008
Cena od / verzia od (eur)16 790 / 26 990 / 27 74031 390/ 36 390 / 37 140
Spotreba výrobca / test (l a kWh/100 km)6,2 / 6,518,3 / 18,3 - 21,2
Náklady na 100 km (€)8,811,24 (AC) / 7,14 (DC)
Objem batožinového priestoru (l)405
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2605; 4300; 1770; 1530
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Peugeotu sa tento rok s modelom 2008 v predajoch darí tak, ako keby žiadna pandémia ani nebola. V prvom štvrťroku sa stal najpredávanejším malým SUV v Európe, čo znamená, že predbehol aj svojho najväčšieho rivala Renault Captur. Aj na slovenských cestách ho stretávame čoraz častejšie.

Auto sme otestovali hneď v dvoch verziách. Prvá nám pomohla zistiť, či sa oplatí priplatiť si za najsilnejší benzínový motor, druhá zasa odpovedala na otázku, či už dozrel čas na elektrické SUV.

Vie, ako zaujať

Kým v Renaulte si v posledných rokoch dizajnéri povedali, že radšej nadviažu na úspech predošlých modelov, v Peugeote volia osvedčený prístup nenechať kameň na kameni a každú generáciu stvárniť úplne nanovo.

Druhá generácia Peugeotu 2008 tak dostala výrazné hrany, svalnaté blatníky a možnosť štýlovej čiernej strechy.

Moderne pôsobia aj predné a zadné LED svetlá, opäť pripomínajúce škrabance od pazúrov leva, ktorého má Peugeot v znaku. Rovnako futuristicky vyzerá auto zvnútra, hoci prístrojovú dosku už poznáme z menšieho Peugeotu 208.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

S ním, mimochodom, dvetisícosmička má rovnakú podvozkovú platformu EMP1, ktorú využívajú napríklad aj Citroën C4 a Opel Mokka. Jej charakteristickým znakom sú široké a pomerne vysoké prahy dverí. So svetlou výškou podvozka 174 milimetrov to znamená, že nohu pri nastupovaní musíte zdvihnúť o čosi vyššie, než je zvykom.

Odmenou je skvelá tuhosť karosérie a z pohľadu výrobcu možnosť použiť rovnaký základ pre autá so spaľovacím, ale aj s elektrickým motorom, čo znižuje výrobné náklady.

Na kombi sa už zabudlo

Kým vpredu máte v Peugeote 2008 takmer rovnaký pocit ako v modeli 208, na zadných sedadlách už cítiť väčší rázvor kolies (2605 mm), ktorý pridáva miesto na nohy. Na časy, keď Peugeot ponúkal malé kombi 207 SW, sa už zabudlo, dnes túto úlohu zvládnu malé SUV.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7YJ8 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu