SME

Vyskúšali sme najdostupnejšie veľké SUV so šesťvalcom. Aká je Mazda CX-80?

Ponúka sedem miest alebo veľký kufor.

Mazda CX-80Mazda CX-80 (Zdroj: Peter Kálmán)

Mať dnes šesťvalcový motor v novom aute znamená, že zrejme jazdíte s prémiovou značkou a v modeli za vyše 80-tisíc eur. Lenže existuje aj zopár výnimiek, ktoré môžu byť zaujímavou alternatívou, hlavne čo sa ceny týka.

Aktuálne najdostupnejší šesťvalec na trhu vo veľkom SUV ponúka nová Mazda CX-80. Japonská značka sa už dlhšie snaží dotiahnuť na prémiu a chce to tak veľmi, že konečne tomu zodpovedá aj objemovo a počtom valcov. Aká je vlajková loď, sme si vyskúšali na prvých jazdách v okolí Mníchova.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Síce by sme pri päťmetrovej dĺžke radi sadali do elegantného sedanu, no doba ešte stále praje SUV, a tak je tu sedemmiestny model CX-80. Technicky, a z veľkej miery aj dizajnovo, vychádza z Mazdy CX-60, len teraz ponúka ešte väčšiu porciu priestoru, aj s tretím radom sedadiel.

Máme teda SUV, ktoré je ešte dlhšie ako Hyundai Santa Fe či Kia Sorento. Dá sa zniesť aj porovnanie s Volvom XC90 či Volkswagenom Touareg.

Hlavne variabilita a priestor

Sedadlá v druhom rade môžu byť v troch rôznych verziách. Buď ako posuvná trojmiestna lavica, keď je auto celkovo sedemmiestne, alebo môže byť šesťmiestne, a vtedy sú v druhom rade dve sedadlá. Buď je medzi nimi voľná ulička alebo široká lakťová opierka s úložným priestorom.

Do tretieho radu si sadnú aj dvaja dospelí s výškou okolo 180 centimetrov a dostatok priestoru zostane aj pre ich hlavy. Nie však na nohy, jedine, že sa stredný rad sedadiel posunie. No v tom prípade sa problém s miestom na kolená len prenesie dopredu. V číslach to znamená, že kým v druhom rade majú na nohy 900 milimetrov, v treťom rade je to 736.

SkryťVypnúť reklamu

Početnejšie rodiny s malými deťmi tiež musia počítať, že v treťom rade nie je Isofix kotvenie, takže posledné miesta poslúžia skôr odrastenejším potomkom. Nemá veľmi zmysel utápať sa v nostalgii, ale s radosťou spomíname na zlatú Mazdu 5 z čias, keď ešte výrobcom dávalo zmysel vyrábať rodinné MPV.

Oproti nej CX-80 síce nemá posuvné dvere, ale dajú sa otvoriť takmer do 90-stupňového uhlu, čo uľahčuje nastupovanie dozadu. Tiež poteší, že klimatizácia je štandardne trojzónová s panelom pre nastavenie teploty aj intenzity fúkania.

Pri 7-miestnej konfigurácii ostáva za tretím radom 258 litrov, no keď tretí rad sklopíte do podlahy, kufor narastie na 566 litrov a pri posunutí druhého radu dopredu na 687 litrov. Keď auto potrebujete premeniť na malý sťahovák alebo sa vyspať vzadu, tak pri sklopenom druhom a treťom rade je k dispozícii 1 971 litrov.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Prvá jazda s Mazdou CX-60: Výkonu je dosť, no niečo ešte chýba Čítajte 

Páčili sa nám praktické riešenia ako teleskopicky sklápateľná krycia roletka kufra, ktorú viete vďaka zúženiu odložiť pod podlahu kufra a tiež 220-voltová zásuvka v kufri na bočnej stene. Rýchle čarovanie so sedadlami by ešte zlepšila možnosť sklopenia operadiel v druhom rade priamo z kufra.

S pocitom luxusu na palube

Za volantom Mazdy sa už tradične cítime veľmi príjemne a s dobrým šoférskym posedom. Kto by mal s nastavením polohy problém, auto mu ochotne pomôže. Stačí do systému zadať výšku a senzory v kombinácii s elektrickým nastavením sedadla aj volantu sa o všetko postarajú.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CB2TT na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Mazda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 358
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 938
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 437
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 343
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 048
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 106
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 589
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 928
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ondřej Havelka: Rastafariánství v plné nahotě
  2. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené
  3. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  4. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  5. Jozef Černek: Transakčná daň - plaťme ju s radosťou
  6. Ján Valchár: Niečo o kolonizácii a dekolonizácii, časť 1.
  7. Vladimír Bojničan: Neschopnosť plnohodnotne kriticky myslieť vedie k podpore konzervatívnych populistov a extrémistov
  8. Andrea Školudová: Vankúše v spálni
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 088
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 012
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 925
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 081
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 487
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 263
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 909
  8. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 6 248
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu