SME

Vyskúšali sme najdostupnejšie veľké SUV so šesťvalcom. Aká je Mazda CX-80?

Ponúka sedem miest alebo veľký kufor.

Mazda CX-80Mazda CX-80 (Zdroj: Peter Kálmán)

Mať dnes šesťvalcový motor v novom aute znamená, že zrejme jazdíte s prémiovou značkou a v modeli za vyše 80-tisíc eur. Lenže existuje aj zopár výnimiek, ktoré môžu byť zaujímavou alternatívou, hlavne čo sa ceny týka.

Aktuálne najdostupnejší šesťvalec na trhu vo veľkom SUV ponúka nová Mazda CX-80. Japonská značka sa už dlhšie snaží dotiahnuť na prémiu a chce to tak veľmi, že konečne tomu zodpovedá aj objemovo a počtom valcov. Aká je vlajková loď, sme si vyskúšali na prvých jazdách v okolí Mníchova.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Síce by sme pri päťmetrovej dĺžke radi sadali do elegantného sedanu, no doba ešte stále praje SUV, a tak je tu sedemmiestny model CX-80. Technicky, a z veľkej miery aj dizajnovo, vychádza z Mazdy CX-60, len teraz ponúka ešte väčšiu porciu priestoru, aj s tretím radom sedadiel.

Máme teda SUV, ktoré je ešte dlhšie ako Hyundai Santa Fe či Kia Sorento. Dá sa zniesť aj porovnanie s Volvom XC90 či Volkswagenom Touareg.

Hlavne variabilita a priestor

Sedadlá v druhom rade môžu byť v troch rôznych verziách. Buď ako posuvná trojmiestna lavica, keď je auto celkovo sedemmiestne, alebo môže byť šesťmiestne, a vtedy sú v druhom rade dve sedadlá. Buď je medzi nimi voľná ulička alebo široká lakťová opierka s úložným priestorom.

Do tretieho radu si sadnú aj dvaja dospelí s výškou okolo 180 centimetrov a dostatok priestoru zostane aj pre ich hlavy. Nie však na nohy, jedine, že sa stredný rad sedadiel posunie. No v tom prípade sa problém s miestom na kolená len prenesie dopredu. V číslach to znamená, že kým v druhom rade majú na nohy 900 milimetrov, v treťom rade je to 736.

SkryťVypnúť reklamu

Početnejšie rodiny s malými deťmi tiež musia počítať, že v treťom rade nie je Isofix kotvenie, takže posledné miesta poslúžia skôr odrastenejším potomkom. Nemá veľmi zmysel utápať sa v nostalgii, ale s radosťou spomíname na zlatú Mazdu 5 z čias, keď ešte výrobcom dávalo zmysel vyrábať rodinné MPV.

Oproti nej CX-80 síce nemá posuvné dvere, ale dajú sa otvoriť takmer do 90-stupňového uhlu, čo uľahčuje nastupovanie dozadu. Tiež poteší, že klimatizácia je štandardne trojzónová s panelom pre nastavenie teploty aj intenzity fúkania.

Pri 7-miestnej konfigurácii ostáva za tretím radom 258 litrov, no keď tretí rad sklopíte do podlahy, kufor narastie na 566 litrov a pri posunutí druhého radu dopredu na 687 litrov. Keď auto potrebujete premeniť na malý sťahovák alebo sa vyspať vzadu, tak pri sklopenom druhom a treťom rade je k dispozícii 1 971 litrov.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Prvá jazda s Mazdou CX-60: Výkonu je dosť, no niečo ešte chýba Čítajte 

Páčili sa nám praktické riešenia ako teleskopicky sklápateľná krycia roletka kufra, ktorú viete vďaka zúženiu odložiť pod podlahu kufra a tiež 220-voltová zásuvka v kufri na bočnej stene. Rýchle čarovanie so sedadlami by ešte zlepšila možnosť sklopenia operadiel v druhom rade priamo z kufra.

S pocitom luxusu na palube

Za volantom Mazdy sa už tradične cítime veľmi príjemne a s dobrým šoférskym posedom. Kto by mal s nastavením polohy problém, auto mu ochotne pomôže. Stačí do systému zadať výšku a senzory v kombinácii s elektrickým nastavením sedadla aj volantu sa o všetko postarajú.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CB2TT na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Mazda

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  2. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  3. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  4. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  5. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  6. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu
  7. Private equity fondy priťahujú čoraz viac slovenských investorov
  8. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach
  1. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  2. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  3. Aplikácia Otvorené drevo potvrdzuje transparentnosť LESY SR
  4. Drevo pod kontrolou: Ako technológia RFID mení vývoz drevnej hmo
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  6. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  7. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  8. Private equity fondy menia budúcnosť rodinného podnikania
  1. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 14 155
  2. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 8 716
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 5 271
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 4 870
  5. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 3 276
  6. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi 2 991
  7. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach 2 634
  8. Private equity fondy priťahujú čoraz viac slovenských investorov 1 585
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: Boli sme veľmi vyspelá civilizácia
  2. Martin Zielosko: F1 Film
  3. Jaroslav Liptak: Pamätník, ktorý nikto nechce vidieť: Ako sa z pandémie stala politická hra a konšpiračný biznis
  4. Dušan Koniar: Jeden typ voliča prešľap neodpúšťa
  5. Viktor Pamula: Kríza slovenskej opozície ?
  6. Jolana Čuláková: Ad Kam zmizol blog Jána Valchára
  7. Ján Roháč: Je Banská Štiavnica mestom pre obyvateľov?
  8. Jana Čavojská: Zavolám neskôr...
  1. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 28 730
  2. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 12 281
  3. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 10 752
  4. Ivan Čáni: Migaľ si svoje prvé a s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou aj posledné volebné obdobie užíva „naplno“. 9 326
  5. Juraj Kumičák: Atrapa 7 710
  6. Daniel Guľaš: Drony nad Moskvou: Úderný zásah do ruskej ekonomiky 7 112
  7. Otilia Horrocks: Kto je tu vlastne podozrivý? Matovičovci, ktorí zverejnia mená — alebo tí, čo mlčia? 6 129
  8. Oskar Kaman: Parkovacia politika Magistrátu zlyháva. 5 466
  1. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  2. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  3. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  4. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  5. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
  6. Radko Mačuha: Peter Pellegrini je prezidentom vojny.
  7. Marcel Rebro: Za každým padlým hrdinom zostala stolička pri stole. A často aj dieťa, ktoré stratilo otca
  8. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
SkryťZatvoriť reklamu