SME

Väčší Volkswagen Tiguan mení meno, volá sa Tayron a bude aj s dieslom

Na výber bude až sedem motorov.

Volkswagen TayronVolkswagen Tayron (Zdroj: Volkswagen )

Po skončení výroby Tiguanu Allspace ostala Volkswagenu medzera v ponuke. Nie však na dlho, medzi Tiguan a najväčší Touareg totiž zaparkuje nový Tayron. Značka ho verejnosti predstaví na parížskom autosalóne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O príchode kompaktného SUV, ktoré dokončí modernizáciu ponuky Volkswagenu, sa vedelo už dlhšie a v auguste sa objavili prvé zábery čínskej verzie. Tá je však od európskej odlišná, tunajší Tayron sa bude vyrábať v nemeckom Wolfsburgu.

Odtiaľ predtým z linky schádzal nielen Allspace, ale aj jeho súrodenec Seat Tarraco. Jeho nepriamym nástupcom je Cupra Terramar, jej výroba už odštartovala v maďarskom Györi, v závode Audi.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Cupra Terramar už má aj slovenské ceny, čo ponúkne športové SUV a za koľko? Čítajte 

Väčší ako Tiguan aj Allspace

Tayron je technicky je spriaznený s menším Tiguanom, čo znamená použitie podvozkovej platformy MQB evo.

Lákadlom majú byť veľkorysejšie rozmery, aj možnosť sedemmiestnej konfigurácie, ktorú väčší Touareg paradoxne neponúka.

Na dĺžku má 4770 milimetrov, čo je o 70 viac ako pri predchodcovi Allspace a zároveň o 231 viac ako pri Tiguane. Väčší je nielen zadný previs karosérie, ale aj rázvor kolies 2791 mm (+114 mm oproti Tiguanu).

Súvisiaci článok Jazdili sme novým Volkswagenom Tiguan. Stačí mu najmenší motor? (test) Čítajte 

Až 885 litrov pre batožinu

Väčší je prirodzene kufor, do ktorého sa pri päťmiestnej verzii zmestí 885 litrov batožiny, po sklopení sedadiel objem po strop narastie na 2090 litrov.

Aj pri treťom rade sedadiel ostáva sedemmiestnej verzii 345-litrový kufor. Zaujímavosťou je, že plug-in hybrid má pri päťmiestnej verzii objem len 405 litrov a tretí rad sedadiel sa v takomto prípade nedá objednať.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajn prístrojovej dosky, ako aj výbava sú identické s Tiguanom. Za zmienku v rámci príplatkov stoja napríklad matrixové svetlá IQ.Light HD, adaptívny podvozok DCC Pro, audiosystém Harman/Kardon či ergonomické sedadlá ergoActive Plus s certifikátom zdravého sedenia AGR.

Súvisiaci článok Aký je Volkswagen Tiguan Allspace s novým naftovým motorom? (test) Čítajte 

Základná výbava Life počíta aspoň na nemeckom trhu s bohatým štandardom. Je v ňom zahrnutá napríklad trojzónová klimatizácia, adaptívny tempomat, sledovanie mŕtvych uhlov, upozornenie pri vystupovaní na cestu v prípade idúceho vozidla, infotainment s bezdrôtovým pripojením Apple Car Play a Android Auto či 17-palcové hliníkové disky a osvetlené logo vpredu aj vzadu.

S pestrou paletou motorov

V ponuke sa objaví až sedem rôznych motorizácií a na rozdiel od Terramaru ešte aj dieselové motory TDI.

SkryťVypnúť reklamu

Základný motor je oproti Tiguanu silnejší a ide už o dobre známy štvorvalec eTSI so 48-voltovým mild-hybridným systémom a výkonom 110 kW (150 koní). Systém vie kinetickú energiu využiť na rekuperáciu a samotný motor pri nízkej záťaži odpája dva valce (ACTplus). Motor sa však vie za jazdy aj vypnúť, napríklad keď auto ide v klesaní.

Kto chce benzínový motor s vyšším výkonom a aj s pohonom všetkých kolies 4Motion, preňho budú dva motory 2,0 TSI s výkonom 150 kW (204 koní) alebo až 195 kW (265 koní).

Na svoje si prídu aj tí, ktorí kvôli nízkej spotrebe naďalej preferujú dieselový pohon s motorom 2,0 TDI. Buď postačí pohon predných kolies a výkon 110 kW (150 koní) alebo štvorkolka 4Motion s výkonom 142 kW (193 koní).

Súvisiaci článok Seat Tarraco je výborné SUV, ktoré sa vyrábalo príliš krátko (test) Čítajte 

Aj s novým plug-in hybridom

Tayron sa dočká aj dvoch plug-in hybridov novej generácie s využitím motora 1,5 TSI. Volkswagen ich označuje ako eHybrid a systémový výkon je 150 kW (204 koní) alebo 200 kW (272 koní).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V oboch prípadoch vďaka až 19,7-kilowatthodinovej trakčnej batérii dokáže prejsť približne 100 kilometrov čisto na elektrinu. Okrem 11 kW AC nabíjania nechýba ani možnosť rýchleho 50 kW DC nabitia, ktoré pri plug-in hybridoch stále nie je samozrejmosťou.

Tiguan Allspace sa dopredával so štedrou zľavou osemtisíc eur na skladové autá, s motorom 1,5 TSI a automatickou DSG prevodovkou tak bol od 32 090 eur. Cena nového Tayronu na Slovensku sa začne od 39 990 eur, je teda rovnaká ako pri Cupre Terramar.

Porovnateľne veľká aj technicky rovnaká Škoda Kodiaq je pri jesennom bonuse od 35 270 eur. Obe SUV z koncernu Volkswagen patria spolu s Kiou Sportage a Hyundaiom Tucson k tým s najširšou ponukou pohonov na trhu.

Autá Volkswagen

Súvisiace témy: Elektromobily, SUV, Autosalóny
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 11 595
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 5 364
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 412
  4. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 3 583
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 3 031
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 788
  7. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 592
  8. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 559
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Anna Záborská a memento katolibánskej posadnutosti smrťou
  2. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  3. Štefan Šturdzík: Arogancia a nekompetentnosť na ministerstve kultúry - Kúpa predraženého pozemku.
  4. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa v srdci Slovenska.
  5. Anton Kovalčík: Z národovca zradcom národa. Jozef Tiso 1925-1938, druhá časť.
  6. Ernest Klotton: Mierotvorcovia
  7. Zora Horská: Čo sa môžu muži naučiť od žien
  8. Martin Fronk: Szentendre – umelecký poklad neďaleko Budapešti, ktorý si zamilujete na prvý pohľad
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 86 036
  2. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 18 568
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 16 559
  4. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 9 862
  5. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 853
  6. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 777
  7. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 7 485
  8. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 6 215
  1. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  2. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa v srdci Slovenska.
  3. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
  4. Marcel Rebro: Oči detí, ktorým Putin ukradol detstvo
  5. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi zakázali ísť čínskou cestou.
  6. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
  7. Post Bellum SK: Keď sa lámal čas a charaktery
  8. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
SkryťZatvoriť reklamu