Po skončení výroby Tiguanu Allspace ostala Volkswagenu medzera v ponuke. Nie však na dlho, medzi Tiguan a najväčší Touareg totiž zaparkuje nový Tayron. Značka ho verejnosti predstaví na parížskom autosalóne.
O príchode kompaktného SUV, ktoré dokončí modernizáciu ponuky Volkswagenu, sa vedelo už dlhšie a v auguste sa objavili prvé zábery čínskej verzie. Tá je však od európskej odlišná, tunajší Tayron sa bude vyrábať v nemeckom Wolfsburgu.
Odtiaľ predtým z linky schádzal nielen Allspace, ale aj jeho súrodenec Seat Tarraco. Jeho nepriamym nástupcom je Cupra Terramar, jej výroba už odštartovala v maďarskom Györi, v závode Audi.

Väčší ako Tiguan aj Allspace
Tayron je technicky je spriaznený s menším Tiguanom, čo znamená použitie podvozkovej platformy MQB evo.
Rozmery Volkswagenu Tayron
- Rázvor: 2791 mm
- Dĺžka: 4770 mm
- Šírka: 1852 mm
- Výška: 1660 mm
- Kufor: 885 l
Lákadlom majú byť veľkorysejšie rozmery, aj možnosť sedemmiestnej konfigurácie, ktorú väčší Touareg paradoxne neponúka.
Na dĺžku má 4770 milimetrov, čo je o 70 viac ako pri predchodcovi Allspace a zároveň o 231 viac ako pri Tiguane. Väčší je nielen zadný previs karosérie, ale aj rázvor kolies 2791 mm (+114 mm oproti Tiguanu).

Až 885 litrov pre batožinu
Väčší je prirodzene kufor, do ktorého sa pri päťmiestnej verzii zmestí 885 litrov batožiny, po sklopení sedadiel objem po strop narastie na 2090 litrov.
Aj pri treťom rade sedadiel ostáva sedemmiestnej verzii 345-litrový kufor. Zaujímavosťou je, že plug-in hybrid má pri päťmiestnej verzii objem len 405 litrov a tretí rad sedadiel sa v takomto prípade nedá objednať.
Dizajn prístrojovej dosky, ako aj výbava sú identické s Tiguanom. Za zmienku v rámci príplatkov stoja napríklad matrixové svetlá IQ.Light HD, adaptívny podvozok DCC Pro, audiosystém Harman/Kardon či ergonomické sedadlá ergoActive Plus s certifikátom zdravého sedenia AGR.

Základná výbava Life počíta aspoň na nemeckom trhu s bohatým štandardom. Je v ňom zahrnutá napríklad trojzónová klimatizácia, adaptívny tempomat, sledovanie mŕtvych uhlov, upozornenie pri vystupovaní na cestu v prípade idúceho vozidla, infotainment s bezdrôtovým pripojením Apple Car Play a Android Auto či 17-palcové hliníkové disky a osvetlené logo vpredu aj vzadu.
S pestrou paletou motorov
V ponuke sa objaví až sedem rôznych motorizácií a na rozdiel od Terramaru ešte aj dieselové motory TDI.
Základný motor je oproti Tiguanu silnejší a ide už o dobre známy štvorvalec eTSI so 48-voltovým mild-hybridným systémom a výkonom 110 kW (150 koní). Systém vie kinetickú energiu využiť na rekuperáciu a samotný motor pri nízkej záťaži odpája dva valce (ACTplus). Motor sa však vie za jazdy aj vypnúť, napríklad keď auto ide v klesaní.
Kto chce benzínový motor s vyšším výkonom a aj s pohonom všetkých kolies 4Motion, preňho budú dva motory 2,0 TSI s výkonom 150 kW (204 koní) alebo až 195 kW (265 koní).
Na svoje si prídu aj tí, ktorí kvôli nízkej spotrebe naďalej preferujú dieselový pohon s motorom 2,0 TDI. Buď postačí pohon predných kolies a výkon 110 kW (150 koní) alebo štvorkolka 4Motion s výkonom 142 kW (193 koní).

Aj s novým plug-in hybridom
Tayron sa dočká aj dvoch plug-in hybridov novej generácie s využitím motora 1,5 TSI. Volkswagen ich označuje ako eHybrid a systémový výkon je 150 kW (204 koní) alebo 200 kW (272 koní).
V oboch prípadoch vďaka až 19,7-kilowatthodinovej trakčnej batérii dokáže prejsť približne 100 kilometrov čisto na elektrinu. Okrem 11 kW AC nabíjania nechýba ani možnosť rýchleho 50 kW DC nabitia, ktoré pri plug-in hybridoch stále nie je samozrejmosťou.
Tiguan Allspace sa dopredával so štedrou zľavou osemtisíc eur na skladové autá, s motorom 1,5 TSI a automatickou DSG prevodovkou tak bol od 32 090 eur. Cena nového Tayronu na Slovensku sa začne od 39 990 eur, je teda rovnaká ako pri Cupre Terramar.
Porovnateľne veľká aj technicky rovnaká Škoda Kodiaq je pri jesennom bonuse od 35 270 eur. Obe SUV z koncernu Volkswagen patria spolu s Kiou Sportage a Hyundaiom Tucson k tým s najširšou ponukou pohonov na trhu.