SME

Väčší Volkswagen Tiguan mení meno, volá sa Tayron a bude aj s dieslom

Na výber bude až sedem motorov.

Volkswagen TayronVolkswagen Tayron (Zdroj: Volkswagen )

Po skončení výroby Tiguanu Allspace ostala Volkswagenu medzera v ponuke. Nie však na dlho, medzi Tiguan a najväčší Touareg totiž zaparkuje nový Tayron. Značka ho verejnosti predstaví na parížskom autosalóne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O príchode kompaktného SUV, ktoré dokončí modernizáciu ponuky Volkswagenu, sa vedelo už dlhšie a v auguste sa objavili prvé zábery čínskej verzie. Tá je však od európskej odlišná, tunajší Tayron sa bude vyrábať v nemeckom Wolfsburgu.

Odtiaľ predtým z linky schádzal nielen Allspace, ale aj jeho súrodenec Seat Tarraco. Jeho nepriamym nástupcom je Cupra Terramar, jej výroba už odštartovala v maďarskom Györi, v závode Audi.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Cupra Terramar už má aj slovenské ceny, čo ponúkne športové SUV a za koľko? Čítajte 

Väčší ako Tiguan aj Allspace

Tayron je technicky je spriaznený s menším Tiguanom, čo znamená použitie podvozkovej platformy MQB evo.

Lákadlom majú byť veľkorysejšie rozmery, aj možnosť sedemmiestnej konfigurácie, ktorú väčší Touareg paradoxne neponúka.

Na dĺžku má 4770 milimetrov, čo je o 70 viac ako pri predchodcovi Allspace a zároveň o 231 viac ako pri Tiguane. Väčší je nielen zadný previs karosérie, ale aj rázvor kolies 2791 mm (+114 mm oproti Tiguanu).

Súvisiaci článok Jazdili sme novým Volkswagenom Tiguan. Stačí mu najmenší motor? (test) Čítajte 

Až 885 litrov pre batožinu

Väčší je prirodzene kufor, do ktorého sa pri päťmiestnej verzii zmestí 885 litrov batožiny, po sklopení sedadiel objem po strop narastie na 2090 litrov.

Aj pri treťom rade sedadiel ostáva sedemmiestnej verzii 345-litrový kufor. Zaujímavosťou je, že plug-in hybrid má pri päťmiestnej verzii objem len 405 litrov a tretí rad sedadiel sa v takomto prípade nedá objednať.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajn prístrojovej dosky, ako aj výbava sú identické s Tiguanom. Za zmienku v rámci príplatkov stoja napríklad matrixové svetlá IQ.Light HD, adaptívny podvozok DCC Pro, audiosystém Harman/Kardon či ergonomické sedadlá ergoActive Plus s certifikátom zdravého sedenia AGR.

Súvisiaci článok Aký je Volkswagen Tiguan Allspace s novým naftovým motorom? (test) Čítajte 

Základná výbava Life počíta aspoň na nemeckom trhu s bohatým štandardom. Je v ňom zahrnutá napríklad trojzónová klimatizácia, adaptívny tempomat, sledovanie mŕtvych uhlov, upozornenie pri vystupovaní na cestu v prípade idúceho vozidla, infotainment s bezdrôtovým pripojením Apple Car Play a Android Auto či 17-palcové hliníkové disky a osvetlené logo vpredu aj vzadu.

S pestrou paletou motorov

V ponuke sa objaví až sedem rôznych motorizácií a na rozdiel od Terramaru ešte aj dieselové motory TDI.

SkryťVypnúť reklamu

Základný motor je oproti Tiguanu silnejší a ide už o dobre známy štvorvalec eTSI so 48-voltovým mild-hybridným systémom a výkonom 110 kW (150 koní). Systém vie kinetickú energiu využiť na rekuperáciu a samotný motor pri nízkej záťaži odpája dva valce (ACTplus). Motor sa však vie za jazdy aj vypnúť, napríklad keď auto ide v klesaní.

Kto chce benzínový motor s vyšším výkonom a aj s pohonom všetkých kolies 4Motion, preňho budú dva motory 2,0 TSI s výkonom 150 kW (204 koní) alebo až 195 kW (265 koní).

Na svoje si prídu aj tí, ktorí kvôli nízkej spotrebe naďalej preferujú dieselový pohon s motorom 2,0 TDI. Buď postačí pohon predných kolies a výkon 110 kW (150 koní) alebo štvorkolka 4Motion s výkonom 142 kW (193 koní).

Súvisiaci článok Seat Tarraco je výborné SUV, ktoré sa vyrábalo príliš krátko (test) Čítajte 

Aj s novým plug-in hybridom

Tayron sa dočká aj dvoch plug-in hybridov novej generácie s využitím motora 1,5 TSI. Volkswagen ich označuje ako eHybrid a systémový výkon je 150 kW (204 koní) alebo 200 kW (272 koní).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V oboch prípadoch vďaka až 19,7-kilowatthodinovej trakčnej batérii dokáže prejsť približne 100 kilometrov čisto na elektrinu. Okrem 11 kW AC nabíjania nechýba ani možnosť rýchleho 50 kW DC nabitia, ktoré pri plug-in hybridoch stále nie je samozrejmosťou.

Tiguan Allspace sa dopredával so štedrou zľavou osemtisíc eur na skladové autá, s motorom 1,5 TSI a automatickou DSG prevodovkou tak bol od 32 090 eur. Cena nového Tayronu na Slovensku sa začne od 39 990 eur, je teda rovnaká ako pri Cupre Terramar.

Porovnateľne veľká aj technicky rovnaká Škoda Kodiaq je pri jesennom bonuse od 35 270 eur. Obe SUV z koncernu Volkswagen patria spolu s Kiou Sportage a Hyundaiom Tucson k tým s najširšou ponukou pohonov na trhu.

Autá Volkswagen

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 011
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 512
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 911
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 399
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 095
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 699
  7. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 399
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 227
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Ferkl: Solovjov kód 86 47.
  2. Stano Sládek: Je jedno, na ktorej strane barikády stojíme
  3. Štefan Šturdzík: Bývalý agent KGB a jeho 5 krát zbankrotovaný kamoš narážajú na realitu.
  4. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - Úvod + 1 kapitola
  5. Eva Bachletová: Prvý deň v práci
  6. Martin Fronk: Posledný cisár, prvý blahoslavený: Tragický príbeh Karola I.
  7. Viera Polakovičová: Francúzsky hudobný zážitok
  8. Jozef Sitko: Úryvky troch autentických príbehov z novej knihy 90-ročného autora
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 20 550
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 589
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 939
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 679
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 214
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 151
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 319
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 849
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu