SME

Väčší Volkswagen Tiguan mení meno, volá sa Tayron a bude aj s dieslom

Na výber bude až sedem motorov.

Volkswagen TayronVolkswagen Tayron (Zdroj: Volkswagen )

Po skončení výroby Tiguanu Allspace ostala Volkswagenu medzera v ponuke. Nie však na dlho, medzi Tiguan a najväčší Touareg totiž zaparkuje nový Tayron. Značka ho verejnosti predstaví na parížskom autosalóne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O príchode kompaktného SUV, ktoré dokončí modernizáciu ponuky Volkswagenu, sa vedelo už dlhšie a v auguste sa objavili prvé zábery čínskej verzie. Tá je však od európskej odlišná, tunajší Tayron sa bude vyrábať v nemeckom Wolfsburgu.

Odtiaľ predtým z linky schádzal nielen Allspace, ale aj jeho súrodenec Seat Tarraco. Jeho nepriamym nástupcom je Cupra Terramar, jej výroba už odštartovala v maďarskom Györi, v závode Audi.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Cupra Terramar už má aj slovenské ceny, čo ponúkne športové SUV a za koľko? Čítajte 

Väčší ako Tiguan aj Allspace

Tayron je technicky je spriaznený s menším Tiguanom, čo znamená použitie podvozkovej platformy MQB evo.

Lákadlom majú byť veľkorysejšie rozmery, aj možnosť sedemmiestnej konfigurácie, ktorú väčší Touareg paradoxne neponúka.

Na dĺžku má 4770 milimetrov, čo je o 70 viac ako pri predchodcovi Allspace a zároveň o 231 viac ako pri Tiguane. Väčší je nielen zadný previs karosérie, ale aj rázvor kolies 2791 mm (+114 mm oproti Tiguanu).

Súvisiaci článok Jazdili sme novým Volkswagenom Tiguan. Stačí mu najmenší motor? (test) Čítajte 

Až 885 litrov pre batožinu

Väčší je prirodzene kufor, do ktorého sa pri päťmiestnej verzii zmestí 885 litrov batožiny, po sklopení sedadiel objem po strop narastie na 2090 litrov.

Aj pri treťom rade sedadiel ostáva sedemmiestnej verzii 345-litrový kufor. Zaujímavosťou je, že plug-in hybrid má pri päťmiestnej verzii objem len 405 litrov a tretí rad sedadiel sa v takomto prípade nedá objednať.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajn prístrojovej dosky, ako aj výbava sú identické s Tiguanom. Za zmienku v rámci príplatkov stoja napríklad matrixové svetlá IQ.Light HD, adaptívny podvozok DCC Pro, audiosystém Harman/Kardon či ergonomické sedadlá ergoActive Plus s certifikátom zdravého sedenia AGR.

Súvisiaci článok Aký je Volkswagen Tiguan Allspace s novým naftovým motorom? (test) Čítajte 

Základná výbava Life počíta aspoň na nemeckom trhu s bohatým štandardom. Je v ňom zahrnutá napríklad trojzónová klimatizácia, adaptívny tempomat, sledovanie mŕtvych uhlov, upozornenie pri vystupovaní na cestu v prípade idúceho vozidla, infotainment s bezdrôtovým pripojením Apple Car Play a Android Auto či 17-palcové hliníkové disky a osvetlené logo vpredu aj vzadu.

S pestrou paletou motorov

V ponuke sa objaví až sedem rôznych motorizácií a na rozdiel od Terramaru ešte aj dieselové motory TDI.

SkryťVypnúť reklamu

Základný motor je oproti Tiguanu silnejší a ide už o dobre známy štvorvalec eTSI so 48-voltovým mild-hybridným systémom a výkonom 110 kW (150 koní). Systém vie kinetickú energiu využiť na rekuperáciu a samotný motor pri nízkej záťaži odpája dva valce (ACTplus). Motor sa však vie za jazdy aj vypnúť, napríklad keď auto ide v klesaní.

Kto chce benzínový motor s vyšším výkonom a aj s pohonom všetkých kolies 4Motion, preňho budú dva motory 2,0 TSI s výkonom 150 kW (204 koní) alebo až 195 kW (265 koní).

Na svoje si prídu aj tí, ktorí kvôli nízkej spotrebe naďalej preferujú dieselový pohon s motorom 2,0 TDI. Buď postačí pohon predných kolies a výkon 110 kW (150 koní) alebo štvorkolka 4Motion s výkonom 142 kW (193 koní).

Súvisiaci článok Seat Tarraco je výborné SUV, ktoré sa vyrábalo príliš krátko (test) Čítajte 

Aj s novým plug-in hybridom

Tayron sa dočká aj dvoch plug-in hybridov novej generácie s využitím motora 1,5 TSI. Volkswagen ich označuje ako eHybrid a systémový výkon je 150 kW (204 koní) alebo 200 kW (272 koní).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V oboch prípadoch vďaka až 19,7-kilowatthodinovej trakčnej batérii dokáže prejsť približne 100 kilometrov čisto na elektrinu. Okrem 11 kW AC nabíjania nechýba ani možnosť rýchleho 50 kW DC nabitia, ktoré pri plug-in hybridoch stále nie je samozrejmosťou.

Tiguan Allspace sa dopredával so štedrou zľavou osemtisíc eur na skladové autá, s motorom 1,5 TSI a automatickou DSG prevodovkou tak bol od 32 090 eur. Cena nového Tayronu na Slovensku sa začne od 39 990 eur, je teda rovnaká ako pri Cupre Terramar.

Porovnateľne veľká aj technicky rovnaká Škoda Kodiaq je pri jesennom bonuse od 35 270 eur. Obe SUV z koncernu Volkswagen patria spolu s Kiou Sportage a Hyundaiom Tucson k tým s najširšou ponukou pohonov na trhu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  7. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  8. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 422
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 940
  3. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 439
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 351
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 071
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 106
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 589
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 3 978
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Pilnik: Naozaj obhajujete právo zločincov na najvyššiu politickú a morálnu funkciu v štáte? Naozaj?
  2. Jolana Čuláková: Zlyháva štát, médiá, politici aj odborníci. Tragické udalosti tak smerujú viac k zlu a nenávisti ako k dobru a spolupráci
  3. Ondřej Havelka: Rastafariánství v plné nahotě
  4. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené
  5. Lucia Mihalíková: Londýn: Nezabudnuteľná cesta
  6. Vladimír Bojničan: Kritické a analytické myslenie: Základy logickej diskusie a časté chyby v argumentácii
  7. Jozef Černek: Transakčná daň - plaťme ju s radosťou
  8. Ján Valchár: Niečo o kolonizácii a dekolonizácii, časť 1.
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 125
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 034
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 942
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 858
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 542
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 269
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 919
  8. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 6 005
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu