SME

Väčší Volkswagen Tiguan mení meno, volá sa Tayron a bude aj s dieslom

Na výber bude až sedem motorov.

Volkswagen TayronVolkswagen Tayron (Zdroj: Volkswagen )

Po skončení výroby Tiguanu Allspace ostala Volkswagenu medzera v ponuke. Nie však na dlho, medzi Tiguan a najväčší Touareg totiž zaparkuje nový Tayron. Značka ho verejnosti predstaví na parížskom autosalóne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O príchode kompaktného SUV, ktoré dokončí modernizáciu ponuky Volkswagenu, sa vedelo už dlhšie a v auguste sa objavili prvé zábery čínskej verzie. Tá je však od európskej odlišná, tunajší Tayron sa bude vyrábať v nemeckom Wolfsburgu.

Odtiaľ predtým z linky schádzal nielen Allspace, ale aj jeho súrodenec Seat Tarraco. Jeho nepriamym nástupcom je Cupra Terramar, jej výroba už odštartovala v maďarskom Györi, v závode Audi.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Cupra Terramar už má aj slovenské ceny, čo ponúkne športové SUV a za koľko? Čítajte 

Väčší ako Tiguan aj Allspace

Tayron je technicky je spriaznený s menším Tiguanom, čo znamená použitie podvozkovej platformy MQB evo.

Lákadlom majú byť veľkorysejšie rozmery, aj možnosť sedemmiestnej konfigurácie, ktorú väčší Touareg paradoxne neponúka.

Na dĺžku má 4770 milimetrov, čo je o 70 viac ako pri predchodcovi Allspace a zároveň o 231 viac ako pri Tiguane. Väčší je nielen zadný previs karosérie, ale aj rázvor kolies 2791 mm (+114 mm oproti Tiguanu).

Súvisiaci článok Jazdili sme novým Volkswagenom Tiguan. Stačí mu najmenší motor? (test) Čítajte 

Až 885 litrov pre batožinu

Väčší je prirodzene kufor, do ktorého sa pri päťmiestnej verzii zmestí 885 litrov batožiny, po sklopení sedadiel objem po strop narastie na 2090 litrov.

Aj pri treťom rade sedadiel ostáva sedemmiestnej verzii 345-litrový kufor. Zaujímavosťou je, že plug-in hybrid má pri päťmiestnej verzii objem len 405 litrov a tretí rad sedadiel sa v takomto prípade nedá objednať.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajn prístrojovej dosky, ako aj výbava sú identické s Tiguanom. Za zmienku v rámci príplatkov stoja napríklad matrixové svetlá IQ.Light HD, adaptívny podvozok DCC Pro, audiosystém Harman/Kardon či ergonomické sedadlá ergoActive Plus s certifikátom zdravého sedenia AGR.

Súvisiaci článok Aký je Volkswagen Tiguan Allspace s novým naftovým motorom? (test) Čítajte 

Základná výbava Life počíta aspoň na nemeckom trhu s bohatým štandardom. Je v ňom zahrnutá napríklad trojzónová klimatizácia, adaptívny tempomat, sledovanie mŕtvych uhlov, upozornenie pri vystupovaní na cestu v prípade idúceho vozidla, infotainment s bezdrôtovým pripojením Apple Car Play a Android Auto či 17-palcové hliníkové disky a osvetlené logo vpredu aj vzadu.

S pestrou paletou motorov

V ponuke sa objaví až sedem rôznych motorizácií a na rozdiel od Terramaru ešte aj dieselové motory TDI.

SkryťVypnúť reklamu

Základný motor je oproti Tiguanu silnejší a ide už o dobre známy štvorvalec eTSI so 48-voltovým mild-hybridným systémom a výkonom 110 kW (150 koní). Systém vie kinetickú energiu využiť na rekuperáciu a samotný motor pri nízkej záťaži odpája dva valce (ACTplus). Motor sa však vie za jazdy aj vypnúť, napríklad keď auto ide v klesaní.

Kto chce benzínový motor s vyšším výkonom a aj s pohonom všetkých kolies 4Motion, preňho budú dva motory 2,0 TSI s výkonom 150 kW (204 koní) alebo až 195 kW (265 koní).

Na svoje si prídu aj tí, ktorí kvôli nízkej spotrebe naďalej preferujú dieselový pohon s motorom 2,0 TDI. Buď postačí pohon predných kolies a výkon 110 kW (150 koní) alebo štvorkolka 4Motion s výkonom 142 kW (193 koní).

Súvisiaci článok Seat Tarraco je výborné SUV, ktoré sa vyrábalo príliš krátko (test) Čítajte 

Aj s novým plug-in hybridom

Tayron sa dočká aj dvoch plug-in hybridov novej generácie s využitím motora 1,5 TSI. Volkswagen ich označuje ako eHybrid a systémový výkon je 150 kW (204 koní) alebo 200 kW (272 koní).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V oboch prípadoch vďaka až 19,7-kilowatthodinovej trakčnej batérii dokáže prejsť približne 100 kilometrov čisto na elektrinu. Okrem 11 kW AC nabíjania nechýba ani možnosť rýchleho 50 kW DC nabitia, ktoré pri plug-in hybridoch stále nie je samozrejmosťou.

Tiguan Allspace sa dopredával so štedrou zľavou osemtisíc eur na skladové autá, s motorom 1,5 TSI a automatickou DSG prevodovkou tak bol od 32 090 eur. Cena nového Tayronu na Slovensku sa začne od 39 990 eur, je teda rovnaká ako pri Cupre Terramar.

Porovnateľne veľká aj technicky rovnaká Škoda Kodiaq je pri jesennom bonuse od 35 270 eur. Obe SUV z koncernu Volkswagen patria spolu s Kiou Sportage a Hyundaiom Tucson k tým s najširšou ponukou pohonov na trhu.

Autá Volkswagen

Súvisiace témy: Elektromobily, SUV, Autosalóny
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  2. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  3. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  4. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  8. Keď sa z brigády stane kariéra
  1. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  2. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  3. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  4. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 226
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 12 003
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 6 069
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 050
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 621
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 338
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 236
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 425
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jaroslav Liptak: Z obnoviteľných zdrojov vyrábame najmenej v EÚ – a práve preto môžeme získať najviac
  2. Viktor Pamula: Podľa Fica neexistuje agresor
  3. Jozef Černek: List Marínke a Ondríkovi o divadle
  4. Norbert Kaník: Fico má KDH na vodítku a Matovič mu rád pomôže.
  5. Tomáš Vereš: Začal som v obývačke. Dnes mám najúspešnejší slovenský podcast
  6. Martin Bača: Šachové ťah(olam)y (8), »L« ako rímska »50-tka«
  7. Ivan Švajlen: Rodičia, zobuďte sa. Školstvo padá, lebo mlčíte.
  8. Dávid Polák: Sumud flotila
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 20 198
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 15 260
  3. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 846
  4. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 10 141
  5. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 9 610
  6. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 7 340
  7. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 5 050
  8. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 4 858
  1. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  2. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  3. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  4. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  5. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  6. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  7. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  8. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
SkryťZatvoriť reklamu