SME

Ford Kuga Hybrid je ešte rýchlejší a úspornejší ako predtým

Cenou dáva konkurencií zabrať.

Ford Kuga HybridFord Kuga Hybrid (Zdroj: Marek Čepa)
Ford Kuga ST-Line 2.5 Duratec HEV 183k eCVT AWD
Cena od / verzia od (eur)25 990 / 35 090
Spotreba WLTP výrobca / test (l)5,7 - 6,4 / 5,9
Objem batožinového priestoru (l)553
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2711; 4615; 1882; 1651

Pri dnešných autách je celkom bežné, že aj do väčších SUV sa pod kapotu montuje malé trojvalcové turbo a že majú pohon už len predných kolies. K nám sa však na test dostal vynovený Ford Kuga, ktorý ide úplne opačnou cestou.

Vieme, reč je o tej istej značke, ktorá v minulosti spravila veľký prechod na prepĺňané trojvalce EcoBoost a nájdeme ich aj pri dnešných modeloch. Lenže nie sú povinnou jazdou a tiež neplatí, že by sa Ford bezhlavo pustil do elektromobilov a zabudol na spaľovacie agregáty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V ponuke Kugy sa totiž objavuje full-hybrid (HEV), ktorý v niektorých ohľadoch môže byť ešte zaujímavejšou voľbou ako v prípade Toyoty.

SkryťVypnúť reklamu

Najpredávanejší model Fordu sa po piatich rokoch od uvedenia dočkal novej tváre. Zmeny na karosérii sú v duchu modernizovaného Focusu. Maska získala prísnejší výraz a logo značky sa presunulo z kapoty na mriežku chladiča.

Ani Kuga sa nevyhla svetelnému pásu medzi reflektormi. Tento módny doplnok zároveň prezrádza, že auto je vybavené matrixovými full-LED svetlami. Halogény už nenájdete ani pri základnej výbave.

Vzadu sa nám páčili skutočné koncovky výfuku, žiadne falošné imitácie a športový charakter dotvárajú lakované lemy blatníkov alebo červené brzdové strmene.

Zmeny v interiéri až tak nepotešia

Novinky sú aj v interiéri, kde hneď udrie do očí veľká 13-palcová obrazovka infotainmentu Sync4. Zároveň z Kugy ubudli niektoré tlačidlá, bohužiaľ aj panel klimatizácie. Teplota aj intenzita fúkania či vyhrievanie sedadiel sa teraz nastavujú dotykovo cez obrazovku. Všetko okolo klímy ostáva našťastie dostupné v spodnej lište.

SkryťVypnúť reklamu

Horšie je to už s vypínaním asistenčných systémov, napríklad akustické upozornenie prekročenej rýchlosti (ISA) je skryté v menu. Keď v dnešných autách tieto systémy chceme vypínať pred každou jazdou, ocenili by sme aj trochu rýchlejšiu odozvu obrazovky. Inak je však menu prehľadné a ľahko sa v ňom zorientujete.

Súvisiaci článok Ford S-Max Hybrid je auto, aké nikto iný neponúka (test) Čítajte 

Výhrady sme nemali ani k priestoru na zadných sedadlách, ktorých variabilitu neovplyvňuje trakčná 1,1 kWh batéria hybridného pohonu. Umiestnená je totiž odspodu podvozka.

Sedadlá sa tak dajú posúvať a majú nastaviteľný sklon operadiel. Tie za jazdy v inak tichom aute občas vydávali pazvuky, prispelo k ním aj ľahké krycie plátno batožinového priestoru s objemom 553 litrov. Kto si chce možné nepríjemnosti na cestách poistiť rezervným kolesom, musí počítať, že sa objem kufra zmenší na 412 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledok dávnejších spoluprác

Keď automobilky investujú do vývoja nových technológií, často sa dohodnú na vzájomnej spolupráci, ktorá im šetrí náklady. Napríklad súčasné elektromobily Ford Explorer aj Capri využívajú technický základ platformy MEB koncernu Volkswagen.

V prípade Kugy síce nie je žiadna spojitosť s Volkswagenom, no začiatky 2,5-litrového štvorvalca Duratec 25 treba hľadať ešte v dávnej spolupráci s Mazdou. Pri nej používal označenie MZR L5. Na hybridnom pohone potom Ford spolupracoval s Toyotou, no nakoniec šli obe značky vlastnou cestou.

Ešte živší motor

Výsledok spolupráce s japonskými značkami aj z dnešného pohľadu stál za to. Srdce tvorí motor s nepriamym vstrekovaním, pracujúci s vyšším expanzným pomerom v Atkinsonovom cykle a s reťazovým rozvodom. Celkom dobré predpoklady, aby motor vydržal aj keď robíte krátke mestské jazdy a nestíha sa zahriať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spaľovaciemu motoru pomáha elektromotor, ktorý dostal s faceliftom vyšší výkon, a tak zrýchlenie z nuly na sto kilometrov za hodinu kleslo z 9,5 sekundy na 8,3 sekundy, maximálna rýchlosť je 196 km/h.

Súvisiaci článok Toyota RAV4 GR Sport dokázala, že aj úsporný hybrid môže byť ladený športovo (test) Čítajte 

Systémový výkon sa paradoxne znížil, teraz má pri pohone všetkých kolies 134 kW (183 koní) a krútiaci moment až 430 Nm. Môžete tak s autom ťahať aj 2,1-tonový príves.

Oproti hybridnej Toyote RAV4, ktorá má vzadu druhý elektromotor, je pohon zadných kolies v Kuge riešený mechanicky s kardanom. Je však odpojiteľný, čo znižuje v mestskej prevádzke spotrebu auta. V režime Sport je pohon všetkých kolies vždy aktívny.

S výbornou spotrebou

Samozrejme sme boli zvedaví, aká bude reálna spotreba. Výrobca pre hybridnú štvorkolku udáva 5,7 až 6,4 litra, no predsa len, ide o vyše 4,6-metrové plne vybavené SUV s hmotnosťou vyše 1,7 tony.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spotreba v meste nás najviac prekvapila. Jazdili sme za 4,7 litra. Podobné hodnoty boli aj na okreskách, kde nebol problém jazdiť za 5 litrov. Kde benzínový hybrid oproti zrušeným naftovým motorom pre Kugu už tak nevynikal, bola spotreba pri diaľničnom tempe, vtedy auto spotrebovalo 8,1 litra.

V priemere sme teda jazdili za 5,9 litra. S verziou pred faceliftom testovanou v roku 2021 sme mali spotrebu 6,4 litra.

Súvisiaci článok Hyundai Tucson po facelifte: najzásadnejšie zmeny sa udiali v interiéri Čítajte 

Vie simulovať radenie rýchlostí

Oproti prvým skúsenostiam s hybridným Fordom pred piatimi rokmi, ktorým bolo dvojlitrové Mondeo, sa dynamika výrazne zlepšila.

Vôbec sa netreba báť monotónneho hučania alebo ak chcete, vysávačového efektu e-CVT prevodovky. Pomoc silnejšieho elektromotora je značná a pokiaľ nezadupnete vyslovene plyn, systém vie simulovať radenie rýchlostí. S niečím podobným sme sa stretli aj v hybridoch od Hondy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Športovo ladená verzia ST-line má okrem 19-palcových kolies aj tvrdšie nastavený podvozok, čo negatívne vplýva na každodenné jazdenie v meste, na druhej strane viac si užijete zakrútené okresky, keďže sa Kuga v zákrutách nenakláňa. Dali by sme predsa len prednosť verzii Titanium alebo novej outdoorovej Active, ktorá v ponuke nahradila aj luxusnejšiu výbavu Vignale.

Za rozumnú cenu

Hoci naftové motory z ponuky vypadli, Kuga stále ponúka zaujímavé alternatívy. Okrem testovaného hybridu ju môžete mať so základným 1,5-litrovým trojvalcom EcoBoost s výkonom 150 alebo pri automate 186 koní, no tiež sa ponúka ako v Európe najpredávanejší plug-in hybrid s výkonom 243 koní.

Na záver nás nesklamala ani cena hybridnej Kugy, minimálne v porovnaní so súčasnou konkurenciou. S predným pohonom je od 32 490 eur, čo je menej ako za Hyundai Tucson Hybrid a samozrejme aj Toyota RAV4 Hybrid. Dnes už základná výbava Titanium by nám pritom bohato stačila a veľmi nevidíme dôvod ísť do vyšších stupňov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ostáva teda len dúfať, že full-hybridná Kuga bude mať dlhšiu kariéru ako rovnaký pohon v rodinnom S-Maxe Hybrid, čo bola pred pár rokmi ešte zaujímavejšia kombinácia.

Z testovacieho zápisníka:
Značka a modelFord Kuga
VerziaST-Line 2.5 Duratec HEV
183k eCVT AWD
Cena modelu od / verzie od / testovaný model25 990 / 35 090 / 47 120
Motor

atmosférický benzínový
štvorvalec, 2488 cm3 + elektromotor

Výkon kW (k) / pri otáčkach (ot. / min)134 (183) / 5500
Krút. moment (Nm) / pri otáčkach (ot. / min.)430
Typ prevodovkybezstupňová e-CVT
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s)8,3
Spotreba WLTP - výrobca / test (l/100 km)5,7 - 6,4 / 5,9
Objem palivovej nádrže (l)54
Pohotovostná hmotnosť (kg)1765
Rozmer pneumatík225/55 R19
Objem batožinového priestoru (l)553
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2711; 4615; 1882; 1651

Ford

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  2. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  3. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  6. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  7. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 13 469
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 382
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 964
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 664
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 225
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 053
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 040
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 1 914
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tibor Gašpar, Juraj Gedra a Richard Glück po Bezpečnostnej rade štátu

Denník SME má k dispozícií zápisnicu z výsluchu člena Demokratov.


a 1 ďalší 31
Barbora Mareková.

Náš aktuálny problém nie je, či má Viktor Vincze čo jesť.


5

Presun relácií na iný deň nepomôže.


a 1 ďalší 1
Lotyšský kapitán Kaspars Daugavinš počas MS v hokeji 2025.

Mesto ma milovalo, spomína na Michalovce.


Martin Turčin a 1 ďalší 3
reklama
  1. Martin Turčan: Srdce slnečnice
  2. Emil Fitoš: Nákup IKT techniky na ministerstve vnútra vyvoláva zbytočné vášne
  3. Tadeáš Ďurica: Zbytočný líder zbytočnej strany
  4. Ivan Čáni: Predseda NR SR Raši prehovoril pri príležitosti výročia atentátu.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Londýn
  7. Vladimír Krátky: Zákerní táraji, gágaji a prďúsi oblbujú národ,
  8. Tomas Hlavaty: Nech zije...
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 14 854
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 12 655
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 666
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 544
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 082
  6. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 6 266
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 155
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 913
  1. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  2. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  3. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  4. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
  5. Anna Brawne: Všetci môžeme za atentát a šírenie nenávisti, len súdruhovia sú lietadlo..
  6. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  7. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  8. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
SkryťZatvoriť reklamu