Japonska značka Mazda síce v Európe patrí k tým menším, no jej snaha uspieť na náročnom trhu je zjavná. Po rodinných SUV CX-60 a CX-80, ako aj elektromobile 6e, chystá ďalšie novinky.
Tou najzaujímavejšou, ktorá sa dotkne väčšiny jej modelov s benzínovými motormi Skyactiv-G a Skyactiv-X, je chystaný full-hybridný pohon, nesie označenie Skyactiv-Z a značka o ňom začala oficiálne hovoriť minulý rok v októbri.
Doplní tak súčasnú ponuku mild-hybridov, plug-in hybridov aj plne elektrických motorov. Nový motor už bude spĺňať emisnú normu Euro 7 a v ponuke sa objaví v roku 2027.
S vlastným hybridom
Aj keď je cieľom full-hybridu znížiť emisie oxidu uhličitého (CO2), nemá sa tak stať na úkor dynamiky. Motor bude mať lepšiu tepelnú účinnosť, tá sa pri hybridoch aktuálne pohybuje na úrovni 41 (Toyota a Honda) až 43 percent (MG).
Zaujímavosťou je, že v USA sa predáva full-hybridná Mazda CX-50 s kompletne prevzatou technológiou z Toyoty. V tomto prípade chce ísť značka cestou vlastného vývoja.
Prvý model, ktorý ho v Európe dostane, bude tretia generácia Mazdy CX-5. Jej premiéra sa očakáva už skôr ako v roku 2027, dá sa teda očakávať, že zo začiatku si novinka vystačí so súčasnými motormi.

Obľúbený model pokračuje
Súčasná druhá generácia síce dostala počas životného cyklu viacero modernizácií, no je tu už od roku 2016. Maskovaného nástupcu už videli v USA, ale aj v Európe, podľa siluety sa zdá, že nová CX-5 sa nebude zväčšovať a zachová si súčasný dizajnový štýl.
Zároveň tak dochádza k vyvráteniu predošlých správ o nahradení CX-5 elektromobilom. Ten síce príde, ale ako väčšia alternatíva, teda samostatný model.
Ako bude elektromobil vyzerať, už Mazda ukázala na prvých oficiálnych záberoch, svetová premiéra čínskej verzie s označením EZ-60 bude na aprílovom autosalóne v Šanghaji.

Elektrický crossover aj pre Európu
Japonská značka zvolila podobnú taktiku ako pri novej Mazde 6e, pretože aj EZ-60 má dobre zamaskovanú čínsku platformu Chagan EPA1 aj technológiu, ale úplne vlastný dizajn karosérie.
V Číne už má Mazda EZ-60 dvojičku, ktorá sa volá Deepal S07. Podľa jeho technických parametrov je už jasné, aké dostane elektrický crossover od Mazdy s dĺžkou okolo 4,7 metra. Konkurentom tak môže byť Tesla Model Y, ale aj Škoda Enyaq.
Očakávať môžeme dve verzie, slabšiu s výkonom 163 kW (222 koní) a 67 kWh batériou a silnejšiu, ktorá má 177 kW (241 koní) a 80 kWh batériu. V oboch prípadoch sú poháňané vždy len zadné kolesá.