SME

Jeep Compass má plasty odolné proti poškriabaniu a jazdí aj na elektrinu

Na dieselovú verziu zabudnite.

Jeep CompassJeep Compass (Zdroj: Jeep)

Jeep Compass bol prvým kompaktným SUV značky, ktorý sa predstavil takmer pred dvadsiatimi rokmi. Za ten čas si ho kúpilo viac ako 2,5 milióna zákazníkov a po deviatich rokoch aktuálnej generácie prichádza úplne nové tretie vydanie, už s francúzskym vplyvom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek americkej značke mal už predchodca európsky pôvod a stal sa obľúbený najmä „doma“ v Taliansku. Aj nová generácia bude schádzať z linky v Melfi, spoločne s avantgardným DS N˚8.

Obe autá sú postavené na spoločnej podvozkovej platforme STLA Medium z koncernu Stellantis. Kým DS bude výlučne elektrické, Compass ešte uvidí aj spaľovacie motory a pohon všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Na dĺžku kompaktný Jeep narástol o 155 mm, takže po novom má karoséria 4550 mm. Na nohy vzadu pribudlo 55 mm a kufor má teraz 550 litrov.

S dobrými nájazdovými uhlami (vpredu 20° a vzadu 26°) si aj nový Compass stále trúfa na terén. Svetlá výška podvozka je 200 mm a brodivosť 470 mm. Všetky verzie sú s nastaviteľnými režimami Select-terrain podľa typu podkladu. Plasty na karosérii sú extra tvrdé a tým odolné proti poškriabaniu.

Oproti koncernovým súrodencom zvolil Jeep uhladenejší dizajn nadväzujúci na predchodcu. Cieliť tak bude na konzervatívnejších zákazníkov. Zodpovedá tomu aj interiér, hoci veľké obrazovky dnes už nemôžu chýbať. Pred vodičom má digitálny kokpit 10 palcov a centrálna obrazovka 16 palcov.

Súvisiaci článok Jeep Compass sa po komforte zameral aj na nižší apetít (test) Čítajte 

Benzínové motory s pomocou elektriny

Na prvý pohľad vyzerá ponuka motorov veľmi podobne ako pri novom Citroene C5 Aircross, ktorý sa predstavil minulý týždeň. Špecifikom v prípade Jeepu je pohon všetkých kolies, ktorý sa však objavuje len pri najvýkonnejšej elektrickej verzii.

SkryťVypnúť reklamu

Začnime najprv najlacnejšími verziami, aj Compass má v základe benzínový mild-hybrid s 1,2-litrovým trojvalcom s turbom. Spolu s elektromotorom v prevodovke má výkon 107 kW (145 koní).

Ďalšou možnosťou je plug-in hybrid, ktorý má 1,6-litrové štvorvalcové turbo a elektromotor. Ich systémový výkon je 143 kW (193 koní) a elektrickú jazdu na zhruba 100 kilometrov zabezpečuje trakčná batéria s kapacitou 17,8 kWh.

Súvisiaci článok Kde cesta končí, tam Jeep Wrangler Rubicon začína (test) Čítajte 

Štvorkolka len pre elektromobil

Plne elektrické verzie Compassu budú na výber až tri. Najdostupnejšia má výkon 157 kW (213 koní) a poháňané sú predné kolesá. Kombinuje sa so 74 kWh batériou a s dojazdom do 500 kilometrov.

Pri väčšej 97 kWh batérii má elektrický Compass prejsť 650 kilometrov na jedno nabitie. Očakávať ju môžeme so silnejším elektromotorom s výkonom 170 kW (231 koní).

SkryťVypnúť reklamu

Kto chce od Compassu pohon všetkých kolies, má jedinú možnosť zvoliť si verziu, ktorá je určená špeciálne pre Jeep. Ide o dvojicu elektromotorov so systémovým výkonom 276 kW (375 koní).

Zadný elektromotor má výkon 49 kW (67 koní) a zvládne 20-percentné stúpanie aj vtedy, keď predné kolesá nemajú trakciu.

Pri elektromobiloch sa počíta pri rýchlonabíjaní jednosmerným prúdom (DC) s maximálnym nabíjacím výkonom 160 kW, pri striedavom prúde (AC) je výkon 22 kW.

Limitovaná edícia má prednosť

Do predaja zamieri najprv úvodná limitovaná séria First Edition, buď s mild-hybridom, alebo s najdostupnejšou elektrickou verziou. Obsahuje matrixové LED svetlá, 20-palcové kolesá, 360-stupňovú kameru a vyhrievané sedadlá.

Ceny sa dozvieme v najbližších týždňoch a autá sa u predajcov majú objaviť koncom leta tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jeep v roku 2024 predal v Európe 132-tisíc nových áut, pričom najúspešnejší je najmenší model Avenger, z ktorého vlani vzniklo 80-tisíc kusov. Vyrába sa v poľskom závode Stellantisu spolu s Fiatom 600 a Alfa Romeom Junior.

SUV
Odoberať tému

Súvisiace témy: Elektromobily
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre. Chcú pravdu
  2. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  2. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  3. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  4. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  5. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  6. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  7. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  8. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 21 568
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 6 845
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 4 628
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 384
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 064
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 354
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 058
  8. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 956
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Z atentátu si premiér urobil zbraň. Mieri ňou na opozíciu a novinárov.


84
Ilustračná fotografia.

Najúčinnejšou ochranou je očkovanie.


2
Prvé návštevníčky Pohody vo štvrtok.

Festival aj tento rok potvrdzuje svoju multižánrovosť.


2
Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová.

Návrh na odvolanie podporilo 175 poslancov.


ČTK a 1 ďalší 37
reklama
  1. Dušan Koniar: Kuruci do zbrane!
  2. Dávid Polák: Svet už nikdy nebude ako predtým…
  3. Daniel Bíro: Šľachta bola jednou z najvýznamnejších súčastí spoločnosti v minulosti. Aké boli jej začiatky? Aké mali povinnosti a úlohy?
  4. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  5. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  6. Vladimír Bojničan: Z komunistickej húsenice sa nám nakoniec vyklul klerofašistický motýľ smrtihlav
  7. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  8. Jozef Černek: Anička - amore mio!
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 637
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 388
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 11 815
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 430
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 7 250
  6. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 734
  7. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 306
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 6 080
  1. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  2. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  3. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  4. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  5. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  6. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  7. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  8. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
SkryťZatvoriť reklamu