SME

Jeep Compass má plasty odolné proti poškriabaniu a jazdí aj na elektrinu

Na dieselovú verziu zabudnite.

Jeep CompassJeep Compass (Zdroj: Jeep)

Jeep Compass bol prvým kompaktným SUV značky, ktorý sa predstavil takmer pred dvadsiatimi rokmi. Za ten čas si ho kúpilo viac ako 2,5 milióna zákazníkov a po deviatich rokoch aktuálnej generácie prichádza úplne nové tretie vydanie, už s francúzskym vplyvom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek americkej značke mal už predchodca európsky pôvod a stal sa obľúbený najmä „doma“ v Taliansku. Aj nová generácia bude schádzať z linky v Melfi, spoločne s avantgardným DS N˚8.

Obe autá sú postavené na spoločnej podvozkovej platforme STLA Medium z koncernu Stellantis. Kým DS bude výlučne elektrické, Compass ešte uvidí aj spaľovacie motory a pohon všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Na dĺžku kompaktný Jeep narástol o 155 mm, takže po novom má karoséria 4550 mm. Na nohy vzadu pribudlo 55 mm a kufor má teraz 550 litrov.

Súvisiaci článok Jeep Compass sa po komforte zameral aj na nižší apetít (test) Čítajte 

S dobrými nájazdovými uhlami (vpredu 20° a vzadu 26°) si aj nový Compass stále trúfa na terén. Svetlá výška podvozka je 200 mm a brodivosť 470 mm. Všetky verzie sú s nastaviteľnými režimami Select-terrain podľa typu podkladu. Plasty na karosérii sú extra tvrdé a tým odolné proti poškriabaniu.

Oproti koncernovým súrodencom zvolil Jeep uhladenejší dizajn nadväzujúci na predchodcu. Cieliť tak bude na konzervatívnejších zákazníkov. Zodpovedá tomu aj interiér, hoci veľké obrazovky dnes už nemôžu chýbať. Pred vodičom má digitálny kokpit 10 palcov a centrálna obrazovka 16 palcov.

Benzínové motory s pomocou elektriny

Na prvý pohľad vyzerá ponuka motorov veľmi podobne ako pri novom Citroene C5 Aircross, ktorý sa predstavil minulý týždeň. Špecifikom v prípade Jeepu je pohon všetkých kolies, ktorý sa však objavuje len pri najvýkonnejšej elektrickej verzii.

SkryťVypnúť reklamu

Začnime najprv najlacnejšími verziami, aj Compass má v základe benzínový mild-hybrid s 1,2-litrovým trojvalcom s turbom. Spolu s elektromotorom v prevodovke má výkon 107 kW (145 koní).

Súvisiaci článok Kde cesta končí, tam Jeep Wrangler Rubicon začína (test) Čítajte 

Ďalšou možnosťou je plug-in hybrid, ktorý má 1,6-litrové štvorvalcové turbo a elektromotor. Ich systémový výkon je 143 kW (193 koní) a elektrickú jazdu na zhruba 100 kilometrov zabezpečuje trakčná batéria s kapacitou 17,8 kWh.

Štvorkolka len pre elektromobil

Plne elektrické verzie Compassu budú na výber až tri. Najdostupnejšia má výkon 157 kW (213 koní) a poháňané sú predné kolesá. Kombinuje sa so 74 kWh batériou a s dojazdom do 500 kilometrov.

Pri väčšej 97 kWh batérii má elektrický Compass prejsť 650 kilometrov na jedno nabitie. Očakávať ju môžeme so silnejším elektromotorom s výkonom 170 kW (231 koní).

SkryťVypnúť reklamu

Kto chce od Compassu pohon všetkých kolies, má jedinú možnosť zvoliť si verziu, ktorá je určená špeciálne pre Jeep. Ide o dvojicu elektromotorov so systémovým výkonom 276 kW (375 koní).

Zadný elektromotor má výkon 49 kW (67 koní) a zvládne 20-percentné stúpanie aj vtedy, keď predné kolesá nemajú trakciu.

Pri elektromobiloch sa počíta pri rýchlonabíjaní striedavým prúdom (DC) s maximálnym nabíjacím výkonom 160 kW, pri jednosmernom prúde (AC) je výkon 22 kW.

Limitovaná edícia má prednosť

Do predaja zamieri najprv úvodná limitovaná séria First Edition, buď s mild-hybridom, alebo s najdostupnejšou elektrickou verziou. Obsahuje matrixové LED svetlá, 20-palcové kolesá, 360-stupňovú kameru a vyhrievané sedadlá.

Ceny sa dozvieme v najbližších týždňoch a autá sa u predajcov majú objaviť koncom leta tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jeep v roku 2024 predal v Európe 132-tisíc nových áut, pričom najúspešnejší je najmenší model Avenger, z ktorého vlani vzniklo 80-tisíc kusov. Vyrába sa v poľskom závode Stellantisu spolu s Fiatom 600 a Alfa Romeom Junior.

Elektromobily

Súvisiace témy: SUV
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  5. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  2. Čo vám nikto nepovedal o kráse, materstve a ADHD dospelých
  3. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať?
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  6. Príďte do Piešťan na oslavy 80. výročia víťazstva nad fašizmom
  7. Víno z LESOV SR žiari: Úspech na Vienale 2024
  8. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 324
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 990
  3. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 4 852
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 163
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 3 806
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 3 794
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 3 627
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 3 578
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jiří Ščobák: Víte, kde hledat nejstarší samostatně stojící chrám na světě? A jak ho asi postavili?
  2. Valeria Malíková: „Celý svet je javisko a všetci ľudia iba herci."
  3. Matej Galo: Nekalé praktiky Roberta Fica odhalené
  4. Blažej Pánik: Perpetuum Mobile Slovenskej Politiky
  5. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať?
  6. Timotej Opálek: Ghost - Skeletá
  7. Timotej Opálek: Inhaler - Praha / Lucerna
  8. Jozef Pivarník: Načo hypotéku, je tu PPA! Exkluzívny návod na haciendu snov (bez otravných splátok)
  1. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 20 835
  2. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 13 995
  3. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 8 846
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 8 649
  5. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 8 420
  6. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 7 740
  7. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 6 438
  8. Ján Kukulský: Fiktívny otvorený list Roberta Fika, ktorý zaznel dňa 4.4.2025 na proteste v Bardejove 5 658
  1. Jiří Ščobák: Víte, kde hledat nejstarší samostatně stojící chrám na světě? A jak ho asi postavili?
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať?
  3. Tupou Ceruzou: Zámočky
  4. Věra Tepličková: K. J. Erben: Vodník (úryvok z českej balady so šťastným slovenským koncom)
  5. Radko Mačuha: V Šimkovičovej SNG bude výstava homosexuálneho umelca.
  6. Roman Kebísek: Štúrova teória zakliatia Slovanov
  7. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  8. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
SkryťZatvoriť reklamu