SME

Najmenšie Alfa Romeo je už v predaji, prekvapiť môže výkonom

Neskôr pribudne aj štvorkolka Q4.

Alfa Romeo JuniorAlfa Romeo Junior (Zdroj: Alfa Romeo)

Po vyše dvoch rokoch prichádza na slovenský trh Alfa Romeo s novým modelom Junior. Ako už názov odkazujúci na športové kupé zo 60. rokov naznačuje, ide o najmenšieho člena rodiny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pôvodne sa Junior mal volať Milano, čo sa však talianskym politikom nepáčilo, keďže auto sa vyrába v poľskom závode Tychy, spolu s Fiatom 600 a Jeepom Avenger.

V ponuke talianskej značky Junior nahrádza modely MiTo aj Giulietta a ide o typického zástupcu SUV v B segmente. Auto je postavené na CMP platforme, ktorú využíva celý rad modelov rôznych značiek koncernu Stellantis. Tento rok sa k nim pridala napríklad aj Lancia Ypsilon.

SkryťVypnúť reklamu

Alfa Romeo Junior má na dĺžku 4173 mm a rázvor kolies 2562 mm. Do kufra sa zmestí slušných 415 litrov batožiny.

Keďže Alfa je už v pozícii prémiovej značky, konkurentmi Juniora môžu byť Lexus LBX, Volvo EX30, u nás nepredávaný Smart #1 a tiež DS3 s rovnakou technológiou.

Na benzín alebo elektrinu

Pri Juniore je na výber benzínová verzia s mild-hybridom alebo potom dve plne elektrické verzie. Zatiaľ je novinka k dispozícii len s pohonom predných kolies, no neskôr pri hybride pribudne do ponuky aj verzia Q4 s druhým elektromotorom na zadnej náprave. Rovnakú technológiu dostane aj Jeep Avenger 4xe.

Pri najdostupnejšom Juniore s označením Ibrida ide o 1,2-litrový benzínový trojvalec s turbom a výkonom 100 kW (136 koní), ktorý je doplnený o 48-voltovú mild-hybridnú sústavu. Tá napríklad obsahuje špecialitu Stellantisu - malý 21 kW (29 koňový) elektromotor integrovaný priamo v dvojspojkovej 6-stupňovej prevodovke či 0,89 kWh trakčnú batériu.

SkryťVypnúť reklamu

Junior Electtrica sa už zaobíde úplne bez spaľovacieho motora a v ponuke je v dvoch výkonnostných verziách s rovnakou kapacitou batérie 54 kWh.

Pri výbavách Junior a Speciale má elektromotor výkon 115 kW(156 koní) s maximálnym krútiacim momentom 260 Nm, ale pri vrcholnej výbave Veloce je výkon až 207 kW (280 koní) a krútiaci moment 345 Nm. Z nuly na sto je zrýchlenie 5,9 sekundy.

Nabíjací výkon je v prípade AC 11 kW, pri rýchlom DC nabíjaní je do 100 kW. Výrobca pri slabšej elektrickej verzii udáva kombinovaný dojazd na jedno nabitie 366 až 436 kilometrov a spotrebu do 16,7 kWh.

Funkciami ako je opačný tok energie pre napájanie spotrebičov alebo celej domácnosti elektrický Junior nedisponuje, tepelné čerpadlo je za príplatok 850 eur.

Súvisiaci článok Názov Alfa Romeo Milano vydržal len päť dní, šéf značky sa hnevá na politikov Čítajte 

Koľko stojí Alfa Romeo Junior?

Cenník Alfa Romeo JuniorIbrida 1,2 136 kElecttrica 156 kElecttrica 280 k
Junior26 990 €36 990 €
Speciale28 990 €38 990 €
Veloce 45 990 €

Pri benzínovej verzii začína cena s uvádzacím bonusom a zimnými pneumatikami od 26 990 eur. Štandardom rovnomennej výbavy Junior sú full-LED svetlá, 17-palcové hliníkové disky kolies, automatická klimatizácia, bezkľúčové štartovanie, dve 10,25-palcové obrazovky na prístrojovej doske, kožený volant s pádlami pre manuálne radenie, adaptívny tempomat, aktívne udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu a zadné parkovacie senzory.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Európske auto roka má už aj slovenské ceny. Najzaujímavejšia verzia chýba Čítajte 

Športovo ladený vrchol ponuky

Vyššia výbava Speciale je za 28 990 eur a pridáva navigáciu, bezkľúčové odomykanie, väčšie 18-palcové disky, zatmavené zadné okná, vyhrievanie čelného skla aj predných sedadiel s elektrickým nastavením, lepší kamerový systém, dvojitú podlahu v kufri či asistenta pre jazdu v kolóne.

Vrcholná výbava Veloce od 45 990 eur, je len pre výkonnú elektrickú verziu. Spoznáte ju podľa dvojfarebného lakovania karosérie, 20-palcových kolies a červených brzdových strmeňov Brembo.

Športový nie je len vzhľad auta, ale aj naladenie podvozka, vrátane pružín a stabilizátorov, zníženia o 25 mm, upravených bŕzd a hlavne mechanického samosvorného diferenciálu Torsen.

Nakoniec sa v rámci príplatkových balíkov dá výbava doplniť o vymoženosti ako matrixové LED svetlá, športové sedadlá, panoramatická presklená strecha a systém sledovania mŕtvych uhlov.

Elektromobily

Súvisiace témy: Nové autá na trhu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 245
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 247
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 580
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 517
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 202
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 709
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 326
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 033
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Otto von Habsburg a Slovensko: Tieň koruny, svetlo Európy
  2. Jakub Cipko: Môžeš sa tváriť ako sociálny demokrat, ale komunistu zo seba nedostaneš..
  3. Miroslav Galovič: Ešteže máme toho Rybára (a ďalších) z KHL, čo by sme si bez nich počali...
  4. Rado Surovka: Zastavme ich bratia
  5. Štefan Šturdzík: Ďakujeme KUCO !!!
  6. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  7. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme.
  8. Ivan Čáni: Starosta Petržalky Ján Hrčka odstupuje.
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 22 336
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 629
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 981
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 695
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 7 558
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 202
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 345
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 489
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu