SME

Najmenšie Alfa Romeo je už v predaji, prekvapiť môže výkonom

Neskôr pribudne aj štvorkolka Q4.

Alfa Romeo JuniorAlfa Romeo Junior (Zdroj: Alfa Romeo)

Po vyše dvoch rokoch prichádza na slovenský trh Alfa Romeo s novým modelom Junior. Ako už názov odkazujúci na športové kupé zo 60. rokov naznačuje, ide o najmenšieho člena rodiny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pôvodne sa Junior mal volať Milano, čo sa však talianskym politikom nepáčilo, keďže auto sa vyrába v poľskom závode Tychy, spolu s Fiatom 600 a Jeepom Avenger.

V ponuke talianskej značky Junior nahrádza modely MiTo aj Giulietta a ide o typického zástupcu SUV v B segmente. Auto je postavené na CMP platforme, ktorú využíva celý rad modelov rôznych značiek koncernu Stellantis. Tento rok sa k nim pridala napríklad aj Lancia Ypsilon.

SkryťVypnúť reklamu

Alfa Romeo Junior má na dĺžku 4173 mm a rázvor kolies 2562 mm. Do kufra sa zmestí slušných 415 litrov batožiny.

Keďže Alfa je už v pozícii prémiovej značky, konkurentmi Juniora môžu byť Lexus LBX, Volvo EX30, u nás nepredávaný Smart #1 a tiež DS3 s rovnakou technológiou.

Na benzín alebo elektrinu

Pri Juniore je na výber benzínová verzia s mild-hybridom alebo potom dve plne elektrické verzie. Zatiaľ je novinka k dispozícii len s pohonom predných kolies, no neskôr pri hybride pribudne do ponuky aj verzia Q4 s druhým elektromotorom na zadnej náprave. Rovnakú technológiu dostane aj Jeep Avenger 4xe.

Pri najdostupnejšom Juniore s označením Ibrida ide o 1,2-litrový benzínový trojvalec s turbom a výkonom 100 kW (136 koní), ktorý je doplnený o 48-voltovú mild-hybridnú sústavu. Tá napríklad obsahuje špecialitu Stellantisu - malý 21 kW (29 koňový) elektromotor integrovaný priamo v dvojspojkovej 6-stupňovej prevodovke či 0,89 kWh trakčnú batériu.

SkryťVypnúť reklamu

Junior Electtrica sa už zaobíde úplne bez spaľovacieho motora a v ponuke je v dvoch výkonnostných verziách s rovnakou kapacitou batérie 54 kWh.

Pri výbavách Junior a Speciale má elektromotor výkon 115 kW(156 koní) s maximálnym krútiacim momentom 260 Nm, ale pri vrcholnej výbave Veloce je výkon až 207 kW (280 koní) a krútiaci moment 345 Nm. Z nuly na sto je zrýchlenie 5,9 sekundy.

Nabíjací výkon je v prípade AC 11 kW, pri rýchlom DC nabíjaní je do 100 kW. Výrobca pri slabšej elektrickej verzii udáva kombinovaný dojazd na jedno nabitie 366 až 436 kilometrov a spotrebu do 16,7 kWh.

Funkciami ako je opačný tok energie pre napájanie spotrebičov alebo celej domácnosti elektrický Junior nedisponuje, tepelné čerpadlo je za príplatok 850 eur.

Súvisiaci článok Názov Alfa Romeo Milano vydržal len päť dní, šéf značky sa hnevá na politikov Čítajte 

Koľko stojí Alfa Romeo Junior?

Cenník Alfa Romeo JuniorIbrida 1,2 136 kElecttrica 156 kElecttrica 280 k
Junior26 990 €36 990 €
Speciale28 990 €38 990 €
Veloce 45 990 €

Pri benzínovej verzii začína cena s uvádzacím bonusom a zimnými pneumatikami od 26 990 eur. Štandardom rovnomennej výbavy Junior sú full-LED svetlá, 17-palcové hliníkové disky kolies, automatická klimatizácia, bezkľúčové štartovanie, dve 10,25-palcové obrazovky na prístrojovej doske, kožený volant s pádlami pre manuálne radenie, adaptívny tempomat, aktívne udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu a zadné parkovacie senzory.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Európske auto roka má už aj slovenské ceny. Najzaujímavejšia verzia chýba Čítajte 

Športovo ladený vrchol ponuky

Vyššia výbava Speciale je za 28 990 eur a pridáva navigáciu, bezkľúčové odomykanie, väčšie 18-palcové disky, zatmavené zadné okná, vyhrievanie čelného skla aj predných sedadiel s elektrickým nastavením, lepší kamerový systém, dvojitú podlahu v kufri či asistenta pre jazdu v kolóne.

Vrcholná výbava Veloce od 45 990 eur, je len pre výkonnú elektrickú verziu. Spoznáte ju podľa dvojfarebného lakovania karosérie, 20-palcových kolies a červených brzdových strmeňov Brembo.

Športový nie je len vzhľad auta, ale aj naladenie podvozka, vrátane pružín a stabilizátorov, zníženia o 25 mm, upravených bŕzd a hlavne mechanického samosvorného diferenciálu Torsen.

Nakoniec sa v rámci príplatkových balíkov dá výbava doplniť o vymoženosti ako matrixové LED svetlá, športové sedadlá, panoramatická presklená strecha a systém sledovania mŕtvych uhlov.

Elektromobily

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 344
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 847
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 034
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 971
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 431
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 236
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 970
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 843
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (11. - 17.7.1925)
  3. Tomáš Hrubý: Zkusil jsi to vypnout a znovu zapnout?
  4. Daniel Bíro: Adrián Ferenčík ako rušňovodič viedol viaceré typy vlakov. Čím sa vyznačuje práca rušňovodiča z jeho pohľadu?
  5. Vladimír Bačišin: Neografia, a.s. Martin opäť so zväčšujúcou sa čiernou dierou
  6. Marek Strapko: Prezident mieru sa ide hrať na vojačikov
  7. Iveta Grootová: Darček
  8. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club.
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 919
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 467
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 11 965
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 521
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 782
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 394
  7. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 161
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 3 864
  1. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  2. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  5. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  6. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  7. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  8. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
SkryťZatvoriť reklamu