Ešte neuplynul ani rok od zverejnenia cien Renaultu Symbioz a už výrobca prichádza s novou ponukou motorov. Oba sú štvorvalcové a jeden z nich dostal väčší objem ako jeho predchodca.
Symbioz prišiel ako väčšia a elegantnejšia alternatíva ku Capturu či Arkane, použitou technológiou však ide o blízkeho príbuzného. Lákadlom je najmä predĺžená zadná časť so 624-litrovým kufrom.
Zo začiatku bola v ponuke jediná motorizácia v podobe full-hybridu E-Tech. Poznali sme ho z Clia aj z Capturu, no teraz ho nahrádza nový motor, ktorý sa najprv objavil v Dacii Bigster. Pre Symbioz, ale už aj Captur to znamená, že objem atmosférického štvorvalca narástol z 1,6 na 1,8 litra. Zmien je však viac.

Namiesto nepriameho vstrekovania paliva dostal benzínový motor priame vstrekovanie. Systémový výkon s elektromotorom narástol zo 105 kW (143 koní) na 116 kW (158 koní). Narástol krútiaci moment aj maximálna rýchlosť, nové má byť aj sprevodovanie multimódovej prevodovky a pribudla väčšia trakčná batéria. Vďaka nej má Symbioz jazdiť ešte častejšie na elektrinu a s priemernou spotrebou hybridného pohonu 4,3 litra.
Dočkali sa však aj tí, ktorí čakali na zlacnenie Symbiozu, pretože v ponuke je po novom aj známy štvorvalec TCe 140 s objemom 1,3 litra. Ako názov napovedá, motor má výkon 103 kW (140 koní) a ponúka sa so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

V minulom roku, keď šlo o novinku, začínal Symbioz s hybridom pri cene od 28 900 eur. S novým 1,8-litrovým hybridom je teraz cena od 25 790 eur a komu stačí menší turbo motor s manuálom, je pri cene od 23 218 eur. Či sa táto verzia objaví aj s automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC, zatiaľ nie je jasné.
Pripomeňme, že zatiaľ čo menšie modely Renaultu dostávajú väčšie atmosférické štvorvalce pri full-hybridoch, väčšie modely majú paradoxne menšie 1,2-litrové oturbené trojvalce. Dôvodom je drahšia technológia, vyšší výkon a aj vyššia hmotnosť vozidiel.