SME

Renault Symbioz dostal nové motory, sú väčšie aj úspornejšie

Full-hybridný pohon debutoval v Bigsteri.

Renault SymbiozRenault Symbioz (Zdroj: Renault)

Ešte neuplynul ani rok od zverejnenia cien Renaultu Symbioz a už výrobca prichádza s novou ponukou motorov. Oba sú štvorvalcové a jeden z nich dostal väčší objem ako jeho predchodca.

Symbioz prišiel ako väčšia a elegantnejšia alternatíva ku Capturu či Arkane, použitou technológiou však ide o blízkeho príbuzného. Lákadlom je najmä predĺžená zadná časť so 624-litrovým kufrom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zo začiatku bola v ponuke jediná motorizácia v podobe full-hybridu E-Tech. Poznali sme ho z Clia aj z Capturu, no teraz ho nahrádza nový motor, ktorý sa najprv objavil v Dacii Bigster. Pre Symbioz, ale už aj Captur to znamená, že objem atmosférického štvorvalca narástol z 1,6 na 1,8 litra. Zmien je však viac.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Renault Symbioz je rozumným kompromisom pre tých, ktorí nechcú drahý elektromobil Čítajte 

Namiesto nepriameho vstrekovania paliva dostal benzínový motor priame vstrekovanie. Systémový výkon s elektromotorom narástol zo 105 kW (143 koní) na 116 kW (158 koní). Narástol krútiaci moment aj maximálna rýchlosť, nové má byť aj sprevodovanie multimódovej prevodovky a pribudla väčšia trakčná batéria. Vďaka nej má Symbioz jazdiť ešte častejšie na elektrinu a s priemernou spotrebou hybridného pohonu 4,3 litra.

Dočkali sa však aj tí, ktorí čakali na zlacnenie Symbiozu, pretože v ponuke je po novom aj známy štvorvalec TCe 140 s objemom 1,3 litra. Ako názov napovedá, motor má výkon 103 kW (140 koní) a ponúka sa so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Súvisiaci článok Rodinne a úsporne. Renault Symbioz je dôstojná náhrada za Megane (prvá jazda) Čítajte 

V minulom roku, keď šlo o novinku, začínal Symbioz s hybridom pri cene od 28 900 eur. S novým 1,8-litrovým hybridom je teraz cena od 25 790 eur a komu stačí menší turbo motor s manuálom, je pri cene od 23 218 eur. Či sa táto verzia objaví aj s automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC, zatiaľ nie je jasné.

SkryťVypnúť reklamu

Pripomeňme, že zatiaľ čo menšie modely Renaultu dostávajú väčšie atmosférické štvorvalce pri full-hybridoch, väčšie modely majú paradoxne menšie 1,2-litrové oturbené trojvalce. Dôvodom je drahšia technológia, vyšší výkon a aj vyššia hmotnosť vozidiel.

Renault

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  2. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  3. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  4. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  7. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  1. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  2. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  3. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  4. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  5. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  6. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  7. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 16 211
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 14 693
  3. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 4 776
  4. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 4 103
  5. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 3 270
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 3 208
  7. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta 2 528
  8. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari 2 378
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Igelitka z roku 1990 a obchod, ktorý zabudol na rok 2025
  2. Marcel Stropkay: Kto a kde je líder našej opozície???
  3. Tomáš Hrubý: Pár centov a jazda vlakom
  4. Štefan Šturdzík: Frajerina bez mozgu.
  5. Michal Michňák: Prečo mladí odchádzajú – a prečo je čas to zmeniť
  6. Otilia Horrocks: Nový „whistleblower“ na scéne. Gratulujeme. Hanbíme sa.
  7. Martin Fronk: Zrúcaniny, ktoré dýchajú vďaka ľuďom. A vďaka nám môžu dýchať ďalej.
  8. Martin Turčan: Svoloč, hlboká orba a spravodlivosť
  1. Rado Surovka: Robo, dokázal si to, gratulujeme. 45 322
  2. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 44 337
  3. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 11 407
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom. 10 795
  5. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 7 205
  6. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 6 985
  7. Ján Valchár: Bol som zablogovaný. 6 578
  8. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 5 968
  1. Věra Tepličková: Na diaľnici na krajnici - Maťa v šrankoch, auto v rici
  2. Post Bellum SK: Zabudnuté obete nacizmu
  3. Radko Mačuha: Chcem tu zostať aj v roku 2027.
  4. Marcel Rebro: Pamäť z plastelíny alebo Slovensko ako krajina bez archívu
  5. Pavel Macko: Masívny útok na Kyjev: Zmení Trumpove ultimátum vývoj vojny?
  6. Věra Tepličková: Premiér v akcii alebo História sa fakt opakuje?
  7. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  8. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
SkryťZatvoriť reklamu