Jeden hosť na oslave spustenia výroby modelu Kia EV4 v Tepličke nad Váhom chýbal. Išlo o obľúbený Ceed, ktorý v tichosti skončil vo výrobe, aby uvoľnil výrobné kapacity pre nové elektromobily.
Kia Ceed sa spájala so slovenskou fabrikou kórejskej značky od úplného začiatku, sériová výroba začala v decembri 2006. V rámci európskeho trhu išlo pre Kiu o dôležitý model, ktorým chcela konkurovať kompaktom C segmentu ako Volkswagen Golf alebo Ford Focus.
Aby Kia presvedčila zákazníkov o kvalitách Ceedu, ako prvá značka v Európe prišla so 7-ročnou zárukou. Najprv na motor, prevodovku a nápravy, neskôr na celé auto. Lákadlom bola aj nižšia cena oproti konkurencii. V základnej výbave LX s 1,4-litrovým atmosférickým štvorvalcom auto stálo 429 700 slovenských korún, čo dnes predstavuje hodnotu 25 300 eur.

Súčasný Ceed tretej generácie sa zo skladových zásob má dopredávať minimálne do konca roka, jeho základná výbava Silver s litrovým trojvalcovým turbo motorom je v ponuke od 18 490 eur.
Minulý rok bola Kia Ceed štvrtým najpredávanejším autom na Slovensku, za prvú polovicu tohto roka sa prebojoval Ceed na druhé miesto za Škodu Octavia. Podľa štatistík Zväzu automobilového priemyslu SR je záujem najmä o praktickejšiu kombi verziu.
Klesajúci záujem v Európe
Pri poslednej tretej generácii sa rodina Ceedu rozrástla na štyri rôzne karosárske verzie. Okrem hatchbacku a kombi SW išlo o shooting brake ProCeed a tiež crossover XCeed. Ten ako jediný ešte ostáva vo výrobe, prvý sa rozlúčil ProCeed.
V kontexte európskych predajov sa Ceedu v predajoch zďaleka tak nedarilo ako na Slovensku. Jeho meno nefiguruje medzi 50 najpredávanejšími autami, ktoré zverejnil JATO Dynamics. Okrem Golfu, Octavie a Corolly vie viac áut predať aj Audi A3, Ford Focus či Peugeot 308.