Audi si minulý rok pripomenulo 25 rokov od predstavenia pokrokového kompaktu A2. V rámci študentského projektu vtedy vznikol restomod, teda modernizácia pôvodného auta s novými technológiami. Cieľom bolo ukázať, ako by model A2, ale už s elektrickým pohonom, vyzeral v súčasnosti.
Aj keď nešlo v predajoch o veľmi úspešný model a za päť rokov výroby vzniklo len 176 377 kusov, Audi A2 dodnes pôsobí nadčasovo a symbolizuje niekdajší „náskok vďaka technike“, ktorým bolo Audi roky známe.
Najnovšie správy potvrdzujú, že A2 sa nepriamo vráti a nahradí hneď niekoľko modelov zo súčasnej ponuky.
Najmenšie modely skončia
Značka už dávnejšie avizovala, že jej najmenšie modely A1 a mestský crossover Q2 budúci rok skončia vo výrobe bez nástupcu. Náhrada je však už na ceste, nemecká značka aktuálne testuje väčší kompakt, ktorý sa predstaví budúci rok a výhradne s elektrickým pohonom.
Práve tento model veľkostne a zrejme aj technicky veľmi podobný Volkswagenu ID.3 a Cupre Born by mohol niesť označenie A2 e-tron.
Audi predstavilo minimalistický športiak Concept C, má blízko k produkčnému modelu Čítajte Prvé roky po uvedení bude model plniť elektrickú alternatívu k Audi A3, ktoré sa zrejme ešte dočká v rámci spaľovacích motorov aj full-hybridnej verzii predstavenej pri novom Volkswagene T-Roc.
Prvé zábery maskovaného auta, ktoré bolo zachytené počas testu bŕzd v bežnej premávke naznačujú, že dizajnéri sa skutočne inšpirovali pôvodným Audi A2. Auto má totiž okrem krátkej kapoty a zdvojených A-stĺpikov okien aj podobné zadné sklo rozdelené na dve časti spojlerom.
Originál s s hliníkovou karosériou
Koncept pôvodného Audi A2 sa začal rodiť v polovici 90. rokov s cieľom dostať do výroby prvé päťdverové auto ľahkej konštrukcie, ktoré by jazdilo so spotrebou troch litrov paliva na sto kilometrov. Nakoniec sa toto zadanie podarilo naplniť, hoci len pri verzii 3L
Volkswagen Lupo 3L: Trojlitrový zázrak má 20 rokov Čítajte Použitá bola vtedy nová podvozková platforma A04, ktorú dostala aj Fabia prvej generácie, čo bol pre Škodu veľký technický pokrok. V prípade A2 sa montovala odľahčená hliníková karoséria, jej nadčasové línie navrhol belgický dizajnér Luc Donckerwolke.
V ponuke boli benzínové motory s objemom 1,4 alebo 1,6 litra a tiež dva dieselové trojvalce, pričom 1,4 TDI sa objavoval aj vo Fabii.
Nízka spotreba a vysoká cena
Zázračná spotreba hliníkovej A2 sa konala len pri verzii 3L, ktorá mala dieselový trojvalec 1,2 TDI s výkonom 45 kW (61 koní) a s krútiacim momentom 140 Nm. Z nuly na sto trvalo zrýchlenie 14,9 sekundy.
Auto bolo vybavené 5-stupňovou robotizovanou prevodovkou a režimom Eco so štart-stop systémom. Hmotnosť vozidla so špeciálnymi úzkymi pneumatikami s nízkym valivým odporom bola len 850 kilogramov a komfortné prvky ako klimatizácia, sa nedali doobjednať.
Z verzie A2 3L sa nakoniec pre mnohé kompromisy a vysokú cenu predalo len 6500 kusov. Rovnaká motorizácia sa ponúkala aj v malom Volkswagene Lupo 3L.
Aerodynamické Audi A2 3L malo hmotnosť len 850 kilogramov. (zdroj: archív Audi)













