SME

Nový Volkswagen T-Roc prichádza, poznáme jeho základnú cenu

Pohon všetkých kolies ostane v ponuke.

Volkswagen T-Roc druhej generácie.Volkswagen T-Roc druhej generácie. (Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen s kompaktným crossoverom T-Roc dobre odhadol potreby zákazníkov. Od roku 2017 sa predalo vyše dvoch miliónov kusov a minulý rok išlo o piate najpredávanejšie auto v Európe. Celkovo ide aktuálne o druhý najúspešnejší model nemeckej značky hneď za Golfom.

Po ôsmich rokoch na trhu však prišiel čas na generačnú obmenu a viacero dôležitých noviniek. Svetovú premiéru bude mať druhá generácia T-Rocu na septembrovom autosalóne v Mníchove.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa vzoru väčších bratov Tiguan a Tayron je nový T-Roc postavený na inovovanej podvozkovej platforme MQB Evo. S ňou sa snúbia najnovšie softvérové aj hardvérové riešenia.

SkryťVypnúť reklamu

Jazda v rámci najvyššieho balíka Travel Assist znamená, že nechýba automatické preraďovanie sa v pruhoch na diaľnici či prispôsobovanie rýchlosti podľa dopravného značenia alebo profilu cesty.

Taktiež môže byť nový T-Roc vybavený pokročilým parkovacím asistentom, ktorý sa vie naučiť parkovací manéver naspamäť bez ďalšej pomoci vodiča.

Súvisiaci článok Aké novinky prinesie autosalón v Mníchove? Trúfajú si najmä domáce značky Čítajte 

Možností, ako si dovybaviť auto, je, samozrejme, oveľa viac, spomeňme napríklad matrixové svetlá IQ.Lights, popri ktorých je podsvietené aj logo.

Dizajn karosérie pokračuje v trende SUV-kupé ako pri predošlej generácii, no pribudli oblejšie línie podľa vzoru Tiguanu a Passatu.

Väčší a podobný Tiguanu

Nový T-Roc je o 122 milimetrov dlhší ako predošlá generácia, čo sa prejavuje na väčšom priestore pre cestujúcich vzadu a tiež na väčšom kufri. Ten podrástol o 30 litrov, takže odvezie teraz 475 litrov batožiny.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér dizajnom aj ergonómiou veľmi pripomína Tiguan.

Základná výbava má 10-palcovú obrazovku infotainmentu, vyššia ešte väčšiu 13-palcovú.

Radiaca páka nadobro zmizla zo stredového tunela, miesto má vo forme páčky za volantom. Namiesto toho je medzi sedadlami otočný ovládač Driving Experience Control s malou OLED obrazovkou.

Približne 20 percent použitých plastov v aute je z recyklovaných materiálov, čo predstavuje hmotnosť zhruba 40 kilogramov.

Súvisiaci článok Je vynovený Volkswagen T-Roc vôbec v niečom zlý? (test) Čítajte 

Zo začiatku budú v základnej ponuke, podobne ako pri Tiguane tvoriť 1,5-litrové benzínové štvorvalce eTSI so 48-voltovou mild-hybridnou technológiou. Slabší má výkon 85 kW (116 koní), silnejší 110 kW (150 koní).

Prvýkrát aj s full-hybridom

Volkswagen prvýkrát oficiálne potvrdil, že neskôr pribudnú aj full-hybridné verzie, ktoré nemecký koncern vyvinul úplne nanovo a časom sa rozšíria aj do ďalších modelov. Technické podrobnosti zatiaľ nie sú známe, rovnako ani benzínového dvojlitra TSI s mild-hybridom, ktorý bude pre T-Roc s pohonom všetkých kolies 4Motion.

SkryťVypnúť reklamu

Dieselové motory TDI sa už pod kapotu novej generácie nedostanú, ale trochu prekvapivo ani plug-in hybridný T-Roc nie je v pláne.

Podobne ako predošlá generácia, aj nový T-Roc sa začína vyrábať pri portugalskom meste Palmela.

Slovenský importér spúšťa predaj už v septembri, základná verzia s 1,5-litrovým mild-hybridným štvorvalcom a 7-stupňovým automatom štartuje pri cene 25 490 eur. Predchodca s litrovým trojvalcom a manuálom sa dopredáva za 22 690 eur.

Prvé autá prídu k zákazníkom začiatkom budúceho roka.

Autá Volkswagen

Súvisiace témy: Elektromobily
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 905
  2. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 7 035
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 645
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 067
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 754
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 536
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 088
  8. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 047
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tomáš Hudák

Hovorí, že je zjavné, že STVR ovládli politici.


8
Úplné zatmenie mesiaca bude v nedeľu 7. septembra. Mesiac sa bude javiť ako červený.

Ďalšie úplné zatmenie bude zo Slovenska vidno až na Silvestra 2028.


10
Z fotografickej série Zuzany Pustaiovej o atómovej elektrárni Mochovce.

FPustaiová vystavuje na prestížnom festivale.


2
Most cez Malý Dunaj na Hradskej ulici vo Vrakuni.

Firmy dlhujú finančnej správe milióny eur.


1
reklama
  1. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť
  2. Martin Zielosko: Fantastická 4: Prvé kroky
  3. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  4. Peter Hroško: Ticho, ktoré lieči.
  5. Jakub Cipko: Sú slovenskí fašisti a sociálni demokrati odkázaní jeden na druhého?
  6. Filip Svetlošák: Kopy črepov, rokokový cyklokuriér a perfektná výstava českého skla
  7. Robert Štepaník: diel 131 - pod čiarou / Končí sloboda slova pri vyjadreniach, ktoré môžu niekoho uraziť? Tak ja neviem...
  8. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu!
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 19 050
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 395
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 397
  4. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 573
  5. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 9 512
  6. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 105
  7. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 414
  8. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 195
  1. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  2. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  3. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  4. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  5. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  6. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  7. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  8. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
SkryťZatvoriť reklamu