Volkswagen s kompaktným crossoverom T-Roc dobre odhadol potreby zákazníkov. Od roku 2017 sa predalo vyše dvoch miliónov kusov a minulý rok išlo o piate najpredávanejšie auto v Európe. Celkovo ide aktuálne o druhý najúspešnejší model nemeckej značky hneď za Golfom.
Po ôsmich rokoch na trhu však prišiel čas na generačnú obmenu a viacero dôležitých noviniek. Svetovú premiéru bude mať druhá generácia T-Rocu na septembrovom autosalóne v Mníchove.
Podľa vzoru väčších bratov Tiguan a Tayron je nový T-Roc postavený na inovovanej podvozkovej platforme MQB Evo. S ňou sa snúbia najnovšie softvérové aj hardvérové riešenia.
Jazda v rámci najvyššieho balíka Travel Assist znamená, že nechýba automatické preraďovanie sa v pruhoch na diaľnici či prispôsobovanie rýchlosti podľa dopravného značenia alebo profilu cesty.
Taktiež môže byť nový T-Roc vybavený pokročilým parkovacím asistentom, ktorý sa vie naučiť parkovací manéver naspamäť bez ďalšej pomoci vodiča.

Možností, ako si dovybaviť auto, je, samozrejme, oveľa viac, spomeňme napríklad matrixové svetlá IQ.Lights, popri ktorých je podsvietené aj logo.
Dizajn karosérie pokračuje v trende SUV-kupé ako pri predošlej generácii, no pribudli oblejšie línie podľa vzoru Tiguanu a Passatu.
Väčší a podobný Tiguanu
Nový T-Roc je o 122 milimetrov dlhší ako predošlá generácia, čo sa prejavuje na väčšom priestore pre cestujúcich vzadu a tiež na väčšom kufri. Ten podrástol o 30 litrov, takže odvezie teraz 475 litrov batožiny.
Rozmery Volkswagen T-Roc
- Rázvor: 2 631 mm
- Dĺžka: 4 373 mm
- Šírka: 1 828 mm
- Výška: 1 562 mm
- Kufor: 475 l
Interiér dizajnom aj ergonómiou veľmi pripomína Tiguan.
Základná výbava má 10-palcovú obrazovku infotainmentu, vyššia ešte väčšiu 13-palcovú.
Radiaca páka nadobro zmizla zo stredového tunela, miesto má vo forme páčky za volantom. Namiesto toho je medzi sedadlami otočný ovládač Driving Experience Control s malou OLED obrazovkou.
Približne 20 percent použitých plastov v aute je z recyklovaných materiálov, čo predstavuje hmotnosť zhruba 40 kilogramov.

Zo začiatku budú v základnej ponuke, podobne ako pri Tiguane tvoriť 1,5-litrové benzínové štvorvalce eTSI so 48-voltovou mild-hybridnou technológiou. Slabší má výkon 85 kW (116 koní), silnejší 110 kW (150 koní).
Prvýkrát aj s full-hybridom
Volkswagen prvýkrát oficiálne potvrdil, že neskôr pribudnú aj full-hybridné verzie, ktoré nemecký koncern vyvinul úplne nanovo a časom sa rozšíria aj do ďalších modelov. Technické podrobnosti zatiaľ nie sú známe, rovnako ani benzínového dvojlitra TSI s mild-hybridom, ktorý bude pre T-Roc s pohonom všetkých kolies 4Motion.
Dieselové motory TDI sa už pod kapotu novej generácie nedostanú, ale trochu prekvapivo ani plug-in hybridný T-Roc nie je v pláne.
Podobne ako predošlá generácia, aj nový T-Roc sa začína vyrábať pri portugalskom meste Palmela.
Slovenský importér spúšťa predaj už v septembri, základná verzia s 1,5-litrovým mild-hybridným štvorvalcom a 7-stupňovým automatom štartuje pri cene 25 490 eur. Predchodca s litrovým trojvalcom a manuálom sa dopredáva za 22 690 eur.
Prvé autá prídu k zákazníkom začiatkom budúceho roka.